Kissa syö narua

...

Minulla on n.8kk vanha narttukissa, joka syö kaikki langat ja narut mitä vain löytää. Kaulahuivin hapsuja, maton hapsuja, kengännauhat yms. Kissalla ei ole myöskään yhtään ehjää pehmolelua enää (kaikilta syöty hännät ja jalat). Kissa saa kyllä ihan tarpeeksi ruokaa.. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mistä voi johtua?

6

3731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkokissa

syö kaikki narut ja nyörit mitä vaan vahingossa jättää esille.Myös monet villasukat ja villakaulaliinat ovat joutuneet terrorin kohteeksi. Senlisäksi kaikki muovit kiinnostaa eli se syö pienen muovipussinkin jos on hollilla.
      En tiedä mistä moinen johtuu, mutta epäilen, että kissamme on adoptoitu liian aikaisin, eli ei ole jaksettu odottaa 12vkon ikään asti.Sitten vielä se "tramppaa" sylissä ollessaan eli ymmärtääkseni yrittää saada maidon herumaan paremmin emästään..

• hanna

Mun kissa teki tota pari vuotta. Aina piti piilotella kengän nauhoja yms. Nyt se on 5v. eikä harrasta enää narujen syöntiä. Se on muuten vaarallista toi narujen syönti koska naru saattaa kiertyä sen suolistossa niin että se aiheuttaa tukoksen joka hoituu vain leikkausella. Kerran mun kissa oli syönyt ompelu lankaa ja kun se ulosti niin sen kakka papana roikkui narun perässä sen pyllystä, yök.

• luulaa3

Moni kissa on kuollut tai joutunut vakavaan tilaan narua syötyään. Naru ei tule suolistosta aina läpi ja jos se jää sinne niin edessä on tukos, suolen kuolio tms. ja vaikea leikkaus. Juuri eilen tuttuni kissa kuoli tällaisessa leikkauksessa, ja suru on valtava omistajilla ja meillä muillakin. Pitäkää siis kaikenlaiset narut poissa kissojen ulottuvilta. Myös muovit ja pehmolelun sisukset houkuttelevat toisia kissoja. Myös muihin vierasesineisiin kissoja kuolee.

• alkuperäisen viestin kirjoi...

Tiedän että narujen syönti voi olla vaarallista, siksi olenkin huolissani. On vain tosi vaikeaa yrittää pitää kaikki narut pois kissan ulottuvilta. Vaikka piilottaa kaikki vaaralliset lelut, ottaa hapsulliset matot ja pöytäliinat pois ym, niin aina se löytää jonkun kaulahuivin joka roikkuu naulakossa tai jotain.

• kissan mamma

Eikö kellään ole ratkaisua tähän ongelmaan?
      Minunkin kissallani on mattojen hapsut ym. todellinen intohimo. Löytyisikö sellaista karkoitetta, jotta hapsut saisivat olla rauhassa. Sitruunaa en voi hapsuihin laittaa, koska se värjää/vaalentaa hapsuja.

• Anonyymi

Mulla uros kissa n. 10kk ja on aivan samanlainen kuin mitä kuvailit omastasi kissastasi.🙄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      120
      2328
    2. 133
      1874
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1226
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      103
      1202
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      76
      1088
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      81
      990
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      986
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe