Meillä katoaa paljonkuntia kun tapahtuu yhdistymisiä.
Tiedättekö, missä sijaitsee uusin
ensi vuodenalussa yhdistyvä kunta
S I I K A L A T V A ?
SIIKALATVA
42
1947
Vastaukset
- -dän
......
- tietenkin
Kaikkihan sen tietää,
että kalan latva on sen purstossa. - Piippola,
tietenkin kirjoitti:
Kaikkihan sen tietää,
että kalan latva on sen purstossa.Rantsilan Raikas.
- Peer G.
Piippola, kirjoitti:
Rantsilan Raikas.
Kerropas nyt meille muillekin alueen tunnetuin kirjailija. Ei suinkaan Saarikoski - eihän ?
- Haanpää,
Peer G. kirjoitti:
Kerropas nyt meille muillekin alueen tunnetuin kirjailija. Ei suinkaan Saarikoski - eihän ?
joka kohtasi kohtalonsakin Iso-Lamujärvellä.
- Peer G.
Haanpää, kirjoitti:
Haanpään syntymän 100 v. juhlissa tri Juhani Koivisto esitelmöi. Erityisesti mieleeni jäi Hannu Taanilan muistelot hyvin elävinä.
Pentti Haanpää on minusta suuri tuntematon. - hänen
Peer G. kirjoitti:
Haanpään syntymän 100 v. juhlissa tri Juhani Koivisto esitelmöi. Erityisesti mieleeni jäi Hannu Taanilan muistelot hyvin elävinä.
Pentti Haanpää on minusta suuri tuntematon.Kiina-ekskursionsa, jossa mukana oli mm. Sylvi Kekkonen.
Osaan Arvo Turtiaisen hänestä tehdyn runon.
Olen useasti uinut Iso-Lamujärvessä miettien hänen kohtaloaan.
Haanpää oli erittäin tietoinen ajastaan. - Peer G.
hänen kirjoitti:
Kiina-ekskursionsa, jossa mukana oli mm. Sylvi Kekkonen.
Osaan Arvo Turtiaisen hänestä tehdyn runon.
Olen useasti uinut Iso-Lamujärvessä miettien hänen kohtaloaan.
Haanpää oli erittäin tietoinen ajastaan.-Iisakki Vähäpuheinen ei pitänyt kiirettä,
vaan viritteli piippuaan palamaan ja katsasteli taakspäin, jossa tumma naisparvi harakoi vielä kaukana suonselällä,Sitten hän avasi suunsa ja vastasi ja sanoi:
- Saarnavärkit...
/Pentti Haanpää/Iisakki Vähäpuheinen/1953/Teokset IX 1958
Laitoin tämän lainauksen kun usein on tullut viitattua ja käytettyäkin keskustelunikkinäni Iisakki Vähäpuheinen (nikkiä) - Turtiaisen
Peer G. kirjoitti:
-Iisakki Vähäpuheinen ei pitänyt kiirettä,
vaan viritteli piippuaan palamaan ja katsasteli taakspäin, jossa tumma naisparvi harakoi vielä kaukana suonselällä,Sitten hän avasi suunsa ja vastasi ja sanoi:
- Saarnavärkit...
Laitoin tämän lainauksen kun usein on tullut viitattua ja käytettyäkin keskustelunikkinäni Iisakki Vähäpuheinen (nikkiä)juhlaruno Pentti Haanpään 50-vuotisjuhliin:
http://192.89.123.129/siikalatva/piippola/haanpaa/index.htm - ***
Peer G. kirjoitti:
-Iisakki Vähäpuheinen ei pitänyt kiirettä,
- Saarnavärkit...
Laitoin tämän lainauksen kun usein on tullut viitattua ja käytettyäkin keskustelunikkinäni Iisakki Vähäpuheinen (nikkiä)heh!
- kerran minäkin
Haanpää, kirjoitti:
Noin 30 vuotta sitten olin kokemassa verkkoja Lamulla. Oli todella kova tuuli ja tuli mieleen, että käykö tässä niin kuin Haanpäälle. Selvittiin siitä, vaikka lujille otti.
- ristikont äyttäjien tuttu
Mitenkäs sitten tunnettu Akkaan,
joka on ristikon täyttäjille tuttu.
Missä on Akaa ?- tuttu lie
Tottahan Suomen maantieto tuttua on.
Ojasta allikkoon ja sitten vaikkapa tulee
Ö J A
Figaron häätkin siellä on jo kahtena kesänä esitetty Mozartin nuotinnoin.
- Keihäsmatkallekohan?
Muistattehan vielä Keihäsmatkat.
Etelänmatkoille mentiin taannointietysti ...?
Mistä lie Kalevi Keihäänen kotoisin ?- Peer G.
Muistanhan minä kun hän ajeli komealla avoautolla pitkin Pyhäniemeä. Komea lomailupaikka muuten nykyisin Kolmostieltä vähän
Kihniöön päin.
- Mistähän löytäisimme?
Mistähän löytäisimme oivat piiat?
Missähän olisi parhaat kutupaikat siialle? - Pitkä matkalie?
Kuinkahan pitkä matka lie Oulunkylästä Oulunsuuhun ja takaisin?
- sitroen.
noin 1200 kilometriä.
- 600
kilometria, uskoisin.
Oulunsuun pirtille, ainakin. - ole koskaanko
sitroen. kirjoitti:
noin 1200 kilometriä.
Oulussa ollutkaan?
- puhuit,
sitroen. kirjoitti:
noin 1200 kilometriä.
kaksinkerroin, miksiköhän?
ole koskaanko kirjoitti:
Oulussa ollutkaan?
9 vuotta yhtäjaksoisesti asunut, käynyt aika usein senkin jälkeen lähes 40 vuoden aikana.
- tuo vaikka
oulu,siika, pyhä,kala......joki.
Siis siikajoen varressa.- Peer G.
Ennen nuo joet piti koulussa osata luetella.
Ruotsinkin pisimmät joet, suurimmat järvet ja saaretkin.
Kemijoki-Kemihaaraoli joskus 512 km pitkä.
Maailman pisin oli Missisippi - nyt Niili öienee ?
hankaliksi ja rumiksikin tuntuvat nimet muuttuvan.
Sastamalasta on jo tehty (ruotsink. samankaltainen nimi toiselle paikkakunnalle jo olemassa) valituksia - meneeköhän läpi?
Siikalatva:
Siikavire
Latvalaho...mitkä ovat oikeasti moisen kammotuksen alkuperäiset nimet?
Siikajärvi on kaiketi olemassa...- Peer G.
Enollut kait sitten ainoa, joka hälmistyi kun kuuli telkkarin uutisissa tämän Siikalatvan
- oli mennä jotain väärään kurkkuun.
Vähän sama kuin Ala- ja Ylihärmän yhdistyessä ottaisivat vanhan nimen
- Naarasluoma ! - Peer G.
- Nääsville, mistäs Tampere on saanut nimensä?
Peer G. kirjoitti:
- Nääsville, mistäs Tampere on saanut nimensä?
Tosin, miksi Tammerfors - eipä nyt muistu mieleen...
Pitäisi kai sanoa "nuorisomalliin", että KVG..;D
- katsella,
kun sielunvalmiudet keskustelevat toistensa kanssa. ;))
Olen syntynyt Siikalatvan naapurissa.
- Peer G.
Onko tuo nimi uudelle "lapsella" mielestäsi sopiva ?
Peer G. kirjoitti:
Onko tuo nimi uudelle "lapsella" mielestäsi sopiva ?
Se on vanha nimi, sillä nimellä niitä seutuja on kait kutsuttu pitempään jo. Sopiva nimi.
- Peer G.
miljoona kirjoitti:
Se on vanha nimi, sillä nimellä niitä seutuja on kait kutsuttu pitempään jo. Sopiva nimi.
Härmä on ennen Tunjettu Naarasluomana ja Pohjankyrön kivikirkko oli suuren pitäjäm kirkko ainoa. Siihen kuuluivat kappeliseurakuntina jopa nykyinen Lapuan tuomiokirkkoseurakunta, jossa on nykyisin jopa hiippakunnan piispan ja tuomiokapitulin pääpaikka.
- Aika muuttuu Eskoseni? - Peer G.
miljoona kirjoitti:
Kuninkaanjoki vieraa edewllee, mutta
sen varrella ei olen tämän nimistä paikkakuntaa ainakaan nykyisin.
Olisihan sesomaa, että tasavallassa olisi paikkakunta nimeltä
Kuninkaanjoki ? Peer G. kirjoitti:
Kuninkaanjoki vieraa edewllee, mutta
sen varrella ei olen tämän nimistä paikkakuntaa ainakaan nykyisin.
Olisihan sesomaa, että tasavallassa olisi paikkakunta nimeltä
Kuninkaanjoki ?Niin ja senhän voisi ottaa omaksi sukunimekseen, sellainen henkilö joka on sieltä päin, ihan perustellusti.
- PeerG.
miljoona kirjoitti:
Niin ja senhän voisi ottaa omaksi sukunimekseen, sellainen henkilö joka on sieltä päin, ihan perustellusti.
Tunnen eräitä henkilöitä, joilla on sukunimenä Kuningas, Herttua lienee yleisempi eikä Keisarien suku suinkaan päättynyt Venäjälläkään Romanovien vuosisataisen hallinnon jälkeen.
- Peer G.
Teivon raveissa käyn joskus ja seuraan aina kun mahdollisuus.
Kertokaapa mille paikkakunnalle saavun olen Teivossa ? että on täällä keskipohjanmaan suunnalla. Täälläpäinhän on ainakin siikalatvan autourheilijat, lienette samasta paikasta.
Pulkkila, Piippola, Kestilä.....
Mutta tiedätkös mihin piti perustaa Selänteen kaupunki, tosin jäi vielä haaveeksi mutta ehkä joskus tulevaisuudessa.- hyvä vai
huono tuo selänne,jos olisi toteutunut?Minusta huono.
hyvä vai kirjoitti:
huono tuo selänne,jos olisi toteutunut?Minusta huono.
Kyllä se minustakin olis toteutuessaan ollut huono.
- Piippolalainen
Seudun nimenä on ammoin ollut siikalatva. Mukaan kuuluisi Pyhäntäkin, mutta eivät liitokselle lämminneet, koska oma talous on naapureita huomattavasti parempi. Siikalatva tarkoittanee alun perin Siikajoen yläjuoksua ja sen latva-alueita. Terveiset täältä Kokkolan suunnalta kotopuoleen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700