Onko spastisuus AINA merkki jostain vakavammasta ts. neurologisesta sairaudesta??
Mulla on ollut pitkään selkä tosi huonona, ainakin 10 vuotta. Kävin eilen osteopaatilla, jonka ensi kommentti oli, että mulla on selkärankareuma.
Sitten teki jotain neurologisia testejä, koputteli vasaralla. Itsekkin huomasin, ettei vasen puoli reagoinut samallalailla kuin oikea. Vasen jalkaterä jäi jotenkin "väpättämään", vaikka sen olisi pitänyt vain kerran heilahtaa. Kuulema spastisuutta, joka viittaa neurologiseen sairauteen.
Tämmöisiäkin kirjoitti mulle ylös: Akilleesta tulee kaksoisrefleksejä molemmista, sääriluista ei refleksejä.
Nilkasta tulee vas. puolella takaretroa/kloonisuutta selvästi esiin.
Selvää ylikiihtymistä reflekseissä, lievää spastisuutta. Neurologisissa testauksissa tulee löydöksiä esiin.
Osaako joku kertoa, mitä tämä sitten on? Itse olen aivan paniikissa, että mulla on esim. ms-tauti:( Vai voikohan nämä löydökset liittyä jotekin selkäongelmiini. Mun selkä on tosi jäykkä ja lihakset siellä myös.
Spastisuus
6
6889
Vastaukset
- ei hoidettu
"Klooninen" tai sitä muistuttava refleksi voi tulla ihan kylmyyden jäykkyydestä-tai jännityksestä. Jalka eräällätavalla valmistautuu vasaran koputukseen. Minusta selkärankareumaa ei voi todeta kliinisesti voin olla tosin väärässä. Minulla oli "klooninen" refleksi osteopaatin mukaan.Seuraavalla kerralla ei ollut. MENE LÄÄKÄRILLE ja ENMG tutkimus lähetteen vaadi ja laajan tutkimuksen. Omavastuu on 65e-70e joka on pieni raha siitä että panikoit ja menetät yöuniasia. Minä en usko että sinulla on mitään mutta varmuuden vuoksi. Selkäongelmaisilla on mitä ihmeellisimpiä oireita-monasti on loppupeleis vain kysymys lihasjännityksestä
- selkäkipuinen
Mä olen kirjoittanut selästäni tuolla tuki-ja liikuntaelin puolella. En tiedä oletko "ei hoidettu" sitä mahdollisesti lukenut. Voikohan nämä siis johtua näistä selkävaivoistani kenties? Ja tyhmä kysymys, mikä on ENMG-tutkimus?
- ei hoidettu
selkäkipuinen kirjoitti:
Mä olen kirjoittanut selästäni tuolla tuki-ja liikuntaelin puolella. En tiedä oletko "ei hoidettu" sitä mahdollisesti lukenut. Voikohan nämä siis johtua näistä selkävaivoistani kenties? Ja tyhmä kysymys, mikä on ENMG-tutkimus?
ENMG- on hermoratatutkimus. Kaikki hermoja syövät tekijät pitäisi havaita ja paikantaa. Mikäli löydos tulee esille sitten vain rauhassa MRI-hin eli-mang.kuv. Kyllä jalkoje tikkuiluoireita on ollut minullakin tosin mulla on hermoahtauma lannerangassa joka aiheuttaa lihasjännitystä. KYllä lihasjännitys voi aiheuttaa esim lonkan päärynälihaksen kireyden ja tämä voi aiheuttaa lonkan lihasten jäykkyyttä ja issiasoireita.
- ei hoidettu
ei hoidettu kirjoitti:
ENMG- on hermoratatutkimus. Kaikki hermoja syövät tekijät pitäisi havaita ja paikantaa. Mikäli löydos tulee esille sitten vain rauhassa MRI-hin eli-mang.kuv. Kyllä jalkoje tikkuiluoireita on ollut minullakin tosin mulla on hermoahtauma lannerangassa joka aiheuttaa lihasjännitystä. KYllä lihasjännitys voi aiheuttaa esim lonkan päärynälihaksen kireyden ja tämä voi aiheuttaa lonkan lihasten jäykkyyttä ja issiasoireita.
Enmg yksityisesti ei julkisesti- menee viikkoja että saat tutkimuksen jos yrität saada sen julkisesti
- kyllä selästä
voi johtua nuo jutut... mulla ei ole refleksejä oikein ollenkaan kummassakaan jalassa ja spastisuutta toisessa pohkeessa. Johtuu pienestä pullistumasta selässä.
- aloittaja
Mullakin löytyy pullistuma selästä, tosin pienentynyt on paljonkin nyt. Mutta jos se vaikka voisi nämä jutut aiheuttaa.
Sain ajan lääkärille maaliskuussa, joten kyselen silloin lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685