millaista on fatiikki?

aölsdkfjlkf

Mulla on ms-epäily päällä erinäisten oireiden vuoksi. Nyt on kuitenkin tullut tajutonta väsymystä ja pohdinkin onko tämä sitä kuuluisaa fatiikkia... Väsymys voi tulla ihan yllättäen todella raskaana, mutta hämmentävintä on väsymys fyysisen ponnistuksen jälkeen. Jos vaikka käyn puolen tunnin reippaalla sauvakävelylenkillä, niin tuntuu, että parin tunnin nokoset täytyy ottaa heti päälle, että palautuu normaalitilaan. Onko fatiikki siis tällaista? Kokemuksia?

16

9962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      oireet ainakin minun fatiikkiini sopivat. Toki jokaisella saattaa olla myös muita oireita. Kirjaa kaikki ylös niin on helpompi lääkärille ne kertoa, minä en ainakaan muista kaikkea ilman muistilappua.

    • vielä tolpillani

      Jos olen oikein ymmärtänyt, niin fatiikki on sitä että on väsynyt vaikka ei tekis mitään ja sitten on rasitusväsymystä. Itselläni olen havainnut tuota jälkimmäistä. Lähikaupassa kun käy niin tuntuu että on maratonin juossut. Toivottavasti en saa tuota oikeaa fatiikkia ikinä.

    • = uupumus
    • ms35mies

      Mulla tämä fatiikki just sitä rasitusväsymystä, eli ei tarvi paljoa tehdä kun pitää päästä istumaan ja alas jalkojen varasta. Lyhytkin levähdys istuallaan helpottaa kummasti, mutta eipä ole herkkua kun tajuaa ettei enää pysty samaan kuin esim vielä kolmisen v sitten. Ei onnistu juoksu alkuunkaan enää, pelkkä kävelykin kauppaan tai bussipysäkille on aika väsyttävää hommaa jo. Diagnoosi ollut vasta n puoli v, mutta huonommaksi mennyt selkeästi parissa kolmessa vuodessa tämä. Kaikki toivo sen varaan että keksivät parannuksen tai kunnon lääkkeen mahd pian. Mulla sellanen hitaasti paheneva, johon ei mitään lääkitystä.

      • Nimetön

        on mullakin ja lääkettä odotellessa olen saanut virtaa ja jaksamista aloe vera juomasta. Saattaa kuulostaa hapatukselta, mutta suosittelen kokeilemaan kun ei sitä ihme pilleriä ole vielä näköpiirissä. [email protected] laita postia ni kerron lisää.


      • aloe veraa
        Nimetön kirjoitti:

        on mullakin ja lääkettä odotellessa olen saanut virtaa ja jaksamista aloe vera juomasta. Saattaa kuulostaa hapatukselta, mutta suosittelen kokeilemaan kun ei sitä ihme pilleriä ole vielä näköpiirissä. [email protected] laita postia ni kerron lisää.

        Hei,

        mullakin on ms (lmeisesti aika lievä) ja olen juuri fatiikkiin käyttänyt joka päivä Aloe Vera -juomaa. Se ihan oikeasta piristää ja lisäksi parantaa mm. unen laatua. Sitä paitsi olen kasvissyöjä, niin siinä on todella paljon B12 -vitamiinia, joten ei ole ollut esim. hB:n kanssa ongelmia.


      • Nimetön
        aloe veraa kirjoitti:

        Hei,

        mullakin on ms (lmeisesti aika lievä) ja olen juuri fatiikkiin käyttänyt joka päivä Aloe Vera -juomaa. Se ihan oikeasta piristää ja lisäksi parantaa mm. unen laatua. Sitä paitsi olen kasvissyöjä, niin siinä on todella paljon B12 -vitamiinia, joten ei ole ollut esim. hB:n kanssa ongelmia.

        Kun sais vaan ihmiset ymmärtämään sen miten hyvä juttu se on, jokainen voi omassa kropassaan tuntea aloen hyvät ominaisuudet kun vaan kokeilee.
        Tsemppiä vaan sinullekin tämän taudin kanssa.


      • siellä yrittää...
        Nimetön kirjoitti:

        on mullakin ja lääkettä odotellessa olen saanut virtaa ja jaksamista aloe vera juomasta. Saattaa kuulostaa hapatukselta, mutta suosittelen kokeilemaan kun ei sitä ihme pilleriä ole vielä näköpiirissä. [email protected] laita postia ni kerron lisää.

        häpeä jumalauta!
        ota yhteyttä niin kerron lisää Aloe Verasta...
        haista kuule paska.
        tämä ms on vittumainen sairaus, jonka kanssa pitää yrittää elellä, ja sinunkaltaisesi kauppiaat sitten näette mahdollisuutenne ja lähettelette näitä "itse olen saanut voimaa aloe verasta. ota yhteyttä niin kerron lisää tässä osoitteessa".
        vittu sentään teitä!
        Jos olet itse ms-sairas, ja tarkoitat hyvää, pyydän anteeksi.
        mutta taidampa nähdä kaupustelusi läpi.
        häpeä!


      • Nimetön
        siellä yrittää... kirjoitti:

        häpeä jumalauta!
        ota yhteyttä niin kerron lisää Aloe Verasta...
        haista kuule paska.
        tämä ms on vittumainen sairaus, jonka kanssa pitää yrittää elellä, ja sinunkaltaisesi kauppiaat sitten näette mahdollisuutenne ja lähettelette näitä "itse olen saanut voimaa aloe verasta. ota yhteyttä niin kerron lisää tässä osoitteessa".
        vittu sentään teitä!
        Jos olet itse ms-sairas, ja tarkoitat hyvää, pyydän anteeksi.
        mutta taidampa nähdä kaupustelusi läpi.
        häpeä!

        yrittää elellä. Ja yritetty on 20v. oon sairastanut ja kaikki mahdollinen ja mahdoton tehty, että pysyisi tolpillaan ja saisi nuo lapsensa aikuisiksi. Minäkun en aio antaa periksi ja ruveta ruikuttamaan, kun on niin vaikeaa.

        En ymmärrä miksi noin hermostuit, eihän sinun tarvitse ottaa kuuleviin korviisi toisten juttuja, täällä ei ole pakko käydä toisten viestejä lukemassa. Kukaan ei pakota sinua juomaan edes kraana vettä jos se ei sinulle maistu. Minä juon aloe veraa ja saan siitä itselleni voimia ja hyvää oloa, mutta missään nimessä en sinulle sitä tyrkytä.

        Tuo sinun näkösi on huono mene lääkäriin ja häpeä itse, kun haukut toisia. Jokainen valitsee oman juttunsa, mutta jos kuulut siihen valittaja porukkaan joka ei edes yritä mitään, eikä kokeile vaihtoehtoja niin voi voi sitten, se on sinun valintasi.

        Aurinkoista kesää vaan kaikille.


      • MantoVaan
        Nimetön kirjoitti:

        yrittää elellä. Ja yritetty on 20v. oon sairastanut ja kaikki mahdollinen ja mahdoton tehty, että pysyisi tolpillaan ja saisi nuo lapsensa aikuisiksi. Minäkun en aio antaa periksi ja ruveta ruikuttamaan, kun on niin vaikeaa.

        En ymmärrä miksi noin hermostuit, eihän sinun tarvitse ottaa kuuleviin korviisi toisten juttuja, täällä ei ole pakko käydä toisten viestejä lukemassa. Kukaan ei pakota sinua juomaan edes kraana vettä jos se ei sinulle maistu. Minä juon aloe veraa ja saan siitä itselleni voimia ja hyvää oloa, mutta missään nimessä en sinulle sitä tyrkytä.

        Tuo sinun näkösi on huono mene lääkäriin ja häpeä itse, kun haukut toisia. Jokainen valitsee oman juttunsa, mutta jos kuulut siihen valittaja porukkaan joka ei edes yritä mitään, eikä kokeile vaihtoehtoja niin voi voi sitten, se on sinun valintasi.

        Aurinkoista kesää vaan kaikille.

        Aloe vera toimii minulla todella hyvin.Selkä toimii paremmin ja kävely on kontrolloidumpaa ja fatiikki se pahin on vähäisempää.Eilen jopa juoksin n.50m mutta vasemman jalan 'juntta' haittasi, mutta muuten juoksuunikin olin tyytyväinen.
        Suosittelen kaikille ,kokeilkaa edes.
        Hyvää kesän odotusta kaikille.
        PS edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä ,ei ole pakko kokeilla, miksi vastustaa skeptisyydellään toisten edes kokeilla Aloe veraa, en todellakaan ymmärrä.


      • Jahkailija
        MantoVaan kirjoitti:

        Aloe vera toimii minulla todella hyvin.Selkä toimii paremmin ja kävely on kontrolloidumpaa ja fatiikki se pahin on vähäisempää.Eilen jopa juoksin n.50m mutta vasemman jalan 'juntta' haittasi, mutta muuten juoksuunikin olin tyytyväinen.
        Suosittelen kaikille ,kokeilkaa edes.
        Hyvää kesän odotusta kaikille.
        PS edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä ,ei ole pakko kokeilla, miksi vastustaa skeptisyydellään toisten edes kokeilla Aloe veraa, en todellakaan ymmärrä.

        Minkä nimistä aloe vera juomaa käytät? Eri aloe juomien aloepitoisuudet kuulemma vaihtelevat.

        Itse olen jahkaillut aloe-juoman ostamista siitä lähtien, kun luin jostakin lehdestä viime vuonna(Kotilääkäri, Hyvä terveys tms? en muista) aloe-juomia käsittelevän artikkelin, jossa ko. tuotteet mollattiin tehottomina juomina, jotka sisältävät 90% vettä ja vain murto osan aloeta.

        ps.En ole yhdenkään edellisen viestin kirjoittaja.


      • Nimetön
        Jahkailija kirjoitti:

        Minkä nimistä aloe vera juomaa käytät? Eri aloe juomien aloepitoisuudet kuulemma vaihtelevat.

        Itse olen jahkaillut aloe-juoman ostamista siitä lähtien, kun luin jostakin lehdestä viime vuonna(Kotilääkäri, Hyvä terveys tms? en muista) aloe-juomia käsittelevän artikkelin, jossa ko. tuotteet mollattiin tehottomina juomina, jotka sisältävät 90% vettä ja vain murto osan aloeta.

        ps.En ole yhdenkään edellisen viestin kirjoittaja.

        Aloe juomia on montaa eri sorttia. Kannattaa valita sellainen missä on aloe pitoisuus yli90% ja että se on tuoreena säilötty. Jos haluat lisää infoa [email protected] laita postia kerron lisää. En kirjoita tänne enempää juuri noiden skeptikoiden ja muiden viisaiden takia, tulee vaan hirmuinen juupas eipäs ketju.


      • MantoVaan
        Jahkailija kirjoitti:

        Minkä nimistä aloe vera juomaa käytät? Eri aloe juomien aloepitoisuudet kuulemma vaihtelevat.

        Itse olen jahkaillut aloe-juoman ostamista siitä lähtien, kun luin jostakin lehdestä viime vuonna(Kotilääkäri, Hyvä terveys tms? en muista) aloe-juomia käsittelevän artikkelin, jossa ko. tuotteet mollattiin tehottomina juomina, jotka sisältävät 90% vettä ja vain murto osan aloeta.

        ps.En ole yhdenkään edellisen viestin kirjoittaja.

        Aloe vera geeli 97% ,stabiloitu,vetydioksidi
        Merkki: Donsbach
        annostus : 1-2 rkl aamuin illoin tyhjään vatsaan.
        T Mäsänä mutta toiveikkaana aloe verasta
        ps olen ottanut vasta muutaman annoksen ja vaikutus tuntuu jo


      • olla ilkee
        siellä yrittää... kirjoitti:

        häpeä jumalauta!
        ota yhteyttä niin kerron lisää Aloe Verasta...
        haista kuule paska.
        tämä ms on vittumainen sairaus, jonka kanssa pitää yrittää elellä, ja sinunkaltaisesi kauppiaat sitten näette mahdollisuutenne ja lähettelette näitä "itse olen saanut voimaa aloe verasta. ota yhteyttä niin kerron lisää tässä osoitteessa".
        vittu sentään teitä!
        Jos olet itse ms-sairas, ja tarkoitat hyvää, pyydän anteeksi.
        mutta taidampa nähdä kaupustelusi läpi.
        häpeä!

        jos on vakava sairaus ..lääkkkeeeekkkkssi käy neuvo kun neuvo.Se on tosi että aloe vera auttaa väsymykseen.Mulla ei ole ko tautia, mutta käytän aloeta siksi,että olen tautisen väsynyt ja se tosiaan auttaa.Samaten nälän tunteeseen.Juon geeliä aamulla dl ja se on siinä.Ei kaikki neuvot ole aina toisia hyväksi käyttävää...rauhotu.Mulla on kyllä epäilty ms ja plakitkin nupista löytyy mut nyt mg on todennäkösempi kuulemma .En kyllä usko siihenkään vaikka hullu olenkin.


    • Otsoniterapeutti

      Fatiikkiin hakee apua moni ja saa otsoniterapiasta

    • MSdgv94

      Hei, pääsin eläkkeelle vuonna 94 juuri tuon fatiikin takia. Päivässä on pari tuntia aikaa virkeänä ja loppuaika meneekin lepäämiseen ja kotona telkan edessä istumiseen. Mulle kokeiltiin jotain lääkettä, mutta se teki hyvin hermostuneen olon ja sydän hakkasi eli olen mieluummin ilman sitä. Otan joka päivä vitamiineja, yritän liikkua minkä jaksan ja tehdä kotitöitä, nukkua hyvin. Säännöllinen päivärytmi on tärkeä ja sopiva liikunta. Terveellinen ruoka on myös hyvä, että mahakin toimii ja herkkuja kohtuudella. Liikkumisen jälkeen saatan levätä sängyssä parikin tuntia ja jaksan kävellä yhteen kyytiin noin 1,5 km. Hyvät kengät olis myös tärkeät..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe