lääkkeiden sivuoireita

hei, ja iloitaanhan keväisistä aurinkopäivistä ;D

kyselen kiperiä;)
-millaisia sivuoireita olet kärsinyt masennuslääkkeestä?

minulla on nyt ollut jo kauan henkisesti kaik ok, lääkkeet siis auttoi, mutta mutta,
olen kroonisesti väsynyt, mitkään unet ei auta, hurjalta tuntuu :/
myös liikkuminen välillä "vaikeaa" en oikein osaa selittää, ihan kuin olisi lihasjäykkyyttä tai nivelissä jotain vikaa? ajattelin jos johtuisi lääkkeestä...
muita syitä voisi olla tolkuton kahvinjuonti, lihan poisjättö ruokavaliosta n. 4kk sitten (syön vitamiineja)...

tsemppiä kaikille masennuksen kanssa kamppaileville! kyllä se siitä :)
3306
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

masislääkkeitä ja joistakin tuli tollanen vähän "pöpperöinen" olo. Nykyään on niin monentyyppisiä masislääkkeitä kehitelty, ettei tarvi kärsiä sivuvaikutuksista. Mutta kyllä kieltämättä oli kauan hakusassa sopiva lääkitys. Jos tuntuu, ettei sivuvaikutukset ole liian hurjia ja masentunut mieliala on kohonnut, niin miksikä ei siinä tapauksessa jatkaisi kyseisellä lääkityksellä..? Ja tuohan on sellainen asia, joka kannattaa puhua lääkärilleen. Sitten voitte yhdessä miettiä mahdollisista lääkemuutoksista. Lääkäri ne tietysti määrää, mutta jos hän ehdottaa jotain lääkettä, aina kannattaa kysyä lääkkeen mahdollisista sivuvaikutuksista. Harva lääkäri niitä kertoo kysymättä, aika nopeasti kirjoitetaan jotain, koska seuraava asiakas odottaa oven takana. Itse olen kova kyselemään, onhan kysymys lopulta niinkin suuresta asiasta kuin oman elämän laatu...

Äänestä

Kertositko, mitä lääkettä käytät?

Äänestä

että en saa unta yhtä hyvin kuin ennen, lisäksi heräilen yöllä ja pyöriskelen sitten sängyssä.
Suurensin lääkitystä tässä yksi päivä ja sain todella hyvän mielialan vähäksi aikaa. Olen ruvennut myös hikoilemaan...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


malla masentunut kirjoitti:

hei, ja iloitaanhan keväisistä aurinkopäivistä ;D

kyselen kiperiä;)
-millaisia sivuoireita olet kärsinyt masennuslääkkeestä?

minulla on nyt ollut jo kauan henkisesti kaik ok, lääkkeet siis auttoi, mutta mutta,
olen kroonisesti väsynyt, mitkään unet ei auta, hurjalta tuntuu :/
myös liikkuminen välillä "vaikeaa" en oikein osaa selittää, ihan kuin olisi lihasjäykkyyttä tai nivelissä jotain vikaa? ajattelin jos johtuisi lääkkeestä...
muita syitä voisi olla tolkuton kahvinjuonti, lihan poisjättö ruokavaliosta n. 4kk sitten (syön vitamiineja)...

tsemppiä kaikille masennuksen kanssa kamppaileville! kyllä se siitä :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu