Istanbuliin-uskaltaako nyt mennä - peruuttaminen?

Joye

Mitä mieltä olette? Uskaltaako Istanbuliin nyt mennä, kun Turkki hyökännyt kurdialueelle pohjois-Iraqissa. Kurdipuolue uhannut kostaa iskuilla Turkin kaupungeissa.. Tää on ollut yksi syy miks ei oo uskaltanut lähteä, nyt tuli varattua matka ensi sunnuntaiksi 10 pvää Istanbulissa.. Matkakaveri alkoi empimään..

En tiedä, ilmeisesti rahoja ei saa takaisin, koska ei ole ebookersin omaa vakuutusta? (lennot hotelli)...

16

2994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos voisin

      Olen ollut kaupungissa samanlaisssa tilanteessa. Rauhallista oli. Tosin täältä kotoa soittivat kun olivat kuullut jostain levottomuuksista siellä. Paikanpäällä ei niistä mitään tiennyt. Suuri kaupunkihan se on ja pidän sikäläistä liikennettä vaarallisempana, suurempana uhkana.

      • joye

        joo, niin mäkin haluan sinne hirveesti, kun oon aina halunnut mennä kokemaan sen. harmi silti tää tilanne.. toisaalta siel on 12-17 milj ihmistä, mut yleensä kurdikapinalliset ovat iskeneet juuri turismiin ymmärtääkseni, koska haluavat myös sillä tavalla haavoittaa maata. samoin amerikkalaiset ovat mustalla listalla, siis sitä kautta hotellitkin jne.. ?????????


      • kun muistaa, että
        joye kirjoitti:

        joo, niin mäkin haluan sinne hirveesti, kun oon aina halunnut mennä kokemaan sen. harmi silti tää tilanne.. toisaalta siel on 12-17 milj ihmistä, mut yleensä kurdikapinalliset ovat iskeneet juuri turismiin ymmärtääkseni, koska haluavat myös sillä tavalla haavoittaa maata. samoin amerikkalaiset ovat mustalla listalla, siis sitä kautta hotellitkin jne.. ?????????

        Istanbul ei ole mikään ns. turistirysä. Se on maailman kahdeksanneksi suurin kaupunki. Kyllä aikaisemmat tapaukset ovat kohdistuneet Istanbulissa muihin kuin turisteihin. Ihan ovat tietoisesti valinneet kohteeksi sikäläisiä tärkeitä henkilöitä.
        Hotellit eivät muistaakseni koskaan ole olleet varsinaisia kohteita. Eihän sitä koskaan voi varmaksi tietää,mutta mitään erityistä syytä pelkoon en näe. Joka keväinen juttuhan tämä pelottelu on Turkissa ollut ja joitakin on onnistuttu pelottelemaan. Ei tämä tilanne eli nämä uhkaukset tee Istanbulista yhtään vaarallisempaa kuin se oli muutama kuukausi sitten kun olet matkasi varannut.


    • menossa

      joo muakin jännittää aikasta lailla kun
      itse lähen 2 viikkoo adanaa ja se on kuitenkin lähempänä sitä rajaa...matka on jo maksettu.
      oon kyllä empiny tosi paljon..olisiko sittenkään kannattanut ostaa lippuja vielä.
      lähinnä nyt pelkään jotain lentokone kaappauksia.
      voi voi...en tiedä mitä pitääs nyt tehdä.

      • Joye

        nii, kyl sitä miettii, joku tuossa sanoi, että mahdolliset poimmikohteet tärkeitä henkilöitä, mut esim. just ulkoasianministeriön sivuilla just sanotaan, et turistikohteet vaarallisia, esim. dolmus (kimppataksibussit) ja basaarit jne. pari vuotta sitten suunnilleen mun yks kaveri oli antalyassa ja kuuli yöllä ison räjähdyksen ennen lähtöpäivää maasta, kewntällä selvis, et siel oli ollu pommi ja rakennus oli ollu kärsineen näköinen..

        mut tosiaan mun tekee silti mieli sinne ja nyt melkein enemmän tällä hetkellä pelkään, et mun matkakaveri tosiaan tyssäyttää koko jutun,, tottakai mietin ja silleen asiaa, mut toisaalta se on ollu mulla esteenä aiewmmin mennä sinne ja nyt sit ajattelin et joo haluun sinne ehdottomasti.. no on tää vähä ristiriitaista......


    • Matkalle melkein

      Varmasti on niin, että iskujen todennäköisyys on kasvanut, mutta on kuitenkin todella epätodennäköistä, että joutuisit pommien kanssa tekemisiin, vaikka Istanbuliin menisitkin. Ja vaikka siellä todella räjähtäisikin, niin kuinka todennäköistä on, että sinä olisit juuri silloin niillä nurkilla? Se on miljoonakaupunki, kuten jo muutkin totesivat. Ja jos iskut on kohdistettu turismiin, niin kuinkahan paljon niitä hotelleja siellä esimerkiksi on?

      On kuitenkin paljon todennäköisempää jäädä auton alle kotinurkilla, kuin joutua terrori-iskun kohteeksi lomamatkalla.

      • Tigraki

        No siinä olet kyllä oikeassa, että on paljon todennäköisempää joutua liikenneonnettomuuteen, mutta kylläkin ihan siellä Istanbulissa. Liikenne siellä on suht kaaottista. Itse olin viikko sitten auto-onnettomuudessa Istanbulissa... onni olla kotoSuomessa ja hengissä!

        Muuten Istanbul yksi parhaita paikkoja jossa olen käynyt. Suosittelen lämpimästi, eritysesti Eresin Crown hotellia!


    • Olivias

      Heippa!Turkki on jo vetäytynyt pois Irakista,uskaltaa mennä.Itse tulin eilen Istanbulista kotiin,mene ihmeessä katsomaan se kaupunki,on hirveesti nähtävää ja koettavaa!!!!!

    • kediköy

      En todellakaan ymmärrä miksi te pelkäätte? Järki pitää olla aina mukana, mutta yhtä lailla joku hullu voi tulla kotikadulla puukko kädessä vastaan kuin pommi räjähtää Istanbulissa.

      Todellakaan ei ole mitään syytä pelätä siellä olemista, itse olen käynyt siellä useasti eikä koskaan ole tapahtunut yhtään mitään. Paitsi että olen rakastunut kaupunkiin aina vain tulisemmin.

    • syytä

      Ehkä voisi miettiä vähän mitä niillä matkaeuroillaan ja sinne menemisellään tulee tukeneeksi. Moraalisestihan Turkkiin matkustaminen on kyseenalaista.
      Voisko välillä nostaa nenän pois navasta ja ottaa selvää ...

      • sinäkin

        tehdä sen mihin muita kehoitata? Aika moneen paikkaan voi jättää menemättä monestakin syystä.


      • kai olisi
        sinäkin kirjoitti:

        tehdä sen mihin muita kehoitata? Aika moneen paikkaan voi jättää menemättä monestakin syystä.

        Ja parasta kai olisi näin ilmastonmuutosaikoina matkailua vähentää ja keksiä muita rentoutumiskeinoja. Olemme siitä varmaan yhtä mieltä!


      • voidaan olla
        kai olisi kirjoitti:

        Ja parasta kai olisi näin ilmastonmuutosaikoina matkailua vähentää ja keksiä muita rentoutumiskeinoja. Olemme siitä varmaan yhtä mieltä!

        yhtämieltä. En kuitenkaan allekirjoita sitä, että juuri Turkkiin pitäisi jättää matkustamatta.


    • Matkustaja

      Olen itse lähdössä huomenna Istanbuliin viikoksi. Mietin hieman matkaa suunniteltaessa tuota samaa kysymystä.. Mutta turha sitä on alkaa pelkäämään kaikkia ikäviä mahdollisuuksia. Eihän sitä muuten pääse ikinä minnekään. Rikkaus se päästä katsomaan maailmaa. =)

    • hinnasta

      lähtis Istanbuliin. Alanyankin matka ensi kuussa arveluttaa...

    • mietin nyt

      Itselläni sama kysymys ollut mielessä sitten tämän viikon pommi-iskujen: uskaltaako Istanbuliin lähteä?

      Itselläni matka varattuna ja lento muutaman päivän päästä. Olen lähdössä matkalle yksin, tosin Istanbulissa odottavat paikalliset ystävät ja hotellissa majoittumistakaan ei siis tarvitse tämän takia pelätä. Lähinnä arveluttavat turistinähtävyydet, ostoskeskukset ja julkinen liikenne... Ja tietysti se, onko matka sitten pilalla, jos paikan päällä ei uskallakaan minnekään väkijoukkoihin lähteä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe