rokotuksista

ymmä

Mitä pitäisi ottaa rokotuksia Pohjois-Thaimaahan
ja Laosiin.
Entä malarian ehkäisy?
Onko B-hepatiitti kaikille tarpeellinen?
Pitääkö olla reseptit mukana käytössä olevista
lääkeistä(verenpaine ja särkylääke).
Kiitos asiallisista vastauksista.

6

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan...

      Hepatiitti A (ja B ei haittaa)

      Keltakuume vaaditaan jos matkustat alueelle maasta jossa esiintyy keltakuumetta (Afrikasta, Etelä-Amerikasta,..), muuten et tarvitse.

      Japanin aivotulehdus jos oleskelet alueella pitkän aikaa, alkeellisissa oloissa. (tauti on harvinainen, mutta esiintyy)
      Malarian estolääkitys, joo, ainakin jos oleskelet kaupunkien ulkopuolella, lariam, malarone, doksisykliini, noista lariam pahin sivuoireiltaan, malarone kallein.

      nämä normaalit kunnossa...kurkkumätä/jäykkäkouristus...

      Minulta ei ole koskaan kyselty missään mitään lääkkeistäni vaikka niitä on joskus ollut mukana satoja pillereitä. Hyvä tietysti olla resepti mukana että itse muistat mitä lääkkeet oli jos joudut niitä tai korvaavia hankkimaan.

      • longaani

        Et varmaan ole käynyt Thaimaassa lainkaan.
        Keltakuumetta....
        malarian estoa lääkitystä ei tarvita,eikä sitä
        muuten voi valita sivuoireiden vähyyden mukaan,vaan
        "malarialaadun" eli mitä paikkakunnalla esiintyy.
        On ihme,että et ole joutunut tulliin satojen
        pillereiden kanssa.
        Selkeät rokotusohjeet löytyvät:Rokote.fi.
        Lääkkeistä vielä,olen joutunut esittämään tullissa
        insuliinireseptini,olin menossa pitkälle reissulle
        ja insuliinia oli aika paljon mukana.


      • vierailija

        Kyllä se hepatiitti B voi haitata, rokotteissakin on omat riskinsä. Erityisesti hepatiitti B:hen liittyy aika lailla haittoja.

        Osoitteessa http://www.expatica.com/fr/articles/news/Two-drug-firms-charged-in-France-over-hepatitis-vaccine.html kerrotaan petos- ja kuolemantuottamussyytteistä hepatiitti B-rokotteen valmistajia GlaxoSmithKlinea ja Sanofi Pasteur MSD:tä vastaan Ranskassa. Uutisen osoitteessa http://www.france24.com/france24Public/en/news/france/20080201-france-hepatitis-drug-firms-face-vaccine-health-charges.html mukaan n. 1000 ihmistä yli 20 miljoonasta rokotetusta sai MS-taudin 1990-luvulla rokotteen pakolliseksi tehneen kampanjan myötä.


      • on vaatimus
        longaani kirjoitti:

        Et varmaan ole käynyt Thaimaassa lainkaan.
        Keltakuumetta....
        malarian estoa lääkitystä ei tarvita,eikä sitä
        muuten voi valita sivuoireiden vähyyden mukaan,vaan
        "malarialaadun" eli mitä paikkakunnalla esiintyy.
        On ihme,että et ole joutunut tulliin satojen
        pillereiden kanssa.
        Selkeät rokotusohjeet löytyvät:Rokote.fi.
        Lääkkeistä vielä,olen joutunut esittämään tullissa
        insuliinireseptini,olin menossa pitkälle reissulle
        ja insuliinia oli aika paljon mukana.

        Keltakuumerokote on pakollinen Thaimaassa ja Laosissa, jos tulet sinne keltakuumealueelta, kuten viestissä sanottiin. Suomi ei ole keltakuumealuetta, mutta esim. monet Afrikan ja Etelä-Amerikan maat ovat, niin että... Thaimaassa ja Laosissa ei ole keltakuumetta, eikä sitä siellä tarvita sen takia. Malarialääkitystä myös tarvitaan jos oleskelet maaseudulla. Jos makaat uimaaltaalla hotellissa ja korkeintaan huor...käyt ulkona et sitä tarvitse. Siellä huor...ulkona käydessä tarvitset sitten sitä hepatiittia.

        Viestissä mainitut lääkkeet ovat nimenomaan alueella ilmenevään malariaan tehoavia. Niistä kannattaa valita sivuoireiden vähyyden mukaan.

        Minulla on ollut vuoden lääketarpeet mukana eikä reppuani edes avattu koko matkan aikana vaikka ylitin maiden rajoja parikymmentä kertaa.


      • etkö ymmärtänyt
        on vaatimus kirjoitti:

        Keltakuumerokote on pakollinen Thaimaassa ja Laosissa, jos tulet sinne keltakuumealueelta, kuten viestissä sanottiin. Suomi ei ole keltakuumealuetta, mutta esim. monet Afrikan ja Etelä-Amerikan maat ovat, niin että... Thaimaassa ja Laosissa ei ole keltakuumetta, eikä sitä siellä tarvita sen takia. Malarialääkitystä myös tarvitaan jos oleskelet maaseudulla. Jos makaat uimaaltaalla hotellissa ja korkeintaan huor...käyt ulkona et sitä tarvitse. Siellä huor...ulkona käydessä tarvitset sitten sitä hepatiittia.

        Viestissä mainitut lääkkeet ovat nimenomaan alueella ilmenevään malariaan tehoavia. Niistä kannattaa valita sivuoireiden vähyyden mukaan.

        Minulla on ollut vuoden lääketarpeet mukana eikä reppuani edes avattu koko matkan aikana vaikka ylitin maiden rajoja parikymmentä kertaa.

        Viestissä kysyttiin tarvitaanko keltakuumerokotusta.
        Minusta vastaus ,ei tarvita.Turha on viisauttaan
        osoittaa ja kaikenmaailman Japanin aivokuumerokotuksia tähän sotkea.
        Olen sitä mieltä,että yleensäkin täältä on turha
        rokotuksista kysellä,aina on joku yliviisas.
        Katsokaa ktl:n sivut ja rokote.fi.
        Jos laukun läpävalaisussa havaitaan suuri määrä
        pillereitä,voi joutua selvittelemään,on kokemusta
        Detroitin kentältä,onneksi oli reseptit.


      • sen rokote-sivun
        etkö ymmärtänyt kirjoitti:

        Viestissä kysyttiin tarvitaanko keltakuumerokotusta.
        Minusta vastaus ,ei tarvita.Turha on viisauttaan
        osoittaa ja kaikenmaailman Japanin aivokuumerokotuksia tähän sotkea.
        Olen sitä mieltä,että yleensäkin täältä on turha
        rokotuksista kysellä,aina on joku yliviisas.
        Katsokaa ktl:n sivut ja rokote.fi.
        Jos laukun läpävalaisussa havaitaan suuri määrä
        pillereitä,voi joutua selvittelemään,on kokemusta
        Detroitin kentältä,onneksi oli reseptit.

        Lukisitpa itse edes sen rokote-sivun...
        Siellä mainitaan juuri nuo asiat.

        Viestissä ei muuten puhuttu keltakuumeesta mitään, se oli ihan ylimääräinen ja ilmainen neuvo. Saat saman neuvon myös sieltä rokote.fi -sivulta :-)

        Samoin malaria- ja Japanin aivokuumeneuvot. :-)

        Olen samaa mieltä, täällä saa kysymyksiin usein vastauksia henkilöiltä jotka eivät tiedä asioista mitään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      271
      3017
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2514
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      127
      1795
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1753
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      100
      1522
    6. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      25
      1332
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1330
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1083
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1083
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      1028
    Aihe