Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pelottavat

synttärit

Poikani täyttää 9 ja haluaisi teema-juhlat. Lähipiirissä perinteiset naamiaiset ja merirosvo teemat on käyty läpi.
Ajatuksiin nousi hirviö-juhlat.. Sellaisiin voisi käyttää kaikkea Halloween kamaa kuten tekoverta, hämähäkkejä, luurankojuttuja, toukkia, matoja yms..
Mutta miten muiden lasten vanhemmat tähän suhtautuisisvat??
Tietenkin jo kutsussa kerrottaisiin teemasta ja kehotettaisiin tulemaan asiaankuuluvasti "rääsyissä" joissa "veri ja suolenpätkät" eivät haittaisi. Aikuiset saisivat halutessaaan osallistua kahvitteluun...
Kaikki pelottava on NIIN in 9 vuotiaalla, mutta tietenkin kaiken pitäisi näyttääkin leikki-jutuilta eli mitään liian aidon näköistä ei saisi olla.
Ajatuksissa esim. litsi-luumuista tehtyjä silmiä, prinssi nakeista katkottuja sormia(ketsuppi kynsi efekteillä) pääkallo astiasta toukkakarkkeja, pihalla nukenpäällä (josta tietenkin valuisi tekoverta) "saappaan heittoa", poika keksi että tehdään hyytelö-aivoja(mistä muotti??). Yms.
Ainakin oman perheen aikuiset olisivat paikalla ja juhlat pidettäisiin päivällä/alkuillasta. Juhla ajoittuu vasta kesälle (jolloin valoisuus hieman hälventää pelottavuutta), mutta tuollainen projekti vaatii suunnittelua tai tulee turkasen kalliit juhlat..
Eli mitä mieltä?? Päästäisitkö oman 9 vuotiaasi tuollaisiin juhliin?

21

3053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkk

      ... mennä tutkituttamaan pääsi - et taida olla ihan täydellä järjellä varustettu.

      nuo lapsethan on vasta 9 v - jollekin perverssseille teineille tätä vois EHKÄ ajatella.

    • Ei lastenjuhla

      Eipä lähtis meidän poika teidän pojan synttäreille.

      Jos tuollaisille pelottelu-synttäreille menisi jostain syystä( esim. sankarin vanhemmat eivät olisi kertoneet etukäteen), saattaisipa loppua kaikenlainen yhteydenpito kyseisen perheen kanssa.

      Tyhmä idea.

    • suppeeta

      porukkaa täällä! Oma kymmenvuotiaani oli juuri muutama kk sitten Halloween-juhlissa (pidettiin myös päivällä, aikuisten valvonnassa) ja jälkeenpäin oli ihan innoissaan, kuinka oli ollut "ihanan pelottavaa"! Kyllä tuon ikäiset jo ymmärtävät tuollaisen leikin ja todellisuuden eron (meillä ainakin), kun ympäristö on turvallinen - kaverin koti jossa vanhemmat ovat paikalla.

      Tosin suosittelen tosiaan kertomista lasten vanhemmille, ettei tule klikkejä väleihin, ainakin täällä kirjoittavista päätellen semmoinen kun on enemmän kuin mahdollista.. tosin jokainenhan oman lapsensa asioista saa päättää. Mutta minä kyllä päästin omani (tosin kyselin tarkkaan järjestelyistä jne.) ja onneksi päästin, on se lapsellekin tylsää jos kaikki kaverit pääsee ja oma äiti/isä ei omien traumojensa vuoksi päästä noin nastoihin juhliin!

      • se aloittaja

        Juu juu, tarkoituksena olisikin että jo kutsussa kerrottaisiin juhlien teema ja lasten vanhemmatkin olisivat tervetulleita kahvittelemaan.
        Ja nyt huomautuksena, että olen TODELLA niuhottava äiti eli ei olisi tarkoitus OIKEASTI pelotella. (meillä lapset ei edes katso salkkareita koska se on perverssi ja lapsille sopimaton ohjelma =O) )
        Eli kaikki pelottavuudet olisivat selvästi tehtyjä kuka voi pelätä esim matokarkkeja(puna,vihreä, keltaisia) astiassa joka nyt sattuu olemaan joku tyyllitelty pääkallo.
        Muovihämähäkkejä ja käärmeitä (btw mä pelkään niitä...) Ja se nuken pään heitto olis se extreme laji, koska kyllä vähän veri-roisketta kuuluu asiaan. ;)
        Googlasin aihetta ja netistä löytyy kaikkia katkottuja käsiä yms. mutta mitään sellaista en ole ajatellut. Sen pitää olla vähän niin kuin pelottavaa, mutta selvästi feikkiä.


      • mielestäsi

        on vanhemmilla, jotka eivät halua päästää 8-9-vuotiasta kauhusynttäreille?

        Sulla oli aika lapsellinen tuo veto:"on se lapsellekin tylsää jos kaikki kaverit pääsee..." Että jos kaikki kaverit, kuulostat aika teiniltä.


      • en...
        mielestäsi kirjoitti:

        on vanhemmilla, jotka eivät halua päästää 8-9-vuotiasta kauhusynttäreille?

        Sulla oli aika lapsellinen tuo veto:"on se lapsellekin tylsää jos kaikki kaverit pääsee..." Että jos kaikki kaverit, kuulostat aika teiniltä.

        tosiaan ole teini, mutta nyt puhutaan LASTENJUHLISTA, eikä mistään kaupan rappusilla kaljoittelusta! Siinä on mielestäni vissi ero; tietty jos haluaa olla v***umainen vanhempi, niin tokihan nyt LASTENJUHLAT on syytä kieltää, vaikka tosiaan kaikki kaveritkin menee. Mitäpä siitä, vaikka kaverit vähän koulussa kiusaa, pääasia, että vanhempi on nyt vähän saanut auktoriteetin buustausta.

        Anteeksi nyt vain, mutta meidän perheessä ei vanhempien tarvitse moisella tavalla osoittaa valtaansa, lapset kyllä kunnioittaa muutenkin. Sitäpaitsi, kuinka tyhminä lapsia pidät? Meillä kun on tapana myös JUTELLA lasten kanssa esim. edellä mainituista juhlista - kyllä lapsi osaa ilmoittaa, jos ei halua mennä. Ja vanhemman tehtävä on muistuttaa, että ko. tilanteessa valinnanvapaus tosiaan on.

        Tottakai, jos lapsi tietää (ja varmasti ainakin koulussa kuulee), minkälaiset juhlat on kyseessä, niin varmasti hän alkaa pelkäämään - täytyyhän niissä olla jotain pahaa kun mun äippä ja iskä ei päästä mua..


      • mielestäsi
        en... kirjoitti:

        tosiaan ole teini, mutta nyt puhutaan LASTENJUHLISTA, eikä mistään kaupan rappusilla kaljoittelusta! Siinä on mielestäni vissi ero; tietty jos haluaa olla v***umainen vanhempi, niin tokihan nyt LASTENJUHLAT on syytä kieltää, vaikka tosiaan kaikki kaveritkin menee. Mitäpä siitä, vaikka kaverit vähän koulussa kiusaa, pääasia, että vanhempi on nyt vähän saanut auktoriteetin buustausta.

        Anteeksi nyt vain, mutta meidän perheessä ei vanhempien tarvitse moisella tavalla osoittaa valtaansa, lapset kyllä kunnioittaa muutenkin. Sitäpaitsi, kuinka tyhminä lapsia pidät? Meillä kun on tapana myös JUTELLA lasten kanssa esim. edellä mainituista juhlista - kyllä lapsi osaa ilmoittaa, jos ei halua mennä. Ja vanhemman tehtävä on muistuttaa, että ko. tilanteessa valinnanvapaus tosiaan on.

        Tottakai, jos lapsi tietää (ja varmasti ainakin koulussa kuulee), minkälaiset juhlat on kyseessä, niin varmasti hän alkaa pelkäämään - täytyyhän niissä olla jotain pahaa kun mun äippä ja iskä ei päästä mua..

        Kysyin vaan, että minkälaisia traumoja?

        Kaverit kiusaa, jos ei pääse lastenjuhliin, kun kaikki muutkin pääsee... Jatkat tuota lapsellista jankutusta.

        Minä en pidä lapsia tyhminä. Pidätkö sinä? Ei fiksut lapset ketään kiusaa joittenkin kekkereiden takia.

        Saitko sinä lapsena asiat läpi tuolla "kaikki muutkin"-jutulla? Tuollaiseksiko sinä haluat nyt, että lapsesi kasvaa? JA ihan omalla esimerkillä?


      • traumoja
        mielestäsi kirjoitti:

        Kysyin vaan, että minkälaisia traumoja?

        Kaverit kiusaa, jos ei pääse lastenjuhliin, kun kaikki muutkin pääsee... Jatkat tuota lapsellista jankutusta.

        Minä en pidä lapsia tyhminä. Pidätkö sinä? Ei fiksut lapset ketään kiusaa joittenkin kekkereiden takia.

        Saitko sinä lapsena asiat läpi tuolla "kaikki muutkin"-jutulla? Tuollaiseksiko sinä haluat nyt, että lapsesi kasvaa? JA ihan omalla esimerkillä?

        että itseä on lapsena peloteltu, milloin milläkin. Minua ei ole peloteltu, osaan erottaa leikin todesta ja haluan opettaa sen myös lapsilleni.

        "Ei fiksut lapset ketään kiusaa joittenkin kekkereiden takia." kuule, sellaisiakin lapsia on, ihan vaan tiedoksi. Ja me emme muiden lasten kotikasvatukselle voi mitään. Mutta jos itse voin osaltani vaikuttaa siihen, että lastani ei kiusata, niin oikein mielelläni sen teen.

        Tuo ei kuitenkaan ole se pointti, opetan toki lapsilleni, ettei kaikkea voi saada eikä kaikkialle päästä. Se on minun tehtäväni vanhempana. Mutta sulta on tainnut unohtua, että tässä ketjussa kyse on LASTENJUHLISTA, joihin lapsi ITSE, VAPAAEHTOISESTI haluaa osallistua! Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää?


      • mielestäsi
        traumoja kirjoitti:

        että itseä on lapsena peloteltu, milloin milläkin. Minua ei ole peloteltu, osaan erottaa leikin todesta ja haluan opettaa sen myös lapsilleni.

        "Ei fiksut lapset ketään kiusaa joittenkin kekkereiden takia." kuule, sellaisiakin lapsia on, ihan vaan tiedoksi. Ja me emme muiden lasten kotikasvatukselle voi mitään. Mutta jos itse voin osaltani vaikuttaa siihen, että lastani ei kiusata, niin oikein mielelläni sen teen.

        Tuo ei kuitenkaan ole se pointti, opetan toki lapsilleni, ettei kaikkea voi saada eikä kaikkialle päästä. Se on minun tehtäväni vanhempana. Mutta sulta on tainnut unohtua, että tässä ketjussa kyse on LASTENJUHLISTA, joihin lapsi ITSE, VAPAAEHTOISESTI haluaa osallistua! Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää?

        Kun vastaukset eivät miellyttäneet sinua, eksyit itse aiheesta.

        Minua vain kiinnosti tuo trauma-asia, mutta eihän sinun kanssa viitsi keskustella.


      • mitenkä
        mielestäsi kirjoitti:

        Kun vastaukset eivät miellyttäneet sinua, eksyit itse aiheesta.

        Minua vain kiinnosti tuo trauma-asia, mutta eihän sinun kanssa viitsi keskustella.

        eksyin aiheesta? Kommentoin asioita, joita SINUN kirjoituksessasi oli. Ja vastasin trauma-kyssäriisi; voitko kiistää asiaa? Koska sinun logiikallasi jotkut keiju/tonttu/peikko-aiheiset juhlat olisivat myös niitä boikotoitavia - kysehän on leikin erottamisesta todesta.

        Et "viitsi" keskustella.. kun et taida osata..

        Minä lopetan nyt osaltani tähän, aloittajalle oikein mukavia juhlajärjestelyjä!


      • Seurailija vaan
        mitenkä kirjoitti:

        eksyin aiheesta? Kommentoin asioita, joita SINUN kirjoituksessasi oli. Ja vastasin trauma-kyssäriisi; voitko kiistää asiaa? Koska sinun logiikallasi jotkut keiju/tonttu/peikko-aiheiset juhlat olisivat myös niitä boikotoitavia - kysehän on leikin erottamisesta todesta.

        Et "viitsi" keskustella.. kun et taida osata..

        Minä lopetan nyt osaltani tähän, aloittajalle oikein mukavia juhlajärjestelyjä!

        Jaa, täällä kiukutellaan =D


    • synttärit

      Nyt tuntuu kaikilla lukemisessa olevan vaikeuksia.. No, ok, jos teidän lapset eivät pääsisi niin olette kasvattajina vielä tiukempia kuin minä. Good for you.
      Eivätkö teidän lapset katso lasten (2) aamuohjelmissa kauhu-hotellia?? Näkevätkö painajaisia?? Meillä 3-vuotiaskin katsoo sen ja se on kuulemma tosi hyvä. Olen katsonut itsekin monesti ja se ON hyvä
      Eli siis mitä kauheaa on prinssi-nakeissa joiden toinen pää on kastettu ketsuppiin? Tai litsi-luumuissa, jotka näyttävät hiukan silmiltä kuorittuna?
      Tai ne puna-kelta-vihreät toukka karkit..
      Oikeastaan mitä enemmän ajattelen teidän vastauksianne, sitä vakuuttuneemmaksi tulen juhlien teemasta ja takuuvarmasta onnistumisesta!!
      Ne jotka eivät pääse, voivat sitten kateellisina kuunnella toisten juttuja =)

      • Ohikulkeva

        Sinulla on kovasti ongelmia kirjoittamisessa.

        Keskittyisit nyt enemmän siihen kuin luuloon, että muilla on vaikeuksia lukea.


      • synttärit
        Ohikulkeva kirjoitti:

        Sinulla on kovasti ongelmia kirjoittamisessa.

        Keskittyisit nyt enemmän siihen kuin luuloon, että muilla on vaikeuksia lukea.

        Tämän ketjun aikana olen kirjoittanut 3:sti. Aloituksen ja 2 selvennystä. Tämä on 4 viestini ketjussa.
        Kirjoitan kyllä näitä yövuoroissa, mutta oikoluettuani viestini äsken kolmesti löysin kyllä pari pilkkuvirhettä. Joten uteliaana ihmisenä haluaisin tietää ne kirjoittamiseni ongelmakohdat.
        Koko aiheen tarkoitus oli laajentaa katsantokantaa ja ehkä kuulla vinkkejä muidenkin juhlista. Tästä tuli, valitettavasti, riita siitä kuka on hyvä kasvattaja.
        Se mikä on lapsesta pelottavaa ja mikä aikuisesta on eri asia. Ja tarkoituksena ei ollut antaa käsitystä, että "pelotellaan näillä juhlilla naapurin kakaroilta paskat housuun", vaan että lapsilla olisi kivaa.
        Nyt 8 vuotias poikani osaa sen verran hyvin lukea, että Harry Potterit menevät vauhdilla, olen muuten lukenut kaikki ja ovat minustakin vähintäänkin jännittäviä.
        Osaltaan tältä pohjalta ajatus meillä pojan kanssa lähti.
        Muuten taidetaan tehdä vielä kauhu tramppis, jätti trampoliinille...


      • -Olivia-
        synttärit kirjoitti:

        Tämän ketjun aikana olen kirjoittanut 3:sti. Aloituksen ja 2 selvennystä. Tämä on 4 viestini ketjussa.
        Kirjoitan kyllä näitä yövuoroissa, mutta oikoluettuani viestini äsken kolmesti löysin kyllä pari pilkkuvirhettä. Joten uteliaana ihmisenä haluaisin tietää ne kirjoittamiseni ongelmakohdat.
        Koko aiheen tarkoitus oli laajentaa katsantokantaa ja ehkä kuulla vinkkejä muidenkin juhlista. Tästä tuli, valitettavasti, riita siitä kuka on hyvä kasvattaja.
        Se mikä on lapsesta pelottavaa ja mikä aikuisesta on eri asia. Ja tarkoituksena ei ollut antaa käsitystä, että "pelotellaan näillä juhlilla naapurin kakaroilta paskat housuun", vaan että lapsilla olisi kivaa.
        Nyt 8 vuotias poikani osaa sen verran hyvin lukea, että Harry Potterit menevät vauhdilla, olen muuten lukenut kaikki ja ovat minustakin vähintäänkin jännittäviä.
        Osaltaan tältä pohjalta ajatus meillä pojan kanssa lähti.
        Muuten taidetaan tehdä vielä kauhu tramppis, jätti trampoliinille...

        Meillä olisi ensiviikonloppuna "kauhu" synttärit 7-vuotiaalle pojalle, joka itse sai valita juhlien teeman.
        Tilasimme yhdessä kaikenlaista rekvisiittää verkkokauppa pinjatasta.
        Meidän synttäreillä tulee olemaan hämähäkin seittejä, hämähäkkejä, lepakoita ja tarjottavat sen mukaiset.
        Minusta on ainakin mukava järjestää pojalleni sellaiset synttärit mitkä se ITSE haluaa ja mistä se pitää.
        Kuitenkin pidän mielessäni sen että juhlat eivät mene "överiksi" ja tule liian pelottavat juhlat.
        Tärkeää on että kaikilla on hauskaa!!


    • -w-

      Loistava idea! Jos lapsesi itse haluaa kauhu-synttärit, niin eiköhän se ole ikäryhmälle aivan sopivaa. Itse olisin suorastaan hyppinyt lapsena riemusta, jos olisin saanut kutsun sellaisiin juhliin.

    • -reku-

      hei!olen järjestänyt kahdet kauhu synttärit sinne ehdotin pukeutuvan, kaikki pukeutuivat.Ensin pyöritettiin pulloa niin lahjat jaettiin ja sitten mentiin pöytään tarjottavana oli boolia limskaa tai mehua jossa oli matoja (karkki matoja),hampaita,sormia(nakkeja jossa tomaatti kynsi),popparia ja muuta sitten kun oltiin syöty niin mentiin ohjelmaan siinä piti keksiä vaikka vispilästä mitä muuta huyötyä siitä oli kaikki sai oman esineen.Seuraava leikki oli ympyrä ja rasti siinä muut menivät pää maahan ja yksi teki muille ympyrän siis selkään ja se ketä sai rastin siitä tuli murhaaja sitten se koski yhtä ja se yksi kuoli sitten muut arvelivat ketä oli murhaaja koska siinä oli myös poliisi joka kyseli kysymyksiä.Ja lopussa kun kaikki lähtivät he saivat pussit jossa oli jotain pientä.

    • -reku-

      kauhu synttärit on ihan huippu sanoi tyttäreni.

    • -reku-

      kaikki tulivat innolla tyttäreni sanoi että niistä puhutaan vieläkin.

    • -reku-

      kyllä meijän likka tykkäis

    • -reku-

      kiitos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe