Kaikki ottakaa kummilapsi (Plan, WorldVision etc.).
25e/kk ei ole paljon!!
Meillä kummityttö Kamerunista, joka asuu mummonsa luona ja käy ahkerasti koulussa, sairaanhoitajaksi olis haaveena. Me "länkkärit" voidaan edes vähän jokainen jeesiä meitä huomattavasti huonommassa asemassa pysyvsti olevia.
Kummiksi kehitysmaan lapselle
9
703
Vastaukset
- vaan...
"...25e/kk ei ole paljon!! "
jos tarkoitan kun mun nettotulot on 203,48 euroa, niin toi on TODELLA PALJON!!! Se on yli 12 prosenttia mun käyteetävissä olevista rahoistani.
että tää "länkkäri" kyllä ruhlaa ite omat rahansa.- kun talous hellittää
tulevaisuudessa. Olen haaveillut kummilapsesta kehitysmaassa. Parin vuoden päästä (opiskelut loppuu), tilanne on se, että sitten otetaan, kun siihen halutaan kuitenkin sitoutua.
- 2xkummi :)
kun talous hellittää kirjoitti:
tulevaisuudessa. Olen haaveillut kummilapsesta kehitysmaassa. Parin vuoden päästä (opiskelut loppuu), tilanne on se, että sitten otetaan, kun siihen halutaan kuitenkin sitoutua.
Itselläni on kaksi kummilasta. Toinen on poika Kolumbiasta ja toinen tyttö Perusta.
50 menee siis yhteensä kuussa, mutta mulle se on kuitenkin aika pieni raha, kun vertaa tuohon kehitysmaantilanteeseen. Vaikka en siis itekkään ole mikään kovin suuri tuloinen.
Suosittelen muillekkin, jos vaan on semmonen elämäntilanne että pystyy pistämään 25e/kk kummilapseen.
On ihanaa saada myös kummipostia lapsilta ja uusia valokuvia :)
- 2xkummi myös
Minullakin on kaksi kummilasta, kaksi tyttöä Kolumbiasta. Olen opiskelija, mutta kyllä minulta sen verran riittää hyvään tarkoitukseen. (en tarkoita että kaikilta pitäisi riittää) Ja olen samaa mieltä kuin aloittaja, postin ja erityisesti valokuvien saaminen on ihanaa!! Tuo World Visionin mainoslause pitää kyllä paikkansa: "Anna vähän, saat paljon." Niin se on. Suosittelen kaikille.
- iloinen*
minulla on Keniassa juuri koulunsa aloittanut tyttö kummilapsena. kuulemma ihan luokkansa parhaita koulussa :)
ihana on tosiaan saada kuvia ja piirroksia tytöltä. ja välillä tulee pistettyä itsekin kaikenlaista pientä kivaa (mm. värikynät, tarroja yms) kirjekuoreen. mukava on sitten lukea kuinka tyttö on ilahtunut lahjoista.
näinä hetkinä, kun keniassa on se hässäkkä, olen peukut pystyssä toivonut että hänen perheensä saa asua silti rauhassa siellä. - Madre
Meillä 6 vuotias poika Keniasta.
Se 25e/kk mahdollistaa koko perheelle paremmat oltavat.
Ei ole meilläkään mitkään huipputulot, mutta 25e hyvään tarkotukseen kyllä liikenee.
Myös suosimme reilun kaupan tuotteita, mutta se onkin asia erikseen =)
Kyllä sitä kyyneleet nousee silmiin aina kun Keniasta tulee kuvia ja piirustuksia minulle tehtynä.
Kummipojalle ja hänen perheelleen on myös mukava kirjoittaa ja lähetellä justiinsa erilaisia pikkujuttuja. Meiltä lähti viimeks hammastahnaa ja harjoja.- 2xkummi myös
Moikka!
Sinä joka kerroit lähettäneesi hammastahnaa ja harjoja. Onko sinulla minkä järjestön kautta kummilapsi? Minulla on World Visionin, ja säännöissä sanotaan, että kuoren täytyy olla alle 3cm paksu. Jos sullakin WV, niin saitko mahtumaan?
Ja muutkin, mitä kaikkea saatte tuohon tilaan mahtumaan?
Minua harmittaa ihan hirvittävästi, kun ei saa lähettää paksumpaa! 9-vuotia kummityttöni toivoo eniten maailmassa Barbie-nukkea, ja haluaisin niiiiin paljon lähettää vaikka tuhat sellaista, mutta kun ovat liian paksuja. :( - Madre
2xkummi myös kirjoitti:
Moikka!
Sinä joka kerroit lähettäneesi hammastahnaa ja harjoja. Onko sinulla minkä järjestön kautta kummilapsi? Minulla on World Visionin, ja säännöissä sanotaan, että kuoren täytyy olla alle 3cm paksu. Jos sullakin WV, niin saitko mahtumaan?
Minua harmittaa ihan hirvittävästi, kun ei saa lähettää paksumpaa! 9-vuotia kummityttöni toivoo eniten maailmassa Barbie-nukkea, ja haluaisin niiiiin paljon lähettää vaikka tuhat sellaista, mutta kun ovat liian paksuja. :(World Visionin kautta. Saatiin hyvin mahtumaan kun laitettiin perhepakkaus harjoja toiseen kuoreen ja hammaslääkäristä (anopilta) minitahnoja toiseen kuoreen. Kaupan tahnoista en tiedä saako mahtumaan, mut hammaslääkäreistä kannattaa käydä kysymässä. Olin ite pitkään epävarma voiko tahnoja lähettää ja soittaessani toimistolle sanoivat, että se on oikein hyvä lahja. Mulla on tuo sama ongelma että tekis mieli lähettää vaatteita ja vaikka mitä, mutta ei voi niin ei voi. Kannattaa tarkistaa vielä jos sulla on jostain muualta kun Keniasta tuo kummilapsi, että saako sinne lähettää tahnaa.
- Madre
2xkummi myös kirjoitti:
Moikka!
Minua harmittaa ihan hirvittävästi, kun ei saa lähettää paksumpaa! 9-vuotia kummityttöni toivoo eniten maailmassa Barbie-nukkea, ja haluaisin niiiiin paljon lähettää vaikka tuhat sellaista, mutta kun ovat liian paksuja. :(En huomannut kirjoittaa että ostin kovia kirjeitä. Juuri sen 3cm.
Otin isoimman mitä sai vielä kirjeen nimissä. Siitä isommat luokitellaan jo paketeiksi, mitä ei saanut lähettää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984