Muuttaisitko Tapulikaupunkiin?

Tykkää Puistolasta

Rivitaloasuntojen hinnat ovat Tapulikaupungissa reilusti Puistolaa alemmat. Mitä mieltä olet Tapulikaupungista? Muuttaisitko sinne vapaaehtoisesti?

Onhan Tapulikaupungissa paljon rivi- ja omakotitaloja. Ja aluetta ympäröi mm. suositut Tapanila, Siltamäki, Suutarila, Puistola ja Tikkurila. Leimaako muutama 70-luvun kerrostalo koko alueen epäsuosituksi?

6

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapuliin

Tapuli on köyhälistön keskittymä.

• Tapuli tasainen 5-

Muutin äskettäin Tapulikaupungista takaisin Espooseen 1½ vuoden asumisen jälkeen. Rivitaloalueet Tapulissa on ihan 'jees', mutta alue ei missään nimessä ole lapsiperhelle hyvä. Koulut ovat täynnä ongelmaperheiden nuoria ja en halua että omat lapseni kasvavat heidään kanssaan. Anteeksi luokkajaotteluni, mutta tätä ajattelee jokainen nuoren lapsen vanhempi.
      Todella jäätävä on myös Tapulikaupungin aukio, jossa se Valintatalo ja K-Market on. Talvella alueella liikkuu jonkin verran hämäräperäistä porukkaa, mutta kesällä tilanne karkaa käsistä. Silloin pultsarit ovat aukiolla 24/7 ja poliisit ovat jatkuvassa päivystyksessä purkamassa baaritappeluita. Ruokaostokset kannattaa siis tehdä Malmilla tai Jumbossa.

• Tapulissa asuva

Samaa mieltä osittain olen. Me olemme asuneet 3 vuotta Tapulikaupungissa ja olen tykännyt tosi kovasti. Mutta nimenomaan me asumme ihan ala-asteen vieressä ja tuo aukio on kyllä sellainen paikka etten mielelläni mene ilta-aikaan varsinkaan. Pienten lasten vanhemmille oiva paikka, puistossa on paljon toimintaa päivisin, samoin kerhoja ym, siellä ei ainakaan ns ongelmavanhempia näy (koulussa voi olla toisin...). Olemme muuttamassa pois vuokrakolmiosta koska ostimme asunnon toiselta paikkakunnalta ja haikein mielin lähdemme. En usko että kuitenkaan ostaisimme asuntoa tältä alueelta, en ehkä kuitenkaan pitkällä tähtäimellä haluaisi täällä asua juuri noiden koulujen ym takia.

• niin että

lapsiperheet muuttaa Tapulista pois ennekuin lapset menee kouluun? Onhan siellä kouluissa Tapulin pientaloalueenkin penskat.

Ja käyttäähän asemanseutua Puistolankin "parempi" väki.

• lll

Näiden muiden viestien perusteella?Ehkä en jos on vara valita minne muuttaa.

• Spersaukko

Itse olen asunut Tapulikaupungissa kuin myös Puistolan puolella jotenkin alueet ei mitenkään erityisemmin sävyttänyt jotta olisin sinne jäänyt kun tarjoutui muuttaa muualle. Nämä ns. paremmat asuinalueet mitä sillä sitten tarkoitetaankaan maahantulijoita kun on nykyisin kaikkialla kuin myös viinaan meneviä tapauksia. Niin paremmat alueet eivät välttämättä ole kaikkien mielestä sen parempia kuin muutkaan. Itse en muuttaisi Helsingin kantakaupunkiin vaikka moni sinne palavasti halajaa muiden kaupungin osien alueelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      46
      4309
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      13
      4132
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      44
      3388
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      88
      3330
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      3167
    6. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      164
      2860
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      4
      2460
    8. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2449
    9. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      60
      2313
    10. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1888
    Aihe