Osaisiko

kukaan suositella

kenneliä/kasvattajaa Oulun seudulta tai Pohjanmaalta? Olen hieman yrittänyt jo katsella, mutta monet kennelit ovat ihan Etelä-Suomessa, enkä haluaisi lähteä rahtaamaan pentua satojen km:en päästä:S

11

2946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäsenkasvattajat
    • pitemmälle

Ajatteleppa hieman enemmän. Mitä yksi matka merkitsee kun tullet elämään koiran kanssa 10-17 vuotta. Nyt on aika miettiä vain yhtä asiaa: pennun laatua. Katso luonne ja terveystiedot tarkasti. Pohjois-Suomessa ei belgejä juurikaan kasvateta. Etelästä se on haettava tai siten vaihdettava rotua. Jos olet viisas, otat koiran tunnetulta kasvattajalta. Pikkurääpijät eivät usein tiedä jalostuksesta edes alkeita.

• tytsikkä

alavudella on taikurin kennel,joka kasvattaa belgejä..en tiedä pentutilanteesta tällähetkellä mutta kotisivutkin kennelillä ovat..aikaisemmin tuntemani taikurin koirat ovat olleet kauniita ja hyväkäytöksisiä koiruleita.

• et. Suomea
        tytsikkä kirjoitti:

alavudella on taikurin kennel,joka kasvattaa belgejä..en tiedä pentutilanteesta tällähetkellä mutta kotisivutkin kennelillä ovat..aikaisemmin tuntemani taikurin koirat ovat olleet kauniita ja hyväkäytöksisiä koiruleita.

Alavushan on etelässä eli Pohjanmaalla.

• ymmärrystä
        et. Suomea kirjoitti:

Alavushan on etelässä eli Pohjanmaalla.

niin..kysymys kuului..löytyykö kenneliä/kasvattajaa oulunseudulta tai pohjanmaalta.alavus on pohjanmaata,tosin eteläpohjanmaata,mutta kuitenkin..

• fyffee vai...
        ymmärrystä kirjoitti:

niin..kysymys kuului..löytyykö kenneliä/kasvattajaa oulunseudulta tai pohjanmaalta.alavus on pohjanmaata,tosin eteläpohjanmaata,mutta kuitenkin..

Eiks oo niinku fyffee matkustaa etelän belgiapajille vai... Pohjosessa on tietääkseni vain porotokkamiehiä. Ei sieltä belgikasvattajia löydä - ainakaan etsimättä.

• asiallisista vinkeistä!
        fyffee vai... kirjoitti:

Eiks oo niinku fyffee matkustaa etelän belgiapajille vai... Pohjosessa on tietääkseni vain porotokkamiehiä. Ei sieltä belgikasvattajia löydä - ainakaan etsimättä.

Kasvattaja luettelon tietysti löytää netistä, mutta halusin kuulla suosituksia/kokemuksia. En haluaisi lähteä hakemaan belkkaria ihan etelästä, koska matka on pennun kanssa ikävä (vielä ilman autoa) ja toiseksi olisi mukava, että kasvattaja olisi lähempää jatkonkin kannalta. Ja turha näsäviisastella poromiehistä, ei vaikuta minuun:P

• uusavuton?
        asiallisista vinkeistä! kirjoitti:

Kasvattaja luettelon tietysti löytää netistä, mutta halusin kuulla suosituksia/kokemuksia. En haluaisi lähteä hakemaan belkkaria ihan etelästä, koska matka on pennun kanssa ikävä (vielä ilman autoa) ja toiseksi olisi mukava, että kasvattaja olisi lähempää jatkonkin kannalta. Ja turha näsäviisastella poromiehistä, ei vaikuta minuun:P

oletko uusavuton? Vothan matkustaa lentokoneella. Ei se paljon maksa. Pohjoisessa matkat voivat olla uskomatoman pitkiä, pitempiä kuin Oulusta Hesaan. Ja Oulusta Hesaan pääse todella helposti. Pennun voit laitaa koneessa korissa jalkatilaan ja lässyttää sille koko matkan. Ilmesesti vain nukkuisi. En ollenkaan ymmärrä puheitasi. Niissä ei ole lopulta järjenhäivää. Saamattomuutta kylläkin.

• suositella
        uusavuton? kirjoitti:

oletko uusavuton? Vothan matkustaa lentokoneella. Ei se paljon maksa. Pohjoisessa matkat voivat olla uskomatoman pitkiä, pitempiä kuin Oulusta Hesaan. Ja Oulusta Hesaan pääse todella helposti. Pennun voit laitaa koneessa korissa jalkatilaan ja lässyttää sille koko matkan. Ilmesesti vain nukkuisi. En ollenkaan ymmärrä puheitasi. Niissä ei ole lopulta järjenhäivää. Saamattomuutta kylläkin.

hyvää kenneliä tai yleensäkään vastata mitään asiaan kuuluvaa, sinun ei ole pakko vastata ketjuun.

Muutenkaan en ymmärrä joidenkin ihmisten ilkeilyjä tällä palstalla...

• saa mainostaa
        suositella kirjoitti:

hyvää kenneliä tai yleensäkään vastata mitään asiaan kuuluvaa, sinun ei ole pakko vastata ketjuun.

Muutenkaan en ymmärrä joidenkin ihmisten ilkeilyjä tällä palstalla...

Täällä ei saa mainostaa. Kato pentusaittia. siellä on ainakin yksi hyvä pentue tulossa, siis semmonen jossa esim. luonnetestiasiat kunnossa. Ja typeriin kysymyksiin vastataan aina tietyllä sävyllä. Ole vain iloinen, että sua järkeistetään. Eli tutustu ensin rotuun kunnolla(myös riskeihin)ja osta sitten.

• ,.,.,
        saa mainostaa kirjoitti:

Täällä ei saa mainostaa. Kato pentusaittia. siellä on ainakin yksi hyvä pentue tulossa, siis semmonen jossa esim. luonnetestiasiat kunnossa. Ja typeriin kysymyksiin vastataan aina tietyllä sävyllä. Ole vain iloinen, että sua järkeistetään. Eli tutustu ensin rotuun kunnolla(myös riskeihin)ja osta sitten.

täälä on..pälli kestäis puolta tuntia tollasten näsäviisaiden kans

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe