Kummiksi kehitysmaan lapselle

s1972

Kaikki ottakaa kummilapsi (Plan, WorldVision etc.).

25e/kk ei ole paljon!!

Meillä kummityttö Kamerunista, joka asuu mummonsa luona ja käy ahkerasti koulussa, sairaanhoitajaksi olis haaveena. Me "länkkärit" voidaan edes vähän jokainen jeesiä meitä huomattavasti huonommassa asemassa pysyvsti olevia.

9

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan...

      "...25e/kk ei ole paljon!! "

      jos tarkoitan kun mun nettotulot on 203,48 euroa, niin toi on TODELLA PALJON!!! Se on yli 12 prosenttia mun käyteetävissä olevista rahoistani.
      että tää "länkkäri" kyllä ruhlaa ite omat rahansa.

      • kun talous hellittää

        tulevaisuudessa. Olen haaveillut kummilapsesta kehitysmaassa. Parin vuoden päästä (opiskelut loppuu), tilanne on se, että sitten otetaan, kun siihen halutaan kuitenkin sitoutua.


      • 2xkummi :)
        kun talous hellittää kirjoitti:

        tulevaisuudessa. Olen haaveillut kummilapsesta kehitysmaassa. Parin vuoden päästä (opiskelut loppuu), tilanne on se, että sitten otetaan, kun siihen halutaan kuitenkin sitoutua.

        Itselläni on kaksi kummilasta. Toinen on poika Kolumbiasta ja toinen tyttö Perusta.
        50 menee siis yhteensä kuussa, mutta mulle se on kuitenkin aika pieni raha, kun vertaa tuohon kehitysmaantilanteeseen. Vaikka en siis itekkään ole mikään kovin suuri tuloinen.
        Suosittelen muillekkin, jos vaan on semmonen elämäntilanne että pystyy pistämään 25e/kk kummilapseen.
        On ihanaa saada myös kummipostia lapsilta ja uusia valokuvia :)


    • 2xkummi myös

      Minullakin on kaksi kummilasta, kaksi tyttöä Kolumbiasta. Olen opiskelija, mutta kyllä minulta sen verran riittää hyvään tarkoitukseen. (en tarkoita että kaikilta pitäisi riittää) Ja olen samaa mieltä kuin aloittaja, postin ja erityisesti valokuvien saaminen on ihanaa!! Tuo World Visionin mainoslause pitää kyllä paikkansa: "Anna vähän, saat paljon." Niin se on. Suosittelen kaikille.

    • iloinen*

      minulla on Keniassa juuri koulunsa aloittanut tyttö kummilapsena. kuulemma ihan luokkansa parhaita koulussa :)
      ihana on tosiaan saada kuvia ja piirroksia tytöltä. ja välillä tulee pistettyä itsekin kaikenlaista pientä kivaa (mm. värikynät, tarroja yms) kirjekuoreen. mukava on sitten lukea kuinka tyttö on ilahtunut lahjoista.

      näinä hetkinä, kun keniassa on se hässäkkä, olen peukut pystyssä toivonut että hänen perheensä saa asua silti rauhassa siellä.

    • Madre

      Meillä 6 vuotias poika Keniasta.
      Se 25e/kk mahdollistaa koko perheelle paremmat oltavat.
      Ei ole meilläkään mitkään huipputulot, mutta 25e hyvään tarkotukseen kyllä liikenee.
      Myös suosimme reilun kaupan tuotteita, mutta se onkin asia erikseen =)
      Kyllä sitä kyyneleet nousee silmiin aina kun Keniasta tulee kuvia ja piirustuksia minulle tehtynä.
      Kummipojalle ja hänen perheelleen on myös mukava kirjoittaa ja lähetellä justiinsa erilaisia pikkujuttuja. Meiltä lähti viimeks hammastahnaa ja harjoja.

      • 2xkummi myös

        Moikka!
        Sinä joka kerroit lähettäneesi hammastahnaa ja harjoja. Onko sinulla minkä järjestön kautta kummilapsi? Minulla on World Visionin, ja säännöissä sanotaan, että kuoren täytyy olla alle 3cm paksu. Jos sullakin WV, niin saitko mahtumaan?

        Ja muutkin, mitä kaikkea saatte tuohon tilaan mahtumaan?

        Minua harmittaa ihan hirvittävästi, kun ei saa lähettää paksumpaa! 9-vuotia kummityttöni toivoo eniten maailmassa Barbie-nukkea, ja haluaisin niiiiin paljon lähettää vaikka tuhat sellaista, mutta kun ovat liian paksuja. :(


      • Madre
        2xkummi myös kirjoitti:

        Moikka!
        Sinä joka kerroit lähettäneesi hammastahnaa ja harjoja. Onko sinulla minkä järjestön kautta kummilapsi? Minulla on World Visionin, ja säännöissä sanotaan, että kuoren täytyy olla alle 3cm paksu. Jos sullakin WV, niin saitko mahtumaan?

        Ja muutkin, mitä kaikkea saatte tuohon tilaan mahtumaan?

        Minua harmittaa ihan hirvittävästi, kun ei saa lähettää paksumpaa! 9-vuotia kummityttöni toivoo eniten maailmassa Barbie-nukkea, ja haluaisin niiiiin paljon lähettää vaikka tuhat sellaista, mutta kun ovat liian paksuja. :(

        World Visionin kautta. Saatiin hyvin mahtumaan kun laitettiin perhepakkaus harjoja toiseen kuoreen ja hammaslääkäristä (anopilta) minitahnoja toiseen kuoreen. Kaupan tahnoista en tiedä saako mahtumaan, mut hammaslääkäreistä kannattaa käydä kysymässä. Olin ite pitkään epävarma voiko tahnoja lähettää ja soittaessani toimistolle sanoivat, että se on oikein hyvä lahja. Mulla on tuo sama ongelma että tekis mieli lähettää vaatteita ja vaikka mitä, mutta ei voi niin ei voi. Kannattaa tarkistaa vielä jos sulla on jostain muualta kun Keniasta tuo kummilapsi, että saako sinne lähettää tahnaa.


      • Madre
        2xkummi myös kirjoitti:

        Moikka!
        Sinä joka kerroit lähettäneesi hammastahnaa ja harjoja. Onko sinulla minkä järjestön kautta kummilapsi? Minulla on World Visionin, ja säännöissä sanotaan, että kuoren täytyy olla alle 3cm paksu. Jos sullakin WV, niin saitko mahtumaan?

        Ja muutkin, mitä kaikkea saatte tuohon tilaan mahtumaan?

        Minua harmittaa ihan hirvittävästi, kun ei saa lähettää paksumpaa! 9-vuotia kummityttöni toivoo eniten maailmassa Barbie-nukkea, ja haluaisin niiiiin paljon lähettää vaikka tuhat sellaista, mutta kun ovat liian paksuja. :(

        En huomannut kirjoittaa että ostin kovia kirjeitä. Juuri sen 3cm.
        Otin isoimman mitä sai vielä kirjeen nimissä. Siitä isommat luokitellaan jo paketeiksi, mitä ei saanut lähettää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe