Oikeesti!!!???

olisi pitänyt uskoa

Olen juuri vuoden asunut täällä varsin nice suomessa..en uskonut juttuja joita aikoinaan kuulin rannikon ihmisistä..olis kai pitäny!!Miten täällä oikein KOHDELLAAN muualta muuttaneita!!??Pidetään niinkuin ei mistään mitään tajuttaisi!!Mikä ihme teitä vaivaa??
Ajattelin aina kuullessani kaikenlaista kertomaa,että kyllä kait se on ihmisestäkin kiinni miten saa luotua uusia ystävyyssuhteita..no olen itse erittäin ulospäinsuuntautunut,positiivinen ja aina iloinen..siitäkö se sitten johtuu??Siitä etten itse kulje naama väärinpäin?Kertokaa nyt hyvät ihmiset miten teihin voi luoda ystävyyssuhteita??????

3

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RunkkuKunkku

niin voidaan ehkä keskustella asiasta mutta sinä olet varmaan yhtä köyhä kun kaikki muutkin luuserit..hehe :)

• Järkevä kansalainen

Tästä lähtien voit olla varma että joku ajattelee samalla lailla!! Ja se ihme että asun vielä varsinais-Suomessa. Tosin tänne en koskaan ole tuntenut kuuluvani, vaikka sukujuurenin on pitkälläkin taaksepäin täällä.

Se pitää sanoa että ei vittumaisempia ihmisiä maa päällän voi kantaa, kuin varsinaissuomalaiset ja etenkin juuri lounais-Suomi on.
      Tuttuni rekkakuski ajoi lannotteita pitkin Suomea. Kertoi että missä tahansa muulla oltiin ikkunassa vahtimassa, milloin naapurille tulee se kuorma, niin mennään auttamaan.
      Täällä suunnalla vaikka menisi naapureilta pyytämään apua, niin kaikilla on selkä kipeä.
      Toinen esimerkki. Itse olen ollut reissuilla aikanaa tuolla Nummi-Pusulan laidoilla, Salkola-Liesjärvi alueella. Kylätoimikunta oli siellä jo täydessä vauhdissa, kun täällä mettäläiset vasta ihmetteli, että mikä kunnianluokkausyritys se sellainen kyläyhdistyskin on. Siellä oli latotansseja, porukat soitti ilmaiseksi, jopa järjestyksenvalvojat maksoivat pääsymaksun. Ajateltiin yhteistä hyvää. Ja sitä siitä tulikin, hankittiin esim. laitoskahvinkeitin, astiasto ym, jota sitten nämä saivat veloituksetta lainata perhejuhliinsa ym.
      Olin sen jälkeen seuraamassa täkäläisten kyläyhdistysten perustamista. Jokaisen kommentti oli " joo joo, ilman muuta, kun hinnasta vaan sovitaan" Siinä sen täkäläisen jääräpäisyyden, omahyväisyyden, sisäsiittoisuuden ym ym näkee.
      Ja täällä ei edelleekään kunnolla pyöri monikaan kyläyhdistys, mutta muualla ollan edetty vaikka minne, on omat kotisivut ym.
      Näitä esimerkkejä voisin luetella vaikka kuinka.

Sinun kanssasi olisi kivaa vaihtaa ajatuksia enemmänkin.
      Mailia saa laittaa [email protected] Sillä ei ole mitään tekemistä itseni kanssa, saat kaikki viralliset tiedot sitte mailissa.

• saaristoon -

Täällä ei ole ongelmia, mutta rannikolla kylläkin. Kuvaisin heitä sanalla teeskentelijät. Hyvää pataa ollaan, teeskennellään ystävää. Takana päin puhutaan minkä keretään, ja tosi paikassa ei saa minkäänlaista vastakaikua.

Onneksi käyn mantereella vain kääntymässä. Asiat hoidan nykyisin mieluummin Helsingissä kuin Turussa juuri tästä syystä. Miehen sukulaisiin olen kauhhian tervetullut kun mies on mukana, halaillaan niin ja ihmetellään, että kui sää nii harvoin käyt. Ilman miestäni en kuitenkaan ole tervetullut, enkä voisi vähempää heitä kiinnostaa. Miehen sisarusten varsinnaissuomalaiset siipat sen sijaan ovat täydellisiä.

Ihan sama, pääseehän siitä autolla ohi, ei ole pakko pysähtyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3475
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1188
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe