E-liput

Silloin tällöinFinnairilla ...

Olin varaamassa matkaa internetin kautta ja hinta oli 173 euroa, jatkoin eteenpäin ja annoin jo matkustajatiedot, matkaa ei voinut maksaakaan, koska hinta oli tuossa vaiheessa noussut jo 217 euroon.

Olen lähettänyt Finnairille palautteen ja kysynyt miten hinta voi muuttua matkalla kassalle ja siihen ei ole vastattu mitään, olen lähettänyt toisenkin palautteen eikä siitäkään ole kuulunut mitään.

Finnairin palvelunumeroon taas ei ole varaa soittaa, koska hinta on yli 3 euroa minuutilta.

Koskaan aiemmin en ole törmännyt vastaavaan, että matkalla kassalle hinta nousee, tällä kerralla jopa 44 euroa.

13

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinnoista

      Varasitko siis Finnairin nettisivulta? Siellähän pitäisi jo melko varhaisessa vaiheessa olla näkyvissä koko hinta kaikkine toimitusmaksuineen.

      Näin nopeasti minulla ei ole koskaan hinta muuttunut. Kerran kävi tosin niin, että varasin kaksi lippua, ja vajaan puolen tunnin kuluttua kun tuttuni varasi, hinta oli noussut useamman kympin. Koneen täyttyessähän hinta nousee. Olisikohan tuossa sinun tapauksessasi joku juuri ehtinyt tehdä varauksensa, mikä olisi nostanut hintaa? Huono systeemi kyllä, jos hinta voi ihan kesken varaamisen muuttua.

      • Silloin tällöin Finnairilla...

        Varasin Finnairin nettisivuilta ja hinta oli 173, mutta matkustajatietojen antamisen jälkeen en voinut maksaa eikä ollut muuta vaihtoehtoa kuin palata takaisin ja hinta olikin noussut tuossa välissä 217 euroon.
        En ymmärrä miten matkan hintaa voi nostaa kesken oston, kai Finnair sen verran kehittyneenä täytyis osata varautua ettei siihenkin ettei hintaa voi muuttaa matkalla kassalle.

        En ymmärrä enkä kyllä hyväksy, mutta aika paljon negatiivista palautetta Finnair tuntuu saavan monesta muustakin asiasta puskaradion kautta...
        ikävä kyllä.


      • kaikki tarvittava
        Silloin tällöin Finnairilla... kirjoitti:

        Varasin Finnairin nettisivuilta ja hinta oli 173, mutta matkustajatietojen antamisen jälkeen en voinut maksaa eikä ollut muuta vaihtoehtoa kuin palata takaisin ja hinta olikin noussut tuossa välissä 217 euroon.
        En ymmärrä miten matkan hintaa voi nostaa kesken oston, kai Finnair sen verran kehittyneenä täytyis osata varautua ettei siihenkin ettei hintaa voi muuttaa matkalla kassalle.

        En ymmärrä enkä kyllä hyväksy, mutta aika paljon negatiivista palautetta Finnair tuntuu saavan monesta muustakin asiasta puskaradion kautta...
        ikävä kyllä.

        Niin, nopeat syövät ne jotka jäävät seilaamaan ja pähkimään, kun lähtee varaamaan tositarkoituksella, kannattaa siihen viereen sitten jo varata kaikki tarpeellinen ja edetä kerralla loppuun saakka! Hinnat voivat todella nousta täyttöasteen mukaan - joku ehti ennen sinua jos kerta peruuttelit! Olen joskus varannut isommalle porukalle parissa erässä, eikä hinta toisessa satsissa ollut enää sama, ei vaikka toisen satsin yritti pilkkoa pienemmäksikin ryhmäksi. Jossain se raja vain aina on vastassa...


      • Silloin tällöin...
        kaikki tarvittava kirjoitti:

        Niin, nopeat syövät ne jotka jäävät seilaamaan ja pähkimään, kun lähtee varaamaan tositarkoituksella, kannattaa siihen viereen sitten jo varata kaikki tarpeellinen ja edetä kerralla loppuun saakka! Hinnat voivat todella nousta täyttöasteen mukaan - joku ehti ennen sinua jos kerta peruuttelit! Olen joskus varannut isommalle porukalle parissa erässä, eikä hinta toisessa satsissa ollut enää sama, ei vaikka toisen satsin yritti pilkkoa pienemmäksikin ryhmäksi. Jossain se raja vain aina on vastassa...

        En peruutellut enkä seilannut, enkä todellakaan ole ensimmäistä kertaa varaamassa matkaa.

        Onneksi Blue1 on edullisempi vaihtoehto ja asiakaspalvelu kuin palvelu muutoinkin ystävällisempää.


      • Ronja9
        Silloin tällöin Finnairilla... kirjoitti:

        Varasin Finnairin nettisivuilta ja hinta oli 173, mutta matkustajatietojen antamisen jälkeen en voinut maksaa eikä ollut muuta vaihtoehtoa kuin palata takaisin ja hinta olikin noussut tuossa välissä 217 euroon.
        En ymmärrä miten matkan hintaa voi nostaa kesken oston, kai Finnair sen verran kehittyneenä täytyis osata varautua ettei siihenkin ettei hintaa voi muuttaa matkalla kassalle.

        En ymmärrä enkä kyllä hyväksy, mutta aika paljon negatiivista palautetta Finnair tuntuu saavan monesta muustakin asiasta puskaradion kautta...
        ikävä kyllä.

        Hinta on sitova vasta maksuvaiheessa, siihen saakka se voi muuttua, jos paikkatilanne koneessa muuttuu. Jos koneessa on vain pari paikkaa vapaana halutulla hinnalla, voi hyvinkin käydä niin, että hinta muuttuu, jos joku muu on ollut nopeampi.

        Itse olen aina saanut Finnairin nettihelpin todella nopeaa palvelua. Sähköpostiin olen saanut vastauksen parhaimmillaan alle 10 minuutissa (mm. viime viikolla). Oletkohan nyt ollut ihan oikeaan paikkaan yhteydessä? Nettihelpin yhteystiedot löytyvät kyllä Finnairin nettisivuilta, www.finnair.fi > Asiakaspalvelu > Ota yhteyttä. Kun vielä klikkaa tuota Internet-palvelut -linkkiä, pääsee lähettämään meiliä suoraan palveluun.


    • hepate

      Olet perseaukinen ja hidas. Siinä syy.

      • on tyhmää

        maksaa liikaa, tollo!


      • Hoh hoijaa

        Ympäristöäsi ajatellen hyvä, kun vastasit tähän viestiin ja jätit jonkin ikkunan rikkomatta tai lyhtypylvään potkimatta!


      • VarokaaLinkkiä

        Taitavat tuollaiset epämääräisen pitkät linkit olla jotakin tietojenkalastelua. Miksi suoli24:n ylläpito sallii tällaisen massapostituksen?


    • kun et maksanutkaan

      Jos olisit maksanut lippusi, olisi hinta kenties noussut, kenties ei. Kun sitten palasit (jollain tavalla, et siis peruuttanut) takaisin varauksen alkuun, hinta oli noussut. Joku toinen oli ehkä varannut sillä aikaan sen viimeisen halvan lipun, kun sinä peruuttelit (et siis peruttanut, mutta jollain tavalla palasit alkuun, kun et kerran maksanut lippuasi). Niin se menee, joku saa halvalla lipun, joku kenties kaksi, kuten ketjussa kerrottiin. Olisit vaan maksanut, hinta oli kuitenkin suht halpa, jos määränpää oli Euroopassa. Otan liki aina kaikki mitkä on alle 200 euroa, harvemmin sen alle löytyy sopivaa.

      • Se nousi....

        Hinta nousi juuri siksi koska lippuja ei oltu vielä maksettu joten ne eivät mitenkään vielä olleet varattuna kenellään vaikka asiakas oli tietyt lennot valinnut.Kun oikein huono säkä on niin juuri sillä aikaa kun naputtelee maksutietoja,ovatkin lentohinnat taas eläneet omaa elämäänsä kuten tekevät ihan koko ajan.Silloin on vaikea maksaa tuotetta jota ei enää ole.


    • OIKEASSA!

      Itselläni käynyt sama juttu niin Finnairin kuin esim. SMT:n kautta ostettujen nettilippujen kanssa.Sillä aikaa kun naputtelee maksatustietoja jne...onkin lentojen hinta muuttunut joten maksaminen/lentojen vahvistaminen ei onnistukkaan.Itse olen törmännyt vastaavaan 3 kertaa.

      Aika hankala juttu,sillä kun merkkaa valitut lenot niin onhan ne silloin itselleen valinnut mutta harmi,että vahvistaminen tapahtuu vasta mun maksutapahtuma on onnistunut.Täsä mielessä kehittämisen varaa systeemissä kyllä.

      • Silloin tällöin Finnairilla...

        Kiva, kun joku ymmärtää... tälleen juuri minulle kävi ja siksi tympii, koska 44 euroa on iso raha summa ja tuossa nettivaraamisessa on todellakin kehittämisen varaan.


        Jos verrataan vaikka ruokakauppaan...
        asiakas ottaa tuotteen ja kävelee kassalle, joku muu on jo ehtinyt tuotteen maksaa ennenkuin pääset ostoksen kanssa kassalle...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27890
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17807
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      354
      9341
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4183
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3781
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      32
      1925
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1177
    Aihe