37-vuotiaana raskaana

Ore

Olen 37v ja raskaana 11 4. Tämä on toinen lapsi ja ensimmäinen lapsi on jo 8v. Tuntuu etten löydä mistään tietoa meistä "vanhemmista odottajista". Olisi kiva kuulla muidenkin samassa tilanteessa olevien tuntoja. Itse olen ollut tosi väsynyt koko raskauden ajan ja muutenkaan en ole onneni kukkuloilla, kuten ehkä olin ensimmäisen lapseni kanssa. Pelkään myös että odotusajasta tulee vaikea iän tms. takia. Kertokaapa mielipiteitänne muut, kiitos.
T. Omena

14

4084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zeerah

kanssa 37v ja ensimmäinen lapsi reilun vuoden, rv13 paikkeilla mennään. Alkuun olin mielettömän väsynyt, mutta nyt pari viikkoo olen ollut jo energisempi. Kyllähän tämä raskaus tuntuu menevän vähän "siinä sivussa", kun esikkokin vielä niin pieni ja vaatii huomioita. Vielä on silleen varovaisella mielellä, viikko kerrallaan katsotaan...

• Ja ikää on 43 v.

Älkäähän tyttöset miettikö ikäänne turhaan!
      Tämä on jo 43 eikä tunnu missään. Nyt on ihanaa olla raskaana kun elämän perusasiat ovat tukevasti tolallaan.
      Tokihan tähän ikään liittyy omat riskinsä mutta kuten minulla on tapana sanoa: voin jäädä iltapäivällä rekan alle ja se on siinä. Ei kantsi murehtia etukäteen eikä katsella mennyttä elämää vaan ollaan tässä hetkessä, lepäillään ja silitellään masua, miestä ja lapsia jos niitä on jo.
      Ihanaa raskausaikaa teille ja sopivan lämmintä kesää! Eikä ollenkaan suonenvetokohtauksia keskellä yötä...kiitos.:)

• ja täytän pian

37 ja lapsi tulossa, eka. viikkoja kohta 30.

oon ollu elämäni kunnossa ja hyvävointinen.

en usko et ikä siihen vaikuttaa, raskaudet on vaan erilaisia.

yövalvomiseen ja jaksamiseen varmaan vaikuttaa. itte en siitäkään huolta kanna kun se ei auta mitään. aika näyttää millanen lapsi on valvomisen yms suhteen.

• ja viikot 11+5

Meillä 3 lasta ennestään. Kaikki raskaudet olleet täysin erilaisia. Tosin tätä viimeistä ennen sain monta keskenmenoa, ja valitettavasti enhän vieläkään ole "puhtailla" vesillä. Joka tapauksessa (pahoinvoinnista, kovasta mahasta ja väsymyksestä huolimatta) olen todella onnellinen.

Onhan moni muukin "hieman vanhempi" saanut lapsen, ja kaikki ovat menneet hyvin!!

• Riitta3457

Olen 43-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Kaikki on mennyt hyvin. Väsymystä oli alkuun, mutta sitä liene useimmilla, iästä riippumatta. Ajoittain on kyllä välillä vieläkin, mutta ei häiritsevästi. Puolessa välissä raskautta mennään:=)

En oikein usko, että pelkkä ikä vaikuttaisi odotusajan vaikeuksiin. Itse olen ainakin tähän saakka päässyt helpolla. Saa nähdä mitä tuleman pitää.

• jeanne

Olen 39- vuotias ja hyvin on mennyt raskaus.
      Oma fyysinen kunto vaikuttaa asiaan ja se, että ei ole sairauksia.
      Jaksoin näille loppumetreille asti todella hyvin, mutta nyt kun synnytys on aivan pian voimat vähentyneet :)
      Liikuntaa olen aina harrastanut se on voinut vaikuttaa tähän jaksamiseen.
      Pidän elämänkokemusta myös etuna psyykkisen valmistautumisen suhteen.

• terveisiä että

samassa veneessä ollaan. Olen 37v. mutta kesällä täytän 38v. Nyt rvo 40 6 ja ennestään kahdeksan v. tyttönen, saman miehen kanssa. Olen voinut ihan hyvin, ainahan raskaus tuottaa pientä kremppaa. Nyt loppuraskauden olen ollut väsyneempi ja ei jaksaisi enää tätä raskautta. Jotenkaan en tällä hetkellä koe itseäni vanhaksi, päin vastoin elämänkokemusta tullut ja tämä tuo paljon hyvää perheeseen. Nykyään me naiset ollaan nuorekkaita ja huolehdimme itsestämme. Kaikille tsemppiä odotukseen!

• Rochetta

Moi vaan

Sain kahden keskenmenon jälkeen viime vuoden huhtikuussa upean tytön joka nyt (jos kaikki menee hyvin) sisaruksen kun hän on 1v 6kk ja äiti silloin jo täyttänyt 39v. Tämä raskaus tuli hieman yllättäen kun ei ole paljon aikaakaan ollut tuon miehen kanssa mutta kai se kerta riittää ;)
      Olen vielä kaiken kukkuraksi yrittäjä jolle ei tuuraajia paljon löydy joten jännittää ajankäyttö kun rakas toinen lapsi tulee, huh.
      Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä että kyllä ne asiat sitten lopulta selviää, onhan se pakkokin.

Halauksin
      Rochetta

• Tilanne mulla

Olen 37, ennestään kaksi jo kouluikäistä lasta. Nyt viikkoja kasassa 14.

Olen ollut väsynyt, pahoinvoipa, nuhainen ja kaikin puolin surkea, mutta elän toivossa, että tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Ikä huolettaa vähän. Keskenmenojakin on ollut, joten mietityttää, meneekö kaikki hyvin ja miten jaksan, jos ei mene...

Toisaalta nuo olemassa olevat lapset ovat iso ja tärkeä osa elämäämme. Emmehän muuten lisää tahtoisi. Uskomme, että perheeseen mahtuu vielä lisää.

Ei voi kuin odottaa :)

• ikinuori 43v

Täällä meneillään viikkoja pian 15.Olo on mitä mahtavin.Yksi lapsi mulla on ennestään joka on jo 18v.Kaksi keskenmenoa tullut viidenvuoden sisällä, mutta nyt näyttää hyvältä sillä kaikki OK tähän mennessä.joten iltatähteä tässä odotellaan :)

• Taikatuutikki

Eli samaan klubiin kuulun; esikoista odottelen ja mainio on ollut olo. Pientä väsymystä, kuuluu asiaan tässä kohtaa (rv18 0). Helistimen odotus-keskustelupalstalla on aktiivinen "40 ja risat" keskusteluryhmä, sinne vaan kaikki mukaan tuumailemaan ja juttelemaan! :)

• jonkun_lapsi :)

Oma äitini sai saman ikäisenä pikkuveljeni ja kaikki meni hänen kohdallaan hyvin :)
      Ja se että ensimäinen lapsesi on 8v "jo" ei ole edes paha.Mulla ja veljelläni on 12 vuotta ikäeroa :D Siskollani on 9 vuotta :)
      Meillä on tuttavia jotka ovat saaneet yli 40v muutamankin lapsen niin on heilläkin myös raskaus mennyt hyvin.Väsymys on normaalia ja tunteet että mikään ei tunnu miltään.Ei sitä jaksa samalla tavalla kuin 15 vuotta sitten.
      Toivottavasti kevät ja kesä piristävän mieltäsi sitten kun saapuvat =)
      Onnea odotukseen :)

• 39v.

Kuulun myös "vanhoihin" odottajiin,odotan nyt toistani,rv 26 5 ja itselläni ennestään kohta 15v. täyttävä tyttö.Odotus aika mennyt todella hyvin ja pikku kaveri on tosi kova liikkumaan,ainoastaan yöt on hiljaista aikaa muuten tohinat alkaa jo aamu kuudelta :) .Moni ajattelee tämän ikäisen olevan vanha äidiksi...miksi olisi?????En minä ainakaan tunne olevani vanhus,pikemminkin nautin tästä taskaudesta melkeinpä enemmän kun ensimmäisestä!!

• Omena/Ore

Tosi mahtavaa että näin moni vastasi ja huomasin etten ole todellakaan yksin. Eikä se ikä aina tarkoita sitä että raskaus olisi vaikea.
      Kiitos, t. Omena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe