Hei kaikille!
Mietin tässä semmosta juttua että jätänkö nettisivuille minkäänlaisia jälkiä surffailessani ja kuinkakohan kauan mahdolliset jälkeni säilyy tiedossa?
Sanotaan nyt esimerkiksi että olen käynyt wikipedian tai youtuben sivuilla. Näkyykö jostakin että olen juuri näillä sivuilla surffaillut?
Käytän tällä hetkellä naapurin suojaamatonta verkkoa, eli minulla ei ole omalla nimelläni internet-yhteyttä, vaikuttaako tämä asiaan?
Olisin tosi kiitollinen jos joku aisantunteva voisi vastata kysymyksiini?
mielenkiintoinen kysymys
5
554
Vastaukset
- töttöröö33
Jos ei kirjoita mitään esim. eri palstoille (tyyliin suomi24) niin näkyykö se silti jossain, että olen käynyt täällä?
- reeettta
niin, ymmärtääkseni ip osoite voi joksikin aikaa jäädä näkyviin jonnekin, en ole kauhean perehtynyt... en sitten tiedä jääkö mac osoitekin jonnekin muistiin? kertokaa muut!
- vaikka
tuolta mitä näkyy...
http://gemal.dk/browserspy/ - isosisko""
No siis, operaattorisi palvelimelle jää KAIKKI tiedot KAIKESTA tekemisestäsi netissä. Sivut joilla olet käynyt, kauanko niitä pitänyt auki, viestit jota olet kirjoittanut keskustelupalstoille.
Uusi laki velvoittaa operaattorit tallentamaan nämä tiedot vähintään kahdeksi vuodeksi. Samoin kuin tiedot puhelinliikenteestäsi ja matkapuhelimesi sijainnista.
Eli kyllä sinusta TIEDETÄÄN.
Anonyymipalveluja on käytettävissä, ilmaisia ja maksullisia. Luotettavuus kyseenalainen. TOR on kansalaisjärjestöjen kehittämä systeemi joka kryptaa nettiliikenteesi. Luotettavuus kyseenalainen.
Isoveli valvoo.- töttöröö33
kiitos asiallisesta vastauksesta!
mihin noita tietoja sitten käytetään? kuka niihin pääsee käsiksi? pidetäänkö niitä vaan varmuuden vuoksi esim. rikoksien tutkintaan vai onko vaikka itselläni mahdollisuus jossakin nähdä omat nettivierailuni?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472