Lainasin ystävältäni viikonlopuksi tätä autoa ja ihastuin autoon todella jos siihen varsinaisesti ihastua voi. No, kuitenkin olen autoa hankkimassa ja tämä 407 kiinnostaa kovasti.
Autoon olen varannut rahaa n. 16-18 tuhatta.
Tutkailin nettiautosta tuon hintaluokan autoja pitkään. Hintaan suhteessa auton ominaisuuksiin listasin kolme parasta. Arvosteluuni vaikutti ajokilometrit (oltava reilusti alle 100 000)ja ystäväni suosituksesta 2 litrainen. Suosikkini on hintaansa nähden parhaiten varusteltu ja pienenä naisena arvostan myös sitä parkkitutkaa, ei tule peruuteltua autoa heti lommoille.
Lisäkustannuksia tulee navigaattorin hankinnasta, mutta yhdessä löytämässäni autossa se olikin valmiina. Aiemmin ajoin työnantajan autolla jossa oli kyseinen laite ja se oli korvaamaton kaveri työreissuilla. Saman tasoisia autoja oli useita, mutta ilman navikkaa ja sen hankinta lisäisi taas kustannuksia. Tarvitsen tätä apuria siis jatkossakin.
Arvoisat Peugeotin tuntijat. Tehkää tälle tyttöselle palvelus ja tsekatkaa valitsemani auto.
Naisena en ehkä huomaa jokaista auton hintaan vaikuttavaa seikkaa, mutta tämän parempaa vaihtoehtoa en tähän hintaan löytänyt.
Jos jokin muu on parempi niin mikä. Arvostan erityisesti auton siisteyttä, eikä saa olla loppuun ajettu.
Autot löytyy www.nettiauto.com
Vaihtoehto 1. Ajoneuvo Id: 1763864
Vaihtoehto 2. Ajoneuvo Id: 1664612
Vaihtoehto 3. Ajoneuvo Id: 1532754
Arvoisat 407:n tuntijat
21
4169
Vastaukset
- Järkiinsä tullut
Minä en enää ostaisi suin surminkaan ranskalaista autoa. Tämä vastapainona sille, etteivät ranskalaiset osta mitään suomalaisia tuotteita.
Ylitin itseni ja luutuneet asenteeni tilaamalla muutama viikko sitten Skodan. Tukena uuden EU-maan teollisuudelle.- Raipe
Kaksi ensimmäistä ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. Kuvassa näkyi ensimmäisen valtava värinäyttö, se maksaa oikeasti maltaita. Voit toki valita sen toisenkin, jos auto muuten miellyttää enemmän ja hankkia siihen halvemman kulkuohjaimen, silti tulee vähän hintavammaksi.
Ajatko työksesi pitkää matkaa? 607 on pitkällä matkalla mukavampi. Tosin joudut kaivamaan lisää kuvetta jos alle satkun ajettuja Leijonaa halajat. - Erkka56
Raipe kirjoitti:
Kaksi ensimmäistä ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. Kuvassa näkyi ensimmäisen valtava värinäyttö, se maksaa oikeasti maltaita. Voit toki valita sen toisenkin, jos auto muuten miellyttää enemmän ja hankkia siihen halvemman kulkuohjaimen, silti tulee vähän hintavammaksi.
Ajatko työksesi pitkää matkaa? 607 on pitkällä matkalla mukavampi. Tosin joudut kaivamaan lisää kuvetta jos alle satkun ajettuja Leijonaa halajat.Hävetkää uusavuttomat. Me ollaan muijan ja mukuloitten kans reissattu vanhalla pösöllä ympäri suomea, ei ole edes ilmastointia. Ikkunaa vähän raoelle. Jos niskat menee vedosta juntturaan, niin ei paljon haittaa kun muija on hieroja. Ei olla navikaattoreita tarvittu. Kartta käteen, ei maksa paljon. Kattoluukut kannattaa unohtaa, ne vuotaa, valskaa ja ruostuu vanhetessaan. Liikaa liikkuvia osia.
- Auto Masentaja 2
Erkka56 kirjoitti:
Hävetkää uusavuttomat. Me ollaan muijan ja mukuloitten kans reissattu vanhalla pösöllä ympäri suomea, ei ole edes ilmastointia. Ikkunaa vähän raoelle. Jos niskat menee vedosta juntturaan, niin ei paljon haittaa kun muija on hieroja. Ei olla navikaattoreita tarvittu. Kartta käteen, ei maksa paljon. Kattoluukut kannattaa unohtaa, ne vuotaa, valskaa ja ruostuu vanhetessaan. Liikaa liikkuvia osia.
kirjoittaa täyttä asiaa.
Lisäksi vain se, että mitä ihmettä sinä pienenä naisena teet isolla autolla? Heikkoa itsetuntoa sillä muutkin pönkittävät. Kyllä näillä Suomen nopeusrajoituksilla pärjää loistavasti jo yhden litran moottorillakin, jolla kulutus (ja tulevat verot sekä vakuutusmaksut) on paljon pienempi.
Tosin niitä pieniä autoja ei enää tehdä; pienimmätkin on toistatonnin malmikasoja. Se on nääs niin, että kun järkeä puuttuu niin pannaan rautaa.
Ennen pikkuautot painoivat noin 700-800 kg ja kuluttivat huomattavasti vähemmän polttoainettakin. - varoitus...
Pösöllä on sitten talvella yhtä keularättien kanssa turaamista, ne kun on tehty välimeren ilmastoon. Talvisiin olo suhteisiin ei ole panostettu pennin vertaa.
Lisäksi täytyy olla turtuneet hermot niiden jatkuvien vikojen kanssa turatessa sekä yöunet menee kun saa pelätä itsesyttymistä. - hyvin monia
varoitus... kirjoitti:
Pösöllä on sitten talvella yhtä keularättien kanssa turaamista, ne kun on tehty välimeren ilmastoon. Talvisiin olo suhteisiin ei ole panostettu pennin vertaa.
Lisäksi täytyy olla turtuneet hermot niiden jatkuvien vikojen kanssa turatessa sekä yöunet menee kun saa pelätä itsesyttymistä.Pösöjä yli kahden vuosikymmenen aikana eri puolilla Suomea käytössä ja yhdenkään kanssa ei ole tarvinnut vielä "keularättien kanssa turata". Kyllä täällä kukkivat taas perinteiseen Suomi24-tapaan todella syvältä tulevat mutu-neuvot. Näiden mielipiteiden mukaan kun toimii niin taitaa sen vanhan tarinan mukaan lopulta aasikin kierähtää kantajiltaan jokeen.
- ......
hyvin monia kirjoitti:
Pösöjä yli kahden vuosikymmenen aikana eri puolilla Suomea käytössä ja yhdenkään kanssa ei ole tarvinnut vielä "keularättien kanssa turata". Kyllä täällä kukkivat taas perinteiseen Suomi24-tapaan todella syvältä tulevat mutu-neuvot. Näiden mielipiteiden mukaan kun toimii niin taitaa sen vanhan tarinan mukaan lopulta aasikin kierähtää kantajiltaan jokeen.
Kyllä kuitenkin jopa Pösön maahantuoja on myömtänyt, että kaikenlaista pikkuharmia on ollut esim. mallin 307 kohdalla, joten ei ne ihan hevosmiesten tietotoimiston juttuja ole.Eihän pikkuviat tietenkään maailmaa kaada, mutta ainakin autotekniikkaa tuntemattomalle naisihmiselle saattavat olla aika kiusallisia. Mies saattaa keksiä pikaratkasun pikkuongelmaan, mutta naisimmeinen usein joutuu välittömästi turvautumaan ammattiapuun, joka vie sekä aikaa että rahaa.
- Insinööri...
...... kirjoitti:
Kyllä kuitenkin jopa Pösön maahantuoja on myömtänyt, että kaikenlaista pikkuharmia on ollut esim. mallin 307 kohdalla, joten ei ne ihan hevosmiesten tietotoimiston juttuja ole.Eihän pikkuviat tietenkään maailmaa kaada, mutta ainakin autotekniikkaa tuntemattomalle naisihmiselle saattavat olla aika kiusallisia. Mies saattaa keksiä pikaratkasun pikkuongelmaan, mutta naisimmeinen usein joutuu välittömästi turvautumaan ammattiapuun, joka vie sekä aikaa että rahaa.
Sitten semmonen auto missä ole ikinä mitään vikoja?? Ei semmosta ole tehtykkään että kun jonkun auton ostaa, niin pystyy sanomaan että tämä ei sitten jätä ikinä tielle, eikä tule mitään vikoja! Mulla on ollut nyt 407SW -05 lähtien ja olen ajanut sillä nyt 65tkm, mitään muuta kuin normihuollot ole tarvinut tehdä. Viimasuojaa en ole ikinä käyttänyt ja toiminut on aina!! Asun kuitenkin lapissa ja täällä sitä pakkasta on -25c jatkuvasti... Paskapuhetta täällä palstalla piisaa näköjään aikalailla, turhia väitteitä toisensa perään... Jossain jonkun naapurinkaimantutunsaunakaverinsetällä oli menny pösö rikki, niin sitten tullaan tänne kirjoittamaan että kyllä ne on joka ikinen pösö täyttä paskaa... =D Naurettavia pellejä ootte! ;)
- .....
Insinööri... kirjoitti:
Sitten semmonen auto missä ole ikinä mitään vikoja?? Ei semmosta ole tehtykkään että kun jonkun auton ostaa, niin pystyy sanomaan että tämä ei sitten jätä ikinä tielle, eikä tule mitään vikoja! Mulla on ollut nyt 407SW -05 lähtien ja olen ajanut sillä nyt 65tkm, mitään muuta kuin normihuollot ole tarvinut tehdä. Viimasuojaa en ole ikinä käyttänyt ja toiminut on aina!! Asun kuitenkin lapissa ja täällä sitä pakkasta on -25c jatkuvasti... Paskapuhetta täällä palstalla piisaa näköjään aikalailla, turhia väitteitä toisensa perään... Jossain jonkun naapurinkaimantutunsaunakaverinsetällä oli menny pösö rikki, niin sitten tullaan tänne kirjoittamaan että kyllä ne on joka ikinen pösö täyttä paskaa... =D Naurettavia pellejä ootte! ;)
Siinäpä se juuri on, laadun vaihtelu. Jotkut ajavat autolla, ei minkäänlaisa ongelmia, toinen sitten saa käteensä "maanantaikappaleen" ja jatkuvaa pikkuvikaa.
Käyttäjissäkin on eroja, joillain ei kestä kuin rautakanki, mutta senkin jotkut onnistuvat hukkaamaan.
Itse ajelen Ford Focuksella, jotkut ovat ko. menopelin haukkuneet alimpaan helvettiin, oma yksilöni meni satatonnia vähemillä vioilla kuin verrateenani käytössäni olleet 3 muuta merkkiä.
Hiukan tämä lienee sellainen teinipalsta, jossa jotkut provosoivat ja toiset provosoituvat. Nykyautot kuitenkin kootaan samojen alihankkiojoiden osista, joten ei voida puhua enää esim. ranskalaisita ja saksalaisista autoista, korin alkuperämaan se saattaa kertoa, mutta muut osat on sitten samoilta alihankkijoilta.No tehtaat ovat nykyään aika tarkkoja maineestaan, joten laatu on oikeastaan parantunut vuosi vuodelta. - ova pienet
..... kirjoitti:
Siinäpä se juuri on, laadun vaihtelu. Jotkut ajavat autolla, ei minkäänlaisa ongelmia, toinen sitten saa käteensä "maanantaikappaleen" ja jatkuvaa pikkuvikaa.
Käyttäjissäkin on eroja, joillain ei kestä kuin rautakanki, mutta senkin jotkut onnistuvat hukkaamaan.
Itse ajelen Ford Focuksella, jotkut ovat ko. menopelin haukkuneet alimpaan helvettiin, oma yksilöni meni satatonnia vähemillä vioilla kuin verrateenani käytössäni olleet 3 muuta merkkiä.
Hiukan tämä lienee sellainen teinipalsta, jossa jotkut provosoivat ja toiset provosoituvat. Nykyautot kuitenkin kootaan samojen alihankkiojoiden osista, joten ei voida puhua enää esim. ranskalaisita ja saksalaisista autoista, korin alkuperämaan se saattaa kertoa, mutta muut osat on sitten samoilta alihankkijoilta.No tehtaat ovat nykyään aika tarkkoja maineestaan, joten laatu on oikeastaan parantunut vuosi vuodelta.ihan samaa ajattelen, kun alihankkijat ovat autotehtailla yhteiset, ei tietenkään kailta osin.
Ranskalaistehdas on ottanut 307 opikseen ja on panostanut laatuun esim. 308 kohdalla ajamalla 2 milj. testikilometriä, ym ym juttua millä laatua valvotaan se on Pösön kannalta hyvä juttu ja tulevaisuus näyttää onko laadunvalvonta toiminut.
- .....
Peugeot on viime vuosina kamppailut laatuongelmien kanssa, joten hieman jäitä hattuun, o sitä muitakin autoja.
Iso auto ulkomitoiltaan tuo 407, joten pienelle naiselle mukava parkeedattava. Tuo parkkitutkakin on sellainen hyvin varovaseksi yleensä säädetty, jos autoa parkkiruutuun yrittää ja tutkan uskoo, jää kyllä auto parkeedamatta.
Osta joku keskiluokan auto, vaihtoehtoja VW Golf/Jetta, Peugeot 308, Citroen C4 tai Ford Focus.Ajetvuudeltaan nuo ihan samaa luokkaa kuin tuo 407, mutta ulkomitat pienmmät ja samoin myös kulutus.Kun pisät rahaa 19-22000 euroa, saat jonkun noista uutena, jolloin täystakuu, eikä rinki perseen alla, milloin joku paikka laukeaa.- ollut Pösöissä
juuri sen enempää laatuongelmia kuin muissakaan luepa vaikka AKE:n sivuilta takaisinkutsu-kampanjoista niin voit huomata. Jokaisella merkillä on omat ongelmansa myös paljon kehutuilla ns. "viattomillakin" merkeillä. Tietotekniikan tulo autoihin 2000-luvulla on muuttanut monia asioita.
- 207
Sopii hyvin naisen käyttöön ja 15.000 eurolla saat uuden auton 0 km ajettuna uuden takuulla.
- hyvin
myös naiselle, jännä juttu kun ollaan sitä mieltä että naisten pitäisi ajella vain pikkuautolla ja varoitellaan peruuttamisesta yms. muuta paskaa.
Navigaattoreista senverran että erikseen ostettavat navigaattorit hinnaltaan n. 300 euroa on todettu paremmiksi kuin autojen omat, kiinteät navit. - mutta mutta
ottaisin se ensimmäisen vaihtoehdon, maku asia.
Tasaväkisiä ova sillä ekalla oli vähiten ajettu.
Täällä vastailee kaiklenlaiset pösöitä mitään tietämättömätkin, pilkka mielessä.
Niistä ei kannata välittää.
407 on hyvä auto, siitä vaan ostamaan.- mäkin
siihen ekaan vaihtoehtoon kallistuisin...
mäkin kirjoitti:
siihen ekaan vaihtoehtoon kallistuisin...
Jos tätä ei joku usko, niin katsokaa nyt vaikka uudesta TM:stä. 407 oli kokoluokkansa viattomin alta 50.000 KM ajetuista autoista. Itse olen ajanut 2-litraisella 407:llä pian kolme vuotta yhdellä ylimääräisellä korjaamokäynnillä. Suosittelen ainakin mitä vähävikaisuuteen tulee. Auto on myös lämmin ja mukava matkakumppani.
- lgr
Tuossa vähän tosiasioita ettei tarvitse uskoa näitä tietämättömien jorinoita.
http://www.auto-reporter.net/artikel.las?artikel=23526 - Lissu autokuumeessa
Kiitos kaikille jotka vastasivat kysymykseeni ja antoivat varmuutta ostopäätökseeni. Pikkuisen huvitti nuo jutut räteistä:) Olen hakemassa 2000 luvun autoa. Kartat ovat ihan ok, mutta nyt eletään 2000 luvulla ja tekniikka on kehitetty helpottamaan elämää.
Joillakin tuntuu olevan käsitys ettei naiselle sovi muut kuin pikkuautot. Käy sääliksi heidän vaimoja.
Valintani on edelleen 407 koska se vaan on niin hitsin hieno auto. Isäukko lupasi avustaa hieman rahoituksessa, joten vuosimalli taitaa vaihtua vielä pari vuotta uudempaan 2.2 litraiseen coupeen. Katsokaa video: http://www.youtube.com/watch?v=jhwg8uSGaP8&feature=related
Kiitos vielä kaikill herrasmiehille, jotka näkivät vaivaa katsoa vaihtoehdot ja vastasivat kysymykseeni. Ajakaa varovasti.- Mieti vielä
Mieti vielä tuon Coupen hankintaa. 2.2 litraisella moottorilla vehje syö törkeästi bensaa. Eikä siinä ole kuin kaksi ovea.
Muttamutta. Mistä nyt kukin tykkää. ;) - Sepe2
siinä autokin, en huomannut kuin hyvän näköisiä naisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733944Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92101Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2301370- 1461332
- 1141179
- 1121168
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil711077Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61025- 60994
- 35916