syömishäiriö?

syöppö

Haluaisin tietää, onko minulla syömishäiriö. Itse kallistun sille kannalle, että on BED.

Pituutta löytyy 181cm, painoa 124kg, vyötärön ympärys 126cm ja ikää 28-v.
Paino on noussut nyt kuukauden sisällä n. kuusi kiloa.

Jokaisena aamuna ajattelen tänään syöväni terveellisesti ja pieniä tai edes keskikokoisia annoksia. Ennen tuossa onnistuinkin iltaan tai yöhön asti, nykyään en sinnekään.
Oikeastaan minulle on ihan sama mitä syön, kunhan vaan saan syödä. Täysi maha tuo turvallisuuden tunteen. Toki suklaa on ihan ykkönen, yritän vaan välttää sen ostamista.

Kotona ei voi olla mitään vieras varaa, koska minä syön ne viimeistään yön hiljaisina tunteina.
Yöllä syöminen onkin ihan parasta, sillon saan syödä ihan yksin ja rauhassa. Joskus oikeen odotan että herään yöllä, jotta pääsen syömään.

Ajatukseni pyörivät hyvin paljon syömisessä, kiloissani ja kaikessa niihin liittyvissä asioissa.

Mitä surkeampi ja ahdistuneempi olo minulla on, sitä enemmän haluan syödä, lohduttaa itseäni.

Tiedän olevani todella ylipainoinen läski, mutten saa syömisiäni hallintaan.
Laihduttamisesta tiedän paljon, olen neljätoista vuotiaana laihduttanut 27 kiloa, kävin silloin ravintoterapeutilla.
Nyt en vaan tunnu saavan otetta, pari kiloa jos saan pudotettua se tulee heti takaisin.

Häpeän itseäni ja kilojani, en enää tiedä mitä teen itseni kanssa.

3

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärrän sinua

      Hei!
      Kuulostaa että jonkinasteinen syömisongelma sinulla on, en osaa tosin sanoa että onko ihan bed. Mutta jos ajatuksesi liikkuu paljon ruuassa ja sen määrää on vaikea kontrolloida, ei se ihan normaaliakaan ole.
      kerrot häpeäväsi itseäsi. Se ei kuulosta hyvältä. Avain syömishäiriöistä parantumiseen on se, että alkaa arvostaa ja rakastaa itseään, kiloista huolimatta. Kun itsestään välittää, haluaa itselleen myös hyvää. Mieti missä olet hyvä? Mistä muusta saat nautintoa kuin ruuasta? Ala hoitamaan itseäsi ja ole lempeä itseäsi kohtaan. Jos haluat laihduttaa, tee se hitaasti ja varmasti, pikkuhiljaa muuttaen elämäntapoja paremmiksi. Olet joskus pystynyt laihduttamaan, pystyt siihen varmasti nytkin. Mutta motiivit täytyy olla kohdallaan. Tulos ei ole pysyvä, jos teet ulkoisista paineista. Muutos täytyy tulla sisältäsi. Ala harrastaa vaikka jotain, ei pakolla mitään liikuntaa, vaan ihan mitä vaan mistä nautit. leikkauta tukkasi, raikasta ulkonäköäsi ja rakasta itseäsi kiloineen päivineen. AJattelen sinua lämmöllä.

    • sapuskahäiriöitä

      Välillä on sellanen olo jotta pitää syödä älyttömästi.
      Eilen menin kauppaan enkä voinut mitenkään vastustaa kananmunia.Eli kotiin päästyäni paistoin pannussa oitis 10 munaa.
      Sitä vaan alkaa himoita jotain ruokaa.Usein sulatejuustoa tai homejuustoa.Tai suolapähkinöitä.Ja kun himo iskee,pitää ostaa sitä ja paljon.
      Ja sitten nukuttaa älyttömästi.Seuraavaksi saatan nukkua 24 tuntia putkeen.
      Liikun välillä aika paljon.Kävellä saatan 30km putkeen.Ja sitte pari kebabbia menee kuin tyhjää vaan.

      • elysa

        paskat teillä mitään bed:iä ole, olette laiskoja syöppöjä, jotka koittavat kaksiä jonkun syyn miksi voisivat vain syödä ja syödä lisää... "mulla on syömis häiriö bed en mä voi tälle mitää" teidän pitäisi ottaa itseänne niskaasta kiinni ja tehdä painollenne jotain eikä vain keksiä tekosyitä miksi syödä lisää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe