Kissa syö narua

...

Minulla on n.8kk vanha narttukissa, joka syö kaikki langat ja narut mitä vain löytää. Kaulahuivin hapsuja, maton hapsuja, kengännauhat yms. Kissalla ei ole myöskään yhtään ehjää pehmolelua enää (kaikilta syöty hännät ja jalat). Kissa saa kyllä ihan tarpeeksi ruokaa.. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mistä voi johtua?

6

3144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkokissa

      syö kaikki narut ja nyörit mitä vaan vahingossa jättää esille.Myös monet villasukat ja villakaulaliinat ovat joutuneet terrorin kohteeksi. Senlisäksi kaikki muovit kiinnostaa eli se syö pienen muovipussinkin jos on hollilla.
      En tiedä mistä moinen johtuu, mutta epäilen, että kissamme on adoptoitu liian aikaisin, eli ei ole jaksettu odottaa 12vkon ikään asti.Sitten vielä se "tramppaa" sylissä ollessaan eli ymmärtääkseni yrittää saada maidon herumaan paremmin emästään..

    • hanna

      Mun kissa teki tota pari vuotta. Aina piti piilotella kengän nauhoja yms. Nyt se on 5v. eikä harrasta enää narujen syöntiä. Se on muuten vaarallista toi narujen syönti koska naru saattaa kiertyä sen suolistossa niin että se aiheuttaa tukoksen joka hoituu vain leikkausella. Kerran mun kissa oli syönyt ompelu lankaa ja kun se ulosti niin sen kakka papana roikkui narun perässä sen pyllystä, yök.

      • luulaa3

        Moni kissa on kuollut tai joutunut vakavaan tilaan narua syötyään. Naru ei tule suolistosta aina läpi ja jos se jää sinne niin edessä on tukos, suolen kuolio tms. ja vaikea leikkaus. Juuri eilen tuttuni kissa kuoli tällaisessa leikkauksessa, ja suru on valtava omistajilla ja meillä muillakin. Pitäkää siis kaikenlaiset narut poissa kissojen ulottuvilta. Myös muovit ja pehmolelun sisukset houkuttelevat toisia kissoja. Myös muihin vierasesineisiin kissoja kuolee.


    • alkuperäisen viestin kirjoi...

      Tiedän että narujen syönti voi olla vaarallista, siksi olenkin huolissani. On vain tosi vaikeaa yrittää pitää kaikki narut pois kissan ulottuvilta. Vaikka piilottaa kaikki vaaralliset lelut, ottaa hapsulliset matot ja pöytäliinat pois ym, niin aina se löytää jonkun kaulahuivin joka roikkuu naulakossa tai jotain.

    • kissan mamma

      Eikö kellään ole ratkaisua tähän ongelmaan?
      Minunkin kissallani on mattojen hapsut ym. todellinen intohimo. Löytyisikö sellaista karkoitetta, jotta hapsut saisivat olla rauhassa. Sitruunaa en voi hapsuihin laittaa, koska se värjää/vaalentaa hapsuja.

    • Anonyymi

      Mulla uros kissa n. 10kk ja on aivan samanlainen kuin mitä kuvailit omastasi kissastasi.🙄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe