Pionit ja talvi

Huolissani

Miten mahtavat pionit kestää lumettoman talven?
Onneksi ei maakaan ole kovin jäässä, mutta jo kuukausi sitten on alkanut näkyä pionien kärkiä mullasta.
Pitäisiköhän niitä peittää jollakin. Aikaisempina vuosina heitin lapiollisen lunta päälle, mutta etelässä ei ole lunta.

Pioni ei saisi olla jatkuvasti märässä maassa. Hukkuu.
On mielenkiintoista nähdä, mitä tällainen talvi pioneille tekee.

4

2645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalissa

Havuja laitoin itse päälle ettei ihan pakkanen pure niin pahasti.
      Jollain kannattaa peittää.
      Itsellä se ongelma, että vesi tainnut jäätyä kukkapenkkiin ja tehnyt luisteluradan siitä eli varmasti osa taimista menetetty.
      Kelju talvi!!!

• Huolissani

Minä en uskalla panna havuja, koska sataa vain vettä täällä Etelä-Suomessa. Maa on ihan märkä. Havuthan pitäisivät juurakon märkänä. Nyt edes vähän kuivuu, kun ei ihan joka päivä sada.

Piha on täysin lumeton.

• Huolissani

Ei ongelmaa! Hyvin kestivät kaikki pionini talven rasitukset. Ei ollut lunta nimeksikään, mutta sitä innokkaammin vain lähtivät kasvamaan, ja kaikkiin on tulossa nuppuja. Vanhimmat taimet ovat jo korkeita ja varmaan kukkivat jo paljon ennen Juhannusta.

En suojannut juurakoita mitenkään, kun ajattelin, että liika kosteus haihtuu niistä paremmin, kun en peittele havuilla. Minulla ainakin paras ratkaisu näköjään.

• Huolissani

No niin, kauniit ja talvesta hyvin selviytyneet pionini tekivat hyvän määrän nuppuja. Sitten alkoi sataa!
      Nyt ovat suurimmaksi osaksi kukkineet likomärkiä, erivärisiä riepuja. Nuokkuvat varren päässä vettä tippuen.
      Osa on vielä nuppuina. Toivon palavasti, että olisi edes viikon verran aurinkoa, että voisin ihailla edes näitä viimeisinä avautuvia kukkia.

Puutarhurin elämä on täynnä yllätyksiä vuodenajasta riippumatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      27
      3176
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      853
    3. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      770
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      740
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      684
    6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      601
    7. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      41
      560
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      20
      559
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      549
    10. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      11
      543
    Aihe