viinanhimo

..iski..

viime viikonloppuna loppuna tosi rajusti, vähän yllättäen mutta onneksi parin sattuman vuoksi en päässyt ostamaan viinaksia.
Olen ollut nyt 5 kk juomatta enkä millään haluaisi aloittaa alusta kun olen näinkin pitkälle päässyt, sillä tiedän jos vähäänkään otan niin siitä alkaa taas uusi juomiskierre.
Haluaisinkin kuulla miten te muut raitistuneet olette selvinneet tilanteesta jos teille on iskenyt viinanhimo .

13

1414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on haluja

Kyllä diabetespotilaankin tekee mieli joskus syödä monta kermaleivosta peräkkäin. Siitä selviää ajattelemalla seurauksia ja vaikka siirtämällä aloitusta päivä kerrallaan. Jos päättää, että enpäs otakaan tänään, huominen on eri asia, niin juomisentuska hieman helpottaa ja sitten tekee seuraavana päivänä ratkaisun, kannattaa tai ei ja niin jatkaa.
      Väittäisin, että jokaiselle, pitkäänkin raittiina olleille tulee hetkiä, jolloin tekee mieli ottaa. Jotkut puhuu, että oikein suu napsaa. Silloin vain täytyy elää sen himon kanssa hetki, aivan varmasti se ei jää pysyväksi ja toistuu aina vain harvemmin.
      Heikot hetket on voitettavissa, joten sinnittele niiden yli, koska erinomaiseen alkuun olet päässyt.

• Oolofi

mitä se viinanhimo tarkoittaa. Mutta eiköhän sekin selviä vielä, kuten nykyään luulen jo tietäväni mitä tarkoittaa ''retkahdus''.

Kuiteskin. Päivä kerrallaan.

• Anonyymi
        UUSI

Alkoholistina voin kertoa että päätämpäs olla juomatta ei muuten onnistu aina ja tosi harvoin, se viinanhimo on niin kuin piru jyystäis sun pääsi hajalle ennenkun saat sitä viinaa. olen ollut monta kertaa ilman viinaa useamman vuoden kun se tunne tulee et nyt riitti. silloin on helppo olla ilman kun se tulee omasta tahdosta, en osaa selittää mikä se tila on mut se tulee vaan et nyt riitti. silloin jätin tupakin ja useemman kerran viinan. tupakista olen ollut jo 25v ilman, mutta se viina perkele. alkoholistille ei tarvi kun se yksi ryyppy niin taas alkaa. tiedän kokemuksesta. itsellä viimeksi loppui raittius juhlissa yhteen siiderirryyppyyn ja taas mentiin. sitä ei ymmärrä kun toinen addikti ,onse viina ,ruoka, seksi tai mkä kullakin on ja se on sairaus ,missä muukkin. toivon kaikille addikteille voimia oman riippuvuutensa kanssa sydämmestäni. minulla se on kestänyt jo 45vuotta. eikä lopu koskaan,

• ja hyväksi havaittu

keino, että soittaa kohtalotoverille, tutulle tai tuntemattomalle puhuakseen tai tavatakseen.

• vapautunut

- lähteä kävelylle/lenkille, niin että tulee hiki
      - painaa mieleen seuraavan aamun krapulaton olo: kun herää terveenä, tunteen onnistuneensa sillä kerralla
      - jos jää rahaa säästöön, voi suunnitella ulkomaan matkaa (itsellä säästyy usean ulkomaan matkan rahat vuodessa kun ei ryyppää, jos lopettaisi tupakan polton, säästyisi vielä 700 e vuodessa lisää!!)

• Oolofi

Tulee halvemmaks.

• vee-e
    • .....

..kun suu alkaa jo oikein napsumaan ja posket kastuvat (sisäpuolelta) - silloin on napattava itseään niskasta kiinni lähdettävä 1/2-1 tunnin kävelylle.
      Jo vain lähtee pahimmat höyryt ja tilalle tulee rentous (sillä kertaa).

• Oolofi

niin sillon on tempastava litran tuoppi olutta ja soiteltava kaikille kavereille, jos joku haluis ottaa vähän seurana.

• Prkl..
        Oolofi kirjoitti:

niin sillon on tempastava litran tuoppi olutta ja soiteltava kaikille kavereille, jos joku haluis ottaa vähän seurana.

Välillä käyt ryhmässä ja lupaat lopettaa kaljan kittaamisen, ja tämän tästä kehottelet muita juomaan.
        Mikähän linjasi mahtaa olla? Sitä ei liene ollenkaan?
        Luuletko, että voit kekkaloida elämäsi läpi jonain väliaikaisjuoppona? Ei onnistu, sinultakaan.

• Oolofi
        Prkl.. kirjoitti:

Välillä käyt ryhmässä ja lupaat lopettaa kaljan kittaamisen, ja tämän tästä kehottelet muita juomaan.
        Mikähän linjasi mahtaa olla? Sitä ei liene ollenkaan?
        Luuletko, että voit kekkaloida elämäsi läpi jonain väliaikaisjuoppona? Ei onnistu, sinultakaan.

Otan joskus brenkkua ja joskus käyn ryhmissä. Sellanen minä olen. Nyt ois tavotteena olla ainakin kesäkuuhun asti absolutistina.

• Vajaataitoinen
        Oolofi kirjoitti:

Otan joskus brenkkua ja joskus käyn ryhmissä. Sellanen minä olen. Nyt ois tavotteena olla ainakin kesäkuuhun asti absolutistina.

Riittää kun nyt olet ensin tämänkin päivän. Huominen pitää huolen itsestään.

• calmato

Monilla iskee viinanhimo, jos ei verensokerit ole tasapainossa. Nestetasapaino myös, hyvä juoma on puolet omena- tai rypäletuoremehua ja puolet kivennäisvettä. Kannattaa katsoa, että syö säännöllisesti ja nukkuu tapeeksi. Liikunta auttaa.

Jotkut pitävät aina mukana jotain myslipatukkaa tai muuta nopeaa syötävää, jos kohtaus yllättää. Kaikilla makea ei auta.

Soitto toiselle raittiille ja vaikka treffit hänen kanssaan on myös hyvä apu.

Tsemppiä, raittius on iloinen asia - vaikka joskus joutuisi hammasta puremaan ;-)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      207
      3556
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      13
      3246
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      63
      2499
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2145
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1960
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      6
      1868
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      40
      1698
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1581
    9. Mikä kaivatussasi

kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1143
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74