Kuuluuko syntymääsi jotain erikoista?

????

Kuulin, että kalat monesti ovat kuolla synnytykseen. Pitääköhän tuo paikkaansa?

23

2329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun

      kohdallani. Paitsi että koko äidin raskausaika oli todella vaikea ja synnyin lopulta keskosena. Ihmeitä tapahtuu ja tässä ollaan... Kiitos äitini päättäväisyyden, lääkärit olis luovuttaneet.
      Yksi sisaruksistani myös kalat, hänenkään kohdallaan ei kaikki mennyt niin kuin piti... vaikkakin helpommin kuin mun tapauksessa.

    • mullakin

      Synnyin kuulemma viikon lasketun ajan jälkeen. En tiedä muuta tarkemmin.

      • Kalanainen..

        Minulla sama juttu, synnyin myös noin viikon myöhemmin.


      • Mirtsukka77

        Synnyin 3 viikkoa lasketun ajan jälkeen eli en vissiin halunnut ulkomaailmaan!!!


    • v1947kalat

      Syöksyin maailmaan kotisynnytyksessä, huusin viikon yhtäsoittoa, sain hätäkasteen.

      • kala

        Äitini kuoli syntyessään minua. Olen ulkomaalainen.


    • Nimetön

      Joo, synnyin perätilassa, eli peppu edellä. Synttärini on 26.2

      • kgjlshtip

        olen myös kalanainen ja synnyin myös perätilassa paria viikkoa ennen laskettua aikaa.. =D


    • oieuoiwuroiwueroiwuroiweurour

      Synnyin napanuoraan hirttäytyneenä ja elottomana.

      Lieneekö tästä johtuen tämä pienoinen "omituisuuteni" vai lieneekö horoskoopin peruja:)

    • huubier

      On se ihmeellistä.... Oma äitini joutui koville synnytyksen aikana ja puoliväkisin mut kiskottiin pihalle kun tajuton synnyttäjä ei paljon ponnistele!

    • joka on

      kalat, oli ensinkin syntyä huomattavasti ennen laskettua aikaa, mutta tilanne korjaantui levon ja lääkkeiden avulla. Synnytyksen aikana hänen tilansa "romahti" napanuoran ollessa tiukasti kiertyneenä kaulan ympärille. Onneksi lopulta kaikesta selvitiin.

      • Mos

        Olen kalat-nainen ja syntymäni oli aika pitkä ja vaivalloinen. Napanuora oli kiertyneenä monin kerroin kaulan ympäri. Kätilö oli joutunut koko kehon painollaan äitini vatsan päällä työntämään minua ulos, kun aina olin vetäytynyt takaisin.
        Samanlainen synnytys oli sitten 25v myöhemmin ,kun olin esikoistani synnyttämässä helmikuun 24pv. Hänellä oli napanuora kaulan ympärille kietoutuneena. Loppujen lopuksi lääkäri joutui käyttämään imukuppia, että tyttö saatiin maailmaan.
        Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin.


    • kalat

      olin sininen ja reilun viikon lasketun ajan yli

    • sairaalaan

      synnyttämään ja siellä tarjottiin äidille alusastiaa valmisteluja varten,niin johan hyppäsin ulos samantien suoraan kulhoon.. :)

      Kotiin päästyä seuraavana päivänä 2v veli kippasi ison laatikollisen leluja mun päälle sänkyyn ja kehui äidille "vauva leikkii"
      Äiti unohti talvel seuraavana päivänä minut parvekkeelle pakkaseen vaunuissa ja vasta puolen yön aikaan havahtui minut sieltä hakemaan.
      Eikä tässä vielä kaikki,mut ei tässä tuhannen yön tarinoita nyt jaksa kirjoittaa.

      Hiljanen vauva kyl olin ja veli piti huolen,että ääneni hiljeni tavalla jos toisella seitsemänteen ikävuoteeni saakka.
      Esimerkkinä turpajuhlat tai rautanaulojen (myöhemmässä vaiheessa leluautojen akselien) työntäminen pistorasiaan vs. kädet sinisenmustana ja äiti hermot kireenä.

    • vuosimallia -76

      Minä meinasin myös syntyä turhan aikaisin ja makuuttamisella kuulemma tilanne saatiin rauhoittumaan. Synnyin kuitenkin kuukauden etuajassa ja aika täpärästi pysyin hengissä. Olin hirttäytynyt napanuoraan pahasti ja aivan veltto ja sininen. Johtunee varmaan siitä, että olen myös vähän "omanlainen" :)

    • kalat-miekkonen

      En nyt sentään kuollut synnytykseen. Mutta tosi pienen pieni olin. Noh nyt oon kasvanut ihan aikuisen kokoiseksi mieheksi. Kyllä äitikin huolissaan oli kun huomasi kuinka pieni olin. Pari viikkoa synnytyksestä olin sairaalassa, ei mitään super vakavaa, ainoastaan just tuo keskosuus.

    • on asian laita

      Synnyin keskosena 3 viikkoa etuajassa. En aluksi ruvennut itkemään/hengittämään, koska napanuora oli kiertynyt kaulan ympärille. Juttelin taannoin 3:n muun kalan kanssa ja selvisi että kaikki heistäkin ovat syntyneet monta viikkoa etuajassa pienikokoisina. Olen myös lukenut että usein kalat tulevat tähän maailmaan vaikean synnytyksen kautta. Taitaapa pitää paikkaansa???

    • kala m

      itse synnyin normaalin aikaan ja keskivertoa isompikokoisena, mutta napanuora oli kaulan ympärillä ja sen takia tuli ongelmia ja synnyin lopulta keisarinleikkauksella.

      • napanuorani

        oli kiertynyt kaulan ympärille :)


    • Mirtsukka77

      Itselläni oli kuulemma keuhkoputkentulehdus aivan vauvelina.Kait siihenkin olis voinut kuolla.

    • heti ongelmia

      synnyin 2 viikkoa etuajassa.Napanuora kaulan ympärillä, keskosena ja sain rotaviruksen..kuukauden happikaapissa.ei oo helppoo, mut eteenpäin on kitkuteltu :)

    • nimimerkkivarattu

      Meitä napanuoraan "hirttäytyneitä" näyttää olevan aika paljon.

      Sekä minä (7.3.) että isäni (12.3.) synnyimme molemmat napanuora kaulan ympärillä.

    • Taas........

      Synnyin kuukausi lasketun aikani jälkeen. 10kk kelluin äitini vatsassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe