Onko Tampereella mitää etnisiä maustekauppoja ym vastaavia ? Joku kertoi että punnitse ja säästä kaupasta löytyisi chilikastikkeita ym sellaisia.
Maustekauppaa ?
11
3308
Vastaukset
- Ei mainoksia, kiitos
Menepä kuule katsomaan josko sieltä löytyisi, vai halusitko vain mainostaa? Tai jos olet rampa tai muutoin vammainen niin soita kauppaan ja kysy, ja kysy samalla mitä kotiinkuljetus maksaa. Sillä selviää.
- yuit
En ole paikallisia, lähinnä sen takia kyselen.
Moi!
Itse käytän Kuninkaankadulla (loppupäässä, Finlaysonin takana)olevaa kauppaa. Sijaitsee kun Satakunnankadulta, Makuunin kulmalta käännytään oikealle. Siellä on hyvä ja monipuolinen valikoima. Ja palvelu on ystävällistä.
Jos mahdollista ja autokäytössä, niin suosittelen käymään myös Pirkkalan puolella. Siellä on iso thaimaalaiseen ruoanvalmistukseen erikoistunut liike, josta löytyy myös nettikauppa. Tässä sivut
http://www.siam-house.fi/
Kummatkin hyvä ja valikoimat poikkeavat osittain toisistaan. ja chilikastike valikoima on laaja ja monipuolinen.- uyiyt
Juu, kiitoksia vain kovasti. Auto on käytössä joten pitää käydä jokaisessa puodissa pyörähtämässä.
- 8908
Kiitoksia paljon. Pitää käydä näissä kaikissa.
- kuninkaankadun kauppa
Edullisia tuotteita, mutta katsohan päiväykset ennenkuin ostat.
- .......
Itse en chilimausteita ainakaan viitsi enää ostaa etnisistä maustekaupoista. Muutama vuosi sitten oli juttua uutisissa, että nimenomaan pienet etniset maustekaupat tuovat henkilökohtaisesti mausteita myytäväksi niin, etteivät ne käy läpi minkäänlaista laatutarkastelua. Euroopasta, ja myös Suomesta, löytyikin ko. kaupoista paljon chilimausteita (myös muita mausteita), joissa oli paljon ylimääräisiä väriaineita, mm. syöpää aiheuttavaa kenkälankeissakin käytettävää ainetta. Syynä on se, että tuottajille maksetaan chilin laadun perusteella, joka päätellään chilin väristä. Ko. jutusta löytyy juttua varmaan vielä netistäkin.
Aloinkin ostamaan vain mausteita, joilla on vastuullinen maahantuoja, joka valvoo tuotteidensa laatua. Aloin myös kasvattamaan omia habaneroja, mikä on yllättävän helppoa ja onnistuu ainakin Treen korkeudella ihan luonnon valossa.Onko sulla tiedossa jotain nettisivua, jolta voisi löytää noita kasvatusohjeita tai löytyykö sulta hyviä vinkkejä. Itse en ole onnistunut tuossa kasvattamisessa. Yritin kasvattaa chilejä, mutta siitä ei tullut oikein mitään
- ..........,
feebee kirjoitti:
Onko sulla tiedossa jotain nettisivua, jolta voisi löytää noita kasvatusohjeita tai löytyykö sulta hyviä vinkkejä. Itse en ole onnistunut tuossa kasvattamisessa. Yritin kasvattaa chilejä, mutta siitä ei tullut oikein mitään
Netissähän noita ohjeita riittää. Googlella löytyy paljon aiheesta:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=chilin kasvatus&meta=
Itse en hirveästi ole asiaan perehtynyt, jotenkin se vain on onnistunut. Otin vain siemeniä kaupasta ostetusta tuorehabanerosta ja istutin ne. Lisäksi ostin kukkakaupasta toisen tyyppisen chilipuskan, olisikohan ollut rawit merkkinen, en ole varma. Joka tapauksessa sen jälkeen alkoivat habanerotkin kukkia, en tiedä oliko kyseessä yhteensattuma vai liittyikö se pölyttämiseen tms. Sen olen huomannut, että tuntuvat olevan melko arkoja varsinkin ylikastelulle ja kyllä niitä aina silloin tällöin kuoleekin, mutta laittaa sitten uutta vaan tilalle. Mulla taitaa olla aina keskimäärin 6kpl kasvamassa. Talvella niiden tuotto on melko nollassa, mutta kesällä tulee niin paljon, ettei 2 ihmistä ehdi tosi kovalla kulutuksellakaan niitä tuoreena käyttämään. Niitä voi sitten pakastaa tai kuivata talvea varten ja hyvin ovat yleensä talven yli riittäneet.
on ainakin yksi luontaistuote kauppa mistä löytyy noita aasialaisia yms.mausteita.Nyt kun vain saisin sen liikkeen nimen mieleeni...
- kuhan googlaan
www.poppamies.fi. Just aattelin tilata ja testailla...
Ei vaan osaa päättää mitä ottais!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801907
- 1241600
- 1251144
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838