Ketä minä satutin

tänään?

Kun itsekseni join itseni känniin.

Asun ja elän yksin. Kukaan muu ei tiedä että olen kännissä.

Osaan kirjoittaa melkein virheettä keskustelupalstoille.

Olen 55-vuotias. Aviomieni - alkoholisti - lähti jo kymmenen vuotta sitten omille teilleen. Lapseni elävät omaa hyvää elämäänsä.

Kenellekään en soita enkä soperra. Hoidan työni ja lapseni ja lastenlapseni heidän kaikkien pyyntöjensä mukaan.

Ketä siis satutan, muuta kuin itseäni?

Mitä hittoa muuta minulta vaaditaan?

4

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juomalla luisutat itseäsi pois lastesi ja lastenlastesi elämästä pikkuhiljaa. Ja koska myös juodessasi turrutat ja tukahdutat itseäsi hiljakseen, satutat itseäsi. Alkoholismi on hidas kuolema ja siksi läheisesi menettävät sinusta osan aina pullo kerrallaan.

Aivojensa turruttamiselle on vaihtoehtojakin, mutta nekin ovat yleensä riippuvuuksia. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä että riippuvuuden taustalla on vaikea ahdistus ja se pitäisi hoitaa pois.

Ymmärrän sinua koska alkoholi helpottaa ahdistusta ja siksi se on lääkettä. Mutta tämän lääkkeen haittavaikutus on riippuvuus ja sitä kautta se hidas kuolema.

Onko juomisesi säännöllistä? Itse olen ns.kausijuoppo, ja tarkoittaa että joskus tulee ihmisistä täydellinen eristäytyminen ja kostempi kausi. Nyt on ollut hyvin viimeiset seitsemän vuotta ja toivottavasti jatkuukin.Tsemppiä sulle.

• päättää tai päättää

Sinä itse päätät, mitä omalta elämältäsi haluat. Surullista on, että monien kohdalla alkoholi alkaa salakavalasti viedä aina vaan suuremman ja suuremman osan elämästä.

Pysähdy joskus pohtimaan, mitä sinä haluaisit, jos... Ehkä keksit joitain kivoja asioita tai tekemistä, joka tuottaisi sinulle ajan mittaan enemmän iloa. Ei kai yksi känni kesää tee, mutta krapularyypyt voivat tehdä alkoholistin. Pidä homma hanskassa ja elämä mielessä.

• Densa

vastaus on aika helppo. Vastaisko? Helppo on sanoa että aiheutat kärsimystä kaikille,mutta tosiasiassa ainoa todellinen kärsijä olet sinä.
      Miksikö?Koska olet tavallaan pois elämästä muiden mielestä ja silloin yhteys mahdollisesti tärkeisiinkin ihmisiin on poikki.
      Perseet olalle on hyvä keino purkaa ongelmat silloin tällöin,mutta siinä on omat ongelmansa jotka ovat jokaisella erilaiset ja niihin ei ole olemassa yhtä ratkaisua.

• koskaan teatterissa

tai oopperassa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      618
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe