Mitäs vaihtoehtoja tuossa nyt on nykyään? Ajatus olisi siis tehdä lattialämmitys kipsilevylattiaan ja henkisesti olen valmistautunut levysoirojen tekoon ja lankojen levittelyyn laastin levitykseen. Mutta, onko muita mahdollisuuksia homman hoitamiseen?
Yläkerran lattialämmitys
10
2202
Vastaukset
- Lämpömatto
Meillä laitettiin yläkertaan lattialämmitys sellaisella Devin matolla, oli tullut silloin juuri markinoille (n. vuosi sitten). Oli aika hinnakasta materiaalina, mutta työssä säästi aikaa ja rahaa verrattuna vanhaan menetelmään.
www.devi.fi- Ra-rane
lattian rakenteisiin?
- nopeastikin
Minä jätin kipsin palapelin väliin ja laitoin kipsivalun, eli 1 varvi 15mm lapikas-levyä, ja päälle 30 mm valua, lattialämmitys jäi sisään ja lämpö leviä varmasti ja tasaisesti. OK aikaa säästyy mutta kallista, 78 neliötä maksoin 2000€, Line-Ma porvoosta teki homman
- Ra-rane
Mulla oli käsitys että näinkin sen voisi tehdä. Minkälainen välipohjan rakenne sulla on? ja minkälaisella jänteellä? Itsellä ungefäär 8,5 x 10,5 ja keskellä kantava linja.
- tavallinen rakenne
Ra-rane kirjoitti:
Mulla oli käsitys että näinkin sen voisi tehdä. Minkälainen välipohjan rakenne sulla on? ja minkälaisella jänteellä? Itsellä ungefäär 8,5 x 10,5 ja keskellä kantava linja.
Normaali puuvälipohja, joka alunperin suunniteltiin tehtäväksi perinteisellä kolmella kipsillä. Pohja 8x12 m, keskellä kantava linja ja k400 220 mm vasat, patsi porrasaukko vahvennettu. Askartelen ylijäämälevyistä sitten autotallia ja lisä-ääneneristyksiä. Tuon kipsivalun etu on että se vastaa massaltaan irtolevyä, mutta tekee yhteinäisen kelluvan lattian. Eli se piti tehdä kuin betonivalu, alle paperi irrottamaan laatta ja reunoille sokkelikaista. Nyt ilman loppupintaa yläkerta on hauska kumistin, lattialla kun hyppelee leviää ääni koko alalle, kelluva parketti tuon toivottavasti poistaa, uskon kyllä (vielä) että ääneneristys parempi kuin kipsilevyversiossa.
- Ra-rane
tavallinen rakenne kirjoitti:
Normaali puuvälipohja, joka alunperin suunniteltiin tehtäväksi perinteisellä kolmella kipsillä. Pohja 8x12 m, keskellä kantava linja ja k400 220 mm vasat, patsi porrasaukko vahvennettu. Askartelen ylijäämälevyistä sitten autotallia ja lisä-ääneneristyksiä. Tuon kipsivalun etu on että se vastaa massaltaan irtolevyä, mutta tekee yhteinäisen kelluvan lattian. Eli se piti tehdä kuin betonivalu, alle paperi irrottamaan laatta ja reunoille sokkelikaista. Nyt ilman loppupintaa yläkerta on hauska kumistin, lattialla kun hyppelee leviää ääni koko alalle, kelluva parketti tuon toivottavasti poistaa, uskon kyllä (vielä) että ääneneristys parempi kuin kipsilevyversiossa.
noiden 220mm:n vasojen päälle vielä ristiin joku koolaus? Vai jäikö koko hoito noiden k400 vasojen varaan?
- tulihan
Ra-rane kirjoitti:
noiden 220mm:n vasojen päälle vielä ristiin joku koolaus? Vai jäikö koko hoito noiden k400 vasojen varaan?
siihen tavalliseen rakenteeseen 22x100 harvalauta k200 kipsin alle tietysti, unohtui mainita
- Ra-rane
tulihan kirjoitti:
siihen tavalliseen rakenteeseen 22x100 harvalauta k200 kipsin alle tietysti, unohtui mainita
jää vain 100 milliä lautojen väliin. Mulle olis tulossa 42 x 73 pystyyn k200 ja siinä raoksi jäisi n. 160mm. Onkohan liikaa? Ettei se kipsikakku ajanoloon murene, jos alapuolinen levy joustaa....toisaalta joustaa se kipsikin varmaan hieman....täytynee ottaa asia puheeksi mestarin kanssa.
- adsasdsadaasda
saa tehtyä ihan vaan putkia laittamalla. Sinne tulee sellaisia peltilevyjä, jotka auttavat lämpöä leviämään tasaisesti. Hyvin toimii ainakin meillä. Mutta ilmeisesti haluat kaapelit?
- Ra-rane
kaapelit laitan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883