Miksi pitäisi säästää?

lonti

Miksi pitäisi säästää? Eikös tämä elämä ole tarkoitettu elettäväksi. Käärinliinoissahan ei ole taskuja! :)

14

2052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jortikka.....

      Miks akat sitt säästää????

    • huutolaispoika sanoo

      Koska tuloila ei pysty kustantamaan normaalisti elämää. Pakko käyttää joka vinkki etä rahat riittää mahdollismman halvan asunnon vuokraan ja halpaan ruokaan. Sairaskuluihin ei riitä - kärsittävä, matkustaa ei voi - elinpiiri 300 metrin säteellä virastoihin matkustettava silti.

      Turhaan rahakkaat säästelee. Ne joilla on tiukkaa säästävät pakosta. Säästäminen ei tässä tarkoita rahan keruuta säästöön vaan kulujen minimoimista jotta pienet tulot riittäisivät.

    • syy

      Miksi kaikki rahat sitten pitäisi tuhlata heti kun pystyy?
      Säästössä oleva raha antaa turvallisuuden tunnetta ja säästöjä pystyy käyttämään yllättäviin menoihin, joita varmasti jokaiselle tulee. Äkillinen sairastuminen tai esimerkiksi työpaikan menetys voi johtaa taloudellisiin vaikeuksiin. Tuleva eläkekin, vaikka se voi näyttäää olevan kaukana, saattaa jäädä tarpeisiin nähden pieneksi jolloin sitä voi täydentää säästöistä.

    • juippie

      Kun säästää saa enemmän ja kauppiaat rikastuu vähemmän.

    • välillä

      Jotta voi välillä tehdä mitä huvittaa eikä lähteä duuniin joka helvetin aamu.

    • varten

      viime vuonna säästö 7kk reissu aasiaan ja nyt sama juttu taas...mikään törsääminen kotimaassa ei saa yhtä onnelliseksi..tämä on meidän kohde :)

    • kalle233

      Säästän jotta voin ei tarvitsisi niska limassa painaa hommia eläkeikään (65v) asti. Silloin huomaa että kaikki aika on mennyt työntekoon eikä pahemmin mitään jäänyt.

      Mieluummin säästän hiukan ja laitan rahat poikimaan ja jään työelämästä 30 kymppisenä pois ja nautin elämästä.

      • Samoin toimiva.

        Ihminen raata töissä koko elämän ja maksaa itselleen eläkettä, noh, sitten kun vihdoin pääsee eläkkeelle ja luulee nauttivan säästöistä kaiken sen kivun,säryn ja vanhuudentuskan keskellä? Ja kaikenlisäksi joillakin matkanpää saattaa loppua viittävailla 65? Maksoit silloin ihan turhaa niskalimassa elekettä? Joka saatanan ammu lähdit töihin, satoi tai paisto? aina odotit jotain vapaapäivää, vkloppuja tai muka pitkää kesälomaa? silloinkin kuitenkin satoi yli 70% loma-ajasta? Herää kysymys onko tässä mitään järkeä??


    • kun sairastut itse

      Luulen, että tuota kysymystä et sen jälkeen enää tee, kun sinä tai lähiomaisesi sairastuu vakavasti.
      Sen jälkeen kun säästöt on syöty ja asunto myyty, olisi vielä elettävä jotenkin vuosia ennen sinne käärinliinaan pääsyä.

      Riittikö vastaukseksi?

    • M26+

      Rauhallisen mielen lisäksi yksi nähdäkseni hyvä syy on seuraava. Kun tilillä on rahaa, elämässä pääsee paljon halvemmalla. Ei tarvitse maksaa ylimääräisiä rahoituskuluja, tai osamaksujen ja luottojen korkoja. Eikä tarvitse ottaa lainaa jos tulee vaikka muutaman tonnin arvoinen yllättävä meno. Lisäksi fiksuilla sijoituksilla rahat saa poikimaan lisää rahaa. Ero lopputuloksessa voi olla lopulta merkittävä. Kädestä suuhun elävälle euro saattaa ollakin vain 0,8-0,9 euroa kaikkien korkojen jälkeen. Säästöjään vaaliva ja niitä sijoittava saattaa päätyä tilanteeseen, jolloin se euro onkin jonain päivänä 2 euroa tai jopa merkittävästikin enemmän. Samoin pystyy hyödyntämään todella hyviä tarjouksia välillä jne.

      Tietysti on jokaisen oma asia kuinka korttinsa pelaa, mutta itse ainakin mieluummin elän hetkessä jossa ei tarvitse murehtia raha-asioistaan. Ja jossa se euro on jo kasvanut noin 1.6 euroksi.

      Kuten sanoin, jokaisen oma asia. Mutta turha sitten itkeä kun sitä rahaa ei tarpeen vaatiessa joskus olekaan. Valinta on ihan oma.

      • säästömestari

        Jos et säästä, voit kuluttaa sen minkä tienaat
        Jos otat velkaa, voit kuluttaa sen minkä tienaat MIINUS korot
        Jos säästät, voit kuluttaa sen minkä tienaat PLUS korot

        Tuhlarit vaan kuvittelee että luottokorttia vinguttamalla voi kuluttaa enemmän. Tosiasiassa se tarkoittaa vain sitä, että osa tuloista menee luottokorttifirman taskuun ;-)


    • Jooseppi-1

      raha riittää siihen elämiseen, ettei se mene huijarien taskuihin. Itse vaihdoin pankkia ja nyt säästän 4 euroa kuukaudessa kun uudessa pankkini ei peri palvelumaksuja.

      Vanha pankkini oli nordea ja sehän on huijarien pankki. (MOT)

    • plusmiinusnolla

      Eräs henkilö on antanut säästövinkkejä meillekin, jotta pitäisi tehdä kuten hekin tekevät vaikkei heidän tarvitse rahahuolien takia säästää. Onn säästettävä säästämisen päälle.Joillakin ei riitä se tavoite, mikä rahasumma on jo säästetty , vaan lisää on saatava vaikka elintasosta tinkimällä.
      Vinkit:
      ruoanvalmistus puuhellalla- ellei ole sellainen omakotitaloon tehtävä.
      leivinuuni kodin lämmitykseen ja samalla lämpimässä uunissa paistuu ruoka ja leivonnaiset.
      suihkussa käydessä pitäisi seisoa korvossa, että vesi jää talteen, jonka voi käyttää wc pöntön huuhteluun.
      ellei omaa kaivoa niin sellaisen tekeminen okt-tontille, ettei maksullista vettä käytetä pihanmaan kasteluun ja auton pesuun.
      Nuo olen kuullut suoraan , mitä meidän pitäisi tehdä ja lisäksi he toetuttavat lisää paljonmuita juttuja.Heiltä säästyy, kun oman kaivon vesi ja omat likakaivot.Marjat käyvät poimimassa metsistä ja perunat sekä juurikasvit itse kasvattavat. Kalaa kalastavat itse.Kesäkuumalla, kun eivät voi puuhellaa lämmitää niin kaasuhella löytyy ulkovarastosta, jossa voi käydä ruoan valmistamassa vaikka keittiöstä löytyykin sähköhella.
      On tehty keksintöjä, jotta ihmisten elämä kotona helpottuu, mutta toiset haluavat elää vanhaa aikakautta ja varmaan saavat nautinnon vaikeammasta elämäntyylistä.Ei he kuitenkaan voi kaikilta vaatia tekemään samoin.

    • atmalo

      Minä kulutan rahaa eli pistän kiertoon melko paljon koko ajan. Omakotitalossa asuvana olen pyrkinyt pitämään 5000-10000 euroa tilillä koko ajan kaiken varalta. Jos jokin paikka tarvitsee korjausta tai uusimista niin voi tehdä sen heti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe