Muuttaisitko Tapulikaupunkiin?

Tykkää Puistolasta

Rivitaloasuntojen hinnat ovat Tapulikaupungissa reilusti Puistolaa alemmat. Mitä mieltä olet Tapulikaupungista? Muuttaisitko sinne vapaaehtoisesti?

Onhan Tapulikaupungissa paljon rivi- ja omakotitaloja. Ja aluetta ympäröi mm. suositut Tapanila, Siltamäki, Suutarila, Puistola ja Tikkurila. Leimaako muutama 70-luvun kerrostalo koko alueen epäsuosituksi?

6

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapuliin

Tapuli on köyhälistön keskittymä.

• Tapuli tasainen 5-

Muutin äskettäin Tapulikaupungista takaisin Espooseen 1½ vuoden asumisen jälkeen. Rivitaloalueet Tapulissa on ihan 'jees', mutta alue ei missään nimessä ole lapsiperhelle hyvä. Koulut ovat täynnä ongelmaperheiden nuoria ja en halua että omat lapseni kasvavat heidään kanssaan. Anteeksi luokkajaotteluni, mutta tätä ajattelee jokainen nuoren lapsen vanhempi.
      Todella jäätävä on myös Tapulikaupungin aukio, jossa se Valintatalo ja K-Market on. Talvella alueella liikkuu jonkin verran hämäräperäistä porukkaa, mutta kesällä tilanne karkaa käsistä. Silloin pultsarit ovat aukiolla 24/7 ja poliisit ovat jatkuvassa päivystyksessä purkamassa baaritappeluita. Ruokaostokset kannattaa siis tehdä Malmilla tai Jumbossa.

• Tapulissa asuva

Samaa mieltä osittain olen. Me olemme asuneet 3 vuotta Tapulikaupungissa ja olen tykännyt tosi kovasti. Mutta nimenomaan me asumme ihan ala-asteen vieressä ja tuo aukio on kyllä sellainen paikka etten mielelläni mene ilta-aikaan varsinkaan. Pienten lasten vanhemmille oiva paikka, puistossa on paljon toimintaa päivisin, samoin kerhoja ym, siellä ei ainakaan ns ongelmavanhempia näy (koulussa voi olla toisin...). Olemme muuttamassa pois vuokrakolmiosta koska ostimme asunnon toiselta paikkakunnalta ja haikein mielin lähdemme. En usko että kuitenkaan ostaisimme asuntoa tältä alueelta, en ehkä kuitenkaan pitkällä tähtäimellä haluaisi täällä asua juuri noiden koulujen ym takia.

• niin että

lapsiperheet muuttaa Tapulista pois ennekuin lapset menee kouluun? Onhan siellä kouluissa Tapulin pientaloalueenkin penskat.

Ja käyttäähän asemanseutua Puistolankin "parempi" väki.

• lll

Näiden muiden viestien perusteella?Ehkä en jos on vara valita minne muuttaa.

• Spersaukko

Itse olen asunut Tapulikaupungissa kuin myös Puistolan puolella jotenkin alueet ei mitenkään erityisemmin sävyttänyt jotta olisin sinne jäänyt kun tarjoutui muuttaa muualle. Nämä ns. paremmat asuinalueet mitä sillä sitten tarkoitetaankaan maahantulijoita kun on nykyisin kaikkialla kuin myös viinaan meneviä tapauksia. Niin paremmat alueet eivät välttämättä ole kaikkien mielestä sen parempia kuin muutkaan. Itse en muuttaisi Helsingin kantakaupunkiin vaikka moni sinne palavasti halajaa muiden kaupungin osien alueelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3593
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2224
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1865
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1609
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      15
      1565
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      80
      1263
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1222
    Aihe