Malesian säästä

parempi selvittää etukäteen

Onko Malesiassa suurin piirtein samanlainen sää/ilmasto kuin Thaimaassa, esim. Phuketissa? Kysyn siksi, että Vietnam osoittautui helmikuussa Thaimaata sateisemmaksi ja tuulisemmaksi. Olen suunnittelemassa matkaa tammi-helmikuulle.

5

2097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyll vain

Malesiassa sataa huhtikuusta lokakuuhun noin suurin piirtein.

• kaiku askelten

Vietnamin sää on erilainen. Olin pohjois-Vietnamissa ja siellä sai palella yollä.

Malesiassa on samankaltainen sää kuin etelä-Thaimaassa. Viime vuonna tulvat tulivat aikaisemmin Malesiaan, mutta molemmissa maissa oli tulvia. Sam sadekausi. Mutta Malesiassa on mahdollista mennä vuoristoon pois kuumuutta. Thaimaassa ei ole viileitä alueita muuta kuin talvella pohjoisessa.

• Moon kyllä ihan ulkona vertailusta Thaimaan suhteen, kun en oo siellä ikuna käyny, mutta koska kans reissasin Vietnamia tammikuun puolivälistä alkaen. Ja vielä pohjoisesta etelään, niin ymmärrän täysin kysymyksen.
      No vilunväristyksiä Malesiassa ei tarvinne kokea. Ehkä ainoo paikka, jossa lämpötila koskaan lakee pariinkymmeneen ja alle on Cameron Highland. No Mount Kota Kinabalu tietty myös, mutta son ehkä vähin eri asia.

Noi sadekaudet sit on taas asia erikseen. Vaihtelevat nimittäin aikapaljon riippuen siittä mihinpäin on menossa. Tammi-helmikuu taitas olla sellasta aikaa että joko länsirannikko tai sit East-Malesia (Borneo) olis turvallisin valinta.
      Kyllähän sen sateen sinänsä meikäläinen kestää. Ropisee sen minkä ropisee ja selkenee sitten, mutta suuriosa itärannikon paikoista on talviunilla jonnekkin maaliskuulle. Ja tosiaan, meritaitaa olla aika kuoppainen silläpuolen siihenaikaan.
      Tää Weatherbase on ihan hyvä paikka tutkailla ilmasto-oloja:

http://www.weatherbase.com/?refer=

Nii, eikä se Vietnamkaan kokonaan sateinen ja tuulinen oo. Majailtiin pariviikkoo Phu Quoclla helmikuun alussa ja ainaskin mun on vaikee kuvitella sen mukavampaa ilmastoo.

terkut:
      pera

• malesiaan menossa,,,

heissan
        ollaan lähdössä langkawille ensi viikonloppuna ja katselin noita säätiedotuksia niin näytti aika sateiselta.. mutta eikö ne sateet oo aika hetkellisiä, että hetken sataa ja sitten taas paistaa?

• malesiaan menossa,,, kirjoitti:

heissan
        ollaan lähdössä langkawille ensi viikonloppuna ja katselin noita säätiedotuksia niin näytti aika sateiselta.. mutta eikö ne sateet oo aika hetkellisiä, että hetken sataa ja sitten taas paistaa?

alakas tilastojen mukhaan ukostaa jo suunnile kahtena päivänä kolomesta tähänaikhaan vuojesta sieläpäin. non ylheensä semmosia lyhyviä kuuroja ja taas paistaa. ja lämmin on kokoajan.
        senverran kannattas varrautua ettois jotaki satteensuojaa elektroniikale. net alakaa nuot ukkos-satheet melekolaila varottamatta ja vettä ehtii ihan maahansaakka ja jokseenki eritahtiin ku kotosuomesa. mulla veti yks kamera juuri langkawilla niinpahon herneen nenhään ettei siittä ennään tullu eläjää, vakkoli kassisa pyyhkeenmutkasa.

pera

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1569
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      72
      1370
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      227
      1351
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1029
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      960
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe