Kertokaas fanit...
-mitä covereita ABBA-klassikoista on tehty
-mitä olette pitäneet (onko joku muodostunut erityiseksi suosikiksi tai inhokiksi?)
-onko mielestäsi joku jopa voittanut alkuperäisen
ABBA-covereita
8
764
Vastaukset
- aapo63
Kaipa tuo kuuluisin cover on tämä Erasuren ABBA-Esque 90- luvun alusta, joka sitten oikeastaan sai aikaan silloisen ABBA-buumin.
Erasuren ABBA-cover on minusta ainakin ihan hyvä, silla Erasure teki sen omintakeisesti. Take A Chance On Me, SOS, Lay All Your Love On Me & Voulez-Vous kuulostavat Erasurelle eikä ne yritä kopioida alkuperäistä. Lisäksi Take A Chance On Me'n video on hauska.
A-Teens teki yhden hyvän Abba vedätyksen eli sen Mamma Mian. Olisivat voineetkin sitten lopettaa siihen.
Sitten on näitä imitaatioryhmiä, jotka vetävät sitten rehellistä Abba-kopiota. Kuuluisin varmaan Bjorn Again - ryhmä. Nämä tämmöiset eivät ainakaan minua sytytä.
Sitä en edes tiedä, mikä porukka se nyt kiertää Suomessa vetämässä tätä "aitoa alkuperäistä The ABBA showta".- Mikko J.
Nothing Compares 2 U -hitistä tuttu Sinéad O´Connor on versionut Chiquitan, en tiedä milloin ja missä yhteydessä, mutta aika hienosti. Mulla on se koneella. Ja aapo63 mainitsikin niitä monia muita covereita, joista olen aika lailla samaa mieltä kaikista. Abban alkuperäisbiisit on niin hienosti sovitettuja ja laulettuja, ettei coverit niille mitään mahda. Origaani oli originaali.
- bvbvvvbvbv
Mikko J. kirjoitti:
Nothing Compares 2 U -hitistä tuttu Sinéad O´Connor on versionut Chiquitan, en tiedä milloin ja missä yhteydessä, mutta aika hienosti. Mulla on se koneella. Ja aapo63 mainitsikin niitä monia muita covereita, joista olen aika lailla samaa mieltä kaikista. Abban alkuperäisbiisit on niin hienosti sovitettuja ja laulettuja, ettei coverit niille mitään mahda. Origaani oli originaali.
cover-versio pysty vastusta antamaan alkuperäisille Abba-klassikoille. "The Winner Takes It All", "Dancing Queen", "Waterloo", "Knowing Me Knowing You" ja monet muut Abban biisit ovat pop-musiikin upeimpien levytettyjen laulujen joukossa, mitä ei voi sanoa yhdestäkään Abba-covereita tehneen bändin tai artistin biisistä. Paitsi ehkä juuri Sinéad O´Connorin "Nothing Compares 2 U" -klassikkoslovarista, joka on minun listoillani "The Winner Takes It Allin" veroinen teos. Mutta Abban valtti huippulaadun ohella on tietenkin määrä, ja harvassahan ne yhtyeet ja artistit ovat, joiden klassikkoluetteloa voisi edes verrata Abbaan. Connor ei pääse lähellekkään määrässä.
- Daddy Pop
bvbvvvbvbv kirjoitti:
cover-versio pysty vastusta antamaan alkuperäisille Abba-klassikoille. "The Winner Takes It All", "Dancing Queen", "Waterloo", "Knowing Me Knowing You" ja monet muut Abban biisit ovat pop-musiikin upeimpien levytettyjen laulujen joukossa, mitä ei voi sanoa yhdestäkään Abba-covereita tehneen bändin tai artistin biisistä. Paitsi ehkä juuri Sinéad O´Connorin "Nothing Compares 2 U" -klassikkoslovarista, joka on minun listoillani "The Winner Takes It Allin" veroinen teos. Mutta Abban valtti huippulaadun ohella on tietenkin määrä, ja harvassahan ne yhtyeet ja artistit ovat, joiden klassikkoluetteloa voisi edes verrata Abbaan. Connor ei pääse lähellekkään määrässä.
on muuten Princen sävellys, ja siinäpä on artisti joka vetää Abballe vertoja niin laadussa kuin määrässäkin. Abba-covereista minuun kolahti kovimmin Nils Landgrenin albumi Funky Abba, joka on nimensä veroinen: Abban biisejä tiukkoina funk-sovituksina. Toimii ihmeen hyvin, ehkä juuri siksi että on lähdetty niin rohkeasti tekemään ne ihan eri lailla. Eihän siinä ole järkeä että kopioi, kun ei paremmin voi kuitenkaan tehdä, mutta esim. Thank you for the music on Landgrenin käsittelyssä niin hieno soul-biisi etten heti sitä Abban lauluksi tajunnutkaan.
- Mikko J.
Daddy Pop kirjoitti:
on muuten Princen sävellys, ja siinäpä on artisti joka vetää Abballe vertoja niin laadussa kuin määrässäkin. Abba-covereista minuun kolahti kovimmin Nils Landgrenin albumi Funky Abba, joka on nimensä veroinen: Abban biisejä tiukkoina funk-sovituksina. Toimii ihmeen hyvin, ehkä juuri siksi että on lähdetty niin rohkeasti tekemään ne ihan eri lailla. Eihän siinä ole järkeä että kopioi, kun ei paremmin voi kuitenkaan tehdä, mutta esim. Thank you for the music on Landgrenin käsittelyssä niin hieno soul-biisi etten heti sitä Abban lauluksi tajunnutkaan.
Daddy Pop, mistä ostit Funky Abba -levyn? Mielenkiintoni heräsi, ja kaivoin biisilistan esiin. Vaikuttaa todella hyvältä. Näistä kaikki muut paitsi Take a Chance on Me on mun suosikkeja.
1. Money, Money, Money
2. Knowing Me, Knowing You
3. Voulez-Vous
4. Thank You For The Music
5. Super Trouper
6. Summer Night City
7. Gimme! Gimme! Gimme!
8. The Name Of The Game
9. Dancing Queen
10. Take A Chance On Me
11. SOS
12. When All Is Said And Done - Daddy Pop
Mikko J. kirjoitti:
Daddy Pop, mistä ostit Funky Abba -levyn? Mielenkiintoni heräsi, ja kaivoin biisilistan esiin. Vaikuttaa todella hyvältä. Näistä kaikki muut paitsi Take a Chance on Me on mun suosikkeja.
1. Money, Money, Money
2. Knowing Me, Knowing You
3. Voulez-Vous
4. Thank You For The Music
5. Super Trouper
6. Summer Night City
7. Gimme! Gimme! Gimme!
8. The Name Of The Game
9. Dancing Queen
10. Take A Chance On Me
11. SOS
12. When All Is Said And Donelöytyi ihan musiikkikirjastosta, ja oli siellä joku muukin Nils Landgren Funk Unitin levy. Eli en ostanut sitä mistään, lainasin vain. Voisihan sen varmaan ostaakin jos joskus jossain vastaan tulisi. Ei siinä virhettä tekisi. Kaipa sen mistä vain levykaupasta tilaamalla ainakin saa.
Pari vuotta sitten, kun levy oli vielä uudenkarhea, se soi ainakin Groove FM:llä melko taajaan, ainakin "Thank you for the music".
- hell songs/hell's songs
uusin abba covereita vetävä kokoonpano on hell songs tai hell's songs. Jos en ihan väärin muista. Voin olla myös väärässä tuosta nimestä.
- alkuperäistä
Toki Abban biiseistä on tehty hyviä cover-versioita, varsinkin edellä mainittu "Funky Abba" -levykokonaisuus, mutta Abban alkuperäiset klassikot ovat silti jäljittelemättömissä. Ei yksikään cover voita alkuperäisiä esityksiä. Edes "Funky Abba".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171035124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2192034Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231853- 721110
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491084Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59919Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?76918En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43862Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88843