Muuttaisitko Tapulikaupunkiin?

Tykkää Puistolasta

Rivitaloasuntojen hinnat ovat Tapulikaupungissa reilusti Puistolaa alemmat. Mitä mieltä olet Tapulikaupungista? Muuttaisitko sinne vapaaehtoisesti?

Onhan Tapulikaupungissa paljon rivi- ja omakotitaloja. Ja aluetta ympäröi mm. suositut Tapanila, Siltamäki, Suutarila, Puistola ja Tikkurila. Leimaako muutama 70-luvun kerrostalo koko alueen epäsuosituksi?

6

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapuliin

Tapuli on köyhälistön keskittymä.

• Tapuli tasainen 5-

Muutin äskettäin Tapulikaupungista takaisin Espooseen 1½ vuoden asumisen jälkeen. Rivitaloalueet Tapulissa on ihan 'jees', mutta alue ei missään nimessä ole lapsiperhelle hyvä. Koulut ovat täynnä ongelmaperheiden nuoria ja en halua että omat lapseni kasvavat heidään kanssaan. Anteeksi luokkajaotteluni, mutta tätä ajattelee jokainen nuoren lapsen vanhempi.
      Todella jäätävä on myös Tapulikaupungin aukio, jossa se Valintatalo ja K-Market on. Talvella alueella liikkuu jonkin verran hämäräperäistä porukkaa, mutta kesällä tilanne karkaa käsistä. Silloin pultsarit ovat aukiolla 24/7 ja poliisit ovat jatkuvassa päivystyksessä purkamassa baaritappeluita. Ruokaostokset kannattaa siis tehdä Malmilla tai Jumbossa.

• Tapulissa asuva

Samaa mieltä osittain olen. Me olemme asuneet 3 vuotta Tapulikaupungissa ja olen tykännyt tosi kovasti. Mutta nimenomaan me asumme ihan ala-asteen vieressä ja tuo aukio on kyllä sellainen paikka etten mielelläni mene ilta-aikaan varsinkaan. Pienten lasten vanhemmille oiva paikka, puistossa on paljon toimintaa päivisin, samoin kerhoja ym, siellä ei ainakaan ns ongelmavanhempia näy (koulussa voi olla toisin...). Olemme muuttamassa pois vuokrakolmiosta koska ostimme asunnon toiselta paikkakunnalta ja haikein mielin lähdemme. En usko että kuitenkaan ostaisimme asuntoa tältä alueelta, en ehkä kuitenkaan pitkällä tähtäimellä haluaisi täällä asua juuri noiden koulujen ym takia.

• niin että

lapsiperheet muuttaa Tapulista pois ennekuin lapset menee kouluun? Onhan siellä kouluissa Tapulin pientaloalueenkin penskat.

Ja käyttäähän asemanseutua Puistolankin "parempi" väki.

• lll

Näiden muiden viestien perusteella?Ehkä en jos on vara valita minne muuttaa.

• Spersaukko

Itse olen asunut Tapulikaupungissa kuin myös Puistolan puolella jotenkin alueet ei mitenkään erityisemmin sävyttänyt jotta olisin sinne jäänyt kun tarjoutui muuttaa muualle. Nämä ns. paremmat asuinalueet mitä sillä sitten tarkoitetaankaan maahantulijoita kun on nykyisin kaikkialla kuin myös viinaan meneviä tapauksia. Niin paremmat alueet eivät välttämättä ole kaikkien mielestä sen parempia kuin muutkaan. Itse en muuttaisi Helsingin kantakaupunkiin vaikka moni sinne palavasti halajaa muiden kaupungin osien alueelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3724
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3385
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2691
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2358
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1849
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1749
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      184
      1712
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1357
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1178
    Aihe