Mistä löytyy tietoa luonnonuskonnoista

Llaurra-

Hei, eikö täällä oikeasti kukaan ole vielä maininnut, että tässä yhdistysten luvatussa maassa on olemassa oma yhdistys myös luonnonuskonnoille? Lehto ry täyttää tänä vuonna täydet 10. Käykääpä tsekkaamassa www.lehto-ry.org

Shamaaniseura ry:kin löytyy, vaikkakin vähemmän aktiivinen netissä.

Ja kun kerran listataan, niin Pakanaverkko ry:llä on myös luontokeskeisiä jäseniä.

11

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lehto on laho

      Keskusteluissa ei saa:
      ...
      # Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
      ...

      Selkeästi yhdistyksen uudenkarhea tiedottaja asialla. Ja minä kun luulin että luonnonuskonnot eivät tuputa itseään.

      10 vuotta ja mitä tuo teidän yhdistyksenne on luonnonuskovan hyväksi tehnyt? Ei niin mitään.

      • mutta totta

        Lehto on onnistunut istuttamaan Suomeen amerikkahenkisen ajattelun joka erottaa luonnonuskonnot kaikista muista pakanauskonnoista... eikä lainkaan edukseen. Olen luonnonuskova mutta en pian kehtaa sanoa sitä ääneen. Lehto on häpeätahra.


      • Ainoa järkevä hetki
        mutta totta kirjoitti:

        Lehto on onnistunut istuttamaan Suomeen amerikkahenkisen ajattelun joka erottaa luonnonuskonnot kaikista muista pakanauskonnoista... eikä lainkaan edukseen. Olen luonnonuskova mutta en pian kehtaa sanoa sitä ääneen. Lehto on häpeätahra.

        Vaikutti näin maalla syntyneelle ihmiselle melko vaihtoehtoispohjaiselle toiminnalle. Wiccoja, gootteja ja city ihmisiä.


      • Moon and Stars
        mutta totta kirjoitti:

        Lehto on onnistunut istuttamaan Suomeen amerikkahenkisen ajattelun joka erottaa luonnonuskonnot kaikista muista pakanauskonnoista... eikä lainkaan edukseen. Olen luonnonuskova mutta en pian kehtaa sanoa sitä ääneen. Lehto on häpeätahra.

        Voiko Suomessa vedota johonkin tahoon että tietty yhdistys pitäisi lakkauttaa koska se ei edusta asioita tai ihmisiä joita se sanoo edustavansa?


      • Pimeä päivä
        mutta totta kirjoitti:

        Lehto on onnistunut istuttamaan Suomeen amerikkahenkisen ajattelun joka erottaa luonnonuskonnot kaikista muista pakanauskonnoista... eikä lainkaan edukseen. Olen luonnonuskova mutta en pian kehtaa sanoa sitä ääneen. Lehto on häpeätahra.

        Mutta Lehto on wannabe Pakanaverkko. Outoa kun se kuitenkin oli olemassa ennen Pakanaverkkoa. Mutta totta.

        Tätä on Lehto ry: Nuoret vihaiset naiset koettavat matkia Pakanaverkon toimintaa mutta poistaa kuviosta satanismin.

        Se ei edusta luonnonuskontoja vaan mitä tahansa pakanallista vaihtoehtouskonnollisuutta paitsi satanismia.

        Satanismi on peikko ja pelastaja. Se on ainoa syy joka oikeuttaa Lehdon olemassaolon.

        Lehtoa ei pitäisi olla olemassa.


      • Web-addressi
        Moon and Stars kirjoitti:

        Voiko Suomessa vedota johonkin tahoon että tietty yhdistys pitäisi lakkauttaa koska se ei edusta asioita tai ihmisiä joita se sanoo edustavansa?

        Minä ainakin allekirjoittaisin.

        Luulen ettei siellä Lehdossa tajuta mitä ollaan tekemässä.. Ehkä tuo herättelisi?


    • Mitämitämitä

      Mitä täällä nyt tapahtuu??! Jotain trollausta vai..? Siis Lehto ry:hän on just paras! Asiallista tietoa....

    • eräskinvain

      Lehto on luonnonuskontojen yhdistys. Kaikki vähänkin asioihin perehtyneet tietävät että satanismi ei ole luonnonuskonto, mutta pakanuutta satanismi on.

      Satanismi on ihmiskeskeistä eikä se opeissa esim. juhlita vuodeaikojen vaihtumista. Satanismin keskiössä on ihminen, ei luonto.

      Eli miksi satanistien pitäisi päästä mukaan luonnonuskontojen yhdistykseen?

      • Eh? Hehe

        Kuka sanoi että satanistit pitäisi ottaa mukaan Lehtoon? Tuskinpa edes haluaisivat...

        Sen sijaan sanottiin, ettei lehtolaisilla tunnu olevan mitään omaa satanistien nokittelun lisäksi ja tämän väittämän todistit juuri hienosti ura-ajattelullasi.


      • eräskinvain
        Eh? Hehe kirjoitti:

        Kuka sanoi että satanistit pitäisi ottaa mukaan Lehtoon? Tuskinpa edes haluaisivat...

        Sen sijaan sanottiin, ettei lehtolaisilla tunnu olevan mitään omaa satanistien nokittelun lisäksi ja tämän väittämän todistit juuri hienosti ura-ajattelullasi.

        Eiköhän Lehdossa keskitytä muihin asioihin kuin satanistien nokitteluun. Itse en ole ainakaan nokitteluun törmännyt.

        On ihan turhaa satanistien pilkata Lehtoa. Ja samoin Lehdon väen pilkata satanisteja. Jos joskus tällaisia on tapahtunut, niin se jääkööt yksilöiden väliseksi torailuksi.


    • leimulintu

      Mikäs ihmeen dissausketju tämä on? Lehto on käsittääkseni tietoa luonnonuskonnoista jakava ja luonnonuskovia yhteen kokoava yhdistys, joka EI tavoittele taloudellista voittoa, ja jonka mainostaminen luonnonuskontoja käsittelevällä palstalla on varmasti perusteltua. Sivuilla on lisäksi ihan ilmaiseksi hyvää tietoa myös ei-jäsenille.

      Toiseksi, mikäli joku luonnonuskova ei halua tulla yhdistetyksi satanismiin, hänelle lie suotakoon siihen oikeus. Mitä opittavaa luontokeskeisellä luonnonuskovalla on ihmiskeskeiseltä satanistilta, enempää kuin esim. kristityltä tai buddhalaiselta tai sekulaarihumanistilta? Miksi jotain niin kovasti nakertaa se, että ihmiset liittyvät yhteen omien tarpeidensa mukaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe