Minulla ikää nyt n.23 vuotta, ja olen miettinyt rintavarustustani. Onko teidän rintanne joskus tutkittu jollakin gynekologin käynnin yhteydessä/lääkäri/terveydenhoitaja..tms? on jotenkin sellanen kuva, että ne pitäisi joskus näytätyttää, mutta itse en ole joutunut vielä koskaan näyttämään niitä tähän ikävuoteen mennessä. Pitääkö sitä pyytää gyneltä erikseen, jos haluaa tietää onko ne nyt ihan OK:t, muodot ja nännit.ym. Jotenkin en kehtaisi tehdä omaa alotetta jos ei mitään suurempaa vaivaa ole :) Olen kyllä oppinut lähes kuukausittain tunnustelemaan niitä kyhmyjen ym.varalta, niinkuin suositellaan.
Rintojen tutkiminen gynekologilla?
8
3746
Vastaukset
- kun tai jos
aloitat hormonaalisen ehkäisyn, ne rinnat tutkitaan. Silloinkaan ei kyllä oteta kantaa niiden muotoon tai nänneihin, niitä kyhmyjä sieltä etsitään. Jos et aloita ehkäisyä, papaseulonnoissa tutkitaan rinnat myös. Mutta rintojen koon, muodon jne. kanssa pitää vaan elää.
- MeriJaan
Aijaa.. en oo koskaan kuullu että pillerien oton yhteydessä sais rintatarkastuksen. Olen hankkinut ekat pillerini Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiöltä, myöhemmin perhesuunnitteluneuvolassa. Siellä kysyinkin viimeksi, tekeekö ne rintatarkastuksia, ja sanoi lääkäri että ei. Joutuu itse pitämään huolta. Olen itsekin 23v. ja asia on askarruttanut paljon. Vaikka yritän itse tutkia, en tiedä onko kyhmy vaarallinen vai ei. Koska kyllähän niitä on...varmaan kaikilla. Kertokaa missä ootte saanu tarkastuksen, jos ootte saanu!!!
- MeriJaan
Niin...ja eikä mulla niitä tutkittu vaikka käynkin papaseulonnassa 2 v. välein...
- itselläni
MeriJaan kirjoitti:
Niin...ja eikä mulla niitä tutkittu vaikka käynkin papaseulonnassa 2 v. välein...
on tutkittu rinnat ihan ensimmäisestä gynestä lähtien, pillereitä syödessäni jokaisessa vuositarkastuksessa ja papaseulassa. Kuuluu perus gynetutkimukseen, ei muuta kuin vaatimaan vaan.
- on kokeiltu
Pillereitä en käytä, mutta aina on rinnat pyytämättä/kysymättä gynellä (hätäisesti) tutkittu.
- n88__
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=1500000000000010&posting=22000000032139540
Tuossa yksi keskustelu, minkä aloitin jokunen aika sitten ehkäisy-palstalla.
Itsekin aina ihmetellyt miksei rintoja tutkita... joten; pitäisikö niin tehdä? Kuuluuko/ pitäisikö sen kuulua perustarkastukseen gynellä käydessä?- nalle22
aina kun mä käyn omalla gynellä, siis yksityisellä, niin se tarkastaa rinnat aina, vaikka siitä asiasta ei mitään mainitsisikaan, vaan se kuuluu siihen normikäyntiin.
- viestin aloittaja
nalle22 kirjoitti:
aina kun mä käyn omalla gynellä, siis yksityisellä, niin se tarkastaa rinnat aina, vaikka siitä asiasta ei mitään mainitsisikaan, vaan se kuuluu siihen normikäyntiin.
Olen kerran vasta käynyt gynekologin vastaanotolla, ja se oli yksityinen. Jotenkin tuntui, että mun piti itse kertoa ja tietää kaikki mitä halusin mulle tehtävän, eikä gyne "ottanut ohjia omiin käsiinsä" vaikka kerroinkin että tämä on eka kerta ja koska vuosia on tässä jo tullut, haluan tietää onko kaikki ihan ok. Ensimmäisellä kerrallan katsottiin onko kohtu oikean kokoinen tai oikeassa asunnossa esimerkiksi. Tälläsiä perusjuttuja jotka joakaisen naisen kai pitäisi tietää kehostaan. Mutta ei se sitten kysellyt yhtään oikeen mitään. Tästä on nyt vajaa vuosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849