nuoret sinkut psoriaatikot

psori-tyttö

Kertokaa kokemuksia kaikki sinkut nuoret psoriaatikot... Miten psori haittaa sinkkuelämää? Miten uudet tuttavuudet ottaa ihottuman vastaan? Onko toivoa että löytyy sellainen kumppani joka ei välitä ihosta? Missä vaiheessa psori tulee yleensä uuden kumppanin kanssa puheeksi? Voi kokemuksia kertoa tietenkin vanhemmatkin :)

13

2193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon kokemusta...

      No mulla on ehkä jotain masennuksen tapaisia ongelmia jo muutenkin, eikä tuo psori paljon auta "miestenmetsästyksessä". Se ei ole kauhean paha mulla, ainoastaan päänahka v***ttaa koska olen aina ollut ylpeä hyvistä hiuksistani. No joo aika pinnallista varmaan jonkun muun mielestä :)

      Olen ollut sinkku erittäin kauan ja olen aina ajatellut että sitten kun saan tuon ihon ihan terveeksi niin ehkä annan ihmisten lähestyä itseäni. En tiedä sitten käytänkö psoria vaan tekosyynä, ehkä olen jo liiankin hyvin tottunut olemaan yksin...

      Oli sellainenkin aika kun oli paljonkin vipinää miesrintamalla mutta silloin ei ollut psoriakaan vielä todettu. Mutta en pysty varmaksi sanomaan onko just psori tehnyt minusta aran.

      Mut löytyy niitä ihmisiä varmasti ketkä ei ihon kunnosta välitä, se on kans sit omasta päästä kiinni :)

      • Psoriaatikko + psoriaatikko...

        psori avioeron jälkeen ja hiljaista on ollut miesrintamalla sen jälkeen. Olen ikäisekseni hyvin nuorekas ja voi sanoa että hyvin sieväkin:) Kasvot ovat onneksi sileät ihottumattomat.
        Mutta... tuo inhottava psori joka lisääntyy pieninä läntteinä välillä hallitsemattomasti. Yli vuoden on sääret olleet tosi rumien tummanpunaisten länttien pilkuttamat sekä kyynärpäät ja muutama käsivarsissa sekä pari länttiä keskivartalolla. Tosi masentavaa:( Mietin välillä että jos olis jotain illatsuja psoriaatikoille joissa voisi tavata jonkun fiksun, terveet elämäntavat omaavan keski-ikäisen miehen joka ymmärtäisi tätä kurjaa ihosairautta, niin voisi kahden ihmisen elämä muuttua jopa vielä iloksi.


      • mutta...
        Psoriaatikko + psoriaatikko... kirjoitti:

        psori avioeron jälkeen ja hiljaista on ollut miesrintamalla sen jälkeen. Olen ikäisekseni hyvin nuorekas ja voi sanoa että hyvin sieväkin:) Kasvot ovat onneksi sileät ihottumattomat.
        Mutta... tuo inhottava psori joka lisääntyy pieninä läntteinä välillä hallitsemattomasti. Yli vuoden on sääret olleet tosi rumien tummanpunaisten länttien pilkuttamat sekä kyynärpäät ja muutama käsivarsissa sekä pari länttiä keskivartalolla. Tosi masentavaa:( Mietin välillä että jos olis jotain illatsuja psoriaatikoille joissa voisi tavata jonkun fiksun, terveet elämäntavat omaavan keski-ikäisen miehen joka ymmärtäisi tätä kurjaa ihosairautta, niin voisi kahden ihmisen elämä muuttua jopa vielä iloksi.

        valitettavasti pintää syvemmälle katsovia ihmisiä on kovin vähän.


    • psori tyttö

      että ei tule mitään positiivisia vastauksia... Onko se niin että psoriaatikot eivät tutustu uusiin ihmisiin ja elävät yksin jos sairastuessa on sinkku. Ihan kamala sairaus tämä kun vaikuttaa niin moneen asiaan!

      • maria...

        hei vaan!

        oon myös ihmetellyt näiden palstojen hiljaisuutta ja päätin siirtyä englanninkielisiin palstoihin, niissä ihmisillä tuntuu olevan enemmän virtaa.

        mulla on ollut psori jo kauan, nyt parin kuukauden aikana se on pahentunut, eikä kukaan muu kuin vanhat ystävät oo sitä vielä nähneet, talven takia päällä on aina jotain pitkähihaista. ennen psori oli vain jaloissa jossa sen pystyi peittämään sukilla tai housuilla.

        mut eipä sitä aina tarvii piilotella. jos ottaa vaan sellasen asenteen et vastaa jos joku kysyy siitä jotain ja kertoo miten sitä hoitaa. ja joillekin pitää mainita et ei se tartu. ei kukaan vielä oo mua kai sen takia vieroksunut. puheeksi on psori yleensä tullut siinä vaiheessa kun vaatteita on riisuttu sen verran että se näkyy ja kai silloin kun se toinen uskaltaa niistä jotain kysyä.

        ja jollain palstalla oli hyvin sanottu. kirjoittaja sanoi et ei kukaan kai oo sitä jättänyt ihottuman takia. niin sitä kai kannattaa ajatellakin.

        mulle on myös naamaan tullut muutama piste psoria, ne vähän mietityttää et mitäs jo ne leviää. ja oon hieman tietoisempi naamastani nyt uusiin ihmisiin tutustuessa. löysin paganon kirjan voita psoriasis, joka on tuonut valoa tähänkin sairauteen.

        minkä ikäinen oot psorityttö jos voin kysyä?


      • -85-

        hei! itse olen sairastanut psoria murkkuiän alusta asti, nyt olen 22v.

        aina on miehiä riittänyt niin yhen illan juttuihin kuin seurustelukumppaniksikin, vaikka minulla on psoria päänahassa ja paljon läiskiä ympäri kroppaa. kukaan ei ole koskaan kommentoinut ihottumaani jos en ole itse ensiksi ottanut puheeksi vaikka muuten oliskin ollut pinnallinen tyyppi :)

        ei yksi ihosairaus saa sosiaalista elämää rajoittaa, se on omien korvien välistä kii...tietty itelläkin ollu joskus vaikeita/masentuneita aikoja tän kanssa, mut oma asenne on se mikä vaikuttaapi...sekä ihmissuhteisiin että tän sairauden kanssa elämiseen. tsempit ja sutinaa kevääseen ;)


      • psori tyttö
        maria... kirjoitti:

        hei vaan!

        oon myös ihmetellyt näiden palstojen hiljaisuutta ja päätin siirtyä englanninkielisiin palstoihin, niissä ihmisillä tuntuu olevan enemmän virtaa.

        mulla on ollut psori jo kauan, nyt parin kuukauden aikana se on pahentunut, eikä kukaan muu kuin vanhat ystävät oo sitä vielä nähneet, talven takia päällä on aina jotain pitkähihaista. ennen psori oli vain jaloissa jossa sen pystyi peittämään sukilla tai housuilla.

        mut eipä sitä aina tarvii piilotella. jos ottaa vaan sellasen asenteen et vastaa jos joku kysyy siitä jotain ja kertoo miten sitä hoitaa. ja joillekin pitää mainita et ei se tartu. ei kukaan vielä oo mua kai sen takia vieroksunut. puheeksi on psori yleensä tullut siinä vaiheessa kun vaatteita on riisuttu sen verran että se näkyy ja kai silloin kun se toinen uskaltaa niistä jotain kysyä.

        ja jollain palstalla oli hyvin sanottu. kirjoittaja sanoi et ei kukaan kai oo sitä jättänyt ihottuman takia. niin sitä kai kannattaa ajatellakin.

        mulle on myös naamaan tullut muutama piste psoria, ne vähän mietityttää et mitäs jo ne leviää. ja oon hieman tietoisempi naamastani nyt uusiin ihmisiin tutustuessa. löysin paganon kirjan voita psoriasis, joka on tuonut valoa tähänkin sairauteen.

        minkä ikäinen oot psorityttö jos voin kysyä?

        näinhän se pitäisi olla että siitä ihosta ei luultavasti muut välitä jos ei itsekkään välitä. Olen 27v. Minulla on aina ollut se että häpeilen ihoani eikä ole hyvä olla itsensä kanssa. Varsinkaan jos se ei ole hallinnassa. Itselläni on parhaiten auttanut valohoito sekä kasvoihin protopic voide. Siinä ei ole kortisonia joten sitä voi huoletta käyttää.


      • maria....
        -85- kirjoitti:

        hei! itse olen sairastanut psoria murkkuiän alusta asti, nyt olen 22v.

        aina on miehiä riittänyt niin yhen illan juttuihin kuin seurustelukumppaniksikin, vaikka minulla on psoria päänahassa ja paljon läiskiä ympäri kroppaa. kukaan ei ole koskaan kommentoinut ihottumaani jos en ole itse ensiksi ottanut puheeksi vaikka muuten oliskin ollut pinnallinen tyyppi :)

        ei yksi ihosairaus saa sosiaalista elämää rajoittaa, se on omien korvien välistä kii...tietty itelläkin ollu joskus vaikeita/masentuneita aikoja tän kanssa, mut oma asenne on se mikä vaikuttaapi...sekä ihmissuhteisiin että tän sairauden kanssa elämiseen. tsempit ja sutinaa kevääseen ;)

        hei. kyllästyin näiden palstojen hiljauteen ja loin oman kanavani, jolle kirjoitan ruokavalion muutos-kokeilusta ja muutenkin oman psorini hoidosta. nyt on noin kuukausi mennyt uudella dieetillä ja pienen pieniä tuloksia jo havaittavissa.

        vierailkaa jos kiinnostaa! =)

        http://www.mariahealing.blogspot.com


      • psori tyttö
        maria.... kirjoitti:

        hei. kyllästyin näiden palstojen hiljauteen ja loin oman kanavani, jolle kirjoitan ruokavalion muutos-kokeilusta ja muutenkin oman psorini hoidosta. nyt on noin kuukausi mennyt uudella dieetillä ja pienen pieniä tuloksia jo havaittavissa.

        vierailkaa jos kiinnostaa! =)

        http://www.mariahealing.blogspot.com

        loistavaa! Pitääpa seurata miten ruoka projekti edistyy! Itse olen huomannut että sokeri pahentaa ihoa ja otan myös kalaöljyä, helokkiöljyä sekä sinkkiä joka päivä...


    • Syöpä.

      Sairastan nivelpsoriasista sekä aivan tavallista vittumaista psoriasis vulgarista. Ei tule juurikaan haettue seuraa vastakkaisesta sukupuolesta, enkä usko, että niin teenkään. Ihmiset "yleensä" ymmärtävät fyysiset heikkoudet, mutta oikea asenne paljastuu lopulta; järjetön pelko ja inho ihon luonnottomuuksia vastaan.

      Eli sinkkuna näin: Psoriasis ei ole tuhonnut ystävyyssuhteita, mutta kaikki pidemmälle menevät suhteet se on kyllä estänyt, jos ei muuten, niin helvetillisten mielenterveyshäiriöiden takia. Pelko ja inho on helppo tunnistaa. Onneksi on musiikkia.

    • psoritar

      En enää ole sinkku, mutta melkein 24-vuotiaaksi asti sellaisena pysyin. Nyt olen 27. Olihan minulla lyhyitä suhteita ennen "sen oikean" löytymistä. En kyllä ole ikinä ollut mikään yhdenillan juttujen harrastaja kuitenkaan(en tarkota nyt etteikö muut niitä saisi harrastaa, eivät vaan ole miun juttu.) Psori läikkiä minulla on lähinnä jaloissa ja käsivarsissa, saa siis peitettyä housuilla ja pitkähihaisilla paidoilla(joita olen käyttänyt kesät talvet) Psori ei ole juurikaan vaikuttanut miesjuttuihini ainakaan niin, että joku olis karkuun juossu sen takia :) Joskus joku on kysellyt, kun eka kertaa psoriin törmännyt. Ja kysyit, että millonka psori puheeksi uudessa suhteessa, niin mie en tainnu ees nykyselle avokille sanoa koko psorista ennen kun se ite sen näki. Ei vaan tuntunu tarpeelliselta kai.
      Kyllä mie ainakin luulen ettei useimmille psorilla ole mittään merkitystä siinä vaiheessa kun ihastuu tai rakastuu. Tai jos sitten on niin ei se oikeesti tykkääkkään tarpeeksi. :)

      Tänä talvena olen muuten käynyt ensimmäisen kerran UVB valohoijossa ja saattaa olla, että tytölle koittaa ensimmäinen kesävaate kesä 12 vuoteen :)

    • ..enkä nuorikaan :)

      Kyllä mulle ainakin psorista huolimatta löytyi ihana aviomies. Ja sitä ennen yhdenillan juttuja, joissa psori ei haitannut - kerroin jos joku kysyi, mutta ei se kiinnostusta vähentänyt ;) Siispä pilkettä vaan silmäkulmaan, jos muuten kemiat natsaa niin tuskinpa psori vauhtia hidastaa!

    • 24v mieshenkilö...

      Itse erosin tän vuoden alussa, suhde kesti sen puoltoista vuotta, nyt en halua tapailla uusia koska...olen masentunut, ja pelkään naispuolisten reaktioita kun näkevät ihoni, se on nimittäin päästä varpaisiin laikkuja täynnä. Eilen aloitin Trexan-kuurin, toivottavasti siitä olis apua, ja itsetunto kohenis...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe