Poreammeen upotus

Reiska2

Kylpyhuoneeseeni asennettiin putkiremontin yhteydessä poreamme 'upottamalla'. Nyt ammetta käyttäessä on vaan suureksi ongelmaksi ilmennyt veden kerääntyminen altaan reunoille. Vesi siis jää laatoituksen päälle kellumaan ja pitää kuivata siitä rätillä joka suihkun jälkeen.

Tässä kuva ammeesta: http://kuvablogi.com/nayta/929900/show/

Ajattelin upottaa altaan itse uudelleen nostamalla laatoituksen altaan yläreunaan asti ja samalla rakentamalla uuden etulevyn altaalle.

Onnistuuko upotus niin, että teen filmivanerista ensin altaalle kehykset missä kaadot osoittavat altaaseen päin joka suunnasta, ja sitten vain laatat päälle? Entä altaan ja uuden laatoituksen reuna? Saako siitä tiivistä millään? Tietysti siihen vedetään silikonit mutta altaan reunat varmasti liikahtavat millin pari käytössä ja jos silikoni murtuu niin vedet valuvat siitä vanhan laatoituksen päälle..

Kaikki vinkit tervetulleita!

8

2455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EKP

Miksi yleensä upotit/laatoitit sen?En oikein
      ymmärrä,mitä hyötyä sait upotuksesta/laatoituksesta!
      Melkoisen kova homma ollut hyötyyn nähden.
      Luulisin kuitenkin,että homma onnistuu
      kuvailemallasi tavalla,tee niin näet!?

• Reiska2

Allas on alunperin upotettu ulkonäöllisistä syistä. Ja allas on rakeenteeltaankin upotettavaa mallia eli siinä ei ole ulkoseiniä laisinkaan. En ollut vaan itse valvomassa altaan asennusta ja ilmeisesti urakoitsijalla on ollut altaan 'upotuksen' käytännöllisyydestä eri näkemys kuin minulla. Itse olisin alunperinkin laittanut laatat altaan yläreunaan saakka.

• -JP

Kyllähän varmaan ammeessa vesi sisällä pysyis upottamattakin, mutta onhan toi nyt 100x siistimmän näköinen kuin ilman sitä. Jotkut kun laittaa jotain arvoa ulkonäöllekin...

• EKP

Minusta poreammeita ei tule laatoittaa/upottaa.
      Poreamme ilman laatoitusta on ainakin minun
      mielestä paremman näköinen!
      Ymmärrän toki huolesi,mutta mikset antanut
      laatoittajalle riittävän selkeitä ohjeita,
      miten laatoituksen haluat!?
      Uima-altaat yleensä laatoitetaan jne.
      Onneksi minulla on omakotitalossani kunnon
      uima-allas!

• Kokemusta on tästäkin

Tässä ei ole nyt oikein paljon vaihtoehtoja. Vesivaneri viritys ei toimi pidemmän päälle. Jossain vaiheessa levyn saumat halkeavat ja saumat samalla.

Tiedätkö miten vedeneristys on hoidettu?

• Reiska2

En tiedä vesieristyksestä tarkemmin koska en tosiaan itse ollut silloin paikalla. Ajattelin myös itse tuota vanerin kastumista. Toisaalta vanerissa on filmipinta ja se ei pinnan kautta ime itseensä kostetutta. Luulen itse että ongelmaksi tulisi juuri vanerin kantit, jotka pitäisi vähintään ainakin suojata jollain maalilla tms. En tosin tiedä riittääkö tämä??
        Juuri altaan ja vanerinlevyn välistä kanttia tässä ajattelin.. Rakennuslevynä tässä tapauksessa vaneri kuitenkin taitaa olla fiksuin.

• RakennusElli

Tutkin aikoinani seinä wc:n asentamista ja siihen tarvittavia levyjä joiden päälle voi suoraan asentaa kaakelit. Löysin ainakin Litex levyt ja joku toinenkin oli jonka nimi on tietysti painunut unholaan. No Googlaa nyt ainakin "Litex levy" (heittomerkkien kanssa) niin löydät hyvän PDF-oppaan josta saattaa olla apua sinullekin!

• vallupore

Ei muuta kuin liimaat finnfoam eristelevysuikaleet uretaanilla reunoille ja vesieristät sen ja siihen laatat niin, että kaato on altaaseen päin. Tiivistys silikonilla altaan reunoihin.

Ei tartte purkaa vanhaa hökötystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1701
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1546
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1260
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe