Voi ripuli

Ripuliton

Olen laihtunut vuodessa n. 9 kg. Jatkuva nälkä vaivaa, nivelsärkyjä, hiuksia lähtee, suupielissä usein haavaumia, ummetusta ja väsymystä. Lääkärillä olen rampannu, otettu labroja (ei keliakia testi) ja vatsan uä, joissa ei mitään. Olen sanonut pari kertaa lääkärille voisiko olla keliakia ja hän on sitä mieltä ettei koska ei ole ripulia. Mulla myös laktoosi intoleranssi joka ei ole koskaan mulla aiheuttanut sekään ripulia. Kertokaahan vatsavaivoista -aiheuttaako keliakia aina vatsan turpoamista, ripulia ja ilmavaivoja? Nyt olen saanut lähetteen sistautilääkärille, mutta en tiedä kuinka pitkään joudun odottamaan. Ai niin vatsavaivoista sen verran, että vatsaani polttelee.

4

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ripulia

      Ei se aina aiheuta ripulia, oireet on niin monimuotoiset. Tai sitten on myös oireettomia keliaakikkoja....

    • Ripuliton taas

      Nyt sitten näyttää siltä, että en minnekkään jatkotukimuksiin enää pääse.. Opiskelijana ei ole varaa käydä yksityisellä lääkärillä, joten vaihtoehdoksi ei taida jäädä muuta kuin kokeilla itse olla ilman gluteenia jos auttaisi. Eli kuinka nopeasti oireet katoavat?

      • ..minä vielä

        Osta apteekista parinkympin keliakiatesti jonka voit tehdä kotona.

        Jos saat siitä positiivisen tuloksen, sen luulisi olevan riittävä näyttö jotta pääset terveyskeskuksen verikokeisiin saman asian varmistamiseksi.
        Jos sinulla on keliakia ja nyt aloitat dietin, et saa sitä virallista diagnoosia. Sitä tarvitaan, jotta saa kelan ruokavaliokorvauksen, myös esim. koulut vaativat lääkärintodistuksen saadaksesi gluteenitonta ruokaa. Ensin diagnoosi, sitten vasta ruokavalio!


      • Ripuliton
        ..minä vielä kirjoitti:

        Osta apteekista parinkympin keliakiatesti jonka voit tehdä kotona.

        Jos saat siitä positiivisen tuloksen, sen luulisi olevan riittävä näyttö jotta pääset terveyskeskuksen verikokeisiin saman asian varmistamiseksi.
        Jos sinulla on keliakia ja nyt aloitat dietin, et saa sitä virallista diagnoosia. Sitä tarvitaan, jotta saa kelan ruokavaliokorvauksen, myös esim. koulut vaativat lääkärintodistuksen saadaksesi gluteenitonta ruokaa. Ensin diagnoosi, sitten vasta ruokavalio!

        Apteekin testin tein n. vuosi sitten ja näytti negatiiista. Käsittääkseni nämä testit ei ole 100%. Tiedän etten saa kelan korvausta jos ei asianmukaista diagnoosia tule, mutta en näytä pääsevän tk:n kautta gastroskopiaan. Ei kai tässä auta muuta kuin kokeilla itse. Poissuljettu labrassa diabetes ja kilpirauhas vaivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe