Meillä on ollut pari kuukautta 4-vuotias tyttökoira, nyt viime lauantaina huomasin koiran pedissä veritahroja. Itsellä on aimmin ollut aina uroskoira, niin nämä naisten jutut on vähän hakusessa. Kertokaa kuinka kauan verenvuoto kestää? missä vaiheessa juoksut on kokonaan ohi? tietääkö sen muusta kuin verenvuodon loppumisesta? en ole ajatellut laittaa housuja jalkaan, vuoto on kuitenkin niin vähäistä, että pesen pedin päälistä ja pyyhin jos lattialle on tippunut...käytättekö te housuja?
Koiran juoksut
10
18477
Vastaukset
- irlanninsetteri
noin 6 viikkoa ja tietenkin riippuu koirarodusta onko pieni vai isokokoinen kuinka paljon verta tulee.Kyllä mulla on housut sisällä koirillani,sillä kyllä ne sotkee aika paljon.
- ou ou ou
Ohoh, ihanko vuotaa noin kauan sun koirilla? Otan osaa, ilmeisesti isoilla koirilla kestää aika pitkään! ;) Mulla on kääpiökoira, sillä juoksut kestää jonku kolmisen viikkoa, se verinen vuoto siis (ja siinäkin ajassa ehtii kyllä tympääntyä tuohon pöksyjen ja suojien vaihtorumbaan..).
- phalenetytta
n. 3 viikkoa ainakin tämän koirani sukulaisilla on juoksut kestänyt. Iralla alkoi juoksut maanantaina, housut on ostettu mutta eipä tarvitse käyttää, tuo osaa pitää itsensä todella siistinä ;)
- sissi
Meillä Venäjän toy, parikiloinen. Juoksut kestävät 2viikkoa. Mikä koira sinulla on? Onkohan juoksujen kesto erilainen riippuen koiran koosta, en tiedä.
Minullakin ensimmäinen narttu, tuli meille viime syksynä parivuotiaana. Eli ei ollut minullakaan kokemusta näistä "naistenvaivoista". Housuja ei pidetä, verinen vuoto kesti vaan pari päivää ja sitten loppuaikana hyvin vähän kirkasta.
Pari kuukautta juoksuista tuli sitten valeraskaus. En tajunnut ensin ollenkaan mikä pikkuista vaivaa, kun kanteli ja asetteli ensin karvaleluaan, sitten kumikanaa ja kumikoiraa joka paikkaan ja teki petiä. Kyselin palstalta tätä ja valeraskauttahan se oli ja kestänyt kolmatta vikkoa, mutta alkaa nyt mennä ohi. Eli kaikenlaista uutta tulee näitten tyttöjen kanssa:) - mama...
omalla koirallani tuli ensimmäiset juoksut n.4viikkoa sitten ne kesti n.3viikkoa.viime viikolla ei ole enää vuotanut..
- kestää
myös kolmisen viikkoa. Tosin nyt onkin pitkä väli. Edellinen juoksu oli heinäkuussa, eikä tietoakaan uudesta. Tai sitten on ollut laimeaa ja öessyt itsensä hyvin. Yleensä keskivaiheilla on muutama tippa näkynyt lattialla. Varo nyt,ettei uros pääse astumaan...
- JUOKSUT 3 -4 VIIKKOO
Kultsulla 2.v kesti juoksut 3 viikkoa, ja sekarilla 6.v kesto oli 4 viikkoo.
Meillä ei housuja käytetty,
otettiin vain matot pois lattialta,
suojasin sohvakaluston ja sängyn irtopäällisillä,
jotka oli sitten helppo heittää pyykkiin.
Kultsumme valui aika runsaasti, eikä oikein itse tajunnut siivota, (ekat juoksut) joten moppi ei jurikaan ehtinyt kuivua koko aikana.
Koska kultsullamme on pitkät karvat, piti sen peppua ja häntää huuhdella lähes pari kertaa päivässä,
ei muuten mutta oli niin verinen, ja karvoihin kuivunut veri on todellä karmeen näköistä,
ja hajuista.
Toivottavasti jo seuraavilla juoksuillaan osaa itse huolehtia "pesunsa", oli se aika mylläkkää.
Meillä juoksut oli molemmilla samaan aikaan, onneksi,
meni kaksi kärpästä yhdellä iskulla. - pippuri!
Tietäiskö joku että onko normaalia että koiralla ei ole vielä alkanut juoksut kun on 13kk? Kun olemme miettineet pentujen ottoa. Ja nyt olen miettinyt kun joillain koirilla alkaa nämä juoksut jo nelisenkuukautisina. Toivottavasti joku kertois ;]
- anijaaa
bernitytsy jolla alko ekat juoksut 1v3kk.. nyt ootellaan milloin loppuu..
- "ottamassa"
Älkää nyt kuitenkaan ekasta juoksusta niitä pentuja... joillakin, alkukantaisilla roduilla etenkin, tuntuu olevan harvempi juoksuväli kuin seurakoiramaisemmilla. Kerta vuoteen ja silleen, mutta sehän on vain hyvä juttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713