Epäpätevän sijaisen

palkka?

Hei,

olen työskennellyt yläasteella epäpätevänä sijaisena (opiskelen aineenopettajaksi, mutta alempaakaan tutkintoa ei vielä ole). Nyt sain ensimmäiset palkat: käteen jäi n. 15 e / tunti, vaikka veroprosenttini ei ole kuin se opiskelijalle tavallinen 14.

Jostain kuitenkin kuulin, että epäpätevätkin saavat jopa 20 euroa tunnilta (ellen sitten ole sekoittanut esim. lukion palkkoihin). Eli onko tuo 15 euroa oikea summa vai liian vähän?

5

1427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkkaa

yläasteen epäpätevänä sijaisena n.21e/h. Palkkaan ilmeisesti vaikuttaa mitä ainetta opetat ja kauanko olit sijaisena. Jos sijaisuus kestää yli viikon, niin palkkaus siirtyy kuukausipalkalle, jolloin tuntipalkka pienenee. Myös kuntien välillä on eroja ja jos on vastavalmistuneen opettajan sijaisena, niin tuntipalkka on pienempi kuin kokeneemman opettajan sijaisuudessa. Olet ilmeisesti tuurannu aika nuorta opettajaa?

• olin juuri viran saaneen open sijaisena.
        Ja lieko myös kuntien kalleusluokat vaikuttamassa, olin pienehkössä "maalaiskoulussa" töissä.

• kehitys

Hienoa! Todella loistava ajatus verrata omaa nettopalkkaa toisen bruttopalkkaan ja masentua sitten siitä. Toivottavasti opetat jotain humanistihömppää, etkä missään tapauksessa mitään sellaista ainetta, jossa lasketaan edes 1 1 -laskuja.

• huomioon

Palkastahan pidätetään toki muutakin kuin pelkkä veroprosentin suuruinen summa. Itsekin opiskelija ja veroprosentti jotain 14 luokkaa. Itse laskeskellut, että kaikkine vähennyksineen (sairasvakuutusmaksu jne.) bruttopalkasta pidätetään noin parikymmentä prosenttia.

Itse olen sijaistanut samassa aineessa yläkoulun puolella kahta opettajaa, joista toisella pidempi työura. Tätä kokeneempaa sijaistaessani sain himpun verran suurempaa palkkaa. Tuntipalkka oli päälle 19 euron.

• hassua

että se kenen sijaisena olet vaikuttaa omaan palkkaasi:D tarkoitan siis tuota "sijaistettavan" työuran pituuden vaikutusta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2395
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1377
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      73
      1167
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1107
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      78
      832
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      668
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      24
      638
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      616
    Aihe