Onko kone täysin pas..na ?
Kun ei ota millään keinolla kierroksia enempää, kuin 4350 ? Ja nopeus n.24s (entisellä omistajalla 5100 kierrosta/ 32s)
Taikka mistä voisi ruveta etsiskelemään vikaa?
Kiitos etukäteen !
Volvo penta
13
7851
Vastaukset
- VolvoMan
Kerroppa ensin moottorin malli, ja vuosimalli (edes suurinpiirtein), niin on helmpompi auttaa. Myös vetolaitteen malli, veneen koko ja potkurin kunto halkasija auttavat auttamisessa.
Jos itse veikkaan, kyseessä on joko AQ115 tai AQ130 volvo pentan bensakone. Jos kyseessä on jompikumpi, vika on yksinkertainen, sytytysennakko aivan päin pieruja, ja kärjet säätämättä, tai nokka-akseli kulunut "muodottmaksi", eli nokka vaihtoon.
Itselläni on juuri remontoitu AQ130C 280 vetolaite, ja 1000kg 5,65m veneessä kulkee 34kn@4800rpm. Edellinen kone (AQ115B 100B) kulki 29,5km@4300rpm.- pas..nako ?
Joo hyvin tiedetty!
Kone on aq 130c ja vetolaite 270, vuosiluvusta ei ole mitään tietoa.
Vene on kansssa n.1000kg(kaikki yhdessä) ja 520 pitkä ht mallinen.
Potkurin kunto "näyttää" hyvälta,muuta tietoa siitä minulla ei ole.(kuin että joku lätkä siellä pyörii)
Mikä olisi oikea sytytys ennakko.Ja mikä kärkiväli?
ps.mitenkä sun vene kulkee noin hyvin? - VolvoMan
pas..nako ? kirjoitti:
Joo hyvin tiedetty!
Kone on aq 130c ja vetolaite 270, vuosiluvusta ei ole mitään tietoa.
Vene on kansssa n.1000kg(kaikki yhdessä) ja 520 pitkä ht mallinen.
Potkurin kunto "näyttää" hyvälta,muuta tietoa siitä minulla ei ole.(kuin että joku lätkä siellä pyörii)
Mikä olisi oikea sytytys ennakko.Ja mikä kärkiväli?
ps.mitenkä sun vene kulkee noin hyvin?Jep, on näiden B20 pohjaisten penta koneiden kanssa tullu "pyörittyä" jo yli 10v, niin alkaa löytyä jo sopivasti tietoa :D
Eli AQ130C 270 on valimistettu 1974-1976, eli siltä väliltä kone ja vetolaite on suunnilleen.
Potkurin koo'oksi veikkaan (tai 99% varmasti tiedän) 14x17", itselläni on 280 vetolaitteessa kiinni uusi 14x19", mutta 14x17" on parempi isoille kuormille.
Oikea sytytysennakko AQ130C koneelle on 27-29º, ja perusennakko 12º. Kärkiväli on 0,4-0,5mm, sytytystulppien elektrodiväli on 0,7-0,8mm. Venttiilit kannattaa sitten säätää samalla kerralla kun rakomitalla "säätelee", eli välykset on kuumana ja kylmänä KAIKILLE venttiileille 0,5-0,55mm, mutta yleensä itse käytän 0,45-0,5mm. Itselläni on sytytysennakko 28,5º.
Mun vene on Jurmo trimara HT, 5,65x2,15m, ja 1000kg, ja komirunkoinen=kulkee kevyesti plaanissa, ja sen takia kulkee aika hyvin tällä koneella. Kuten sanottu, kone on rempattu täydellisesti talvella, ja vetolaite on naftaliinista otettu vähän-ajettu 280. Edellinen kone oli AQ115B 100B vetolaite, ja sillä kulki 29,5kn, eli parannusta on jonkun verran, suurimmaksi osaksi nokka-akselin vaihdon takia. vaidettiin laiska A-profiilin nokka-akseli K-nokkaan, ja teholisä on vähintäänkin TUNTUVA. Ja AQ130C orginaali nokkahan on C-profiilinen
B20 koneissa kun toi nokka tuuppaa kulumaan PAHASTI, tyypivika alkuperäisillä nokilla, kun ne on alunperin tehty hieman väärin (öljyreikä väärässä paikassa...)
Tässä muutama kuva B20 nokka-akseleista, ensimmäiset ovat UUSI K-nokka, joka nyt on käytössäni, ostin sen käyttämättömänä orginaaliosana yksityiseltä, maksoin 100€.
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0001.JPG
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0002.JPG
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0003.JPG
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0004.JPG
Tämä kuva tässä alla on kuluneista B20 nokista, kaikkien pitäisi olla samannäköiset, mutta ovat kaikki aivan totaalisesti tuhoutuneet.
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0005.JPG
Tässä linkki mm. AQ130 korjaamokäsikirjaan, sitä saa kopioida tuolta netistä niin paljon kun sielu sietää. Ainoa mahdollinen "ongelma" on että se on ruotsinkielinen. Mutta ruotsia ymmärtämättömällekin hyödyllinen pienen sanaston kera (enimmäkseen ohjekuvat ja säätöarvot).
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/AQ105,115,130,165,170/ - säätäjä
VolvoMan kirjoitti:
Jep, on näiden B20 pohjaisten penta koneiden kanssa tullu "pyörittyä" jo yli 10v, niin alkaa löytyä jo sopivasti tietoa :D
Eli AQ130C 270 on valimistettu 1974-1976, eli siltä väliltä kone ja vetolaite on suunnilleen.
Potkurin koo'oksi veikkaan (tai 99% varmasti tiedän) 14x17", itselläni on 280 vetolaitteessa kiinni uusi 14x19", mutta 14x17" on parempi isoille kuormille.
Oikea sytytysennakko AQ130C koneelle on 27-29º, ja perusennakko 12º. Kärkiväli on 0,4-0,5mm, sytytystulppien elektrodiväli on 0,7-0,8mm. Venttiilit kannattaa sitten säätää samalla kerralla kun rakomitalla "säätelee", eli välykset on kuumana ja kylmänä KAIKILLE venttiileille 0,5-0,55mm, mutta yleensä itse käytän 0,45-0,5mm. Itselläni on sytytysennakko 28,5º.
Mun vene on Jurmo trimara HT, 5,65x2,15m, ja 1000kg, ja komirunkoinen=kulkee kevyesti plaanissa, ja sen takia kulkee aika hyvin tällä koneella. Kuten sanottu, kone on rempattu täydellisesti talvella, ja vetolaite on naftaliinista otettu vähän-ajettu 280. Edellinen kone oli AQ115B 100B vetolaite, ja sillä kulki 29,5kn, eli parannusta on jonkun verran, suurimmaksi osaksi nokka-akselin vaihdon takia. vaidettiin laiska A-profiilin nokka-akseli K-nokkaan, ja teholisä on vähintäänkin TUNTUVA. Ja AQ130C orginaali nokkahan on C-profiilinen
B20 koneissa kun toi nokka tuuppaa kulumaan PAHASTI, tyypivika alkuperäisillä nokilla, kun ne on alunperin tehty hieman väärin (öljyreikä väärässä paikassa...)
Tässä muutama kuva B20 nokka-akseleista, ensimmäiset ovat UUSI K-nokka, joka nyt on käytössäni, ostin sen käyttämättömänä orginaaliosana yksityiseltä, maksoin 100€.
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0001.JPG
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0002.JPG
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0003.JPG
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0004.JPG
Tämä kuva tässä alla on kuluneista B20 nokista, kaikkien pitäisi olla samannäköiset, mutta ovat kaikki aivan totaalisesti tuhoutuneet.
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/DSCF0005.JPG
Tässä linkki mm. AQ130 korjaamokäsikirjaan, sitä saa kopioida tuolta netistä niin paljon kun sielu sietää. Ainoa mahdollinen "ongelma" on että se on ruotsinkielinen. Mutta ruotsia ymmärtämättömällekin hyödyllinen pienen sanaston kera (enimmäkseen ohjekuvat ja säätöarvot).
http://koti.mbnet.fi/fredrikr/AQ105,115,130,165,170/Minulla on juuri tuollainen volvo 130 kone. Vuosimalli kai 1982. Käy tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla, mutta kun antaa kaasua niin kone on tukehtua. Samoin pakokaasua alkaa todella "tupruttaa" (on suorat putket) kun yrittää kaasuttaa enemmin. Muutenkin jos kierroslukumittariin on uskominen niin tyhjäkäynti 1800rpm ja täydellä kaasulla ei ota kuin 3100rpm. Vene on 5,6m 800kg, jetti perässä. Kuulostaako sytytysennakko jutulta vai polttoainepuolen huolelta?
- VolvoMan
säätäjä kirjoitti:
Minulla on juuri tuollainen volvo 130 kone. Vuosimalli kai 1982. Käy tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla, mutta kun antaa kaasua niin kone on tukehtua. Samoin pakokaasua alkaa todella "tupruttaa" (on suorat putket) kun yrittää kaasuttaa enemmin. Muutenkin jos kierroslukumittariin on uskominen niin tyhjäkäynti 1800rpm ja täydellä kaasulla ei ota kuin 3100rpm. Vene on 5,6m 800kg, jetti perässä. Kuulostaako sytytysennakko jutulta vai polttoainepuolen huolelta?
Jep, tuota moottoria (AQ130 sarja) ei ole valmistettu kun 1969-1976/77, eli vetolaite voi olla vm.82, mutta moottori ei.
Jos kone tahtoo tukehtua kaasuttaessa, on sytytys PAHASTI pielessä, ja yleensä nokka-akseli myös pahasti kulunut. Tupruttaminen viittaa myös kaasarien seosruuvien säätämisen tarpeeseen (ovat viistosti taaksepäin suunnatut kaasarien jaloissa, ja oikea säätö on: ruuvaa ruuvti täysin sisään, ja sitten ruuvaa ruuveja ulos 1 1/4 kierrosta)
Mutta tossa on PAKKO olla kierroslukumittari PAHASTI pielessä, nimittäin toi kone EI kuljeta tollasta 800kg venettä minnekään 3100rpm, ei edes pääse plaaniin noilla kierroksilla. Tyhjäkäyntikin on PAHASTI pielessä, jos se on 1800rpm (=rikkoo vetolaitteen/jetin rattaiston/kytkimen), ja oikea tyhjäkäynti on 900-1000rpm, josta 950rpm on erittäin hyvä. Tyhjäkäynti säädetään kaasarien jaloissa, moottorista ulospäin suunnatuita ruuveista, jotka ovat kaasuvipuakseliin yhteydessä, säätö tapahtuu näin:irroita kaasuvaijeri kaasarin vipuakselista, kierrä ruuveja ulospäin, kunnes ovat juuri niin, että eivät vaikuta kaasuläpän asentoon, sitten kierrä tyhjäkäyntiruueja sisään 3/4 kierrosta, ja kone käyntiin, ja hienosäädä tyhjäkäynti.
Mutta kierroslukumittarissa on ainakin PAHASTI vikaa.... polttoainepuolella on vika todennäköisesti kaasarien säädöissä, ja sytytysennakko vanhoissa VP AQ koneissa on 99% varmuudessa pielessä, ellei ole säädetty muutamaan vuoteen. Nokka-akseliremonttia voi lämpimästi suositella jokaiselle AQ105, 115, 130 moottorin omistajalle, SE VAIKUTTAA AIVAN JÄRJETTÖMÄSTI tehoihin! - säätäjä
VolvoMan kirjoitti:
Jep, tuota moottoria (AQ130 sarja) ei ole valmistettu kun 1969-1976/77, eli vetolaite voi olla vm.82, mutta moottori ei.
Jos kone tahtoo tukehtua kaasuttaessa, on sytytys PAHASTI pielessä, ja yleensä nokka-akseli myös pahasti kulunut. Tupruttaminen viittaa myös kaasarien seosruuvien säätämisen tarpeeseen (ovat viistosti taaksepäin suunnatut kaasarien jaloissa, ja oikea säätö on: ruuvaa ruuvti täysin sisään, ja sitten ruuvaa ruuveja ulos 1 1/4 kierrosta)
Mutta tossa on PAKKO olla kierroslukumittari PAHASTI pielessä, nimittäin toi kone EI kuljeta tollasta 800kg venettä minnekään 3100rpm, ei edes pääse plaaniin noilla kierroksilla. Tyhjäkäyntikin on PAHASTI pielessä, jos se on 1800rpm (=rikkoo vetolaitteen/jetin rattaiston/kytkimen), ja oikea tyhjäkäynti on 900-1000rpm, josta 950rpm on erittäin hyvä. Tyhjäkäynti säädetään kaasarien jaloissa, moottorista ulospäin suunnatuita ruuveista, jotka ovat kaasuvipuakseliin yhteydessä, säätö tapahtuu näin:irroita kaasuvaijeri kaasarin vipuakselista, kierrä ruuveja ulospäin, kunnes ovat juuri niin, että eivät vaikuta kaasuläpän asentoon, sitten kierrä tyhjäkäyntiruueja sisään 3/4 kierrosta, ja kone käyntiin, ja hienosäädä tyhjäkäynti.
Mutta kierroslukumittarissa on ainakin PAHASTI vikaa.... polttoainepuolella on vika todennäköisesti kaasarien säädöissä, ja sytytysennakko vanhoissa VP AQ koneissa on 99% varmuudessa pielessä, ellei ole säädetty muutamaan vuoteen. Nokka-akseliremonttia voi lämpimästi suositella jokaiselle AQ105, 115, 130 moottorin omistajalle, SE VAIKUTTAA AIVAN JÄRJETTÖMÄSTI tehoihin!Joo, kiitti ohjeesta.
Kun eilen hetkeksi??? päästiin tuon koneen tukehduttavan alueen yli lähti vene plaaniin ja kierroksilla (MITTARIN MUKAAN?) 3100rpm nopeus oli (mitattu gps:llä) 21 solmua. Pitänee katsoa säädöt kuntoon.
Ruotsalaisen manuaalin mukaan koneeni on tod. näk. tuo AQ 130C (tuplakaasari jossa tuntomerkkinä nuo pyöreät metallisuodinverkot näkyvillä). Eli ei voi olla vuodelta -82?
En ole vielä tutustunut manuaaliin tarkasti, mutta aiheuttaako koneen massapyörät (vrt. jakohihna) mitään erikoista sytytysennakon säätämiseen? Ja onnistuuko se strobolla näin harrastajalta vai kannattaako kääntyä ammattihenkilön puoleen. Korvakuulo säädöllähän kiertämällä virranjakajaa sinne tänne ei taida hyvä tulla? - VolvoMan
säätäjä kirjoitti:
Joo, kiitti ohjeesta.
Kun eilen hetkeksi??? päästiin tuon koneen tukehduttavan alueen yli lähti vene plaaniin ja kierroksilla (MITTARIN MUKAAN?) 3100rpm nopeus oli (mitattu gps:llä) 21 solmua. Pitänee katsoa säädöt kuntoon.
Ruotsalaisen manuaalin mukaan koneeni on tod. näk. tuo AQ 130C (tuplakaasari jossa tuntomerkkinä nuo pyöreät metallisuodinverkot näkyvillä). Eli ei voi olla vuodelta -82?
En ole vielä tutustunut manuaaliin tarkasti, mutta aiheuttaako koneen massapyörät (vrt. jakohihna) mitään erikoista sytytysennakon säätämiseen? Ja onnistuuko se strobolla näin harrastajalta vai kannattaako kääntyä ammattihenkilön puoleen. Korvakuulo säädöllähän kiertämällä virranjakajaa sinne tänne ei taida hyvä tulla?Ottaako kone siis täyskaasulla VAIN 3100rpm???? silloin on säädöt TODELLA pielessä, tai nokka-akselista ei ole tietoakaan.... Laskin kierroslukumittarisi heitoksi 200rpm@3100rpm, eli 3100rpm=3300rpm, JOS vetolaite on 2,15 välitteinen, ja potkuri 14x17", mutta sullahan oli vesijetti, niin kierroslukumittari voi näyttää ihan mitä sattuu.....
Muuten, miten IHMEESSÄ tohon koneeseen on yhdistetty vesijetti? ei taita olla kyllä maailman paras yhdistelmä... volvon vetolaitteella sais varmaan MONTA solmua lisää vauhtia.... Jep, ja AQ130C on valmistettu 1974-1976, ja on kahdella Solex 44PAI pystykaasarilla.
Sytytysennakkohan säädetään kampiakselin kiilahihnapyörällä olevien merkkien mukaan, strobolampulla, eli jos löytyy ohjekirja strobolamppuun, niin säätö pitäisi onnistua. Korkvakuulolla pystyy säätämään sytytysennakon, mutta hyvä siitä ei tule....
Muuten, kierrosluvuista puheenollen, edellinen koneeni (AQ115B=lähes sama kun AQ130) kierroslukumuttari (alkuperäinen VDO) näytti ajossa 3400rpm, ja todellinen oli 3650rpm, ja täyskaasulla 4950rpm, ja 4300rpm oli oikea. Nykyinen mittarini on Stewart-Warner (uudempien AQ koneiden mukana tuleva TÄYSINelektrooninen) ja se näyttää tasan oikein. Kaasu pohjassa 4800rpm, ja ajossa 3700rpm. TYhjäkäynnillä olen storboskoopin digitaalikierroslukumittarilla mitannut heitoksi n.10rpm tällö kierroslukumittarille, ja 2000rpm on n.20rpm heittoa... - säätäjä
VolvoMan kirjoitti:
Ottaako kone siis täyskaasulla VAIN 3100rpm???? silloin on säädöt TODELLA pielessä, tai nokka-akselista ei ole tietoakaan.... Laskin kierroslukumittarisi heitoksi 200rpm@3100rpm, eli 3100rpm=3300rpm, JOS vetolaite on 2,15 välitteinen, ja potkuri 14x17", mutta sullahan oli vesijetti, niin kierroslukumittari voi näyttää ihan mitä sattuu.....
Muuten, miten IHMEESSÄ tohon koneeseen on yhdistetty vesijetti? ei taita olla kyllä maailman paras yhdistelmä... volvon vetolaitteella sais varmaan MONTA solmua lisää vauhtia.... Jep, ja AQ130C on valmistettu 1974-1976, ja on kahdella Solex 44PAI pystykaasarilla.
Sytytysennakkohan säädetään kampiakselin kiilahihnapyörällä olevien merkkien mukaan, strobolampulla, eli jos löytyy ohjekirja strobolamppuun, niin säätö pitäisi onnistua. Korkvakuulolla pystyy säätämään sytytysennakon, mutta hyvä siitä ei tule....
Muuten, kierrosluvuista puheenollen, edellinen koneeni (AQ115B=lähes sama kun AQ130) kierroslukumuttari (alkuperäinen VDO) näytti ajossa 3400rpm, ja todellinen oli 3650rpm, ja täyskaasulla 4950rpm, ja 4300rpm oli oikea. Nykyinen mittarini on Stewart-Warner (uudempien AQ koneiden mukana tuleva TÄYSINelektrooninen) ja se näyttää tasan oikein. Kaasu pohjassa 4800rpm, ja ajossa 3700rpm. TYhjäkäynnillä olen storboskoopin digitaalikierroslukumittarilla mitannut heitoksi n.10rpm tällö kierroslukumittarille, ja 2000rpm on n.20rpm heittoa...eli... veneeseen on entinen omistaja itse asettanut sekä koneen että jettivetolaitteen. En vartavasten jettiä ollut hankkimassa, mutta kun "halvalla" koko paketin sain, niin tuli ostettua. Tehohäviöstä en tiedä, mutta jossain venelehdessähän oli Minor veneellä testattu potkuri vs. jetti. Paljon ei siinä testissä eroa saatu (muistaakseni).
Joo kone lienee juuri tuo AQ130c. Ja vastannee autokäytössä tuota B20 ja jotain? Mitä varaosia siihen voi hankkia?
Eilen ostin uudet tulpat ja käytiin polttoainepuoli roskista läpi. Tänään on säätöpäivä l. sytytyksenennakko kohdilleen ja kaasuttimen säädöt. Ruotsalaisen ohjekirjan mukaan ajateltiin laittaa seosruuvi, tyhjäkäyntiruuvi ja kaasareiden sykronointi kohdalleen. Vinkkejä?
Itse jettihän on todella yksinkertainen. Ei vaihteita. Vauhtipyörään on hitsattu lyhyt akseli, jossa laipalla toinen lyhyt akseli kiinni. Tässä on sitten "kumimurroksella" (samanlainen kuin autoissa) kiinni itse jetin akseli. Tästä haluaisinkin kysäistä yhtä juttua. Kun koneen käynnistää ja kone käy tyhjäkäynnillä, niin koko kone tärisee ja se tapahtuu jotenkin niin että koko vene tärisee ja helisee! Kun kaasua vähän antaa niin sitten kone ikään kuin tasoittuu ja tärinä lakkaa? Onko kyseessä koneen tärinä vai akseliston aiheuttama tärinä? Luulisi, että jos kone on säädössään, niin tyhjäkäynnillä voisi pitää vaikka oluttölkkiä kopanpäälllä kaatumatta...vai?
Tosissaan ihmetyttää tuo tukehtuminen. Kone käynnistyy hyvin ja tärisee. Kaasua voi lisätä mittarin mukaan noin 2500 kierrokseen ja tärinä loppuu ja kone käy mielestäni nätisti. Sitten kun lisää kaasua niin kone suoraan sanoen tukehtuu, mutta jos laskee kaasun pois, niin jää käymään? Viittaako polttoaineen syöttöön (esim. seossäädöt) vai sähköpuolelle (esim. sytytysennakko)?
- volvoaq151c
Moi mulla on volvo penta aq151c ja siinä semmoista, että ei meinaa lähteä ilman hörppyä käyntiin.. ei oikee innostais jokakerta antaa hörppyä kaasariin kun starttaa. kiihytytspumpulla saa kyllä bensaa kaasariin mutta se ei tahdo aina riittää... kipinää antaa kyllä hyvin. Onko noissa kaasareissa jotain säätöjä mitkä olis pielessä? suuttimethan on säädettävät?? lämpimänä onnistuin sammuttamaan koneen ja meinasin jäädä virran vietäväksi =D onneks se loppujenlopuks starttas ni ei tullu soutureissu. Mistähä alkais ettii vikaa?
- Vuotaa
Kaasarista
- tietoutta kaivataan
Hei,
Minullakin ongelmaa Volvo Pentan B20 moottorin kanssa. (AQ115).
Lämmöt nousevat liian korkeiksi. Testattu termostaatin kanssa ja ilman termostaattia.
Vesipumpun molemminpuoliset tulo- lähtöputket pysyvät kylminä koko ajan mutta noin 15min käytön jälkeen on termostaatin kansi/koppa polttavan kuuma jolloin lämmöt näyttää 3/4 osaa maksimista.
Mistähän vikaa lähtisi tutkimaan?
Vesi kiertää ainakin jollain lailla kun aluksi ilman termostaattia tuli nestettä termostaatin kopan välistä kun tiiviste ei ollut vielä asettunut paikoilleen.
Käyntiin lähtee nätisti ja käyntiääni on nätti.- Yanmarilla
Onko toiminut viime kesänä? Onko pakokanavat auki, taitaa olla vetolaitekone, joten pakoputkesta en tiedä.
- Hurrican
Minulla oli sama ongelma.Moottorina aq115/100 lämmöt nousi noin kymmenen minsan käytön jälkeen. Ostin uuden pakosarjan ja pakomutkan.Vesikaanavat aivan tukossa.Makso marine partsista tiivisteineen 660 ekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693