Epäpätevän sijaisen

palkka?

Hei,

olen työskennellyt yläasteella epäpätevänä sijaisena (opiskelen aineenopettajaksi, mutta alempaakaan tutkintoa ei vielä ole). Nyt sain ensimmäiset palkat: käteen jäi n. 15 e / tunti, vaikka veroprosenttini ei ole kuin se opiskelijalle tavallinen 14.

Jostain kuitenkin kuulin, että epäpätevätkin saavat jopa 20 euroa tunnilta (ellen sitten ole sekoittanut esim. lukion palkkoihin). Eli onko tuo 15 euroa oikea summa vai liian vähän?

5

1393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkkaa

yläasteen epäpätevänä sijaisena n.21e/h. Palkkaan ilmeisesti vaikuttaa mitä ainetta opetat ja kauanko olit sijaisena. Jos sijaisuus kestää yli viikon, niin palkkaus siirtyy kuukausipalkalle, jolloin tuntipalkka pienenee. Myös kuntien välillä on eroja ja jos on vastavalmistuneen opettajan sijaisena, niin tuntipalkka on pienempi kuin kokeneemman opettajan sijaisuudessa. Olet ilmeisesti tuurannu aika nuorta opettajaa?

• olin juuri viran saaneen open sijaisena.
        Ja lieko myös kuntien kalleusluokat vaikuttamassa, olin pienehkössä "maalaiskoulussa" töissä.

• kehitys

Hienoa! Todella loistava ajatus verrata omaa nettopalkkaa toisen bruttopalkkaan ja masentua sitten siitä. Toivottavasti opetat jotain humanistihömppää, etkä missään tapauksessa mitään sellaista ainetta, jossa lasketaan edes 1 1 -laskuja.

• huomioon

Palkastahan pidätetään toki muutakin kuin pelkkä veroprosentin suuruinen summa. Itsekin opiskelija ja veroprosentti jotain 14 luokkaa. Itse laskeskellut, että kaikkine vähennyksineen (sairasvakuutusmaksu jne.) bruttopalkasta pidätetään noin parikymmentä prosenttia.

Itse olen sijaistanut samassa aineessa yläkoulun puolella kahta opettajaa, joista toisella pidempi työura. Tätä kokeneempaa sijaistaessani sain himpun verran suurempaa palkkaa. Tuntipalkka oli päälle 19 euron.

• hassua

että se kenen sijaisena olet vaikuttaa omaan palkkaasi:D tarkoitan siis tuota "sijaistettavan" työuran pituuden vaikutusta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4378
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      149
      3165
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      48
      2482
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      50
      2407
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2065
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1612
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      154
      1451
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1253
    Aihe