kuinka unohtaa ruoka?

zfdsdf

oikeasti tämä on ihan kamalaa! en pysty ajattelemaan muuta kun ruokaa :/
haluan unohtaa ruuan ajattelemisen.
haluan suhtautu syömiseen normaalisti, en jatkuvasti tarkkailla hullunlailla mitä syön tai ahmija itseäni totaali ähkyyn!
auttakaa mua miten pystyn ajattelemaan ja suhtautumaan ruokaan niin että se on vain tankkaus aine jotai tarvitsee vain sen verran päivässä että jaksaa koko päivän hyvin ja on virkeä ymym. eikä tarvitse ajatella että olenkohan nyt syönyt tarpeeksi että jaksan tämän treenin vai että mielessä pyörii vaan että olen syönyt TAAS liikaa ja maha on kuin potkupallo!?

pliis auttakaa!

..ja sori tää epäselvä teksti mutta ahdistaa vaan niin paljon kun tuli taas syötyä NIIIIN paljon :(

tuntuu ettei musta ole elämään ikinä ruuan kanssa.

12

2351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttanut se,

      että olen alkanut ajatella syömistä myönteisesti. Eli, päivässähän pitää syödä 5-6 ateriaa. Itselläni on ruoka-ajat klo 9,12,15,18 ja 21. Siinä on 5, jos tulee "retkahdusvälipala", ni ajattelen, että se on se 6. Nautin ruokahetkistä, suljen puhelimen, enkä lue tai katso telkkaa samanaikaisesti. Katson ruokalautastani ihastellen ja nautin siitä. Lisää en ota ruokaa, vaan ajattelen,että saan taas 3:n tunnin kuluttua syödä. Itselläni ahmimiskohtaukset tulee just telkkarin tai lehden ääressä. Silloin tulee tuplasti pakoa todellisuudesta, joka saattaa olla masentava tai turhauttava. Ruuan kanssa kannattaa "pitää hyvät välit". Ruokaa kun meidän kaikkien on pakko syödä toisin kuin esim. alkon kanssa. Antaa ruualle terveen arvon ja keskittyy vain syömiseen ruoka-aikana. Itseni ei tee mieli ahmia, kun olen syönyt annokseni rauhassa- Lukiessani taas otan kuin huomaamatta lisäsatsin ruokaa. Aivot ei silloin kerro, että olet syönyt tarpeeksi ja hyvin. Minulla ainakin menee lukiessa ruokaa niin paljon kuin lukeminen kestää. Esim., jos torstaina alan samaan aikaan syödä ja lukea postista tullutta "höpölöpö-lehteä", ni ahmin aina. Koko lehden lukemisen ajan syön. Ensin ihan normaaliruokaa, sit kaikkea "hyvää", mitä kaapista löytyy. Saatan kipittää myös kauppaan hakemaan pizzoja, karkkeja yms. Kun lehti on luettu n. 1-2 tunnin päästä, tajuan miten paljon olen syönyt. Ja morkkikset ja itseinho ovat kovat.

      Toinen asia, joka minua auttaa, on se, että annan itselleni luvan syödä "tuhdin" iltapalan. Eli syön kevyemmän päivällisen ja jätän illalle vähän enempi "kaloreita". En nimittäin saa unta, jos en tunne itseäni kylläiseksi (terveellä tavalla).

      "kielletty hedelmä" on aina se houkuttelevin ja se josta tulee ne morkkikset. Jos kiellät itseltäsi ajatellakaan ruokaa, sen houkuttelevampaa ahmiminen on. Ja sit muistuttaa, ettei ruoka meidän kulttuurissa lopu. Että jos siirrät herkuttelun seuraavaan ja seuraavaan ruoka-aikaan, tulee turvallisempi olo, koska kukaan muu ei kiellä sinulta ahmimista kuin sinä itse. Jos syöt tänään aamiaisen ja seuraavaksi tiedät syöväsi lounasta 3:n tunnin kuluttua, tulet huomaamaan, että ilman ahmimistakin ruokailu vie päivästä tosi paljon aikaa. Itselläni on auttanut myös joku todella kiinnostava tekeminen, ei mitään väkinäistä. Muistatko, kun lapsena oli joskus niin kivat leikit menossa, ettei millään olisi malttanut syömään mennä? Kyllä varmasti löydät jotain niin innostavaa, ettet huomaa ajankulumista...

      Olikohan tosta sulle apua, toivottavasti.

      • dfsfss

        voi kiitos ihan kamalasti! viestistäsi oli tosi paljon apua! ainakin nyt tuntuu siltä :)

        ehkä tämä tästä! kirjoittelen kuulumisiani viimeistään viikon parin kuluttua!


      • harvinaisen

        selvä ja järkevä kirjoitus! : )


      • itsellesi
        dfsfss kirjoitti:

        voi kiitos ihan kamalasti! viestistäsi oli tosi paljon apua! ainakin nyt tuntuu siltä :)

        ehkä tämä tästä! kirjoittelen kuulumisiani viimeistään viikon parin kuluttua!

        Käyn täällä lukemassa välillä ja kerron samalla itse, miten oma hommani tässä edistyy. :)


      • todella

        järkevää puhetta! Itellä tulee kans aina ongelmia noitten lehtien kanssa! :( se vaan on niin helppo kotiin tullessa, rättiväsyneenä istahtaa pöydän ääreen, alkaa lukemaan mielenkiintoista lehteä (tai vähemmän mielenkiintoista) ja rueta syömään ja herkuttelemaan oikeen urakalla .. :( ja aika tietysti menee siinä hirmu nopeasti.. nuo ruoka-ajat ois hyvä muistaa :) Kiitän!


      • ÄIppä*tuplana
        harvinaisen kirjoitti:

        selvä ja järkevä kirjoitus! : )

        Hei!
        Täällä yksi kohtalotoveri...Tällä hetkellä painoni normaali, mutta suhtautumiseni ruokaan ei ole. Kuinka minäkin olen lähiaikoina ajatellut miten ihanaa olisi suhtautua ruokaan no, vain ruokana, tankkausaineena jonka avulla jaksaa. Että söisi elääkseen, eikä eläisi syödäkseen...
        olen yrittänyt syödä säännöllisesti, mutta yleensä illalla iskee ahmiminen. JA morkkis. Ei minulla nyt ihan ahmimishäiriö ole, ei kyllä anorexia tai bulimiakaan, mutta noiden kolmen sekamuoto. Ihan mielenkiinnosta sinulle kysymys joka laitoit ihanan,kannustavan ja rohkaisevan viestin ja kerroit syöväsi 3 tunnin välein;mitä syöt? kuinka paljon? onko paino pysynyt ok lukemissa?`Ja muutkin, miten usein ja mitä syötte päivän mittaan?


      • mua on auttanut se
        todella kirjoitti:

        järkevää puhetta! Itellä tulee kans aina ongelmia noitten lehtien kanssa! :( se vaan on niin helppo kotiin tullessa, rättiväsyneenä istahtaa pöydän ääreen, alkaa lukemaan mielenkiintoista lehteä (tai vähemmän mielenkiintoista) ja rueta syömään ja herkuttelemaan oikeen urakalla .. :( ja aika tietysti menee siinä hirmu nopeasti.. nuo ruoka-ajat ois hyvä muistaa :) Kiitän!

        Sellainen onnistunut pvä alkaa klo 9 omatekoisella myslillä;1dl kaurahiutaleita, rusinoita n. 50g ja rasvaton piimä. Sekoitus ja ihana, raikas aamupala, jolla kyllä jaksaa 12:een, sillon esim. 100g paistettua seitiä, sipulia ja perunamuusia pelkkään veteen. (maidon tilalle myös vettä), muuten normaali ohje, jälkiruuaksi rasvaton jogurtti. Klo 15 kahvin kans esim. munkkipossu, hitaasti nautiskellen. (Oikeesti!) Klo 18 esim. nuudeli ja ruisleipä 25% levite. Klo 21 2 paistettua munaa? 6 siivua 5%juustoa. Ja silloin syön yleensä vanukkaan ja pepelakun. Paino laskee tuolla määrällä itselläni n. 1kg vkossa. Jos teen tunnin lenkin, voin ostaa 100g karkkiakin illaksi, mutta ne pitää syödä vasta alkaen klo 21. Noi oli sellaset esimerkki-ruuat. Sein tilalla voin paistaa vähärasvaista jauhelihaa. Jne... Sitä oppii tekee pieniä vaihdoksia ruokiin ajan kanssa, niinkuin pitääkin,että ruoka on tarpeeksi monipuolista. Tää on uusi elämäntapa, joka sallii myös ilman huonoa omaatuntoa joka pvälle jonkun herkun. No joo, meni tässä aikaa taas niin, että pitää mennä syömään klo 15:n kahvi´ donitdi. Ja vasta sen jälkeen alotan ton "tiedätte kyllä minkä"-lehden lukemisen. Luen kuvatekstitkin niin tarkkaan, että klo on jo lähellä' 18:aa, jolloin on taas ruoka-aika. Kirjoitelkaa kokemuksianne, jos olette lähteneet tälläselle realistiselle ruokavaliolle.


      • edellisen kirjoittanu
        mua on auttanut se kirjoitti:

        Sellainen onnistunut pvä alkaa klo 9 omatekoisella myslillä;1dl kaurahiutaleita, rusinoita n. 50g ja rasvaton piimä. Sekoitus ja ihana, raikas aamupala, jolla kyllä jaksaa 12:een, sillon esim. 100g paistettua seitiä, sipulia ja perunamuusia pelkkään veteen. (maidon tilalle myös vettä), muuten normaali ohje, jälkiruuaksi rasvaton jogurtti. Klo 15 kahvin kans esim. munkkipossu, hitaasti nautiskellen. (Oikeesti!) Klo 18 esim. nuudeli ja ruisleipä 25% levite. Klo 21 2 paistettua munaa? 6 siivua 5%juustoa. Ja silloin syön yleensä vanukkaan ja pepelakun. Paino laskee tuolla määrällä itselläni n. 1kg vkossa. Jos teen tunnin lenkin, voin ostaa 100g karkkiakin illaksi, mutta ne pitää syödä vasta alkaen klo 21. Noi oli sellaset esimerkki-ruuat. Sein tilalla voin paistaa vähärasvaista jauhelihaa. Jne... Sitä oppii tekee pieniä vaihdoksia ruokiin ajan kanssa, niinkuin pitääkin,että ruoka on tarpeeksi monipuolista. Tää on uusi elämäntapa, joka sallii myös ilman huonoa omaatuntoa joka pvälle jonkun herkun. No joo, meni tässä aikaa taas niin, että pitää mennä syömään klo 15:n kahvi´ donitdi. Ja vasta sen jälkeen alotan ton "tiedätte kyllä minkä"-lehden lukemisen. Luen kuvatekstitkin niin tarkkaan, että klo on jo lähellä' 18:aa, jolloin on taas ruoka-aika. Kirjoitelkaa kokemuksianne, jos olette lähteneet tälläselle realistiselle ruokavaliolle.

        Syön aamulla 2 Rainbow-merkkistä kalaöljyvitamiinikapselia, koska en ole ihan varma saanko ruuastani tarpeeksi kaikkea. Mainitsin merkin,koska sillä on hyvä hintalaatusuhde.
        Lisäksi pidän ruokapäiväkirjaa, että näen missä on pidettävä "tiukempi" linja, ja taas milloin saa herkutella enempi. Itse en käy töissä, niin on helppo tehdä tämä kaikki. Korvaan joskus aterian soijaproteiinilla (jos on kiire, syön sitä herkumpaa sit seuraavalla aterialla) tai, kun ei tee niin kovasti mieli syödä, siitä saa kuitenkin tärkeitä proteiineja ilman rasvaa. Se on kuitenkin "nautittava" jossain kyseessä olevista kellonajoista, yhtään ateriaa ei saa kuitenkaan jättää väliin, muuten ruuansulatus hidastuu.
        Sitten seuraava juttu on minusta kans aika kiva; eväsretket luontoon. Sinne voi mennä kumppanin, lasten tai ystävän kanssa. Tietenkin myös yksin. Käveleminen jonnekin järven rantaan tai kallioille, ja termarissa kahvia. Jo pelkän kahvin tuoksu on siellä ihana. Sit vain ihan tavallista ruisleipää esim. kinkulla kurkulla, ni jo on koko porukka innoissaan. Meillähän varmasti kaikilla on kokemusta siitä, kuinka ruoka maistuu paremmalta ulkona, eikä tule ahmimisen tarvetta. Lisäksi retki on niin rentopaikkakenen tahansa ihmisen kanssa, ettei tule sosiaalista jännitettä, että muistaako pitää ruokailuvälineitä etiketin mukaisessa järjestyksessä...
        Ja itse olen välillä pistänyt muistutuksen ruoka-ajasta kännykkääni. Tälläisn rytmin aloittaminen on kuitenkin uusi asia opeteltavaksi, että kaikki helpotuskeinot kantsii hyödyntää.


      • auttanut se
        edellisen kirjoittanu kirjoitti:

        Syön aamulla 2 Rainbow-merkkistä kalaöljyvitamiinikapselia, koska en ole ihan varma saanko ruuastani tarpeeksi kaikkea. Mainitsin merkin,koska sillä on hyvä hintalaatusuhde.
        Lisäksi pidän ruokapäiväkirjaa, että näen missä on pidettävä "tiukempi" linja, ja taas milloin saa herkutella enempi. Itse en käy töissä, niin on helppo tehdä tämä kaikki. Korvaan joskus aterian soijaproteiinilla (jos on kiire, syön sitä herkumpaa sit seuraavalla aterialla) tai, kun ei tee niin kovasti mieli syödä, siitä saa kuitenkin tärkeitä proteiineja ilman rasvaa. Se on kuitenkin "nautittava" jossain kyseessä olevista kellonajoista, yhtään ateriaa ei saa kuitenkaan jättää väliin, muuten ruuansulatus hidastuu.
        Sitten seuraava juttu on minusta kans aika kiva; eväsretket luontoon. Sinne voi mennä kumppanin, lasten tai ystävän kanssa. Tietenkin myös yksin. Käveleminen jonnekin järven rantaan tai kallioille, ja termarissa kahvia. Jo pelkän kahvin tuoksu on siellä ihana. Sit vain ihan tavallista ruisleipää esim. kinkulla kurkulla, ni jo on koko porukka innoissaan. Meillähän varmasti kaikilla on kokemusta siitä, kuinka ruoka maistuu paremmalta ulkona, eikä tule ahmimisen tarvetta. Lisäksi retki on niin rentopaikkakenen tahansa ihmisen kanssa, ettei tule sosiaalista jännitettä, että muistaako pitää ruokailuvälineitä etiketin mukaisessa järjestyksessä...
        Ja itse olen välillä pistänyt muistutuksen ruoka-ajasta kännykkääni. Tälläisn rytmin aloittaminen on kuitenkin uusi asia opeteltavaksi, että kaikki helpotuskeinot kantsii hyödyntää.

        ajattelin kirjoittaa, kuinka vkoni on mennyt. Maanantai ja tiistai meni aivan kuten olin suunnitellutkin. Söin säännölliseti ja tein vatsat ja lenkkeilin. Keskiviikona pidin lepopvän ja ruokapäiväkirjan mukaan söin 10 eri kertaa. Terveellisiä ruokia mahtui sekaan, mutta myös karkkeja ja muita huonoja hiilareita. No, keskiviikko on mulla muutenkin suunnitellusti rennompi pvä, ettei niin tarkka tarvi olla syömisensä kanssa. Ja kun itselläni siis on myös bed, ahmimiskohtaukset kuuluvat elämääni. Mutta, kun se yksi lupapäivä on vkossa, ni en saa morkkiksia siitä. Torstai ja perjantai meni ruuan ja vatsajumpan suhteen ok, lenkille en kuitenkaan itseäni saanut. No, eipä siinä mitään, tänään on alkanut taas uusi hyvä päivä. Söin vasta 11:30 myslin, siksi että nukuin pidemään. Syönpä sit kaikki ruuat tänään vähän myöhempään. Nukuin pidempään näin vkonloppuna. Kuukautiset alkoivat ja myös se selittää keskiviikon syömistä. Tulee aina ennen menkkoja hiilarihimo. Siitäkin olen itselleni armollinen, koska olen huomannut, että ruokahaluni putoaa heti menkkojen alettua, ja sit syön vain terveellisiä ruokia pieniä annoksia.
        Minulla on myös vaaka, jossa heitot ovat max 100g, se on yhtä tarkkatuuden näyttäjä kuin ruokapväkirja. Paino on pudonnut maanantaista 1,4kg. Käyn vaa'alla joka aamu ennen aamiaista ja luvut pistän ylös ruokapväkirjaan. Sit näen kokonaistilanteen, onko varaa lisätä annoskokoja. Mun painoindeksi on n.23-24. Aion hitaasti kevään aikana pudotaa vielä 7-8kg. Ja nimenomaan hitaasti.
        Tänään on siis myös uuden kuukauden uusi ensimmäinen päivä, taas uusi mahdollisuus aloittaa loppuelämänsä ensimmäinen menestyksekäs pvä. Se vielä, että mulla toimii paremmin "porkkana" kuin "keppi". Olen armollinen, jos päiväni on mennyt pieleen. Jos on mennyt hyvin, ainakin kehun itseäni. Sanon itselleni peilin edessä ääneen hymyillen: "siistii". Please, kirjoitelkaa omista onnistumisista tai epäonnistumisista... On kivempi yrittää yhdessä mennä eteenpäin...


      • Nunneli***
        auttanut se kirjoitti:

        ajattelin kirjoittaa, kuinka vkoni on mennyt. Maanantai ja tiistai meni aivan kuten olin suunnitellutkin. Söin säännölliseti ja tein vatsat ja lenkkeilin. Keskiviikona pidin lepopvän ja ruokapäiväkirjan mukaan söin 10 eri kertaa. Terveellisiä ruokia mahtui sekaan, mutta myös karkkeja ja muita huonoja hiilareita. No, keskiviikko on mulla muutenkin suunnitellusti rennompi pvä, ettei niin tarkka tarvi olla syömisensä kanssa. Ja kun itselläni siis on myös bed, ahmimiskohtaukset kuuluvat elämääni. Mutta, kun se yksi lupapäivä on vkossa, ni en saa morkkiksia siitä. Torstai ja perjantai meni ruuan ja vatsajumpan suhteen ok, lenkille en kuitenkaan itseäni saanut. No, eipä siinä mitään, tänään on alkanut taas uusi hyvä päivä. Söin vasta 11:30 myslin, siksi että nukuin pidemään. Syönpä sit kaikki ruuat tänään vähän myöhempään. Nukuin pidempään näin vkonloppuna. Kuukautiset alkoivat ja myös se selittää keskiviikon syömistä. Tulee aina ennen menkkoja hiilarihimo. Siitäkin olen itselleni armollinen, koska olen huomannut, että ruokahaluni putoaa heti menkkojen alettua, ja sit syön vain terveellisiä ruokia pieniä annoksia.
        Minulla on myös vaaka, jossa heitot ovat max 100g, se on yhtä tarkkatuuden näyttäjä kuin ruokapväkirja. Paino on pudonnut maanantaista 1,4kg. Käyn vaa'alla joka aamu ennen aamiaista ja luvut pistän ylös ruokapväkirjaan. Sit näen kokonaistilanteen, onko varaa lisätä annoskokoja. Mun painoindeksi on n.23-24. Aion hitaasti kevään aikana pudotaa vielä 7-8kg. Ja nimenomaan hitaasti.
        Tänään on siis myös uuden kuukauden uusi ensimmäinen päivä, taas uusi mahdollisuus aloittaa loppuelämänsä ensimmäinen menestyksekäs pvä. Se vielä, että mulla toimii paremmin "porkkana" kuin "keppi". Olen armollinen, jos päiväni on mennyt pieleen. Jos on mennyt hyvin, ainakin kehun itseäni. Sanon itselleni peilin edessä ääneen hymyillen: "siistii". Please, kirjoitelkaa omista onnistumisista tai epäonnistumisista... On kivempi yrittää yhdessä mennä eteenpäin...

        Moi!
        Kiva lukea kuulumiasi! Olet ihanan tervejärkisen ja toiveikkaan oloinen, siitä saa aina voimaa itsekin!=) kiitos.=)
        itselläni mennyt ihan ok viikonloppu, tosin tullut syötyä ihan sikana,mutta mulla kanssa menkat alkamassa ja oli vapaa viikonloppu lapsista, niin ajttelin että menköön. HUomenna uusi viikko,arki alkaa ja arjen mukana tutut ruokarutiinit. Oksensin viime pe, mutta en enää sen jälkeen. olen muistanut syödä sen 5 kertaa päivässä ja antanut repsahdukset anteeksi. =) sain myös avattua suuni ja kerrottua miehelleni syömishäiriöstäni....
        olen päättänyt parantua. Mun painoindeksi 22 ja olen siihen tyytyväinen. Ja jos parantuminen tuo muutaman kilon lisää, so what? tavoitteenani olisi olla normaalipainoinen ja ennenkaikkea suhtautua ruokaan normaalista.... Siinä onkin hommaa!!!


      • "mua on auttanut se"
        Nunneli*** kirjoitti:

        Moi!
        Kiva lukea kuulumiasi! Olet ihanan tervejärkisen ja toiveikkaan oloinen, siitä saa aina voimaa itsekin!=) kiitos.=)
        itselläni mennyt ihan ok viikonloppu, tosin tullut syötyä ihan sikana,mutta mulla kanssa menkat alkamassa ja oli vapaa viikonloppu lapsista, niin ajttelin että menköön. HUomenna uusi viikko,arki alkaa ja arjen mukana tutut ruokarutiinit. Oksensin viime pe, mutta en enää sen jälkeen. olen muistanut syödä sen 5 kertaa päivässä ja antanut repsahdukset anteeksi. =) sain myös avattua suuni ja kerrottua miehelleni syömishäiriöstäni....
        olen päättänyt parantua. Mun painoindeksi 22 ja olen siihen tyytyväinen. Ja jos parantuminen tuo muutaman kilon lisää, so what? tavoitteenani olisi olla normaalipainoinen ja ennenkaikkea suhtautua ruokaan normaalista.... Siinä onkin hommaa!!!

        Kiitos vastauksesta. Mulla oli eilen ahmimispäivä. Se taitaa kyllä olla just niin tyypillistä meillä toi sunnuntai, että jos sillon "mopo karkaa käsistä", niin se karkaa. Ja maanantaina alkaa uusi parempi elämä. Eli mulla oli ke ja su huonot pvät ja 5 vkon pvää hyvin. Paino 0,3kg enempi kuin viime maanantaina. Tietysti turvotus päällä, kun mun eiliset ahmimiset oli leipää ja nuudelia ja paljon.
        Sitkeesti kuitenkin jatkan suuntaan, jossa enempi ja enempi onnistumisen tunteita... Tämä sairaus on mun kohdalla menny 2 askelta eteen ja 1 taakse, mut edetköön parantuminen sit siihen tahtiin, hullumminkin voisi olla...
        Vatsajumppa on tehty ja alan syömään aamiaista.. Ja Nunneli, ihanaa että sait kerrottua miehellesi... Toivottavasti hän osaa tukea sua parantumisessa. Ja se ois tärkeää, ettei HÄN ala tarkkailla miten ja milloin syöt. Siitä tulee niin stressaantunut olo, jos joku koko ajan tarkkailee. Ei muuta kun uutta yritystä taas tähän viikkoon meille molemmille ja kaikille, jotka täällä käyvät...


      • aloittajaajj
        "mua on auttanut se" kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Mulla oli eilen ahmimispäivä. Se taitaa kyllä olla just niin tyypillistä meillä toi sunnuntai, että jos sillon "mopo karkaa käsistä", niin se karkaa. Ja maanantaina alkaa uusi parempi elämä. Eli mulla oli ke ja su huonot pvät ja 5 vkon pvää hyvin. Paino 0,3kg enempi kuin viime maanantaina. Tietysti turvotus päällä, kun mun eiliset ahmimiset oli leipää ja nuudelia ja paljon.
        Sitkeesti kuitenkin jatkan suuntaan, jossa enempi ja enempi onnistumisen tunteita... Tämä sairaus on mun kohdalla menny 2 askelta eteen ja 1 taakse, mut edetköön parantuminen sit siihen tahtiin, hullumminkin voisi olla...
        Vatsajumppa on tehty ja alan syömään aamiaista.. Ja Nunneli, ihanaa että sait kerrottua miehellesi... Toivottavasti hän osaa tukea sua parantumisessa. Ja se ois tärkeää, ettei HÄN ala tarkkailla miten ja milloin syöt. Siitä tulee niin stressaantunut olo, jos joku koko ajan tarkkailee. Ei muuta kun uutta yritystä taas tähän viikkoon meille molemmille ja kaikille, jotka täällä käyvät...

        hei kaikille, tosi kiva että olette kirjoitelleet tänne! ajattelin että nyt minäkin voisin kun kerrankin aikaa istahtaa tähän koneelle.

        niin elikkäs minusta tuntuu että alan oikeasti hallitsemaan tuota ruokahimoilua/vihailua! olen niin onnellinen :) olen viikossa laihtunut 3kg, mikä on kyllä aika paljon mutta ihan hyvä näin alkuun, suurinosa varmasti nesteitä ahmimisen takia.
        liikuttua on tullut todella paljon, jopa sunnuntaina, kylläkin kevyesti mutta kuitenki, koska yleensä en liiku sohvalta mihinkään silloin :D .. ja arvatkaas mitä!!! viikonloppuna en mässäillyt yhtään!! siitä on oikeasti varmaan ainakin puolivuotta etten ole mässäillyt viikonloppuna! eikä edes tehnyt mieli :)) söin molempina päivinä vain 600kcal.
        tänään oli erittäin kova treeni eli tuli myös tankattua vähän enemmän -> vajaa 2000kcal, vähän harmittaa koska suunnitelmissa oli max. 1700kcal mutta toisaalta eipä tuo 300kcal maata kaada ja kuitenkin söin terveellisesti enkä mitään pullamössöä ym.

        ihanaa tuntuu kuinka elämä taas hymyilisi minullekkin! on se kumma miten paljon tuo ruoka vaikuttaa.. no sitä se syömishäiriö teettää muttamutta kirjoittelemisiin ja kevään odotusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe