ABBA-covereita

Dirit

Kertokaas fanit...

-mitä covereita ABBA-klassikoista on tehty
-mitä olette pitäneet (onko joku muodostunut erityiseksi suosikiksi tai inhokiksi?)
-onko mielestäsi joku jopa voittanut alkuperäisen

8

797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapo63

Kaipa tuo kuuluisin cover on tämä Erasuren ABBA-Esque 90- luvun alusta, joka sitten oikeastaan sai aikaan silloisen ABBA-buumin.
      Erasuren ABBA-cover on minusta ainakin ihan hyvä, silla Erasure teki sen omintakeisesti. Take A Chance On Me, SOS, Lay All Your Love On Me & Voulez-Vous kuulostavat Erasurelle eikä ne yritä kopioida alkuperäistä. Lisäksi Take A Chance On Me'n video on hauska.

A-Teens teki yhden hyvän Abba vedätyksen eli sen Mamma Mian. Olisivat voineetkin sitten lopettaa siihen.

Sitten on näitä imitaatioryhmiä, jotka vetävät sitten rehellistä Abba-kopiota. Kuuluisin varmaan Bjorn Again - ryhmä. Nämä tämmöiset eivät ainakaan minua sytytä.
      Sitä en edes tiedä, mikä porukka se nyt kiertää Suomessa vetämässä tätä "aitoa alkuperäistä The ABBA showta".

• Mikko J.

Nothing Compares 2 U -hitistä tuttu Sinéad O´Connor on versionut Chiquitan, en tiedä milloin ja missä yhteydessä, mutta aika hienosti. Mulla on se koneella. Ja aapo63 mainitsikin niitä monia muita covereita, joista olen aika lailla samaa mieltä kaikista. Abban alkuperäisbiisit on niin hienosti sovitettuja ja laulettuja, ettei coverit niille mitään mahda. Origaani oli originaali.

• bvbvvvbvbv
        Mikko J. kirjoitti:

Nothing Compares 2 U -hitistä tuttu Sinéad O´Connor on versionut Chiquitan, en tiedä milloin ja missä yhteydessä, mutta aika hienosti. Mulla on se koneella. Ja aapo63 mainitsikin niitä monia muita covereita, joista olen aika lailla samaa mieltä kaikista. Abban alkuperäisbiisit on niin hienosti sovitettuja ja laulettuja, ettei coverit niille mitään mahda. Origaani oli originaali.

cover-versio pysty vastusta antamaan alkuperäisille Abba-klassikoille. "The Winner Takes It All", "Dancing Queen", "Waterloo", "Knowing Me Knowing You" ja monet muut Abban biisit ovat pop-musiikin upeimpien levytettyjen laulujen joukossa, mitä ei voi sanoa yhdestäkään Abba-covereita tehneen bändin tai artistin biisistä. Paitsi ehkä juuri Sinéad O´Connorin "Nothing Compares 2 U" -klassikkoslovarista, joka on minun listoillani "The Winner Takes It Allin" veroinen teos. Mutta Abban valtti huippulaadun ohella on tietenkin määrä, ja harvassahan ne yhtyeet ja artistit ovat, joiden klassikkoluetteloa voisi edes verrata Abbaan. Connor ei pääse lähellekkään määrässä.

• Daddy Pop
        bvbvvvbvbv kirjoitti:

cover-versio pysty vastusta antamaan alkuperäisille Abba-klassikoille. "The Winner Takes It All", "Dancing Queen", "Waterloo", "Knowing Me Knowing You" ja monet muut Abban biisit ovat pop-musiikin upeimpien levytettyjen laulujen joukossa, mitä ei voi sanoa yhdestäkään Abba-covereita tehneen bändin tai artistin biisistä. Paitsi ehkä juuri Sinéad O´Connorin "Nothing Compares 2 U" -klassikkoslovarista, joka on minun listoillani "The Winner Takes It Allin" veroinen teos. Mutta Abban valtti huippulaadun ohella on tietenkin määrä, ja harvassahan ne yhtyeet ja artistit ovat, joiden klassikkoluetteloa voisi edes verrata Abbaan. Connor ei pääse lähellekkään määrässä.

on muuten Princen sävellys, ja siinäpä on artisti joka vetää Abballe vertoja niin laadussa kuin määrässäkin. Abba-covereista minuun kolahti kovimmin Nils Landgrenin albumi Funky Abba, joka on nimensä veroinen: Abban biisejä tiukkoina funk-sovituksina. Toimii ihmeen hyvin, ehkä juuri siksi että on lähdetty niin rohkeasti tekemään ne ihan eri lailla. Eihän siinä ole järkeä että kopioi, kun ei paremmin voi kuitenkaan tehdä, mutta esim. Thank you for the music on Landgrenin käsittelyssä niin hieno soul-biisi etten heti sitä Abban lauluksi tajunnutkaan.

• Mikko J.
        Daddy Pop kirjoitti:

on muuten Princen sävellys, ja siinäpä on artisti joka vetää Abballe vertoja niin laadussa kuin määrässäkin. Abba-covereista minuun kolahti kovimmin Nils Landgrenin albumi Funky Abba, joka on nimensä veroinen: Abban biisejä tiukkoina funk-sovituksina. Toimii ihmeen hyvin, ehkä juuri siksi että on lähdetty niin rohkeasti tekemään ne ihan eri lailla. Eihän siinä ole järkeä että kopioi, kun ei paremmin voi kuitenkaan tehdä, mutta esim. Thank you for the music on Landgrenin käsittelyssä niin hieno soul-biisi etten heti sitä Abban lauluksi tajunnutkaan.

Daddy Pop, mistä ostit Funky Abba -levyn? Mielenkiintoni heräsi, ja kaivoin biisilistan esiin. Vaikuttaa todella hyvältä. Näistä kaikki muut paitsi Take a Chance on Me on mun suosikkeja.

1. Money, Money, Money
        2. Knowing Me, Knowing You
        3. Voulez-Vous
        4. Thank You For The Music
        5. Super Trouper
        6. Summer Night City
        7. Gimme! Gimme! Gimme!
        8. The Name Of The Game
        9. Dancing Queen
        10. Take A Chance On Me
        11. SOS
        12. When All Is Said And Done

• Daddy Pop
        Mikko J. kirjoitti:

Daddy Pop, mistä ostit Funky Abba -levyn? Mielenkiintoni heräsi, ja kaivoin biisilistan esiin. Vaikuttaa todella hyvältä. Näistä kaikki muut paitsi Take a Chance on Me on mun suosikkeja.

1. Money, Money, Money
        2. Knowing Me, Knowing You
        3. Voulez-Vous
        4. Thank You For The Music
        5. Super Trouper
        6. Summer Night City
        7. Gimme! Gimme! Gimme!
        8. The Name Of The Game
        9. Dancing Queen
        10. Take A Chance On Me
        11. SOS
        12. When All Is Said And Done

löytyi ihan musiikkikirjastosta, ja oli siellä joku muukin Nils Landgren Funk Unitin levy. Eli en ostanut sitä mistään, lainasin vain. Voisihan sen varmaan ostaakin jos joskus jossain vastaan tulisi. Ei siinä virhettä tekisi. Kaipa sen mistä vain levykaupasta tilaamalla ainakin saa.

Pari vuotta sitten, kun levy oli vielä uudenkarhea, se soi ainakin Groove FM:llä melko taajaan, ainakin "Thank you for the music".

• hell songs/hell's songs

uusin abba covereita vetävä kokoonpano on hell songs tai hell's songs. Jos en ihan väärin muista. Voin olla myös väärässä tuosta nimestä.

• alkuperäistä

Toki Abban biiseistä on tehty hyviä cover-versioita, varsinkin edellä mainittu "Funky Abba" -levykokonaisuus, mutta Abban alkuperäiset klassikot ovat silti jäljittelemättömissä. Ei yksikään cover voita alkuperäisiä esityksiä. Edes "Funky Abba".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      31
      3972
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1533
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      1466
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      1222
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      81
      1004
    6. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      129
      1000
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      978
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      949
    9. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      943
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      775
    Aihe