Blue1

Lentopelkoinen

Paljon on puhuttu negatiivisesti Blue1 lentoturvallisuudesta... Kertokaa kokemuksia, onko tämän yhtiön lennoilla meno teidän mielestä turvallista? Milanon matka Blue1:llä edessä..

18

3644

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmailivaan

      Ei tarvitse pelätä! nämä puheet ovat vain median lietsomista. Jos oikeesti blue1:lla olisi ongelmia lentoturvallisuuden kanssa niin eiköhän ilmailuhallinto olisi peruuttanut yhtiön toimiluvat. Oma mielipiteeni on että blue1 on yhtä turvallinen kuin finnair.

      • ValistunutOne

        Sitä vartenhan Bluen koneissa on happinaamarit, että kun ikivanha MD, jota ei ole viitsitty korjata, laukeaa niin voi toivoa että happilaitteet toimii.. eli turvallinen kaikin puolin!

        Työntekijätkin kuulemma viihtyy erinomaisesti ja ovat siksi aina iloisia ja motivoituneita.


      • Ilmailijavaaan
        ValistunutOne kirjoitti:

        Sitä vartenhan Bluen koneissa on happinaamarit, että kun ikivanha MD, jota ei ole viitsitty korjata, laukeaa niin voi toivoa että happilaitteet toimii.. eli turvallinen kaikin puolin!

        Työntekijätkin kuulemma viihtyy erinomaisesti ja ovat siksi aina iloisia ja motivoituneita.

        Ei ole viitsitty korjata? Ikivanha? Blue1 Koneita huolletaan ja korjataan niinkuin koneen valmistaja/ilmailulaki sen määrää.

        Itse ainakin olen viihtynyt blue1:llä töissä enkä tunne sieltä hirveesti työntekijöitä jotka eivät viihtyisi.


      • ValistunutOne
        Ilmailijavaaan kirjoitti:

        Ei ole viitsitty korjata? Ikivanha? Blue1 Koneita huolletaan ja korjataan niinkuin koneen valmistaja/ilmailulaki sen määrää.

        Itse ainakin olen viihtynyt blue1:llä töissä enkä tunne sieltä hirveesti työntekijöitä jotka eivät viihtyisi.

        Luin tuolla toisessa ketjussa olleen happinaamaritarinan onnettomuustutukintakeskuksen sivuilta: ikivanhan MD- romun ilmastointi/paineistussysteemi oli ollut iät ajat rikki.. jopa rikkinäisyydestä kertonut tarra (!!) oli pudonnut.. EI herätä luottamusta.

        Sitä tarina ei kertonut, onko värkkiä vieläkään korjattu vai keksitäänkö vaan uusia tapoja kiertää ongelma vaikka jo oli sadan hengen lähtö lähellä.


      • pigpöigpöig
        ValistunutOne kirjoitti:

        Luin tuolla toisessa ketjussa olleen happinaamaritarinan onnettomuustutukintakeskuksen sivuilta: ikivanhan MD- romun ilmastointi/paineistussysteemi oli ollut iät ajat rikki.. jopa rikkinäisyydestä kertonut tarra (!!) oli pudonnut.. EI herätä luottamusta.

        Sitä tarina ei kertonut, onko värkkiä vieläkään korjattu vai keksitäänkö vaan uusia tapoja kiertää ongelma vaikka jo oli sadan hengen lähtö lähellä.

        hehhee, no kommentoin nyt kuitenkin pari vuotta vanhaa juttua sanomalla että paskapuhetta. :) vähän värikynää mukaan niin normi laitevika millaisia esim kotosuomalaisella finnairilammekin on viikottain saadaan kuulostamaan lähes SUURONNETTOMUUDELTA, sitten perään vielä tuollainen ilmaan heitetty kysymys että ONKOHAN KAIKKI VIELÄKÄÄN KUNNOSSA NYT KANNATTAA LENTÄÄ JOLLAIN MUULLA YHTIÖLLÄ?. viimeaikoina on tuntunut jotenkin vähenneen nämä katkeroituneiden kilpailijoiden levittämät mustamaalaustarinat. ilmeisesti on jo totuttu että blue1 leikkii samalla hiekkalaatikolla ja nyt kuvioihin onkin tullut uudet halpis uhat ulkomailta joiden hirrrrmuisesta vaarallisuudesta käydään levittämässä vastaavaa propagandaa. ja siinä sivussa sössitään omat kuviot matkalaukkuaulassa. todella kunnioitettavaa toimintaa.


    • mutta onhan yhtiölle sattun...

      Itsellä on Blue1:n lennot sujuneet ihan ok. Ovathan koneet toki hieman vanhahkoja.

      Henkilökohtaisesti pidän MD-koneita luotettavampina kuin näitä nelimoottorisia Avroja. Sellaisestahan (Blue1:n koneesta siis)irtosi melkoinen palanenkin jossain Lontoon lähellä...

      • ilmojen mies

        "Miksi Avrossa on neljä moottoria eikä kaksi?
        - Jotta moottorivaurion todennäköisyys kaksinkertaistuisi"

        Entiseltä Avro- perämieheltä kuulin...


      • kattia kans
        ilmojen mies kirjoitti:

        "Miksi Avrossa on neljä moottoria eikä kaksi?
        - Jotta moottorivaurion todennäköisyys kaksinkertaistuisi"

        Entiseltä Avro- perämieheltä kuulin...

        alas tultu ja ihan nätisti.Ennen sai Suomen sisäisillä lennoilla kahvit ja jotain pientä purtavaa,vaan ei saa enää.Muuten ei valittamista.


      • luotettavuus
        kattia kans kirjoitti:

        alas tultu ja ihan nätisti.Ennen sai Suomen sisäisillä lennoilla kahvit ja jotain pientä purtavaa,vaan ei saa enää.Muuten ei valittamista.

        Ei vakuuta tuo kaluston luotettavuus, todellakaan.. jo aamuseitsemältä 8 peruutusta.

        Taisi olla yli puolet koneista rikki. Huoltaako SAS Dashien kokemuksella myös Pluen "lentokoneet"?


      • AVRO POJU
        ilmojen mies kirjoitti:

        "Miksi Avrossa on neljä moottoria eikä kaksi?
        - Jotta moottorivaurion todennäköisyys kaksinkertaistuisi"

        Entiseltä Avro- perämieheltä kuulin...

        Mun iskä lentää avroa!ÄLÄ USKO MITÄ huhutaan mä oon aika varma että toiki perämies vitsaili!!! MIETI jos avrossa olisi kaksi moottoria ja jos toinen menee rikki ja ollaan nousu tilanteessa niin todennäköisesti tulis pakko lasku tilanne kun avrossa on niin pieni moottori! Mutta kyllä avro pärjäis 3 moottorilla nousussa JA laskussa ihan hyvin mutta sikksi onkin paljon parempi olla 4 TÄÄ EI OLE YLPEILYÄ VAIKKA SILTÄ KUULLOSTAA! tää teksti kuuluu molemmille!

        TOIVOISIN ETTÄ SANOTTE OMAN MIELI PITEENNE TÄMÄN TEKSTIN LUETTUA. ILMOJEN MIEHET!!!!!


      • wrthrthb
        AVRO POJU kirjoitti:

        Mun iskä lentää avroa!ÄLÄ USKO MITÄ huhutaan mä oon aika varma että toiki perämies vitsaili!!! MIETI jos avrossa olisi kaksi moottoria ja jos toinen menee rikki ja ollaan nousu tilanteessa niin todennäköisesti tulis pakko lasku tilanne kun avrossa on niin pieni moottori! Mutta kyllä avro pärjäis 3 moottorilla nousussa JA laskussa ihan hyvin mutta sikksi onkin paljon parempi olla 4 TÄÄ EI OLE YLPEILYÄ VAIKKA SILTÄ KUULLOSTAA! tää teksti kuuluu molemmille!

        TOIVOISIN ETTÄ SANOTTE OMAN MIELI PITEENNE TÄMÄN TEKSTIN LUETTUA. ILMOJEN MIEHET!!!!!

        ILMOJEN MIEHET SANOO ETTÄ SETÄ YRITTI NYT KAIVAA TURHAAN JONKUN NEGA TIIVISEN KESKUSTELU SÄIKEEN HISTORIASTA JOKA ON PI PAS... KATEEL LISTEN PANETTELUA


    • ruattomuudesta

      Että Blue1 ei enää tajoile lämmintä ateriaa koneessa, välillä Hki-Ateena. Pitääkö tämä paikkansa?
      Eikö sieltä saa lämmintä ruokaa vaikka tilaa etukäteen tai saako sinne koneeseen viedä oman annoksen.
      Kotoa kun lähtee ja kun ollaan Ateenassa niin siinä on mennyt jo puoli päivää niin nälkä on kova. Siihen ei auta sämpylä tai leipä vaan on syötävä lämmin ateria.

      On se metkaa tämä nykypäivä kun hinnat vaan nousee ja palvelut häviää. Sitten ihmetellään kun lentomatkusuksen suosio heikkenee ja yhtiöitä menee konkkaan.

      • Paula80

        Kyllä saa lämpimän aterian, jos vain maksaa. Ja voihan sitä vaikka syödä terminaalissa. Meidän perhe, niin aikuiset kuin lapsetkin, pärjää 4 tuntia sämpylällä, joskus jopa ilmankin :)


      • metkaa

        että uusavuttomat eivät noin yksinkertaistakaan asiaa osaa selvittää lentoyhtiön nettisivulta.


      • xxx xxx xxx
        Paula80 kirjoitti:

        Kyllä saa lämpimän aterian, jos vain maksaa. Ja voihan sitä vaikka syödä terminaalissa. Meidän perhe, niin aikuiset kuin lapsetkin, pärjää 4 tuntia sämpylällä, joskus jopa ilmankin :)

        Ateriatarjoilu on Economy Extra luokassa, joka maksaa aika lailla enemmän kuin normaali lippu.

        Turistiluokassa voi ostaa sämpylän ja on kai siellä jokin lämmitetty sämpyläkin ostettavissa, ei ateriaa. Ei kannata kuitenkaan laskea sen varaan, koska voivat loppua kesken.


      • ergewga
        xxx xxx xxx kirjoitti:

        Ateriatarjoilu on Economy Extra luokassa, joka maksaa aika lailla enemmän kuin normaali lippu.

        Turistiluokassa voi ostaa sämpylän ja on kai siellä jokin lämmitetty sämpyläkin ostettavissa, ei ateriaa. Ei kannata kuitenkaan laskea sen varaan, koska voivat loppua kesken.

        "Ei kannata kuitenkaan laskea sen varaan, koska voivat loppua kesken."
        Kovin kummallinen pointti... :D Miksi se nyt sitten loppuisi kesken?

        Onko se lentokone muuten juuri se ainoa paikka missä pystyy syömään? Itse ainakin syön mieluiten tukevasti maan kamaralla joko ennen tai jälkeen lennon. No, jokatapauksessa jos ei kestä sitä pari tuntia ilman lämmintä ateriaa niin koneesta saa ostettua syötävää.


      • Hoh hoijaa

        Itse en ainakaan ruuan takia matkusta. Tulkaa ajoissa kentälle. Siellä on ravintoloita ja syökää siellä jos se lämmin ateria on niin tärkeä.Tuskinpa yhtiöt menevät konkkaan sen takia ettei matkustajat saa lämmintä ateriaa koneessa. Silloin kun sitä oli, ei monellekaan kelvannut. Ei lihaa, ei pähkinää, ei sokeria, ei kalaa, ei sitä eikä tätä saanut olla. Nyt kun voi ostaa sämpylän niin ei käy sitten sekään.


      • Marienhof
        ergewga kirjoitti:

        "Ei kannata kuitenkaan laskea sen varaan, koska voivat loppua kesken."
        Kovin kummallinen pointti... :D Miksi se nyt sitten loppuisi kesken?

        Onko se lentokone muuten juuri se ainoa paikka missä pystyy syömään? Itse ainakin syön mieluiten tukevasti maan kamaralla joko ennen tai jälkeen lennon. No, jokatapauksessa jos ei kestä sitä pari tuntia ilman lämmintä ateriaa niin koneesta saa ostettua syötävää.

        ne leivät usein loppuvat kesken varsinkin paluumatkalla ja vaihtoehtojakin on esim. tuolla Ateenan-lennolla vain 3 kpl.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe