kihloissa olevat!

likkah 17v.

Niin ollaan suunniteltu että mentäisiin kihloihin poikaystävän kanssa, mutta ei oikein tiedetä miten. Siis, ollaan mietitty josko käytäisiin ostamassa yhdessä sormukset, ja menty sitten sinä yhtenä tiettynä päivänä kihloihin. Vai pitäisikö miehen kosia? Tapansa kullakin, kait...
Onko kellään tietoa mitä sormukset suunnilleen maksavat?

23

3205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aino_30

Ja ei pahalla, mutta lue muita tämän "Häät"-otsikon alla olevia keskusteluja. Siellä on vastattu kaikkiin esitettyihin kysymyksiin moneen kertaan.

Saat sieltä myös saman vastauksen kuin nyt minulta: haluatko todella naimisiin vai sormuksen siksi, että se on kivaa ja vastaa 90-luvun "luokkasormus kaulaketjussa=omistajuus"-trendiä?

• vaivannäköä!

Sormusten hintoja voi käydä kysymässä kultaliikkeestä. Jopa näyteikkunasta voi nähdä joitakin hintoja. Hinnoissa on niin suurta vaihtelua, että turha niitä on täällä ruveta arvailemaan kun ei ole hajuakaan mikä hintataso teille on sopiva. Uskoisin, että jopa alle 100 euroa voi olla halvimmat ja ylärajaa tuskin on.

• Aino_30
        vaivannäköä! kirjoitti:

Sormusten hintoja voi käydä kysymässä kultaliikkeestä. Jopa näyteikkunasta voi nähdä joitakin hintoja. Hinnoissa on niin suurta vaihtelua, että turha niitä on täällä ruveta arvailemaan kun ei ole hajuakaan mikä hintataso teille on sopiva. Uskoisin, että jopa alle 100 euroa voi olla halvimmat ja ylärajaa tuskin on.

Vaivannäköä on myös edellisten viestiketjujen lukeminen, vaatii erittäin vähän.

Asiasta heinäpeltoon, muutamallakin kympillä saa sormuksia. Kenties alaikäisten ei kannata vielä investoida monen sadan euron luomuksiin.

• tyyli siis vapaa

Tähän tulee varmaan monta erilaisia vastauksia.
      Itse kuulun siihen ryhmään, että kihlaus on sama kun sovitaan naimisiin menosta. Muuta ei välttämättä tarvitse tehdä. Mutta tietysti sen lisäksi voidaan ostaa kihlauksen (eli sen, että sovittiin naimisiin menosta) merkiksi sormukset. Ja kaikki mitä sen ympärille haluaa kehittää (että missä ne vaihdetaan ja miten ja vietetäänkö kihjaisjuhlia jne. on ihan makuasia. Miten parista itsestä tuntuu parhaimmalta. Mitään tiettyä määrättyä rituaalia ei olemassa) Ja naimisiin menosta voidaan sopia eri tavoin, yksi tapa on, että mies kosii eli pyytää naista vaimokseen. Mutta miehen ei suinkaan PIDÄ kosia. Se ei ole ollenkaan pakollista.

Joidenkin mielestä naimisiin menosta ei tarvitse sopia vaan kihloihin meno tarkoittaa kihlojen eli sormusten vaihtamista. Merkiksi sitoutumisesta tms. Ja naimisiin mennään ehkä joskus tai sitten ei.

Sormuksien hintahaitari on todella laaja. Mutta muutamalla kympillä saa simppelit kultaiset sormukset.

• ...

Menette kihloihin siten, että lupaudutte menemään naimisiin keskenänne. Olette kihloissa siitä hetkestä alkaen, kun molemmat ovat myöntyneet avioliittolupaukseen. Sormukset eivät ole pakolliset.

• yksinkertaista

Juuri näin!

• itsellä

me menimme kihloihin poikakaverini kanssa kun olin 17v
      kysyi eräänä iltana että mentäiskö kihloihin, en luvannut vastata heti.vastasin parin viikon päästä. kävimme ostamassa sormukset.
      olemme olleet kihloissa nyt 8vuotta .emme päättäneet milloin menemme naimisiin .Mutta nyt olemme suunnittelemassa josko virallistaisimme tämän suhteen lähiaikoina.
      on tyhmää että joku kirjoittaa halveksivasti17v "alaikäinen". pitäiskö sitä mennä kihloihinkin vasta kolmekymppisenä.
      t:25v

• Sä olet kakara

sitten vieläkin?

Kihlautuminen tarkoittaa lupautumista aviopuolisoksi. Eli avioituminen pitää olla sovittu.

Sinä et ole kihloissa koskaan ollutkaan. Mikälie rinkula teinipissis-seurustelu sormus on sormessasi, mutta ei kihlasormus. (hhahhhahhh...kihloissa kahdeksan vuotta``???? anna mun kaikki kestää!)

Haluaako kukaan muu olla tämän esimerkin kaltainen LUUSERI?????

• on valmis lupaamaan

17 v on alaikäinen moneen asiaan. Ei se ole halveksiva termi? Jos kirjoituksen sävy muuten on, niin se on toinen juttu.

Jos 17-vuotiaana naimisiin meno ei ole ajankohtaista ja sitä ei edes luvata (poikkeuksiakin on) niin eikö siinä ainakin ole yksi hyvä syy mennä kihloihin vaikka vasta sitten kolmekymppisenä, jos avioliittopäätös venyy sinne saakka?

• mutta.
        Sä olet kakara kirjoitti:

sitten vieläkin?

Kihlautuminen tarkoittaa lupautumista aviopuolisoksi. Eli avioituminen pitää olla sovittu.

Sinä et ole kihloissa koskaan ollutkaan. Mikälie rinkula teinipissis-seurustelu sormus on sormessasi, mutta ei kihlasormus. (hhahhhahhh...kihloissa kahdeksan vuotta``???? anna mun kaikki kestää!)

Haluaako kukaan muu olla tämän esimerkin kaltainen LUUSERI?????

ootko ite joku teini pissis vai miksi kutsuitkaan .mä en ainakaan.

On parempi olla kihloissa 8 vuotta kuin, että kuukausi kihloissa 5 vuotta naimisissa ja sitten avioero niinku tollasille hätähousuille muiden pilkkaajille yleensä käy.

itse jos menen naimisiin niin olen myös loppuelämäni saman ihmisen kanssa.ei hetken mielijohteesta.
        avioliitto on vain virallistamista.
        avoliitossa asuva aikuisempi kuin sinä!

• ?????
        on valmis lupaamaan kirjoitti:

17 v on alaikäinen moneen asiaan. Ei se ole halveksiva termi? Jos kirjoituksen sävy muuten on, niin se on toinen juttu.

Jos 17-vuotiaana naimisiin meno ei ole ajankohtaista ja sitä ei edes luvata (poikkeuksiakin on) niin eikö siinä ainakin ole yksi hyvä syy mennä kihloihin vaikka vasta sitten kolmekymppisenä, jos avioliittopäätös venyy sinne saakka?

16vuotiaana käydään rippikoulu jolloin saa "naimaluvan"
        eli saa mennä naimisiin.
        joten tässä asiassa 17v ei ole alaikäinen.
        oma äitini meni naimisiin 17vuotiaana.

• hupaisa pöräys.
        ????? kirjoitti:

16vuotiaana käydään rippikoulu jolloin saa "naimaluvan"
        eli saa mennä naimisiin.
        joten tässä asiassa 17v ei ole alaikäinen.
        oma äitini meni naimisiin 17vuotiaana.

Ensinnäkin, luterilaisen kirkon rippikoulu käydään yleensä 15-vuotiaana.

Toiseksi, riippumatta siitä mitä kirkko "naimaluvastaan" sanoo, avioliiton solmimista säätelee kuitenkin avioliittolaki. Nykyisen avioliittolain mukaan kummankin puolison on oltava 18 vuotta täyttänyt. On varsin mahdollista, että äitisi on mennyt naimisiin 17-vuotiaana, sillä aiemmin miesten ikäraja oli 18 ja naisten 17 vuotta. Nykyisinkin alle 18-vuotias voi solmia avioliiton, jos saa siihen oikeusministeriön luvan (huom. ei enää presidentin lupa). Perusteen on oltava hyvä, yleisin peruste on morsiamen raskaus.

• Nainen...

Vähän nyt perinteitä kunniaan, eikä oteta niitä kihloja teinien rannekorujen vaihtotrendiksi.
        Kihlaus on avioliittoon lupautuminen ja kosinnan jälkeen sovitaan hääpäivä... PISTE!
        Kaikki muu on ... öhöm... naurettavaa... sori...

• oikein!
        hupaisa pöräys. kirjoitti:

Ensinnäkin, luterilaisen kirkon rippikoulu käydään yleensä 15-vuotiaana.

Toiseksi, riippumatta siitä mitä kirkko "naimaluvastaan" sanoo, avioliiton solmimista säätelee kuitenkin avioliittolaki. Nykyisen avioliittolain mukaan kummankin puolison on oltava 18 vuotta täyttänyt. On varsin mahdollista, että äitisi on mennyt naimisiin 17-vuotiaana, sillä aiemmin miesten ikäraja oli 18 ja naisten 17 vuotta. Nykyisinkin alle 18-vuotias voi solmia avioliiton, jos saa siihen oikeusministeriön luvan (huom. ei enää presidentin lupa). Perusteen on oltava hyvä, yleisin peruste on morsiamen raskaus.

Jep näin on. Ja lisäyksenä, että ne, jotka eivät ole käyneet rippikoulua voivat mennä myös naimisiin. Kirkollinen vihkiminen ei vaan onnistu.

• likkah 17wee.
        Nainen... kirjoitti:

Vähän nyt perinteitä kunniaan, eikä oteta niitä kihloja teinien rannekorujen vaihtotrendiksi.
        Kihlaus on avioliittoon lupautuminen ja kosinnan jälkeen sovitaan hääpäivä... PISTE!
        Kaikki muu on ... öhöm... naurettavaa... sori...

anteeks, mut ei oo kyse mistää teini kihloista. oon sentään jo 17 wee, en mikää kakara enää. vai voiko sanoa niin? kyl mä tiedän et kihloihin meno on lupaus avioliitosta. en oo menossa kihloihin vaa sen takii et se olis muotii jotenki tai jotain. joten, anteeks, vois jättää tommoset kommentit kokonaan pois.

• Todellakin..
        likkah 17wee. kirjoitti:

anteeks, mut ei oo kyse mistää teini kihloista. oon sentään jo 17 wee, en mikää kakara enää. vai voiko sanoa niin? kyl mä tiedän et kihloihin meno on lupaus avioliitosta. en oo menossa kihloihin vaa sen takii et se olis muotii jotenki tai jotain. joten, anteeks, vois jättää tommoset kommentit kokonaan pois.

"jo" 17 wee. Anteeksi, mutta kyllä olet vielä teini. Tiesitkö, että ihminen on teini-ikäinen 19 -vuotiaaksi asti?

• sinä
        Todellakin.. kirjoitti:

"jo" 17 wee. Anteeksi, mutta kyllä olet vielä teini. Tiesitkö, että ihminen on teini-ikäinen 19 -vuotiaaksi asti?

että Suomessa ollaa täysi-ikäisiä jo 18v ikäisenä eikä enää mitään teini-ikäisiä täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen.

• ole..
        sinä kirjoitti:

että Suomessa ollaa täysi-ikäisiä jo 18v ikäisenä eikä enää mitään teini-ikäisiä täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen.

noin. Täysi-ikäisyys ja teini-ikäisyys eivät ole poissulkevia toisilleen. NineTEEN. Kaksikymmentä on ensimmäinen "ei-teini-ikä".

• sivustakatsonut
        likkah 17wee. kirjoitti:

Heti alkuun sanon etten halua saarnata tahi sanoa että 17 vuotias on liian nuori seurustelemaan vakavasti: Itse tapasin nykyisen avomieheni kun oli 13 ja yhdessä yhä, joten pata kattilaa soimaa ;) (tosin kihloihin mnetiin kun olin 19). Mutta erää sukulaistyttöni touhuja sivusta seuranneena sanon että kertokaahan molemmat kotona aikeistanne ensin. On turhaa pilata alkavaa suhdetta (joka paraimmillaan siis ikuinen) rähinöimällä vanhempien kanssa. En tietysti tiedä oletteko jo asiasta kotoväelle sanoneet mutta muistot ei ole kauniit jos riita ja paru on se mitä kotona kuuluu onnittelujen sijaan.

Ja itsehän tiedätte oletteko valmiita; ei se ikää katso vaan järkeä päässä ;) Onnea nuorelle parille!! :)

• kylläkin
        ole.. kirjoitti:

noin. Täysi-ikäisyys ja teini-ikäisyys eivät ole poissulkevia toisilleen. NineTEEN. Kaksikymmentä on ensimmäinen "ei-teini-ikä".

käytetään täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen muita termejä kuin teini-ikäinen. Et ole kuullut sellaiseisesta esim. kuin "nuori aikuinen"?

Siellä rapakon takana on ainakin joissakin osavaltioissa 21v ikäinen vasta täysi-ikäinen, joten ehkä tuo kirjoitamasi pätee siellä. Kaikea ei voi suomentaa englannista aivan sanasta sanaan.

Eipä tarvitse enää Suomesa puhua esim. laskuvarjohyppäämisestä vaan otetaan trendikkäästi siihen suora käännös englannista :) Miltä kuulostaisi termi "taivaasta sukeltaminen" :)

• Ja kasva aikuiseksi

ensin. Mitä hyötyä sulle on noista teinipissiskihloista? Kaikki vaan nauraa sulle sun selkäsi takana!

• -----

SULLEKKO sitten naurettiin ,kun kerran tiedät asian

• nuorena kihlautunu

etpä voi tietää mikä on henkisen kasvun laita... moni 17 vee voi olla henkisesti aikuisempi kuin esim. 25 vuotias.
        Itse menin kihloihin 17 vuotiaana ja kihlattuni oli/on vuoden vanhempi. Nyt olen 21-vuotias 2-vuotiaan lapsen äiti ja toukok. tulos toinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe