Pitkä matematiikka -gallup

Heippa

Tällanen pieni pitkän matikan kysely. Eli millanen sarja teillä on pitkän matikan kurssinumeroista lukiossa? Ite oon suorittanu kurssit 1-14 seuraavin arvosanoin:
Kurssi 1: 7
Kurssi 2: 7
Kurssi 3: 7
Kurssi 4: 6
Kurssi 5: 6
Kurssi 6: 6
Kurssi 7: 5 (Parempaan mahollisuus oli =( )
Kurssi 8: 5 (Aluksi oli 4 mut nousi uusinnassa, en silti ollu kovin tyytyväinen numeroon)
Kurssi 9: 5
Kurssi 10: 4 (Raaka pettymys. Eikä noussu ees uusinnassa =( )
Kurssi 11: 7
Kurssi 12: 7(Aluksi oli 5, mut uusinnassa nousi 2 numeroa =) )
Kurssi 13: 6
Kurssi 14: 6 (Kokeena preliminääli)

Arvosanaksi siis on tulossa päättötoikkariin 6.
Arvosanat vaihtelee nelosesta seiskaan. Mut ei se oo tavallaan ees paljon kun yhellä kaverilla vaihtelee nelosesta kymppiin.

76

14252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isommat numerot

      Mulla on suoritettuna nyt 7 kurssia
      1: 9
      2: 9
      3: 10 (uskomattoman helppo kurssi)
      4: 9
      5: 10
      6: 10
      7: 8

      Kurssit 6 ja 7 oli samassa jaksossa, niin ei oikeen pystyny keskittyyn tohon seiskaan tarpeeks hyvin.

      • hmg

        Neljä kurssia takana...

        MAA 1 7
        MAA 2 10
        MAA 3 10
        MAA 11 10


    • .....

      kurssi 10 ole viimeinen pakollinen? jos on, niin kuinka voit päästä lukiosta kun jostain aineesta on viimeisestä pakollisesta nelonen? vai vaihteleekohan käytäntö eri lukioissa..

      ite kävin 15 kurssia. tässäpä mun arvosanat:
      Kurssi 1: 9
      Kurssi 2: 10
      Kurssi 3: 7
      Kurssi 4: 9
      Kurssi 5: 9
      Kurssi 6: 9
      Kurssi 7: 10
      Kurssi 8: 10
      Kurssi 9: 8
      Kurssi 10: 8
      Kurssi 12: 10
      Kurssi 13: 9
      Kurssi 14: 9
      Kurssi 15: 7
      Kurssi 16: 9

      loppuarvosanaksi tuli siis 9

      • Heippa

        Valtakunnallinen sääntö: Enintään 1/3 oppiaineen pakollisista ja syventävistä kursseista voi olla hylättyjä ja mulla on vain 1/14. Että ei mitään hätää lukiosta pääsyn suhteen.


      • opetussuunnitelmassa
        Heippa kirjoitti:

        Valtakunnallinen sääntö: Enintään 1/3 oppiaineen pakollisista ja syventävistä kursseista voi olla hylättyjä ja mulla on vain 1/14. Että ei mitään hätää lukiosta pääsyn suhteen.

        tuo 1/3 sääntö ei ihan tarkkaan ottaen päde. Nykyabeilla, jotka ovat nyt kolmatta vuotta koulussa, ja tietysti heidän jälkeensä aloittaneilla, on voimassa säännös, jossa kaikista oppilaan opiskelemista valtakunnallisista pakollisista ja syventävistä kursseista saa olla hylättyjä seuraavasti:

        kursseja opiskeltu hylättyjä korkeintaan
        1–2 kurssia            0
        3–5 kurssia            1
        6–8 kurssia            2
        9 kurssia tai enemmän         3


      • Heippa
        opetussuunnitelmassa kirjoitti:

        tuo 1/3 sääntö ei ihan tarkkaan ottaen päde. Nykyabeilla, jotka ovat nyt kolmatta vuotta koulussa, ja tietysti heidän jälkeensä aloittaneilla, on voimassa säännös, jossa kaikista oppilaan opiskelemista valtakunnallisista pakollisista ja syventävistä kursseista saa olla hylättyjä seuraavasti:

        kursseja opiskeltu hylättyjä korkeintaan
        1–2 kurssia            0
        3–5 kurssia            1
        6–8 kurssia            2
        9 kurssia tai enemmän         3

        Mä kyllä tunnen säännöt ja niiden porsaanreiät. Ja kyllähän tuo mun sarja on nykysääntöjenkin mukaan läpi.


      • ....
        Heippa kirjoitti:

        Mä kyllä tunnen säännöt ja niiden porsaanreiät. Ja kyllähän tuo mun sarja on nykysääntöjenkin mukaan läpi.

        no meillä oli niin että viimenen pakollinen kurssi ei saanut olla nelonen tai lukiota ei päässyt läpi. tietenkihän systeemi voi uudessa opetussuunnitelmassa olla eri, itse kun kävin vanhan opsin mukaan..


      • menee
        .... kirjoitti:

        no meillä oli niin että viimenen pakollinen kurssi ei saanut olla nelonen tai lukiota ei päässyt läpi. tietenkihän systeemi voi uudessa opetussuunnitelmassa olla eri, itse kun kävin vanhan opsin mukaan..

        Eikö se mene niin, että vain niissä aineissa jotka kirjottaa, viimenen numero ei saa olla nelonen. Siis viimenen pakollinen kurssi.


      • Heippa
        .... kirjoitti:

        no meillä oli niin että viimenen pakollinen kurssi ei saanut olla nelonen tai lukiota ei päässyt läpi. tietenkihän systeemi voi uudessa opetussuunnitelmassa olla eri, itse kun kävin vanhan opsin mukaan..

        Eihän se viimenen pakollinen kurssi oo sen arvokkaampi kun muutkaan. Siispä miksei se sais olla nelonen, jos nelosia ei oo liikaa. Meilläpäin on kuitenkin se systeemi, että jos on suorittanut 9 kurssia tai enemmän niin nelosia saa pakollisista ja syventävistä kursseista yhteensä enintään 3.


      • Heippa
        menee kirjoitti:

        Eikö se mene niin, että vain niissä aineissa jotka kirjottaa, viimenen numero ei saa olla nelonen. Siis viimenen pakollinen kurssi.

        Ennen ko. aineen kirjotuksia, kyseisen aineen kaikki pakolliset kurssit on oltava SUORITETTUINA. Ja vaikka kurssista ois arvosana 4, niin sekin on suoritettu. Meijän lukion rehtori on sanonu näin.


    • ...

      Kurssi 1: 8
      Kurssi 2: 7
      Kurssi 3: 7
      Kurssi 4: 8
      Kurssi 5: 6
      Kurssi 6: 7
      Kurssi 7: 7
      Kurssi 8: 6
      Kurssi 9: 6
      Kurssi 10: 6
      Kurssi 11: 7
      Kurssi 14: 6 (kertauskurssi)
      Kurssi 15: Suoritusmerkintä

      Päättötodistukseen tuli 7

      Edelliselle tiedoksi, että ainakin täälläpäin saa muistaakseni 1/3 jokaisen yksittäisen aineen pakollisista kursseista olla nelosia.

    • Gluck

      Itselläni oli kirjasarjana Pitkä matematiikka -kirjasarja. Tässä omat arvosanani;

      Kurssi 15: 10 (yläasteen kertaus)
      Kurssi 1: 10
      Kurssi 2: 9
      Kurssi 3: 10
      Kurssi 4: 10
      Kurssi 5: 10
      Kurssi 6: 9
      Kurssi 7: 10
      Kurssi 8: 10
      Kurssi 9: 10
      Kurssi 10: 10
      Kurssi 11: 9
      Kurssi 12: 9
      Kurssi 13: Kävin tunneilla mutta en päässy
      kokeeseen, koska poissaoloja oli
      liikaa.
      Kurssi 14 ("abikurssi" siis):
      Luin vain itsenäisesti
      =KA ~ 9,7

      Omassa koulussani jo koearvosana 9 pyöristetään ylöspäin, mikäli kotitehtävistä on tehty vähintään 95%. En tiedä, kuinka muissa kouluissa, mutta millään tuntiaktiivisuudella ei taasen ollut sitten mitään merkitystä numeroiden kannalta.

      • KYlläää

        Haha jos omassa koulussani olisi näin keskiarvoni olisi 10. :D Joskus opettaja ei pyöristänyt edes 9,5 arvosanaa ylöspäin vaan ysiin jäi.
        Elikkäs tällä hetkellä
        1.10
        2.9
        3.9
        4.9
        5.9
        6.10
        Ja lopuista tavoite 10 :D


    • matemaattisesti kyvytön :D

      krs 1: 9
      krs 2: 9
      krs 3: 9
      krs 4: 9
      krs 5: 5
      krs 6: 7
      krs 7: 5
      krs 8: 7
      krs 9: 7
      krs 10: 8
      krs 11: 7
      krs 12: 5
      krs 13: 7
      krs 14: 4

      Keskiarvoksi tulee 7 (viimeinen kurssi ei meillä vaikuta arvosanaan kuin nostavasti). Jäin viidennellä kurssilla ihan jälkeen asiasta ja sen jälkeen on tuntunut vaikealta pysyä mukana laskuissa. Viimeiseen kurssiin en jaksanut lukea ollenkaan, ajattelin käydä sen uusimassa sitten kirjoitusten jälkeen, jos jaksan. Huolestuttaa kyllä vähän YO, mulla on nimittäin pitkä matsku pakollisena. :D

    • helppoa

      kurssi numero
      1. 9
      2. 9
      3. 9
      4. 9
      5. 9
      6. 10
      7. 10
      8. 9
      9. 9
      10. 9
      11. 9
      12. 9
      13. 8
      14. en tehny preliä, mutta kävin kurssin joten en saanu numeroo, mutta 9 tai 8 ois tullu.

      Vähän ehkä harmittaa 13 kurssin kasi, mutta minkäs sille enää voi. Numeroks tuli 9

    • kakkonen

      kurssi 1: 8
      kurssi 2: 8
      kurssi 3: 8
      kurssi 4: 8
      kurssi 5: 6
      kurssi 6: 7
      kurssi 7: 4
      kurssi 8: 7
      Meillä on kans toi Pitkä matematiikka -sarja. Ei se välttämättä muuten tarkota et on nörtti jos on em. 9 ka matikasta. Nii ja aika pajon vaihtelee opettajan mukaan noi numerot, ja varmaan kovempitasosissa lukioissa vaikeempi saada hyvä numero?

      • Heippa

        Meidän koululla pitkän matikan ope pitää tosi vaikeita kokeita. Rehtori on sanonut, että ne kokeet ovat vaikeampia kuin pitkän matikan YO-koe ja tehtävät arvostellaan ankarammin. Pisteytys pitkän matikan kokeessa menee meillä seuraavasti.

        Maksimipistemäärä kokeesta on 36 pistettä ja kokeesta annetaan ainoastaan täysiä numeroita.

        Pisteytys:
        32 pistettä tai enemmän antaa arvosanaksi 10
        25-31 arvosana 9
        20-24 arvosana 8
        15-19 arvosana 7
        12-14 arvosana 6
        9-11 arvosana 5
        ja tätä alemmalla pistemäärällä numero on 4.

        Nämä pisterajat vaihtelee joskus (ja silloin kun vaihtelee, niin ne on yleensä alaspäin). Joskus lähemmäs puolet porukasta on saanut nelosen ja silloin seiskan on saanut 13 pisteellä ja kympin 29 pisteellä. Kuitenkin, jos oppilaan kokeen pistemäärä jää yhden pisteen päähän ylemmästä arvosanasta, niin arvosana toikkarissa on se ylempi arvosana. Tuntiaktiivisuudella ei oo mitään vaikutusta numeroon.

        Sen verran asiasta poikettakoon, että fysiikan koe on meidän koululla maksimipistemäärältään ja arvostelultaan täysin samanlainen kuin pitkän matikan koe (koska on sama opettaja). Kerran open täytyi laskea viitosen raja 5 pisteeseen, koska muuten yhtä oppilasta lukuunottamatta kaikki olisivat saaneet nelosen. Alhaisesta viitosen rajasta huolimatta nelosia tuli paljon.

        Tän open uusintakokeet (hyväksytyn ja hylätyn uusinnat) ovat molemmat vielä vaikeampia, kuin alkuperäinen koe. Numeroiden nostaminen niissä on vaikeaa.

        Pitkän matikan YO-kokeessa meidän menestys onkin ollut sitten parempaa. Kerran tän opettajan opettamasta ryhmästä 21 kirjoitti pitkän matikan ja 7 heistä sai laudaturin. Kenties näillä vaikeilla kokeilla on ollut sentään semmonen positiivinen vaikutus.

        Että sellaista täälläpäin.


      • Laudatur
        Heippa kirjoitti:

        Meidän koululla pitkän matikan ope pitää tosi vaikeita kokeita. Rehtori on sanonut, että ne kokeet ovat vaikeampia kuin pitkän matikan YO-koe ja tehtävät arvostellaan ankarammin. Pisteytys pitkän matikan kokeessa menee meillä seuraavasti.

        Maksimipistemäärä kokeesta on 36 pistettä ja kokeesta annetaan ainoastaan täysiä numeroita.

        Pisteytys:
        32 pistettä tai enemmän antaa arvosanaksi 10
        25-31 arvosana 9
        20-24 arvosana 8
        15-19 arvosana 7
        12-14 arvosana 6
        9-11 arvosana 5
        ja tätä alemmalla pistemäärällä numero on 4.

        Nämä pisterajat vaihtelee joskus (ja silloin kun vaihtelee, niin ne on yleensä alaspäin). Joskus lähemmäs puolet porukasta on saanut nelosen ja silloin seiskan on saanut 13 pisteellä ja kympin 29 pisteellä. Kuitenkin, jos oppilaan kokeen pistemäärä jää yhden pisteen päähän ylemmästä arvosanasta, niin arvosana toikkarissa on se ylempi arvosana. Tuntiaktiivisuudella ei oo mitään vaikutusta numeroon.

        Sen verran asiasta poikettakoon, että fysiikan koe on meidän koululla maksimipistemäärältään ja arvostelultaan täysin samanlainen kuin pitkän matikan koe (koska on sama opettaja). Kerran open täytyi laskea viitosen raja 5 pisteeseen, koska muuten yhtä oppilasta lukuunottamatta kaikki olisivat saaneet nelosen. Alhaisesta viitosen rajasta huolimatta nelosia tuli paljon.

        Tän open uusintakokeet (hyväksytyn ja hylätyn uusinnat) ovat molemmat vielä vaikeampia, kuin alkuperäinen koe. Numeroiden nostaminen niissä on vaikeaa.

        Pitkän matikan YO-kokeessa meidän menestys onkin ollut sitten parempaa. Kerran tän opettajan opettamasta ryhmästä 21 kirjoitti pitkän matikan ja 7 heistä sai laudaturin. Kenties näillä vaikeilla kokeilla on ollut sentään semmonen positiivinen vaikutus.

        Että sellaista täälläpäin.

        Meillä niin, että 36 pistettä max ja 34 pistettä tarvitsee, jos haluaa 10. Läpipääsyynkin tarvitsee 12 pistettä... Kuitenkin opiskelen yhdessä Suomen kovatasoisimmista lukioossa, että eipä tuo niin pahalta kuulosta...


      • Mukkelismuu

        Sama täällä keskisuomalaisessa pikkulukiossa. Eipä se lukion taso oikeasti merkitse, valtalunnallinen taso mitataan erikseen.

        Oma suora muistaakseni
        9 9 9 10 10
        10 9 9 9 10
        10 10 10
        Preli 52/L ja kevään ylppärit 57, nyt jännitetään rajoja..


    • matikan numerot

      Opiskelen itse espoossa, luonnontiede-matikka painotteisessa lukiossa.

      Omat pitkänmatikan numerot:

      MA 16(johdanto) 7
      MA 1_____________7
      MA 2_____________8
      MA 3_____________9
      MA 4_____________8
      MA 5_____________9
      MA 6_____________7
      MA 7_____________8
      MA 8_____________8
      MA 9_____________6, kusipää opettaja!!!
      MA 10____________8
      MA 11____________8
      MA 12____________8
      MA 13____________5, sama kusipää opettaja!!!
      MA 14____________7, preli oli kokeena

      Itse hallitsen matikan erinomaisesti, en käytä vapaa-aikaa matikan opiskeluun lainkaan vaan teen pyydetyt kotitehtävät. MA 9 ma MA 13 olivat ainoat matikan kurssit joissa oli (sama) nais opettaja, se on meijän koulun ainoa ärsyttävä matikan ope.
      Hermot palasivat molemmissa kursseissa varsinkin MA 9, kun oli iltapäivä kurssi, kaikki on silloin päässeet kotiin, kaiken lisäksi opettaja oli ärsyttävä enkä tajunnu mitään!!!! Kannan kaunaa hänestä elämäni loppuun saakka!!!

      Ja sitten itse asiaan, Nyt on kohta matikan yo ja tavoitteena on L tai E kokeen vaikeustasosta riippuen

    • blåå

      No mulla ei ollu vasta ku 4 kurssia mutta silti laitan ne tähän.:D

      1: 10
      2: 10
      3: 10
      4: 10

      kunhan menis loppuun asti samaa rataa niin ois hyvä.:)

    • matemaatikko?

      Omani:
      Kurssi 18: 10 (ns. nollakurssi)
      Kurssi 1: 10
      Kurssi 2: 10
      Kurssi 3: 10
      Kurssi 4: 10
      Kurssi 5: 10
      Kurssi 6: Kesken
      Kurssi 7: 9 (tyrin kokeessa, enkä tehnyt läksyjä)
      Kurssi 8: 10

      Tokalla olen, tänä vuonna vielä kurssit 6,11 ja 12.

    • ............

      1. 6
      2. 5
      3. 6
      4. 5
      5. (kesken, luultavasti tulossa nelonen)

    • vitsin

      kakka.

      mulla on seuraavat

      1. kurssi 10
      2. kurssi 10
      3. kurssi 9
      4. kurssi 10
      5. kurssi 10
      6. kurssi 10

      ja seiska eli derivaatta on just meneillään.

    • kaikki...

      MA 1_____________10
      MA 2_____________10
      MA 3_____________10
      MA 4_____________10
      MA 5_____________10
      MA 6_____________10
      MA 7_____________10
      MA 8_____________10
      MA 9_____________10
      MA 10____________10
      MA 11____________10
      MA 12____________10
      MA 13____________10
      MA 14____________10
      MA 15____________10

    • hermot.meinas.mennä

      MAA1 10
      MAA2 10
      MAA3 10
      MAA4 10
      MAA5 10
      MAA6 10
      MAA7 10
      MAA8 10
      MAA9 10
      MAA10 10
      MAA11 10
      MAA12 10
      MAA13 10
      MAA14 10
      MAA15 10

      Sisäiset paineet oli suuret viimeisillä kursseilla, vaikka päättäriin ois sama numero tullu huonommallakin saaliilla. Itsensä kidutusta tuo oli, sen sanon.

      • Lukiolainen.

        Ei siinä mitään. Jatka samaa rataa. Itse olen kutosen oppilas matikassa, mutta hienoa nähdä, että näitä oikeita matikkapäitäkin on. Respect.


    • numeroo

      8 kurssia suoritettuna. Tällastaa :

      1: 9 tää pilaa mun kymppisarjan perkele :DD eihä toi mikää vaikee kurssi ees ollu. Ei ollu viell toss alussa iha nii taidot viel karttunu(selittelyä) :D
      2: 10
      3: 10
      4: 10
      5: 10
      6: 10
      7:10
      8:10

      9 plussalla ei kymppiä ois tullu vaikka ois kaikki läksyt ollu tehtynä. 9 puolella sit jo. Tuntiaktiivisuus ei vaikuta yhtää. Oikeastaan Siitä johtuen numerot onki hyviä :D sillä jos tuntiaktiivisuus otettais nii ei ois noi hyvii numeroit :D En oo siis mitenkää liikaa niit läksyi tehny ... Joo ja iha vaikeita noi kokeet tapaa olla.

    • Pisin matikka

      MAA1 10
      MAA2 10
      MAA3 10
      MAA4 10
      MAA5 10
      MAA6 10
      MAA7 10
      MAA8 10
      MAA9 10
      MAA10 10
      MAA11 10
      MAA12 10
      MAA13 menossa
      MAA14 ensi jaksossa, suoritusmerkintä
      MAA22 menossa, suoritusmerkintä

      Lukiomatikka on aivan liian helppoa. Menee hyvin, vaikka teen läksyjä harvoin ja kokeeseen en lue yleensä yhtään. Tosin enpä oikeastaan matikasta hirveesti välitä, kemiaa meen opiskelemaan.

      • 666-mathematic

        jos et oo trolli niin aika rautanen jätkä oot :O
        mut ittellä:
        1: 8
        2: 6
        3: 6
        4: 6
        5: 7
        6: 6
        7: menossa

        eli kutosen linjaa...


      • Pisin matikka
        666-mathematic kirjoitti:

        jos et oo trolli niin aika rautanen jätkä oot :O
        mut ittellä:
        1: 8
        2: 6
        3: 6
        4: 6
        5: 7
        6: 6
        7: menossa

        eli kutosen linjaa...

        No ehkä toi vähän trollilta kuulosti, mutta voin mainita, että maolin matikka-, kemia- ja fysiikkakilpailuista oon saanu yhteensä 6 kunniakirjaa.


    • lyhyempi matikka

      MAA1 10
      MAA2 10
      MAA3 10
      MAA4 10
      MAA5 10
      MAA6 9
      MAA7 7
      MAA8 4
      MAA9 4
      MAA10 5
      MAA11 4
      MAA12 6
      MAA13 5
      MAA14 4
      MAA15 9

    • 17+17

      uusinnan kautta armovitonen 1-kurssista... vaihtuu lyhyeen :D

    • Rekisteröitymätön~

      MAA1 9
      MAA2 9
      MAA3 9
      MAA4 9
      MAA5 10
      MAA6 10
      MAA7 9
      MAA8 9
      MAA9 9 (itsenäinen opiskelu)
      MAA10 10
      MAA11 10
      MAA12 10
      MAA13 ?


      Syytän yseistäni huolimattomuusvirheitä ; - )

    • jore6666

      Tähän asti mennyt näin:

      1. 7
      2. 9
      3. 9
      4. 9
      5. 7

    • ykkönen -95

      On vasta yksi kurssi ollut mutta se oli naurettavan helppo. En lukenut kokeeseen yhtään(no jos matikan kokeeseen ylipäätään voi lukea...) Ja sain 10.

      Meillä on myös se käytäntö että jos tulee kokeesta 9 tai parempi ja on vähintään 95-97% kotitehtävistä tehty, saa kokeesta 10

    • trollphysics

      MAA1: 7 (en tehny läksyjä ku oli tulossa jäkisturnaus)
      MAA2: 6 (oli kokeessa vähän flunssa)
      MAA3: 6 (opettaja oli täys *pää)
      MAA4: 5 (ihan järkky p*skahätä kokeessa, ni pakko oli lähtee pois heti ku sai)
      MAA5: 6 (myöhästyin kokeesta ja uusinta oli kuulemma paljo vaikeempi!)
      MAA6: 4 (jäkisturnaus oli ollu ni ei jaksanu lukee)
      MAA7: 6 (laskin vahingossa yhen tehtävän liian vähä)
      MAA8: 5 (unohin vetää marginaalit konseptii ja ope oli täys m*lkku)
      MAA9: 4 (laskimesta loppu patterit just kokeessa)
      MAA10: 5 (en tehny läksyjä ja vähän väsy kokeessa)
      MAA11: 6 (hävis reppu jäkisturnauksessa viikko ennen koetta ni ei pystyny lukee)
      MAA12: 4 (laskin hajos enkä osannu käyttää casioo)
      MAA13: 5 (olin kreetalla kaks viikkoo ni jäin vähä jälkee)
      MAA14: 4 (en tienny et preli oli kokeena ni en jaksanu panostaa)

      Oon kyllä oikeesti jotain 9-10 tasoo, mut kokeet menny vähä huonosti.

      Kirjotin varmuuden vuoks lyhyen matikan, mut sain A:n ku unohin maolin kotii.

      • 18+6

        =)


    • alentaamun_IQ_thread

      saatanan paskat


      MAA1 10
      MAA2 10
      MAA3 10
      MAA4 10
      MAA5 10
      MAA6 10
      MAA7 10
      MAA8 10
      MAA9 10
      MAA10 10
      MAA11 10
      MAA12 10
      MAA13 10
      MAA14 10
      MAA15 10
      MAA16 10
      MAA 17 10
      MAA18 10

    • kosakolenhuono

      Ekasta kurssista vitonen, ja siihen se sitte jäiki :D:D:D että nyt ollaan onnellisesti lyhyellä!

    • kölner

      Kurssi 1: 10
      Kurssi 2: 8
      Kurssi 3: 9
      Kurssi 4: 7

      Ekan vuoden jälkeen lopetin pitkän matikan ja keskityin kieliopintoihin, blisaan ja kemiaan. No, eipä noissa arvosanoissa juuri kehumista löytynyt ja muutenkin matikan tunnit meni aina tuskaillessa ja kiroillessa tehtävien kanssa.

      Kannattaa miettiä tarviiko sitä pitkää tulevaisuudessa ja vaikka ei tarviaisi niin kyllähän sitä kannattaa opiskella. Itsellä ei enää hermot riittäneet. :D

    • abney_park

      Toistaiseksi käydyt kurssit:

      MAA18 (kertauskurssi): 5
      MAA1: 8
      MAA2: 6
      MAA3: 5
      MAA4: 9
      MAA5: 8
      MAA16 (lineaarialgebra): 8

      Pikkusen heittoa löytyy :D Kuitenkin paranemaan päin nuo numerot näyttävät olevan. Tällä hetkellä numerona 7. Käyn varmaan uudelleen ainakin tuon MAA18-kurssin, josta jostain syystä sain numeroksi 5. Mutta geometria (MAA3), se ei ole mun juttu. Haluaisin kuitenkin 8 päättöarvosanaksi.

      Olen tosi iloinen, etten luovuttanut, vaikka tuon MAA3-kurssin jälkeen todella teki mieli, kun sain siitä vitosen, eli tipuin kasista kutoseen ja sitten vielä vitoseen. Kuitenkin jaksoin vielä yrittää - yhä kovemmin - ja kappas, sainkin MAA4-kurssista arvosanaksi 9.

      Älkää luovuttako pitkän matikan kanssa, ihmiset! Kyllä te osaatte kun vain yritätte (ainakin monet). Puhun omasta kokemuksesta. Yläasteella olin melko huono matikassa. En ole enää katunut hetkeäkään, että valitsin pitkän matikan. Se kehittää suunnattomasti ajattelua ja on oikeasti todella palkitsevaa, kun vain jaksaa tehdä töitä.

    • Wappie

      Hitusen kyrsii nämä jäbät jotka kertoo kuinka heidän lukiossa pyöristetään 9 kymppiin...

      Täällä mennään niillä säännöillä, että jos yksikin piste puuttuu kokeesta niin kurssiarvosanaksi ei kymppiä tule.

      Sempäs takia rivi on seuraavanlainen, vaikka taitoa on muiden lukioiden pisteidenlaskuun nähden helpostikin kymppeihin.

      10,9,10,8,10,10,9,10,9

      Tossa neloskurssissa ehkä oli pientä puutetta taidoissakin, mutta noi ysit johtui lähinnä pienistä huolimattomuusvirheistä.

    • Rekisteröitymätön~

      1 - 9
      2 - 9
      3 - 9
      4 - 9
      5 - 10
      6 - 10
      7 - 9
      8 - 9
      9 - 9 (Itsenäisenä opiskeltu)
      10 - 10
      11 - 10
      12 - 10
      13 - 10
      14 (Kertaus) - 10
      17 ("Avaruusvektorit ja kompleksiluvut") - 10
      19 ("Analyysi") - 10

    • servator

      1 - 10
      2 - 10
      3 - 10
      4 - 9
      5 - 10
      6 - 10
      7 - 10
      8 - 9
      9 - 10
      10 - 10
      11 - 10
      12 - 10
      13 - 9
      14 -10

    • rsdfhdfgtdgfsdfdagad

      Ai että on hauskaa miten lukiossa epäonnistuneet tulevat tänne huijaamaan itseään valehtemalla tuloksensa.

      Itsellänihän oli kaikki kurssit 5-6

    • abiiiiii

      MAA1 Funktiot ja yhtälöt 7 Tyydyttävä 1
      MAA2 Polynomifunktiot 8 Hyvä 1
      MAA3 Geometria 8 Hyvä 1
      MAA4 Analyyttinen geometria 8 Hyvä 1
      MAA5 Vektorit 8 Hyvä 1
      MAA6 Todennäköisyys ja tilastot 9 Kiitettävä 1
      MAA7 Derivaatta 8 Hyvä 1
      MAA8 Juuri- ja logaritmifunktiot 9 Kiitettävä 1
      MAA9 Trigonometriset funktiot ja lukujonot 7 Tyydyttävä 1
      MAA10 Integraalilaskenta 8 Hyvä 1
      MAA11 Lukuteoria ja logiikka 9 Kiitettävä 1
      MAA12 Numeerisia ja algebrallisia menetelmiä 8 Hyvä 1
      MAA13 Differentiaali- ja integraalilaskennan jatkokurssi 7 Tyydyttävä 1
      MAA14 Kertauskurssi (abit) 7 Tyydyttävä 1
      MAA15 Tukikurssi S Hyväksytysti suoritettu 1
      MAA16 Työkurssi 1 S Hyväksytysti suoritettu 1
      MAA17 Työkurssi 2 S Hyväksytysti suoritettu 1

    • moikka

      Kurssi 1. 7
      Kurssi 2. 8
      Kurssi 3. 6
      Kurssi 4. 6
      Kurssi 5. 6
      Kurssi 6. 5
      Kurssi 7. 4
      Kurssi 8. 4
      Kurssi 9. 6
      Kurssi 10. 6
      Kurssi 11. 6
      Kurssi 12. 8
      Kurssi 13. 6
      Kurssi 14. 6
      preli A JA yo C JA päättö 6

    • heippavaa

      Kurssi 1. 10
      Kurssi 2. 10
      Kurssi 3. 10
      Kurssi 4. 10
      Kurssi 5. 10
      Kurssi 6. 10
      Kurssi 7. 10
      Kurssi 8. 10
      Kurssi 9. 10
      Kurssi 10. 10
      Kurssi 11. 10
      Kurssi 12. 10
      Kurssi 13. 10
      Kurssi 14. S
      preli 64 p. (L) ja yo-koe 65 p. (L 1000 e)

      • Matikka on jees

        Ootko tän kevään ylioppilas? Missä tehtävässä tuli tuo pisteen menetys?

        Itellä meni vastaavasti, tosin prelistä ja yo:sta pisteen vähemmän kummastaki. (Ja 14 kurssin sijaan 15)

        Yo:n pari pistemenetystä tuli vikan jokerin c-kohdassa, ku ei ihan riittäny aika kaavojen pyörittelyyn, vaik teinkin sitä kohtaa pari tuntia :D


      • heippavaa
        Matikka on jees kirjoitti:

        Ootko tän kevään ylioppilas? Missä tehtävässä tuli tuo pisteen menetys?

        Itellä meni vastaavasti, tosin prelistä ja yo:sta pisteen vähemmän kummastaki. (Ja 14 kurssin sijaan 15)

        Yo:n pari pistemenetystä tuli vikan jokerin c-kohdassa, ku ei ihan riittäny aika kaavojen pyörittelyyn, vaik teinkin sitä kohtaa pari tuntia :D

        Joo. Piste meni ekassa jokerissa kuulemma jostain perustelun puutteesta, en edes tiedä tarkemmin.

        PS. Se tokan jokerin pyörittely oli ihanaa :)


    • korppikuusi

      MAA1 Funktiot ja yhtälöt 9
      MAA2 Polynomifunktiot 9
      MAA3 Geometria 8
      MAA4 Analyyttinen geometria 8
      MAA5 Vektorit 10
      MAA6 Todennäköisyys ja tilastot 10
      MAA7 Derivaatta 10
      MAA8 Juuri- ja logaritmifunktiot 8
      MAA9 Trigonometriset funktiot ja lukujonot 9
      MAA10 Integraalilaskenta 10
      MAA11 Lukuteoria ja logiikka 10
      MAA12 Numeerisia ja algebrallisia menetelmiä 10
      MAA13 Differentiaali- ja integraalilaskennan jatkokurssi 8
      MAA14 Kertauskurssi S

      preli C ja yo-koe L

    • Vector

      Kurssi 1: 10
      Kurssi 2: 10
      Kurssi 3: 10
      Kurssi 4: 10
      Kurssi 5: 10
      Kurssi 6: 10
      Kurssi 7: 10
      Kurssi 8: 10
      Kurssi 9: 10
      Kurssi 10: 10
      Kurssi 11: 10
      Kurssi 12: 10
      Kurssi 13: 10
      Kurssi 14: 10

      Tämän kevään kirjoituksista luonnollisesti laudatur 66:lla pisteellä.

      • Hyperbola

        Miksi muiden hyvää menestystä palkitaan aina miinuspisteillä. Heippavaa ja Vector ansaitsevat onnittelut hyvästä menestyksestä. Olette vain kateelisia.


    • rairai

      MAA1 6
      MAA2 8
      MAA3 6
      MAA4 4
      MAA5 5
      MAA6 9
      MAA7 6
      MAA8 7
      MAA11 7
      MAA12 8

      Että aika kurssikohtaista on tuo osaaminen. Huomenna on MAA9 koe enkä ymmärrä taas aiheesta yhtään mittään .___. onneksi tosiaan on varaa ottaa vielä kaksi hylättyä pakollisista kursseista eli matikka on minun osaltani siis suoritettu. fuck yea. kirjottaa kyllä pitäis viel.

    • KymppiPlussa

      MAA1: 7
      MAA2: 6
      MAA3: 6
      MAA4: 5

      Ihan päin helvettii menny

    • Abiabi93

      MAA1: 7
      MAA2: 5
      MAA3: 6
      MAA4: 6
      MAA5: 5
      MAA6: 7
      MAA7: 4
      MAA8: 5
      MAA9: 4
      MAA10: 4
      MAA11: 5
      MAA16 (kertaus): 7

      Päättöarvosana vitonen. En edes kirjottanut pitkää matikkaa, vaan kirjotin lyhyen, josta M. Seiskakurssista lähtien vaikeutuu aika hitosti nuo kurssit, eikä niissä oo mitään mahdollisuuksia pysyä kärryillä, jos ei tee läksyjä. Sinänsä nuo ei mitään mahdottomia kursseja oo, mutta motivaatiota laskemiseen pitää silti jonkun verran olla. Itellä sitä ei ollu, ku tiesin, että en tarvii matikkaa mihinkään jatko-opiskeluissa.

    • Suffe-

      Mulla on tällä hetkellä neljä jurssia takana...

      MAA1: 7
      MAA2: 8
      MAA3: 8
      MAA4: 8

      MAA5 kurssin koe takana mutta tuloksia en vielä tiedä mutta sen verran osaan sanoa että ei kovin hyvin mennyt.

    • conims

      MAA1: 9
      MAA2: 9
      MAA3: 8

      Nuo kurssit vasta käytyjä. Geometria on ollut pikkupojasta lähtien todellista tuskaa, pääasiassa 6-7. joten olen kasiin oikein tyytyväinen! =)
      Kaksi ekaa kurssia olivat helppoja eikä MAA4 tunnu järin hankalalta, ainakaan näin aluksi.

    • energiatekniikka

      1: 10
      2: 9
      3: 10
      4: 10
      5: 9
      6: 9
      7: 7
      8: 8
      9: 8
      10: 10
      11: 7
      12: 9
      13: 9

      alustavat pisteet kirjotuksista 60 eli L

      differentiaalilaskenta -kurssi oli varsin erilainen kuin muut kurssit ja avasi ovet hieman uudentyyppiseen matematiikkaan jota loput lukion kursseista oli. oli vaikean tuntuinen aikanaan, mutta pikkuhiljaa asiat selkeni ja varsinkin syventävät kurssit olivat loistava apu differentiaalilaskennan ymmärtämiseen

      kurssi 11 meni heikosti koska keskityin silloin syksyn kirjoituksiin

      haluan kaikille pitkää matematiikkaa opiskeleville sanoa kolme asiaa:
      1. ei kannata säikähtää jos 7 kurssi tuntuu vaikealta, monelle se on kaikkein vaikein kurssi
      2. yksittäiset huonommin menneet kurssit eivät kaada maailmaa, kokonaisuus ratkaisee
      3. KAIKKEIN TÄRKEIMPÄNÄ! käykää ne soveltavat kurssit niistä on oikeasti uskomattoman paljon hyötyä!

      • energiatekniikka

        siis että käykää ne SYVENTÄVÄT kurssit :D


    • tetriädri

      1: 6
      2: 6
      3: ? kokeet palautetaan kohta. Veikkaan, että tulee 6-7
      11: 9 helppo koe

      • tetriädri

        tuli sitten 5 geometriasta :(


      • xyzer
        tetriädri kirjoitti:

        tuli sitten 5 geometriasta :(

        tämä on mielenkiintoinen aihe

        tuntuu että geometria jakaa vahvasti: joillekin se on vaikein aihealue, joillekin helpoin

        itselleni geometria oli erittäin selkeää ja kaikki siihen liittyvä (ts. kaikki minkä voi visuualisesti päässään hahmottaa)

        toisaalta sitten vaikeammalta tuntuivat kaikki enemmän tai vähemmän abstraktit aiheet (kuten helpoksi kokemasi 11-kurssi)

        hyvin jännä


    • Lääkkiis

      1: 7
      2: 8
      3: 7
      4: 8
      5: 9
      6: 8
      7: 8
      8: 10

      Tuollasta on nyt tähän asti ollut. Paranemaan päin on mennyt täs vuosien aikana.

    • 65w65e5re

      MAA1: 10
      MAA2: 10
      MAA3: 9

    • tare a.

      Kurssi 1: 9
      Kurssi 2: 7
      Kurssi 3: 10
      Kurssi 4: 7
      Kurssi 5: 8
      Kurssi 6: 10
      Kurssi 7: 8
      Kurssi 8: 6
      Kurssi 9: 8
      Kurssi 10: 7
      Kurssi 11: 7
      Kurssi 12: en käynyt
      Kurssi 13: en käynyr
      Kurssi 14: S

    • Herra X

      MAA1: 10
      MAA2: 10
      MAA3: 10
      MAA4: 10
      MAA5: 10
      MAA6: 10
      MAA7: 10
      MAA8: 10
      MAA9: 10
      MAA10: 10
      MAA11: 10
      MAA12: 10
      MAA13: 10
      Kaikkien kurssiKOKEIDEN keskiarvo: 10,00
      Yo: 66 p. (L)

      Uskokoon ken haluaa.

    • 121211

      9, 8, 9, 9, 9, 10, 10, 10 ja MAA11 7 tällä hetkellä.

    • ylättys

      MAA1: 9
      MAA2: 10
      MAA3: 7 --- hyh geometria
      MAA4: 8
      MAA5: 8
      MAA6: 8
      MAA7: 9
      MAA8: 7 --- kyvytön sijainen
      MAA9: 10
      MAA10: 10
      MAA11: 10
      MAA12: 10
      MAA13: 10
      MAA14: 10 (prelistä L)

      YO:sta L 61p

    • junuutti

      1. 8
      2. 8
      3. 9
      4. 9
      5. 6
      6. 8
      7. 8
      8. 7
      9. 9
      10. 9
      11. 4
      12. 9
      13. 9
      17. 10 (differentiaali ja intergaalilaskennan jatkokurssi)
      Prelistä A
      Yo kokeesta E

    • Kaurialan lukio

      MAA1 Funktiot ja yhtälöt 10
      MAA2 Polynomifunktiot 9
      MAA3 Geometria 9
      MAA4 Analyyttinen geometria 9
      MAA5 Vektorit 9
      MAA6 Todennäköisyys ja tilastot 9
      MAA7 Derivaatta 9
      MAA8 Juuri- ja logaritmifunktiot 7
      MAA9 Trigonometriset funktiot 9
      MAA10 Integraalilaskenta 10
      MAA11 Lukuteoria ja logiikka 10
      MAA12 Numeerisia ja algebrallisia menetelmiä 10
      MAA13 Differentiaali- ja integraalilaskennan jatkokurssi 10
      MAA14 Kertauskurssi 10
      MAA21 Talousmatematiikka 10
      MAA23 Matematiikan harrastuskurssi I 8
      MAA24 Matematiikan harrastuskurssi II 10
      MAA25 Matematiikkaa Unkarissa S (Suoritettu)

    • keskiverto

      4 kurssia on nyt suoritettu
      1. 8
      2. 9
      3. 10
      4. 10

    • ....................

      Hirvee sota siitä, että kenen koulussa saa mitenkin helposti hyviä numeroita. Tajutkaa nyt melkein aikuiset ihmiset, ettei niillä kurssiarvosanoilla tee vittuakaan. YO-kirjotukset on ne mitkä ratkasee.

      Omat numerot kursseista heitteli yleensä siinä 7-9 välillä, mutta kirjotin silti laudaturin vieläpä (ilman jokereita) täysillä pisteillä eli 60p. Toisaalta yks kaveri, jolla oli matikasta todistuksessa melkein puhdas kymppirivi kirjoitti M:n. Tää mun mielestä todistaa, että erilaisilla opettajilla on erilaiset käytännöt arvosanojen suhteen eikä niillä oikeastaan oo mitään väliä.

    • Anonyymi

      Nyt tunnen itseni huonoksi... MAY1:stä sain 7, ja MAA2:n kappaleista 1-3 sain 6- (mutta aika moni muistakin minun ryhmässä olevista)... mutta kaikki asiat on järkeen käyviä, ja potentiaalia olisi... lyhyelle en vaihda, sitten saa melkein heti alkuun miettiå jatko-opinnot uusiksi. Btw, haluaisin sähkötekniikan tms insinööriksi...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe