C8:sta juttua

tyytyväinen omistaja

Heitetään juttua myös C8:sta. Autolla on tullut ajettua muutamia tuhansia kilometrejä. Olen ollut tyytyväinen. Mitään isompaa ei ole ilmennyt. Suurimmat huomiot:
- tilat aivan upeat, muksut ja vaimo tykkää
- liukuovet kivat, mutta ovat työlläämät avata vesisade-pakkasyön jälkeen.
- etuoven etuosasta tippuin jokin pehmuste, täytynee hankkia ja laittaa takaisin. Pehmusteen suurin tarkoitus lienee ääneneristys ja oven asemmointi?
- ensimmäinen huolto, iso sellainen, tehty. Yksityinen korjaamo selvisi edullisemmin, mitä merkkiliikkeen arvio oli. Olivat auton mielellään huoltoon.
- Vakuutuksissa suuria eroja vakuutusyhtiöiden kanssa. Vaihdoin vakuutusyhtiötä.
- Keskikulutus on päälle 10, matka-ajossa pääsee alle (2.2 l bensa, manuaali)
- matka-ajossa mukava, paikoitusalueella ja esim. pesussa hieman tähdättävä, että osuu oikeaan koloon.
- sähkötoiminen lapsilukko, automaatti-ilmaistointi yms. lukuiset varusteet ovat kivat.

En ole vielä löytänyt mitää suurta vikaa tai moitittavaa. No olihan takalampun vaihto perseestä, mutta siitäkin selvittiin. Joutui ohjekirjan avaamaan.

7

1813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lökkis

      Moi,
      hyvä, että joku laittaa tästäkin mallista dataa. Mulla harkinnassa käytetty 2.2Hdi, pitää varmaan hommata ulkomailta, kun eipä noita täällä paljoa näy.
      Oon kokeillut ko kulkinetta 2-litrasella bensa-automaatilla (turhan laiska minun makuun) sekä tuollaisella 2.2l bensamanuaalilla. Tuo 2.2 on sopiva kone. Mulla tulee kilsoja yli 35tkm/vuosi, siksi tiisseli hakusessa.
      Nuo liukuovet ovet lapsikäytössä ylivedot.

      Ainoa huono puoli, että tuohon ei saa hydejä! No, perheen muista peleistä löytyy.

      • vaan

        Jep, diesel kiinnosti, muttei niitä ollut oikein tarjolla. 2.2 otin, kun sain samalla rahalla tai jopa edullisemmin kuin 2.0 litraisen. Pökötti 807 oli vaihtoehtona, mutta onneksi päädyttiin C8:in. Samalla rahalla taidettiin saada enemmän. Maanhantuojien sivustojen perusteella C8:ssa on enemmän vakiovarusteita.

        Vaihtoehtona oli mm. Tradjet, jonka varusteissa C8 pesee selkeästi, etenkin turvallisuuspuolella. Rellu oli liian kallis, Voyager liian kuluttava jne. Galaxy uusi/vanha vanhan sisaret olivat pohdinnan alla. Pienemmät tila-autot eivät oikein kiinnostaneet, esim. Zafiran tavaratilat on C8:n verrattuna onnettomat.

        Osa C8 varusteista on turhia, kuten kapteenin penkit. No joskus voi kairalle pysähtyä termospullokaffeelle. Pororajan eteläpuolella löytyy kaffeepaikkoja sopivin väliajoin.

        Käytännön syistä keskipenkki on poissa. Boksiin kulku on huomattavasti helpompaa. Takapenkejä ei ole tarkoitettu täysikasvuiselle pidempään matkaan. Reisituki on onneton ja jalat on koukussa. Keskipenkin poisto helpottaa tässäkin tapauksessa.

        Kuten tietänet, perusversiossa on 4 samanlaista takapenkkiä yksi turvavyöllä varustettu penkki. Takapenkiksi on saatavilla yhtenäinen penkki, jossa on paikat kolmelle. Periaatteessa autoa voidaan kaupata 3 - 5 tai 3 erilisellä ja 3 -hengen takapenkillä. Pääsääntöisesti Suomessa kaupattavat autot on varustettu 5 erillisellä takapenkillä. Näin myös meidän auto, mutta silti auto on rekisteröity 8:lle. Eli 8 saisi tungettua autoon, jos vain 3 hengen takapenkki jostain löytyisi.

        Penkit eivät taitu lattian alle, vaan vievät tavaratilaa. Käyttämätön penkki kannattaa pitää varastossa.


      • Lökkis
        vaan kirjoitti:

        Jep, diesel kiinnosti, muttei niitä ollut oikein tarjolla. 2.2 otin, kun sain samalla rahalla tai jopa edullisemmin kuin 2.0 litraisen. Pökötti 807 oli vaihtoehtona, mutta onneksi päädyttiin C8:in. Samalla rahalla taidettiin saada enemmän. Maanhantuojien sivustojen perusteella C8:ssa on enemmän vakiovarusteita.

        Vaihtoehtona oli mm. Tradjet, jonka varusteissa C8 pesee selkeästi, etenkin turvallisuuspuolella. Rellu oli liian kallis, Voyager liian kuluttava jne. Galaxy uusi/vanha vanhan sisaret olivat pohdinnan alla. Pienemmät tila-autot eivät oikein kiinnostaneet, esim. Zafiran tavaratilat on C8:n verrattuna onnettomat.

        Osa C8 varusteista on turhia, kuten kapteenin penkit. No joskus voi kairalle pysähtyä termospullokaffeelle. Pororajan eteläpuolella löytyy kaffeepaikkoja sopivin väliajoin.

        Käytännön syistä keskipenkki on poissa. Boksiin kulku on huomattavasti helpompaa. Takapenkejä ei ole tarkoitettu täysikasvuiselle pidempään matkaan. Reisituki on onneton ja jalat on koukussa. Keskipenkin poisto helpottaa tässäkin tapauksessa.

        Kuten tietänet, perusversiossa on 4 samanlaista takapenkkiä yksi turvavyöllä varustettu penkki. Takapenkiksi on saatavilla yhtenäinen penkki, jossa on paikat kolmelle. Periaatteessa autoa voidaan kaupata 3 - 5 tai 3 erilisellä ja 3 -hengen takapenkillä. Pääsääntöisesti Suomessa kaupattavat autot on varustettu 5 erillisellä takapenkillä. Näin myös meidän auto, mutta silti auto on rekisteröity 8:lle. Eli 8 saisi tungettua autoon, jos vain 3 hengen takapenkki jostain löytyisi.

        Penkit eivät taitu lattian alle, vaan vievät tavaratilaa. Käyttämätön penkki kannattaa pitää varastossa.

        Joo tiedän nuo penkkijutut. Tuollainen 7-jakkarainen mullakin on ykkösvaihtoehtona.

        Joskus näkee ulkomailla myynnissä myös 6-paikkaisia malleja (2 2 2), joissa kaikki jakkarat kyynärnojallisia kapteenituoleja (usein jopa nahoilla). Tuollainen kiinnostaa myös, meidän perheessä kun on vaan 4 henkeä. Takapenkit tallin nurkkaan, niin olis tilaa vähintään tarpeeksi. Tuossa mietityttää vaan tuo arkikäyttö, eli viides henkilö pitää istuttaa aina taakse.


      • muksujen suosikki
        Lökkis kirjoitti:

        Joo tiedän nuo penkkijutut. Tuollainen 7-jakkarainen mullakin on ykkösvaihtoehtona.

        Joskus näkee ulkomailla myynnissä myös 6-paikkaisia malleja (2 2 2), joissa kaikki jakkarat kyynärnojallisia kapteenituoleja (usein jopa nahoilla). Tuollainen kiinnostaa myös, meidän perheessä kun on vaan 4 henkeä. Takapenkit tallin nurkkaan, niin olis tilaa vähintään tarpeeksi. Tuossa mietityttää vaan tuo arkikäyttö, eli viides henkilö pitää istuttaa aina taakse.

        Meillä tulee aina välillä tappelu,kuka sinne paksiin saa mennä ja kenen kanssa. Muksuille siinä on jotain juttua, jota ei oikein ymmärrä. Paksi voittaa keskipenkit, vaikka kuljettajien penkkien selkänojassa saa keskipenkeille pienet pöydät.

        Vähän siintä on vaivaa, kun pienimmäinen saa mennä poksiin ja joutuu laittamaan sille turvavyön joko takaluukun kautta tai kömpimällä sisälle, mut jälleen keksipenkin puuttuminen helpottaa operaatiota huomattavasti. Silloin tällöin homman saa delegoitua vanhemmille sisarille.

        Onnea auton hankintaan. 2 aikuista 4 lasta -käytöön C8:a voi suositella.

        Muuten, onko joku testannut, paljonko kulutus tippuisi, jos ottaisi spoilerimaisen taakkatelineen pois?


    • C8 tulossa?

      Olen ajatellut Saksasta tuoda C8. Mistähän saisi tietoja moottorin ominaisuuksista (2,2 Hdi) ja auton varusteista (SX), vuosimalli on 2003. Perheen pääluku on kuusi joten tarpeeseen se tulisi.

      • toivottavasti auttaa

        Seuraavia asioita löytyy omistajan käsikirjasta:
        2.2 HDi 16V, keppivaihteinen
        kulutus:
        kaupunki 10,1, maantie 5,9 sekakulutus 7,4
        CO2 199
        Tankin tilavuus 80 l
        kääntöympyrä 11,71
        huippunopeus 182
        oma paino 1783
        kuormattuna 2505
        suurin kokonaispaino 3850
        perävaunu jarruin 1850

        Suorituskykyä ei opuksessa manittu, paitsi huippunopeus. Siinä 2.2 HDi voittaa 2.0iV16 automaatin, mutta häviää 2.0iV16:sta manualilelle. Kiihtyvydessä pärjännee hieman paremmin.

        SX -varustelutasosta en osaa sanoa mitään varmaa. Meidän SX:ssä löytyy
        - vakionopeussäädin
        - automaatti-ilmastointi, asteet voi säätään sekä kuskille että repsikalle ja keskirivillä voi puhalluksen voimakkutta hieman säätää.
        - tummennetut lasit
        - peruutustutka
        - ajotietokone
        - ESP
        - hätäjarrutehoste?
        - taakkateline
        - kapteenin etupenkit
        - CD radio
        - penkit 7:lle, rekisteröity 8:lle.
        - sumuvalot
        - sateenvarjohylly
        - suojaverkko
        - turvatyynyjä taitaa olla 6 kpl
        - istuinlämmittimet etuistuimilla
        - lohkolämmitin? sisäpistoke?
        - alumiinivanteet (kesä)
        - sadetunnistin
        - sisään kääntyvät peilit
        - sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
        - sähkötoiminen lapsilukko (oveen ja ikkunoihin)
        - automaattisesti himmentävä taustapeili
        - lasten vahtiseen toineen peili
        - valo aurinkolipan peilissä
        - paljon säilytyslokeroita
        - viisi vaihdetta eteenpäin
        - radion kaukosäätö
        - dieselmoottorissa saattaa olla hiukkassuodatin
        - useita sisävaloja
        - 3 tupakansyttyjä paikkaa
        - 2 tölkille viilennystila
        - tuuli- ja takalasin ja ajovalojen pesu, säiliön tilavuus 7,5 l, on myös malleja ilman ajovalojen pesua. Lamput pysyvät tarpeeksi puhtaana ilman pesua.
        - sivuvilkku peilissä
        - varapyörä
        - turvavyön korkeussäätö paitsi viimeisellä rivillä ja keskipenkillä
        - repsikan turvatyynyn poiskytkentä

        Lapsiperheelle tärkeimmät mitat:
        Peräkontin pituus noin:
        - takapenkin ollessa paikalla 37 cm
        - keskipenkkien ollessa paikalla 1,11 cm
        - ei takapenkkejä 2,014
        - leveys pyöräkoteloiden kohdalla 1,153
        - leveys pyöräkoteloiden takana (tai lastausaukon leveys?) 1,243
        - lattiasta kattoon 0,979

        Lisävarusteita autossa voisi olla
        - Monitoiminäyttö (koetaulu, jossa on suuri näyttö)
        - parempi sisustus
        - sähkökäyttöiset takaovet
        - murtohälytin
        - rengaspaineen tunnistin
        - isofix penkki
        - kolmen istuttava takapenkki
        - ajoasennon ja peilien muisti
        - sähkötoimiset korkeus ja etäisyys säätö sekä selkänojen kallistussäätö.

        Huoltovälit:
        Öljynvaihto 20 tkm
        Jakohihna 100 tkm, bensa, HDi 140 tkm.

        Onnea auton hakuun. 2003 vuoden autossa joudut tyytymään 5 loviseen lootaan, nykyään laatikot taitavat olla 6 lovisia alkaen mallia lukuunottamatta. Dieselin olisin ottanut, jos järkeviä olisi ollut tarjolla. Joutui tyytymään bensaan. Kilometrejä tulee noin 20 per vuosi, joten ei dieselissä olisi paljon säästänyt.


      • Anonyymi
        toivottavasti auttaa kirjoitti:

        Seuraavia asioita löytyy omistajan käsikirjasta:
        2.2 HDi 16V, keppivaihteinen
        kulutus:
        kaupunki 10,1, maantie 5,9 sekakulutus 7,4
        CO2 199
        Tankin tilavuus 80 l
        kääntöympyrä 11,71
        huippunopeus 182
        oma paino 1783
        kuormattuna 2505
        suurin kokonaispaino 3850
        perävaunu jarruin 1850

        Suorituskykyä ei opuksessa manittu, paitsi huippunopeus. Siinä 2.2 HDi voittaa 2.0iV16 automaatin, mutta häviää 2.0iV16:sta manualilelle. Kiihtyvydessä pärjännee hieman paremmin.

        SX -varustelutasosta en osaa sanoa mitään varmaa. Meidän SX:ssä löytyy
        - vakionopeussäädin
        - automaatti-ilmastointi, asteet voi säätään sekä kuskille että repsikalle ja keskirivillä voi puhalluksen voimakkutta hieman säätää.
        - tummennetut lasit
        - peruutustutka
        - ajotietokone
        - ESP
        - hätäjarrutehoste?
        - taakkateline
        - kapteenin etupenkit
        - CD radio
        - penkit 7:lle, rekisteröity 8:lle.
        - sumuvalot
        - sateenvarjohylly
        - suojaverkko
        - turvatyynyjä taitaa olla 6 kpl
        - istuinlämmittimet etuistuimilla
        - lohkolämmitin? sisäpistoke?
        - alumiinivanteet (kesä)
        - sadetunnistin
        - sisään kääntyvät peilit
        - sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
        - sähkötoiminen lapsilukko (oveen ja ikkunoihin)
        - automaattisesti himmentävä taustapeili
        - lasten vahtiseen toineen peili
        - valo aurinkolipan peilissä
        - paljon säilytyslokeroita
        - viisi vaihdetta eteenpäin
        - radion kaukosäätö
        - dieselmoottorissa saattaa olla hiukkassuodatin
        - useita sisävaloja
        - 3 tupakansyttyjä paikkaa
        - 2 tölkille viilennystila
        - tuuli- ja takalasin ja ajovalojen pesu, säiliön tilavuus 7,5 l, on myös malleja ilman ajovalojen pesua. Lamput pysyvät tarpeeksi puhtaana ilman pesua.
        - sivuvilkku peilissä
        - varapyörä
        - turvavyön korkeussäätö paitsi viimeisellä rivillä ja keskipenkillä
        - repsikan turvatyynyn poiskytkentä

        Lapsiperheelle tärkeimmät mitat:
        Peräkontin pituus noin:
        - takapenkin ollessa paikalla 37 cm
        - keskipenkkien ollessa paikalla 1,11 cm
        - ei takapenkkejä 2,014
        - leveys pyöräkoteloiden kohdalla 1,153
        - leveys pyöräkoteloiden takana (tai lastausaukon leveys?) 1,243
        - lattiasta kattoon 0,979

        Lisävarusteita autossa voisi olla
        - Monitoiminäyttö (koetaulu, jossa on suuri näyttö)
        - parempi sisustus
        - sähkökäyttöiset takaovet
        - murtohälytin
        - rengaspaineen tunnistin
        - isofix penkki
        - kolmen istuttava takapenkki
        - ajoasennon ja peilien muisti
        - sähkötoimiset korkeus ja etäisyys säätö sekä selkänojen kallistussäätö.

        Huoltovälit:
        Öljynvaihto 20 tkm
        Jakohihna 100 tkm, bensa, HDi 140 tkm.

        Onnea auton hakuun. 2003 vuoden autossa joudut tyytymään 5 loviseen lootaan, nykyään laatikot taitavat olla 6 lovisia alkaen mallia lukuunottamatta. Dieselin olisin ottanut, jos järkeviä olisi ollut tarjolla. Joutui tyytymään bensaan. Kilometrejä tulee noin 20 per vuosi, joten ei dieselissä olisi paljon säästänyt.

        Kiitos, kiitos. Ei ole vielä löytynyt :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

      Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

      Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe