Uskalataako refluksileikkaukseen

Leikkausjonossa

mennä?

Sanokaas te jotka olette leikkauksessa olleet, kun mulla on ärtyvä paksusuoli, toisinsanoen joudun punnertamaan vessareissulla. Eihän leikkauksen jälkeen saisi tällaista tehdä?

Olen leikkausjonossa ja kaikenlaista mielessä.

Entäs sen leikkauksen jälkeen ne kivut, pitkäänkö puudutus kestää, ja voiko puudutus lamauttaa virtsatiet niin että joutuu mm. katetroitavaksi? Mun yksi tuttuni oli operaatiossa ja hän joutui pitkään katetroimaan ennenkuin selvisi niistä katetreista.

15

3275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikkausjonossa

saako refluksileikkauksen jälkeen maata kyljellään, vai pitääkö maata vain selällään.

Nämä olisi mulle tärkeitä tietoja!

• vuosi sitten

En ole kohdannut mitään sellaista, mistä kerroit.
        Leikkauksen jälkeen nukuin kuin pieni possu oikein hyvin. En muista enkä tiedä,olinko kyljellä vai selällä. Sanottiin ennakkooon, että leikkausken jälkeen voi tulla hartiasärkyä. Minulle tuli hyvin vähän. Virtsaamisongelmia ei ollut enkä tiennyt niiden olevan mahdollisiakaan. Olin 4 vrk sairaalassa ja pistivät kipupiikkejä koko ajan. Sanoin jo, etten tarvitse. Vastaus oli, ettei täällä tarvitse kokea kipuja. Olin 2 vk sairaslomalla, jonka aikana poistettiin tikit. Viisi pientä viiltoa vatsassa, yhdestä kamera ja muista instrumentit. Käskettiin pyytää sairaslomaa lisää, jos siltä tuntuu. En pyytänyt, mutta ehkä olisi pitänyt. Olin aika väsynyt. Vatsa ja arvet olivat jonkin aika arkoja. Liemiä söin 4 vk. Uimaan menin kolmen viikon kuluttua leikkauksesta ( Kysyin lääkäriltä,voinko mennä)
        Minut leikkasi osaava vatsakirurgi. Prosessin aikana tapasin mukavia ja osaavia lääkäreitä. Kyselin paljon ja sain mielestäni ammattitaitoisia vastauksia. Tämä on minun tarinani. Leikkauksesta oli tosi paljon hyötyä.
        En osaa sanoa, kuinka yksilöllistä tämä on.

• olit
        vuosi sitten kirjoitti:

Leikkauksen jälkeen nukuin kuin pieni possu oikein hyvin. En muista enkä tiedä,olinko kyljellä vai selällä. Sanottiin ennakkooon, että leikkausken jälkeen voi tulla hartiasärkyä. Minulle tuli hyvin vähän. Virtsaamisongelmia ei ollut enkä tiennyt niiden olevan mahdollisiakaan. Olin 4 vrk sairaalassa ja pistivät kipupiikkejä koko ajan. Sanoin jo, etten tarvitse. Vastaus oli, ettei täällä tarvitse kokea kipuja. Olin 2 vk sairaslomalla, jonka aikana poistettiin tikit. Viisi pientä viiltoa vatsassa, yhdestä kamera ja muista instrumentit. Käskettiin pyytää sairaslomaa lisää, jos siltä tuntuu. En pyytänyt, mutta ehkä olisi pitänyt. Olin aika väsynyt. Vatsa ja arvet olivat jonkin aika arkoja. Liemiä söin 4 vk. Uimaan menin kolmen viikon kuluttua leikkauksesta ( Kysyin lääkäriltä,voinko mennä)
        Minut leikkasi osaava vatsakirurgi. Prosessin aikana tapasin mukavia ja osaavia lääkäreitä. Kyselin paljon ja sain mielestäni ammattitaitoisia vastauksia. Tämä on minun tarinani. Leikkauksesta oli tosi paljon hyötyä.

Saanen udella, missä sairaalassa olit? Oliko se yksityinen, ja mielellään mikä, jos ei kipuja tarvinnut kokea? Ihmeellinen uusi näkökulma tässä maassa.
        Hienoa, että sinulla meni kaikki hyvin.

• tehtiin
        olit kirjoitti:

Saanen udella, missä sairaalassa olit? Oliko se yksityinen, ja mielellään mikä, jos ei kipuja tarvinnut kokea? Ihmeellinen uusi näkökulma tässä maassa.
        Hienoa, että sinulla meni kaikki hyvin.

Mikkelin keksussairaalassa reilu vuosi sitten.
        Tähystyksen teki työterveyshuollon kirurgi (yksityinen firma). Hän teki lähetteen keskussairaalaan.Päätös lähteä leikkauseen oli vaikea, mutta sain mielestäni asiantuntevia vastauksia kysmyksiini. Itsehän se on kuitenkin päätettävä. Reilun kuukauden kuluttua siitä, kun leikkauspäätös oli tehty, minut leikattiin.

• Leikkausjonossa
        vuosi sitten kirjoitti:

Kitti hirmu paljon kun vastasit.

Olisitko vielä niin ihana että vastaisit, eli kuinka nopeasti leikkauksen jälkeen pääsee makuulta, sängystä jalkeille? Ja sinulla ei siis ollut mitään virtsaamisvaikeuksia, leikkauuspuudutus ei aiheuttanut mitään tällaista vaivaa sinulle? Niin käsitin.

Myös minä olen leikkaujonossa Keskussairaalaan ja kokenyt vatsakirurgi tekisi leikkauksen. Näitä asioita en kehdannut kysyä vatsakirurgilta.

• kokemuksiani
        Leikkausjonossa kirjoitti:

Olisitko vielä niin ihana että vastaisit, eli kuinka nopeasti leikkauksen jälkeen pääsee makuulta, sängystä jalkeille? Ja sinulla ei siis ollut mitään virtsaamisvaikeuksia, leikkauuspuudutus ei aiheuttanut mitään tällaista vaivaa sinulle? Niin käsitin.

Myös minä olen leikkaujonossa Keskussairaalaan ja kokenyt vatsakirurgi tekisi leikkauksen. Näitä asioita en kehdannut kysyä vatsakirurgilta.

Leikkauspäivän iltana kävin yksin vesssassa. Vähän huiputti, mutta ei pahasti. Minulla ei ollut virtsaamisvaikeuksia. Yläselkää jomotteli hiukan. Siitä varoiteltiinkin. Sain kipupiikkejä
        siten, ettei sairaalassa särkenyt yhtään. Kotiin burana 800. Sitä otin muistaakseni vain kerran.
        Vatsa oli vähän arka ja turvonnut ehkä parisen viikkoa.
        Minulla oli palletyrä ja pahasti tulehtunut ja haavainen ruokatorvi. Nexiumin kokeiltiin puolisen vuotta, mutta se ei auttanut. Leikkauspäätös ei ollut helppo, mutta minulla oli niin huono olo, etten jaksanut enää miettiä ja pelätä.
        Minusta leikkaus ja se vaikutukset eivät olleet mitenkään tukalat. Eli tsemppiä vaan!

• kysymyksiä
        tehtiin kirjoitti:

Mikkelin keksussairaalassa reilu vuosi sitten.
        Tähystyksen teki työterveyshuollon kirurgi (yksityinen firma). Hän teki lähetteen keskussairaalaan.Päätös lähteä leikkauseen oli vaikea, mutta sain mielestäni asiantuntevia vastauksia kysmyksiini. Itsehän se on kuitenkin päätettävä. Reilun kuukauden kuluttua siitä, kun leikkauspäätös oli tehty, minut leikattiin.

Olen myös miettimässä refluksileikkaukseen menoa. Minut leikattaisiin myös Mikkelin keskussairaalassa. Voisitko sanoa vatsakirurgin nimen? tämä tieto helpottaisi huomattavasti leikkauspelkoani, koska olen kuullut niin paljon kertomuksia epäonnistuneista leikkauksista.
        Jos et halua nimeä kertoa tällä palstalla,voisitko laittaa sen seuraavaan sähköpostiosoitteeseen: [email protected].

Olisin erittäin kiitollinen vastauksestasi!

• Leikkausjonossa
        kokemuksiani kirjoitti:

Leikkauspäivän iltana kävin yksin vesssassa. Vähän huiputti, mutta ei pahasti. Minulla ei ollut virtsaamisvaikeuksia. Yläselkää jomotteli hiukan. Siitä varoiteltiinkin. Sain kipupiikkejä
        siten, ettei sairaalassa särkenyt yhtään. Kotiin burana 800. Sitä otin muistaakseni vain kerran.
        Minulla oli palletyrä ja pahasti tulehtunut ja haavainen ruokatorvi. Nexiumin kokeiltiin puolisen vuotta, mutta se ei auttanut. Leikkauspäätös ei ollut helppo, mutta minulla oli niin huono olo, etten jaksanut enää miettiä ja pelätä.
        Minusta leikkaus ja se vaikutukset eivät olleet mitenkään tukalat. Eli tsemppiä vaan!

Minulla myös palleatyrä ja tietysti löystynyt vatsaportti, mutta ruokatorvi on ihan ok, mutta sitten on näitä inhoittavia vaivoja närästyksen lisäksi, kuten kurkkukipua, hengenahdistusta ja rintakipua ja myös vatsakipua.

Vastaukset luettuasi uskaltaudun leikkaukseen, kävi sitten kuinka kävi. 8 kuukautta putkeen olen näistä vaivoista kärsinyt, ja lääkkeet ei auta, tosin olen ottanut vain yhden Somacin päivässä.

• on muistaakseni
        kysymyksiä kirjoitti:

Olen myös miettimässä refluksileikkaukseen menoa. Minut leikattaisiin myös Mikkelin keskussairaalassa. Voisitko sanoa vatsakirurgin nimen? tämä tieto helpottaisi huomattavasti leikkauspelkoani, koska olen kuullut niin paljon kertomuksia epäonnistuneista leikkauksista.
        Jos et halua nimeä kertoa tällä palstalla,voisitko laittaa sen seuraavaan sähköpostiosoitteeseen: [email protected].

Olisin erittäin kiitollinen vastauksestasi!

Antti Virkkunen ja joku virolainen oli mukana. Nukutuslääkärikin oli virolainen. Mielestäni kaikki ihan hyviä. Osastolla on tietääkseni myös hyvin arvostettu kirurgi Hannu Paajanen. ja varmaan muitakin.
        Rohkaise vain mielesi ja kysele lääkäreiltä kaikkea, mikä mietityttää. Minulla on kolme tuttua, joille on tehty leikkaus ja kaikille onnistuneesti. Kohdalleni ei ole sattunut ketään, jolla olisi epäonistunut.Toki heitäkin on, mutta mikä on osuus? Minulle sanottiin, että onnistuu n. 85 %sti. Nämä ovat minun kokemuksiani. Jokainen joutuu ratkaiemaan omalta kohdaltaan. Tsemppiä!

• toiselta
        kokemuksiani kirjoitti:

Miten sinulta sujuu röyhtäily?
        Pystytkö edes vähäsen?

Oksentamisesta kysyisin samaa
        esim. mahataudissa? Joku
        sanoi että se muuttuu voimakkaaksi ripuliksi.
        Oletko huomannut vuosien aikana
        aiheuttaako tämä puolestaan ongelmia
        suolistoon? Oletko tänä aikana saanut
        pienimuotista/normaalia ruokamyrkytystä,
        jolloin kehon luonnollinen reaktio on mahan
        nopea tyhjentyminen - miten se toimii
        leikatuilla?

• päivänä
        Leikkausjonossa kirjoitti:

kävelin hissukseen pikkumatkoja osastolla.kahdenpäivän jälkeen kävelin jo paremmin.viikon jälkeen kävelin ulkona aikapaljoinkin hitaasti kuitenkin.oli sitä kerran alussa virtsaamisongelima ei muuta.

• en pysty
        toiselta kirjoitti:

Miten sinulta sujuu röyhtäily?
        Pystytkö edes vähäsen?

Oksentamisesta kysyisin samaa
        esim. mahataudissa? Joku
        sanoi että se muuttuu voimakkaaksi ripuliksi.
        Oletko huomannut vuosien aikana
        aiheuttaako tämä puolestaan ongelmia
        suolistoon? Oletko tänä aikana saanut
        pienimuotista/normaalia ruokamyrkytystä,
        jolloin kehon luonnollinen reaktio on mahan
        nopea tyhjentyminen - miten se toimii
        leikatuilla?

Leikkauksen jälkeen en ole pystynyt oksentamaan.
        Vähän aikaa yököttää, sitten on tullut ripuli.
        En tiedä, vaikuttaako se mitenkään. Vähän aikaa oli tukalaa, mutta niinhän vatsataudissa on aina.
        Minulla on ollut aika harvoin muutenkin oksennuksia.
        Pystyn röyhtäisemään vähäsen, mutta en kunnon isoa röyhtäisyä. En ole kokenut sitä ongelmaksi.

• Leikkausjonossa
        päivänä kirjoitti:

kävelin hissukseen pikkumatkoja osastolla.kahdenpäivän jälkeen kävelin jo paremmin.viikon jälkeen kävelin ulkona aikapaljoinkin hitaasti kuitenkin.oli sitä kerran alussa virtsaamisongelima ei muuta.

ei kuitenkaan katetroitu?

• olen

Minä olen luullut että ne leikkaukset tehdään nukutuksessa eikä puudutuksessa.

• tehtiin

nukutuksessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe