Voisiko oireet viitata suklaa-allergiaan?

allerigiaako?

tai sitten pähkinä allergiaan? Oireina on toisinaan suklaan syönnin jälkeen "tukkoinen" kurkku ja jotenkin paisunut kieli. Outoa on että oireet ilmaantuu vain silloin tällöin eikä aina kun syön suklaata. Muissa ruoka-aine allergiatesteissä olen ollut ja tulos on ollut 0. Onko suklaa ja pähkinä allergiaa mahdollista testata? Niitä ei viime käynnillä tutkittu. Kiitos jos joku jaksaa vastata :)

9

4684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollista..

Nää ruoka-aineallergia-testit ei näytä aina oikein,eli itse syömisiäsi tarkkailemalla voit päätellä, tuleeko jostain tuotteesta jotain oireita.Ilmeisesti sitten voit olla yliherkkä jollekin suklaan ainesosalle.

• suklaa-allergikko

ostaa erikseen suklaata, jossa ei ole mainintaa "saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää", ja sitten vaikkapa hasselpähkinäsuklaata ja verrata reaktioitasi.

Jokainen allergikko reagoi allergeeniinsa eri tavoin, joten oireista ei voi oikein sanoa mitään. Minulla suklaa reagoi kutinana, joskus pienenä näppynä kasvoissa ja lisäksi ns. levottomina jalkoina. On hyvin tyypillistä, että joskus oireita ei tule ollenkaan, ja joskus toiste yksi pala suklaata voi aiheuttaa rankkojakin oireita.

On todella erikoista, jos sinulta ei ole pähkinää testattu, sillä se on yksi yleisimmistä ja myös vaarallisimmisa allergeeneista.

Luultavasti olet allerginen joko pähkinöille tai suklaalle tai molemmille. Paras keino saada asia selville on tutkia huolellisesti tuoteselosteita ja tutkailla omia reaktioitaan niihin verraten.

Suklaa-allergikkona on muuten onnellista olla! Ei ole paino-ongelmia. :)

• galhu

suklaassa on muutenkin ihan simona lisäaineita,voit olla alllerginen esim soijalesitiinille tai jollekkin muulle kymmenestä suklaa levyn aineosasta.tosin pähkinä lienee yleisin..

• allergikko

suklaa sisältää myös soijalesitiiniä mille minä taas olen allerginen :) joten olen myös suklaa-allerginen.

kannattaisi ottaa selvää mitä kaikkea suklaa jolle oireilit sisälsi ja jos törmäät sellaiseen josta et oireile, niin vertaa löytyykö joku mitä oireiltavassa oli. saatat olla sille allerginen

• Hissukka

Olen todennut, että en pysty enää nauttimaan kuin tummaa suklaata. "Tavis" suklaat aiheuttavat allergiaoireita. Olen miettinyt, että voisiko foliokääre olla syyllinen, jota harvemmin tapaa tummien suklaiden ympärillä vai onko vaaleissa suklaissa enenmmän jotain lisäainetta kuin tummissa suklaissa?

• Suklaa-allergikko

Mun suklaa-allergian oireet on kutisevien näppylöiden ilmaantuminen iholle suklaan syönnin jälkeen (ei valkosuklaa)...silloin ku söin vielä ruskeaa suklaata niin raavin ihoa niin kauan että verille tuli, lisäksi korvanlehdet tuntui turvonneilta, vaikka ei ollukkaa ja olivat kipeät, punaiset ja kuumottavat.

Itselle tulee pähkinäsuklaasta samat oireet ku normaalista suklaasta, jotka luettelin yllä mutta lisäksi kieli tulee kipeäksi ja kurkku tuntuu paisuvan.

En ole koskaan päässyt allergiatesteihin, koska ei muka ole riittävää näyttöä allergiaan...pitääkö tästä mennä Fazerin sinisen ja pähkinäsuklaa levyn kans lääkäriin ja alata mussuttamaan sitä lääkärin edes, että uskoo?

• asdasddasdafgf

Mullakin on aina suklaan syönnin jälkeen limainen ja tukkoinen kurkku. En ole käynyt kuitenkaan testeissä, mutta uskon, että se on suklaa joka aiheuttaa nämä oireet.

• ........

Mulla ollut pitkään outoa kurkkukipua.
      Suklaasta saan näppyjä ja olen allerginen, mutta syön sitä silti päivittäin.
      Tuntuu välillä että suussa limakalvoi kirveltää suklaata syödessä. En tosin tiedä mistä on kysymys?

Suklaa ja sitrusallergioita ei kuulemma näy testeissä tai ainaki niin mulle sanottiin.

• syyskeiju1

onko kellään tullut mistään kasvoturvotusta? mulla otsa ja poskarit pakottaa ja turpoo vähän väliä ,ei poskaria.sylkirauhaset myös vaivaa.antibiootit eikä antihistamiinit ei auta ja lääkärit ei ota tosissaan. syön paljon suklaata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4340
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2191
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1711
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      100
      1436
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1088
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      878
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    Aihe