Apua. Olen nettiväittelyaddikti. Pakko väitellä niin kauan että saa sanottua viimeisen sanan. Jokaiseen provoon on pakko langeta vaikka ne tietää provoiksi. Yhtäkään herkullista silmiin osuvaa väittelyä ei saa jättää väliin. Jokaiseen pikkuasiaan on pakko olla joku mielipide. Kaikissa muissa päiväaskareissa mielessä pyörii vain joku aivan turhanpäiväinen pilkunviilausväittely josta on pakko selvitä voittajana! Kuinka paljon energiaa onkaan valunut tällaiseen turhuuteen. Oijoijoijoi. Ja voivoivoivoi.
Nyt testaan ja itseäni. Vieroituskuuri. Näin tänään yhden herkulliseen aiheeseen liittyvän keskustelukejun mutta jätin vastaamatta. On aika vapautunut olo. Ettei tarvitse vastata!
:-)
Nettikeskusteluaddiktio
11
1847
Vastaukset
- Tässä yksi
Tätä harrastan myös minä.
Kirjoittelen yleensä vastakkaisia mielipiteitä, vaikka en edes olisi eri mieltä.
Pakko pitää tietotaso korkealla, että pystyy joka asiasta väittelemään ja saa sen viimeisen sanan.
Se on surun päivä, kun vastaan sitten sattuu verbaalisesti lahjakas väittelijä, joka myös on paneutunut asiaan. Siinä joutuu miettimään päänsä puhki, että selviää keskustelusta "kunniallisessti".
Mihinkään uskonto- tai aborttikeskusteluihin en osallistu, koska ei minua oikeasti mikään kiinnosta. Eikä mulla ole mistään niin kovin vahvoja mielipiteitä. Esimerkiksi aborttikeskustelussa on niin pitkiä puheenvuoroja ja ketjuja, että en edes viitsi lukea niitä.
On tästä jotakin hyötyäkin. Minulla ainakin on kirjoitustaito kohentunut aiemmasta. Myös sivistysanat on aika hyvin hallussa, koska niitä on joskus heitettävä kehiin, kun alkaa argumentit loppua.
En jaksa enää kotona tingata joka asiasta, kun hoitelen tämän tarpeen netissä. Joten perhe-elämälle tästä on hyötyä.- aloittaja
Joo, tietotaito karttuu huimaa vauhtia tämän harrastuksen kautta. On pakko ottaa selvää asioista jos aikoo väitellä kunniakkaasti. ;-) Verbaalinen taitokin kehittyy kun täytyy miettiä että miten asian saa sanottua mahdollisimman selkeästi ja ytimekkäästi. Omat kirjoitukseni tuppaa aina venymään liian pitkiksi joten siinä pitäisi vielä petrata mitne saisi kaikki asiansa sanottua mahdollisimman lyhyesti.
Hauska harrastus, eikä ole aikomusta lopettaa kokonaan, mutta välillä menee överiksi. - Satuin lukemaan
aloittaja kirjoitti:
Joo, tietotaito karttuu huimaa vauhtia tämän harrastuksen kautta. On pakko ottaa selvää asioista jos aikoo väitellä kunniakkaasti. ;-) Verbaalinen taitokin kehittyy kun täytyy miettiä että miten asian saa sanottua mahdollisimman selkeästi ja ytimekkäästi. Omat kirjoitukseni tuppaa aina venymään liian pitkiksi joten siinä pitäisi vielä petrata mitne saisi kaikki asiansa sanottua mahdollisimman lyhyesti.
Hauska harrastus, eikä ole aikomusta lopettaa kokonaan, mutta välillä menee överiksi.Eikö tosiaan ole muuta tekemistä? Oletteko aikuisa ihmisiä vai jotain nörttiteinejä?
Sinä ainakin voit miettiä, missä on pilkun paikka! - hyvinkin
Satuin lukemaan kirjoitti:
Eikö tosiaan ole muuta tekemistä? Oletteko aikuisa ihmisiä vai jotain nörttiteinejä?
Sinä ainakin voit miettiä, missä on pilkun paikka!>Eikö tosiaan ole muuta tekemistä?
Kysyppä sitä itseltäsi. Eikö oo parempaa tekemistä kuin laukoa tollasta shittiä? Mee ulos kävelylle tai jotain. - elämätön
Satuin lukemaan kirjoitti:
Eikö tosiaan ole muuta tekemistä? Oletteko aikuisa ihmisiä vai jotain nörttiteinejä?
Sinä ainakin voit miettiä, missä on pilkun paikka!Ihan asiallinen keskustelu, mutta osanottajissa lienee väittelyn tarve aikas voimakas - nettiväittelyaddikteista voisi puhua enemmänkin sillä heitä on! Oma kokemukseni on että puoliso vaihtoi minut keskustelufoorumeihin, olen siis nettiväittelyaddiktin leski...
- addilainen
Sain neuvon nettiaddiktiooni; ala joogaamaan. Tilasin netistä kirjan. Siinä on ohjeet.
Päivällä en ehdi nettiin, mutta iltaroikkumisen katkaisee tehokkaasti joogaharjoitus.
Sen jälkeen nettikeskusteluihin ei ole enää mielenkiintoa. - Heh heh.
Sinä kun olet perusluonteeltasi aikamoinen päällepäsmäri ja haluat olla aina kasan ylimmäisenä käskyttämässä ja komentelemassa muita, niin ei luonteestaan noin vain suit sait eroon päästä jättämällä yksi turina väliin.
Taidat olla ehta savolainen?- että tapaa enemmän
ihmisiä oikeessa elämässä. Voi keskustella ja väitellä niiden kanssa. Tietty niitä sellaisia kavereita, ihmisiä ja ystäviä ei ole niin helppo saada. Netistä löytyy juttelukavereita helposti. Mutta kaikki on kuitenkin oman ruutunsa takana, eikä kauheesti oikeesti kuitenkaan tutustuta, mikä on tosi harmillista. Olis kiva tutustua oikeestikin.
Sitten ei aika ja ajatukset enää pyöri siinä, miten minä itse muotoilin lauseeni, kuka ne saattoi lukea ja mihin se saattoi vaikuttaa. Loukkaantuiko joku, ymmärsikö kukaan nyt oikein etc. - niinpä niin
että tapaa enemmän kirjoitti:
ihmisiä oikeessa elämässä. Voi keskustella ja väitellä niiden kanssa. Tietty niitä sellaisia kavereita, ihmisiä ja ystäviä ei ole niin helppo saada. Netistä löytyy juttelukavereita helposti. Mutta kaikki on kuitenkin oman ruutunsa takana, eikä kauheesti oikeesti kuitenkaan tutustuta, mikä on tosi harmillista. Olis kiva tutustua oikeestikin.
Sitten ei aika ja ajatukset enää pyöri siinä, miten minä itse muotoilin lauseeni, kuka ne saattoi lukea ja mihin se saattoi vaikuttaa. Loukkaantuiko joku, ymmärsikö kukaan nyt oikein etc.voi kuinka haluaisinkaan enemmän live-kavereita.
- mieti sitten.
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&subcat=2271
Katso vaikka huumeet palstaa, jossa kannabistit vain ärsyttävät toisiaan trollaamalla kuka milläkin tavalla. Alkoholi palsta ei ole sen kummoisempi siellä vain väittelevät AA:laiset ja "kohtuukäyttäjät". Päihdepolitiikka palstasta puhumattakaan.
Omasta mielestäni näyttäisi siltä että eniten nettiväittelyaddikteja löytyy noiden kannabistien parista. Lähes joka puolella s24 törmää hamppu.nettiläisiin puhumattakaan muista palstoista.
No myönnetään olen itsekin nettiväittelyADDikti. ;) - Nettitrolli
Nettiväittelyissä pätee sama tapa kuin politiikassakin: ymmärtää toisten sanomiset tahallaan väärin ja sitten höykyttää sitä olkiukkoa oikein kunnolla. Tuollainen trollaus saa vastaväittelijällä verenpaineen kohoamaan, eikä hän voi olla vastaamatta viestiin.
Oma asiantuntemus on ehdotonta hyvälle nettiväittelijälle, sillä muut jättävät viestit lukemassa, jos paistaa läpi, ettei oikeasti ymmärretä aihepiiriä. Mutta sitten kun hallitsee aiheen ja osaa argumentoida vastaan (ihan kummalta puolelta tahansa), niin sen jälkeen voi olla avoimen sarkastinen vastapuolta kohtaan hänen "ymmärtämättömyydestään", sekä itse voi edelleen briljeerata knoppitiedolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569