Ihottumaa kainaloissa, nivusissa, käsitaipeissa jne.

Kutiseva kana

Ongelmana siis on ikävä ihottuma melkeinpä kaikkialla kropassa missä on ohutta ihoa. Kainalot ja rinnat, jalkoväli, käsitaipeet, vatsan seutua jne. Mä olen laittanut noihin Helosania - ei ole auttanut kaameaan kutinaan. Kutiavat näppylät eivät vuoda mitään, mutta sitten jos niitä raapii niin iho alkaa irrota sen ympäriltä silleen lastuina. Inhottaa niin paljon kun kutittaa, onko muilla ollut mitään tämäntapaista? Ihottuma on siis pinkkiä näppylää. Esim. vasemman kainalon aluellaa on noin 30 kutiavaa näppylää.

11

13213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttua

      kuulostaa aivan syyhyltä. osta apteekista nix voidetta ja lue tosi tarkkaan ohjeet,siitä on nimittäin tosi vaikee päästä eroon..

    • kans oli

      vähän joka paikassa kutiavaa ihottumaa. ei antanut hetkenkään rauhaa etteikö olisi pitänyt raapia.
      Lääkärisetä sanoi että on sienen aiheuttamaa ja kirjoitti muutaman pillerin oisko ollut viisi tai kuusi pilleriä. Ja kaikki näppylät ja kutinat hävisi parissa päviässsä. Ja halkeilevat kantapäät parantuiva eikä ole ollut halkeaman halkeamaa sen jälkeen. Hoidosta on kohta kolme vuotta aika.
      Että käyhän keskustelemassa lääkärin kanssa.

      • Mitä pillereitä lääkärisetä määräsi sinulle.?? Minkä nimisiä.?? Hoiditko muulla kuin pillereillä.??


    • sama juttu

      Minulla on ihan samanlaiset oireet. Kävin tänään lääkärissä ja minulla on Punatäplähilse tauti. Se ei ole vaarallinen ja paranee itsestään muutamassa viikossa. Kutinaan voi käyttää Kortisonia.

      • ympäri kehoa

        Mulla tällänen tapaus:
        Ensin oli taivealueilla vähän kutiavaa, lähes huomaamatonta ihottumaa (jo noin pari kk sitten). En kiinnittänyt erityistä huomiota, mutta nyt hiljattain (n.2vko sitten) on levinnyt ympäri kehoa, eikä edes vaikuta enään miltään ihottumalta..

        Sitä on kainaloissa, jalkataipeissa, säärissä, käsivarsissa, jalkaterillä, vähän vatsalla ja 1 rakko kämmenessä. Omituisinta on, että se on vähän jokapuolella erilaista. Ranteissa on ikäänkuin pienenpieniä rakkularykelmiä, jalkataipeissa tummia/purppuranpunaisia isompia läiskiä, kainalioissa "keskikokoisia" hieman tummia läiskiä, jalkaterillä eniten ihottumamaista 1 iso rakkula, säärissä myöskin kuivaa, punaista ihottumaa. Etenkin jalat kutisevat kovasti, varsinkin suihkun jälkeen.

        Olen syönyt Zyrteciä ja laittanut aluille Hydrocortisonia reilun viikon, mitään ei tapahdu.
        En osaa sanoa mikä on laukaissut ja milloin tarkalleen ottaen. Mutta mistä ihmeestä on kyse? Tuntuu että pahenee päivä päivältä! Olen tutkinut netistä kaikki vartalon sienitulehduksesta jalkasilsaan, mutta mikään ei täydellisesti natsaa tähän taudinkuvaan..

        Meillä on koiria ja kissa, joten ei ole mahdotonta, että olisi jotain eläimiltä saatua. Eläinallergiaa ei voi olla.


      • punajäkälä
        ympäri kehoa kirjoitti:

        Mulla tällänen tapaus:
        Ensin oli taivealueilla vähän kutiavaa, lähes huomaamatonta ihottumaa (jo noin pari kk sitten). En kiinnittänyt erityistä huomiota, mutta nyt hiljattain (n.2vko sitten) on levinnyt ympäri kehoa, eikä edes vaikuta enään miltään ihottumalta..

        Sitä on kainaloissa, jalkataipeissa, säärissä, käsivarsissa, jalkaterillä, vähän vatsalla ja 1 rakko kämmenessä. Omituisinta on, että se on vähän jokapuolella erilaista. Ranteissa on ikäänkuin pienenpieniä rakkularykelmiä, jalkataipeissa tummia/purppuranpunaisia isompia läiskiä, kainalioissa "keskikokoisia" hieman tummia läiskiä, jalkaterillä eniten ihottumamaista 1 iso rakkula, säärissä myöskin kuivaa, punaista ihottumaa. Etenkin jalat kutisevat kovasti, varsinkin suihkun jälkeen.

        Olen syönyt Zyrteciä ja laittanut aluille Hydrocortisonia reilun viikon, mitään ei tapahdu.
        En osaa sanoa mikä on laukaissut ja milloin tarkalleen ottaen. Mutta mistä ihmeestä on kyse? Tuntuu että pahenee päivä päivältä! Olen tutkinut netistä kaikki vartalon sienitulehduksesta jalkasilsaan, mutta mikään ei täydellisesti natsaa tähän taudinkuvaan..

        Meillä on koiria ja kissa, joten ei ole mahdotonta, että olisi jotain eläimiltä saatua. Eläinallergiaa ei voi olla.

        Minulla todettiin punajäkäläksi. Samanlaisia oireita kuin sinullakin. Tauti ei nyt aktiivisena päällä muutoin kuin iholle jäänyt tummanpuhuvia läiskiä kainaloihin ja taipeisiin.
        Punajäkälä on siitä inhottava, että se voi uusiakin. Ihotautilääkärini sanoi, että on streptokokin aiheuttamaa ja se kokki asustaa elimistössä sitten aina ja esim. stressin myötä ryöpsähtää päälle.

        Ihotautilääkäri Suhosen sivuilla on hyviä kuvia ihottumista. Oletko käynyt katsomassa ?


      • punajäkää
        punajäkälä kirjoitti:

        Minulla todettiin punajäkäläksi. Samanlaisia oireita kuin sinullakin. Tauti ei nyt aktiivisena päällä muutoin kuin iholle jäänyt tummanpuhuvia läiskiä kainaloihin ja taipeisiin.
        Punajäkälä on siitä inhottava, että se voi uusiakin. Ihotautilääkärini sanoi, että on streptokokin aiheuttamaa ja se kokki asustaa elimistössä sitten aina ja esim. stressin myötä ryöpsähtää päälle.

        Ihotautilääkäri Suhosen sivuilla on hyviä kuvia ihottumista. Oletko käynyt katsomassa ?

        Toi "punajäkälä3"-kuva näyttää kaikista tutuimmalta, ei kuitenkaan ihan noin rajun näköistä ole jaloissa, pahin just säärissä, kainaloissa ja jalkataipeissa... Ja jonkun verran tummempaa just noissa kohdissa.

        Mistä se streptokokki on sitten alun alkaen tullut? Ja miten hoidetaan?

        Ihana kuulla etten ole ainut, vaikka en tätä kenellekään toivoisikaan.


      • Anonyymi
        punajäkälä kirjoitti:

        Minulla todettiin punajäkäläksi. Samanlaisia oireita kuin sinullakin. Tauti ei nyt aktiivisena päällä muutoin kuin iholle jäänyt tummanpuhuvia läiskiä kainaloihin ja taipeisiin.
        Punajäkälä on siitä inhottava, että se voi uusiakin. Ihotautilääkärini sanoi, että on streptokokin aiheuttamaa ja se kokki asustaa elimistössä sitten aina ja esim. stressin myötä ryöpsähtää päälle.

        Ihotautilääkäri Suhosen sivuilla on hyviä kuvia ihottumista. Oletko käynyt katsomassa ?

        Punajäkälä ja streptokokki on aivan eri asia.


    • kitty--

      joo mulla kans alko pelkkä ihon kutina, ei ollu mitää näppylöitä tai muutakaan, unta ei meinannu öisin saadakkaa ku kutisi nii paljon. pariviikkoo meni, ni alko tulee sellasta pientä näppyä, siis jota tuski ees erottaa silmällä, käsivarsiin ja vatsaan. sitten lantiolle mulle tuli kaks sellasta isompaa "näppyä" vähän ku jotai paisetta, sitten rinnat on kutissu tosi paljon, ja rintojen alueellekki tullu sellanen ns. paise. ite kans olis ihan kiva tietää mitä voi olla. syyhyä en jaksa enää edes epäillä, koska oireet ei oikee nappaa. ;s

      • Jepjepjep

        Mulla alkoi tässä vähä aika sitten kutisemaan nivuset ja sittenkun jouduin aina raapimaan sieltä seudulta niin vähän ajan kuluttua alkoi tulemaan punaista ihottumaa joka kutisee aivan hulluna ja leviää kokoajan. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. osaisiko joku kertoa :S


      • Anonyymi
        Jepjepjep kirjoitti:

        Mulla alkoi tässä vähä aika sitten kutisemaan nivuset ja sittenkun jouduin aina raapimaan sieltä seudulta niin vähän ajan kuluttua alkoi tulemaan punaista ihottumaa joka kutisee aivan hulluna ja leviää kokoajan. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. osaisiko joku kertoa :S

        Minulla ensin nivusiin ja sitten kainaloihin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe