Uni mummostani

Näin unta mummostani, joka on kuollut vuosikausia sitten. Unessa hän oli elossa mutta erittäin huonossa kunnossa. Joku sukulaisistani hälytti minut vanhainkotiin/laitokseen jossa hän asui, vastailin kännykkääni, että olen jo tulossa setäni kanssa. Veimme mummoni jonnekin pois laitoksesta, hoivailimme häntä, syötimme vauvanruoalla jne.. Uni jäi vaivaamaan minua. Mistä tällainen voisi nousta nyt yhtäkkiä?

Näin jokin aika sitten unta eräästä toisestakin oikeasti kuolleesta, silloin sain sellaisen tulkinnan, että todella kävin tuolloin tuonpuoleisessa ikäänkuin hakemassa varmistusta tiedoilleni. Miten tulkitsisitte tämänkertaista untani? Kiitos jo etukäteen!

11

3250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Siipirikko-

      Olen kuullut sanottavan, että kuolleet tulevat "kertomaan" tulevia. Mummon huonokuntoisuus ja sairauden hoito voisi vihjaista siihen, että mummo viestii jonkun omaisesi sairastumisesta ja hoidon tarpeesta. Yhteyden otto sukulaiseltasi viittaa siihen myös, sillä unen avunpyynnöt usein konkretisoituvat valve-elämään. Saatat kaatua itsekin flunssan kouriin tai mahatautiin, jolloin vain jokin vauvanruokatyyppinen mieto ruoka pysyy sisällä!
      Kerrothan vaikka parin viikon sisällä miten tulkinta osui?

      • Jotain samansuuntaista itsekin ajattelin, vaistomaisesti ensimmäinen ajatukseni oli, onko jollain sukulaisellani asiat huonosti. Edesmenneen mummoni 'pääosassa' olo kuitenkin hämmensi ja halusin saada selkeyttä ajatuksilleni. Kiitos Sinulle, että autoit minua ymmärtämään uneni viestiä!

        Mieheni juuri sanoi, että hänellä on ollut maha kipeä koko päivän ja oksettaa - olisikohan uni kertonut tästä vai onko jotain muuta vielä tulossa - toivottavasti ei ainakaan mitään kauhean pahaa! Hieman huolestutti tuo unen voimakas tunnelma. Jäädään seuraamaan tilannetta.. Kiitos Sinulle vielä kerran!


      • Tänään sukuni sai shokkiuutisen, joka tuli kaikille yllätyksenä. Asia liittyy niin miespuoliseen sukulaiseeni kuin naispuoliseenkin sekä terveyteen ja hoivantarpeeseen: veljeni vaimo synnytti tytön, jolla lienee Down-syndrooma. Vamma ei ollut näkynyt tutkimuksissa etukäteen, mutta tästäkö mummoni tuli minulle kertomaan - vai aikoiko sielu, joka viimeksi oli täällä mummonani, syntyä nyt tähän maailmaan erityishoidon tarpeessa olevana veljentyttärenäni?? (Te, jotka ette pidä jälleensyntymää mahdollisena, sivuuttakaa viimeinen lause :-))

        Kommentit jälleen tervetulleita..


      • -Siipirikko-
        cherrykirsikka kirjoitti:

        Tänään sukuni sai shokkiuutisen, joka tuli kaikille yllätyksenä. Asia liittyy niin miespuoliseen sukulaiseeni kuin naispuoliseenkin sekä terveyteen ja hoivantarpeeseen: veljeni vaimo synnytti tytön, jolla lienee Down-syndrooma. Vamma ei ollut näkynyt tutkimuksissa etukäteen, mutta tästäkö mummoni tuli minulle kertomaan - vai aikoiko sielu, joka viimeksi oli täällä mummonani, syntyä nyt tähän maailmaan erityishoidon tarpeessa olevana veljentyttärenäni?? (Te, jotka ette pidä jälleensyntymää mahdollisena, sivuuttakaa viimeinen lause :-))

        Kommentit jälleen tervetulleita..

        Sie kuule cherrykirsikka, taidatkii olla noitanaisten sukua! Tervetuloa näkijöiden heimoon...

        Kun sulle 25. päivä tulkintaani kirjoitin, tulkkasin sen mukaan että mitä itse koin muutamia vuoia sitten: kuollut isäni tuli jalkaansa pahasti ontuen näyttäytymään unessani ja samalla viikolla äitini lonkkahermo vioittui ja hän joutui joksikin aikaa pyörätuoliin. Toipui kyllä ahkeralla jumpalla rollaattorin käyttäjäksi, sitten kävelykepin käyttäjäksi mutta ontuu yhä, vuosien jälkeen.
        Pitkälti se uni ja muilta kuulemani jutut edesnmenneiden uniin tulosta kertovat järjestään aina, että unennäkijää ja vainajaa yhdistävä tekijä on olemassa ja asia joka tapahtuu, koskettaa unennäkijää.

        Sielunvaelluksesta luen (jälleen!) yhtä kirjaa jossa asiaa käsitellään monen uskonnon ja elämänkatsomuksen kautta ja niille kaikille tuntuu olevan yhteistä se, että on hyvin harvinaista että henki syntyisi pian uudestaan koska sen täytyy kuulemma analysoida rauhassa aiemmasta elämästään oppimaansa ja käydä "koulua" sekä päättää "opettajansa" kanssa mitä vielä pitäisi oppia vai joko saisi jäädä uudelleensyntymättä.

        Lohdullista se sielunvaellususko kuitenkin on: tuossa sukusi tapauksessa voidaan ajatella ko. opin mukaan että syntynyt sielu tarvitsee jostain systä tuollaisen vammaiskokemuksen tai sitten se on ns. uhrautuva sielu, eräänlainen opettaja, jonka tehtävänä on opettaa lapsen vanhemmat nöyriksi elämän eri ilmenemismuotojen äärellä jotta oppivat rakastamaan aidosti.
        Oletko kuullut sanonnan että "kun oppilas on valmis, opettaja saapuu", joka kuulemma esiintyy monissa uskonnoissa?
        Sitä lausetta kun ajattelee oikein syvällisesti, moni outo ihmissuhdekiemura saa ihan uusia näkökantoja!

        Jos aiheet kiinnostavat sinua, katso tätä:

        http://www.uniomystica.fi/


      • -Siipirikko- kirjoitti:

        Sie kuule cherrykirsikka, taidatkii olla noitanaisten sukua! Tervetuloa näkijöiden heimoon...

        Kun sulle 25. päivä tulkintaani kirjoitin, tulkkasin sen mukaan että mitä itse koin muutamia vuoia sitten: kuollut isäni tuli jalkaansa pahasti ontuen näyttäytymään unessani ja samalla viikolla äitini lonkkahermo vioittui ja hän joutui joksikin aikaa pyörätuoliin. Toipui kyllä ahkeralla jumpalla rollaattorin käyttäjäksi, sitten kävelykepin käyttäjäksi mutta ontuu yhä, vuosien jälkeen.
        Pitkälti se uni ja muilta kuulemani jutut edesnmenneiden uniin tulosta kertovat järjestään aina, että unennäkijää ja vainajaa yhdistävä tekijä on olemassa ja asia joka tapahtuu, koskettaa unennäkijää.

        Sielunvaelluksesta luen (jälleen!) yhtä kirjaa jossa asiaa käsitellään monen uskonnon ja elämänkatsomuksen kautta ja niille kaikille tuntuu olevan yhteistä se, että on hyvin harvinaista että henki syntyisi pian uudestaan koska sen täytyy kuulemma analysoida rauhassa aiemmasta elämästään oppimaansa ja käydä "koulua" sekä päättää "opettajansa" kanssa mitä vielä pitäisi oppia vai joko saisi jäädä uudelleensyntymättä.

        Lohdullista se sielunvaellususko kuitenkin on: tuossa sukusi tapauksessa voidaan ajatella ko. opin mukaan että syntynyt sielu tarvitsee jostain systä tuollaisen vammaiskokemuksen tai sitten se on ns. uhrautuva sielu, eräänlainen opettaja, jonka tehtävänä on opettaa lapsen vanhemmat nöyriksi elämän eri ilmenemismuotojen äärellä jotta oppivat rakastamaan aidosti.
        Oletko kuullut sanonnan että "kun oppilas on valmis, opettaja saapuu", joka kuulemma esiintyy monissa uskonnoissa?
        Sitä lausetta kun ajattelee oikein syvällisesti, moni outo ihmissuhdekiemura saa ihan uusia näkökantoja!

        Jos aiheet kiinnostavat sinua, katso tätä:

        http://www.uniomystica.fi/

        Kunpa vain olisin ymmärtänyt viestin sisällön tarkemmin, että olisin voinut valmistaa heitä jotenkin tähän - tiedän, turhaa jossittelua, eivät he kuitenkaan olisi minua uskoneet..

        Nämä asiat ovat kyllä kiehtoneet minua jo pitkään, toisinaan enemmän, toisinaan taka-alalle elämässä jääden. Kaikenlaista olen itsekin jo elämäni aikana läpikäynyt, ja kokemusteni kautta joutunut - tai saanut - sovittelemaan tuon jälleensyntymisuskonkin omaan perinteiseen kristinuskooni. On todella lohdullista ymmärtää, että on itse jo ennen syntymäänsä valinnut tämän kaiken läksykseen, ne vaikeimmatkin päivät..

        Kiitos vielä kerran näkemyksistäsi, 'opettajani' t. cherry :-)


    • kuolleista...

      Unet kuolleista merkkaavat aina jotain. Ne eivät kuitenkaan lähes ikinä tarkoita sitä miltä näyttävät, sillä kuolleiden ja elävien maan välinen "ovi" on hyvin "ohut".. Mutta kuolleet voivat tulla tapaamaan unissa tuntemiaan henkilöitä..

      • Mieheni vatsakipu meni jo ohi, ja jotenkin minulle jäi sellainen tunne, ettei uni viitannut ehkä siihen vaan johonkin muuhun tulevaan. Miten Sinä tulkitsisit untani, mitä mummoni halusi minulle kertoa? Olisin kovasti kiitollinen jos saisin tähän selvyyttä..


    • Eksyin lukemaan viestiäsi ja tällaisen vaikutelman se minulle toi:
      Mummo, sinulle rakas, kännyllä lisäksi, tuo viestiä itsellesi tai pojalle (kun setä oli antamassa maskuliinista energiaa). Tai molemmille. Nyt on vatsatautia liikkeellä, joten se voi tarkoittaa sitä. Onko oma haima kilpirauhasen-arvosi kunnossa? Laitos unessasi voinee tarkoittaa pikaista lääkärikäyntiä. Toivon sinulle ja pojalle parantavaa oloa. Kovin yllättäen alkoi yskittämään ja harmaa vaihtuu aina vaan vaaleammaksi. Iloa, valoa ja rakkautta! kk

    • Ehdotus

      Olisiko niin, että sinulla itselläsi olisi tarvetta saada osaksesi mummomaista hellyyttä ja paijaamista vain siksi että sinä olet sinä?

      • Kiitos Kirjekyyhkylle ja Ehdotukselle! Kiva nähdä, että omaa mieltäni mietityttämään jäänyt uni herättää ajatuksia myös muissa.. Viimeisessä ehdotuksessakin voi olla perää, olimme juuri vieneet lapset mummolaan hiihtoloman viettoon ed. päivänä ja sen jälkeen on aina vähän tyhjä olo ja ikävä kun lapset eivät pyörikään jaloissa. Unta seuraavana iltana sainkin kyllä sitten sitä 'paijaamista' osakseni... ;-)

        Kuolleiden tapaamiset unissa ovat mielestäni vaan aina kovin vaikuttavia ja niitä tapahtuu minulle harvoin, ainakin niin että muistaisin. Sen verran vielä lisäisin tästä unesta, että siinä mummoni oli täysin liikuntakyvytön ja joku painottikin unessa minulle, kuinka tärkeää oli, että hän pääsi välillä pois laitoksesta - sellainen tunne jäi, että olin/olimme ikäänkuin jättäneet hänet heitteille, unohtaneet laitokseen liian vähälle huomiolle. Vieläkö tästä nousee joltakulta kommenttia/näkemystä? Kiitos taas jo etukäteen!


      • Ehdotus
        cherrykirsikka kirjoitti:

        Kiitos Kirjekyyhkylle ja Ehdotukselle! Kiva nähdä, että omaa mieltäni mietityttämään jäänyt uni herättää ajatuksia myös muissa.. Viimeisessä ehdotuksessakin voi olla perää, olimme juuri vieneet lapset mummolaan hiihtoloman viettoon ed. päivänä ja sen jälkeen on aina vähän tyhjä olo ja ikävä kun lapset eivät pyörikään jaloissa. Unta seuraavana iltana sainkin kyllä sitten sitä 'paijaamista' osakseni... ;-)

        Kuolleiden tapaamiset unissa ovat mielestäni vaan aina kovin vaikuttavia ja niitä tapahtuu minulle harvoin, ainakin niin että muistaisin. Sen verran vielä lisäisin tästä unesta, että siinä mummoni oli täysin liikuntakyvytön ja joku painottikin unessa minulle, kuinka tärkeää oli, että hän pääsi välillä pois laitoksesta - sellainen tunne jäi, että olin/olimme ikäänkuin jättäneet hänet heitteille, unohtaneet laitokseen liian vähälle huomiolle. Vieläkö tästä nousee joltakulta kommenttia/näkemystä? Kiitos taas jo etukäteen!

        Tunsit samanlaista yksinäisyyttä lasten ollessa poissa kotoa, kuin tunnet mummosi kokeneen laitoksessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe