Tylsä Turku

Emerald

Täällä jo muutaman vuoden asuneena on sellainen olo, että on tämä jo nähty. Aina samat tapahtumat joka vuosi, samat hapannaamat ja juopot kaduilla, hehe. Kaipaan jonnekin missä on positiivisia, iloisia, ELOISIA ihmisiä. Sellaisia, joiden kanssa ystävystyy helposti.

En jaksa aina olla se, joka tekee itseänsä tykö. Turkulaisille riittävät ne samat kaverit jotka heillä on ollut ala-asteesta asti, uudet ihmiset ovat samantekeviä.

Mihin lähtisin, olen vapaa lähtemään minne vaan. Espanja? Englanti? Usa? Tiedän kyllä että joka paikassa on omat ongelmansa, mutta nuo maat eivät ole ainakaan niin sulkeutuneita ja ankeita.

27

1482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnensa seppä

Kokeileppa vaikka noita välimeren maita, siellä kyllä Tutustuu ihmisiin todella helposti, turkulainenkin.

Sehän meissä turkulaisissa on, niin kuin sinussakin. Ettei oikein jakseta tehdä tuttavuutta. Muiden pitäs tulla tykö!

Mutta minkäs me sille voimme, sinä ja minä. Koitetaan kuitenkin jaksaa tehdä tuttavuutta jatkossakin.

Suomessa on sellaiset olot, että täällä nyt vaan on ankeaa. Maan kulttuuri ei ole sieltä iloisimmasta päästä, ellei junttikulttuurista kumpuavia mukahauskoja tempauksia lasketa.

• hhhhhh...

"Suomessa on sellaiset olot, että täällä nyt vaan on ankeaa."

En kyllä ymmärrä joidenkin suomalaisten harjoittamaa itseruoskintaa, mikä välistä tuntuu olevan melko trendikäs ilmiö.

Kuten itse sanoit, olet oman onnesi seppä. Turha syyttää muka-ankeaa kulttuuria. Turun kokoisessa kaupungissa on myös turha syyttää muita, jos ei osaa etsiä ulospäin suuntautuneita ihmisiä.

• ei tietoa

Kyllähän Espanja, Englanti ja Usa ovat ihan kivoja kaupunkeja. Niissä kaupungeissa on joka päivä uusia tapahtumia. 365 eri tapahtumaa vuodessa.

Usa-nimisessä kaupungissa pääsee ajamaan autolla kaikki autoa pitemmät matkat, koska siellä ei ole edes alkeellisinta kaupunkikulttuuria. Siellä on vain viiksekkäitä sekä kiharatukkaisia säkkejä, jotka syövät rasvahampurilaisia autoissaan. Erittäin mielenkiintoinen paikka.

Englanti-niminen kaupunki on ihan toista maata, vaikka onkin euroopan kaupungeista lähinnä Usaa. Seillä ihmiset yrittävät elää, kuten Usassa.

Espanja-niminen kaupunki on kaukana Usamaisesta säkkilästä. Siellä ihmiset ovat kauniita - joskin tummia - ja hyvin pukeutuneita. Tässä kapungissa on myös kukoistava eurooppalainen kaupunkikulttuuri ja muutenkin sivistynyttä meinikiä. Kannattaa kokeilla muitakin Eurooppa-nimisessä maassa olevia kaupunkeja.

Turussahan pyörii joka päivä sama ohjelma. Mutta totuushan on se, että tämä sama tylsä ohjelma pyörii myös muuallakin Suomi-nimisessä kapungissa.

• sai nauraa

Täydellinen vastine tyhmälle viestiketjun aloittajalle.
        Oli oikein ilo lukea.
        Kiitos!

• Turun poikii

Hyvin puhuttu siellä, aivan mahtawaa ja varsinkin ansaittua tylytystä ketjun aloittajalle!

• Kanukki pian itsekin

Kannattaa kokea!

Ihmiset uskomattoman ystävällisiä ja elintaso selvästi suomea korkeampi.

• Tukholmaan!

Lähde Tukholmaan! Se sijaitsee lähellä ja kulttuurikin on samantyylistä, mutta meno silti ihan erilaista. Ihmiset ovat rentoja ja kohteliaita, paikat siistejä ja liikenne toimii. Suojatienkin yli pääsee aina ilman pelkoa kuolemasta, kun ei ole hulluja suomalaisia kaahaamassa yli.

• Emerald

Itse asiassa Tukholma onkin yksi mun lempipaikoista! :) En ole pidempään oleskellut mutta usein käynyt. Siellä on ihana suvaitsevainen ilmapiiri ja todella värikäs paikka. Ainoa probleema on ruotsin kieli jota en niin kauheesti tykkää puhua. Englanti mulla on todella sujuva.

• Mmjklms

entäs helsinki

• Emerald
        Mmjklms kirjoitti:

entäs helsinki

Sitäkin mietin..siellä on kyllä kaikkea mitä täällä ei ole: toimiva joukkoliikenne, lentoyhteydet, isot konsertit, museot, kunnon kahviloita ja ravintoloita, ja vielä Lintsi :) Asuntotilanne siellä on kyllä huono.

• juu juu
        Emerald kirjoitti:

Sitäkin mietin..siellä on kyllä kaikkea mitä täällä ei ole: toimiva joukkoliikenne, lentoyhteydet, isot konsertit, museot, kunnon kahviloita ja ravintoloita, ja vielä Lintsi :) Asuntotilanne siellä on kyllä huono.

Niin.. Finnairi lähti Turusta kasvattelemaan Vantaan lentokenttää, mutta kahvilat ja ravintolat Turussa eivät kyllä häpeä yhtään Helsingin tarjonnan edessä. :D

Helsinki on itseasiassa suhteellisen perseestä. Tekokaupunki kokonaisuudessaan. Turussa on sentään aitoa kaupunkikulttuuria!

• Emerald
        juu juu kirjoitti:

Niin.. Finnairi lähti Turusta kasvattelemaan Vantaan lentokenttää, mutta kahvilat ja ravintolat Turussa eivät kyllä häpeä yhtään Helsingin tarjonnan edessä. :D

Helsinki on itseasiassa suhteellisen perseestä. Tekokaupunki kokonaisuudessaan. Turussa on sentään aitoa kaupunkikulttuuria!

Täällä on ehkä 2 (!) kahvilaa: Cafe Art ja Fontana. Muita ei voi oikein kahviloiksi nimittää. Helsingissä roppakaupalla. Esim. Ekberg jossa on jopa pöytiintarjoilu. Muita ihania kahviloita siellä on: Fazer, Strindberg, Ursula ja vaikka Kiasma. Ei voi verratakaan Turun onnettomaan tarjontaan. :))))

• Kruugers
        Emerald kirjoitti:

Helsingissä on joo kaikkea tuota mutta...Kämpät vaan maksaa sairaasti, ja yleensä ainoa mahis on asua jossain kaukana keskustasta...Kehäkolmosen ruuhkissa ja täpötäysissä junissa istuneena aamu-ankeudessa... kahviloista ja museoista ei ole apua siihen. Lintsit ja konsertit on saavutettavissa vajaassa parissa tunnissa Tampereelta ja Turustakin.

• siinä kaikki
        Emerald kirjoitti:

Täällä on ehkä 2 (!) kahvilaa: Cafe Art ja Fontana. Muita ei voi oikein kahviloiksi nimittää. Helsingissä roppakaupalla. Esim. Ekberg jossa on jopa pöytiintarjoilu. Muita ihania kahviloita siellä on: Fazer, Strindberg, Ursula ja vaikka Kiasma. Ei voi verratakaan Turun onnettomaan tarjontaan. :))))

Itseasiassa eräs stadilainen henkilö kehui Turun kahvilat maasta taivaisiin. Pelkästään CafeArt päihittää kaikki Helsingin kahvilat. Oletkos tutustunut Manueelaan? En usko, että olet kiertänyt edes Turun kantakaupunkia tarpeeksi laajalle, jotta olisi oikea henkilö arvostelemaan Turun tarjontaa!

Emerald, luulet olevasi kovin maailman kansalaista, mutta et ole sen kummempi kuin muutkaan Helsingille turhaa krediittiä antavat tavikset. Helsinki ei ole mitään Tukholman rinnalla, mutta Turun historia pärjää sillekin. Turku on meinaan Tukholmaa vanhempi.

Helsinki on ehkä isompi kuin Turku, mutta siihen sen meriitit sitten loppuvatkin.

• tampere voittaa

Turku on erittäin ankea paikka asua. Olen asunut Turussa koko ikäni enkä koe minkäänlaista rakkautta tätä kaupunkia kohtaan. Turku on ylimielinen ja yksinkertainen paikka. Olen suunnitellut muuttoa Tampereelle, joka on mielestäni tosi mukava paikka. Siellä on kokemusteni mukaan iloista ja rentoa porukkaa. Tampereen väestönkehitys on moninkertaisesti suurempi kuin Turun. Turku junnaa itsensä puhki.

• oo buu ! !

Lähdin opiskelemaan Turkuun 17 vuotta sitten, ja se oli yksi elämäni suurimmista virheistä. Toispaikkakuntalaisen on erittäin vaikea menestyä tässä kylässä. Jo 1980-luvulla tiesin, miten tylsä kaupunki tämä on. Ilmeisesti tänne tullessani kuvittelin viipyväni täällä vain väliaikaisesti. Ja Turkuun tulin jotenkin lapsellisella ajatuksella, että halusin välttää joutumasta sellaiseen tilanteeseen, että ajautuisin pääkaupunkiseudun sykkeeseen.

Opintoja lukuun ottamatta, tämä kaupunki ei ole antanut minulle mitään muuta kuin ahdistusta ja vihaa. Eipä täällä sivistyksellisestikään olla kovin korkealla tasolla. Ei edes työtä, paitsi yhden vastenmielisen keikan erityisopettajana. Kaikki vuodet olen ollut töissä muualla kuin Turussa. Edellisen kirjoittajan tavoin etsin töitä Tampereelta, johon minulla on ollut pienestä pitäen myönteinen ja utelias asenne. Myös Helsingin seudulta etsin töitä.

Varsin käsittämätöntä tämä länsisuomalainen ummehtunut julmuus ja konservatiivisuus. Tuo mentaliteetti on varmaankin monen vuosisadan takaista, kauppakaupungin julma porvarillinen etiikka, mutta toisaalta myös monen vuosisadan vähittäisen taantuman ja henkisen köyhtymisen tulosta. Voisi jopa sanoa, että Turku-tauti alkoi 1827 palosta.

• heh...
        oo buu ! ! kirjoitti:

Lähdin opiskelemaan Turkuun 17 vuotta sitten, ja se oli yksi elämäni suurimmista virheistä. Toispaikkakuntalaisen on erittäin vaikea menestyä tässä kylässä. Jo 1980-luvulla tiesin, miten tylsä kaupunki tämä on. Ilmeisesti tänne tullessani kuvittelin viipyväni täällä vain väliaikaisesti. Ja Turkuun tulin jotenkin lapsellisella ajatuksella, että halusin välttää joutumasta sellaiseen tilanteeseen, että ajautuisin pääkaupunkiseudun sykkeeseen.

Opintoja lukuun ottamatta, tämä kaupunki ei ole antanut minulle mitään muuta kuin ahdistusta ja vihaa. Eipä täällä sivistyksellisestikään olla kovin korkealla tasolla. Ei edes työtä, paitsi yhden vastenmielisen keikan erityisopettajana. Kaikki vuodet olen ollut töissä muualla kuin Turussa. Edellisen kirjoittajan tavoin etsin töitä Tampereelta, johon minulla on ollut pienestä pitäen myönteinen ja utelias asenne. Myös Helsingin seudulta etsin töitä.

Varsin käsittämätöntä tämä länsisuomalainen ummehtunut julmuus ja konservatiivisuus. Tuo mentaliteetti on varmaankin monen vuosisadan takaista, kauppakaupungin julma porvarillinen etiikka, mutta toisaalta myös monen vuosisadan vähittäisen taantuman ja henkisen köyhtymisen tulosta. Voisi jopa sanoa, että Turku-tauti alkoi 1827 palosta.

Mitäs menet jonnekin minne et halua. Tyhmästä päästä kärsii. Jos et halua jonnekin, mutta menet silti, silloin on turha vitistä. Oli syy sitten kuinka pakottava tahansa.

Viimeinen lauseesi oli kirjoituksesi viisain lause, tosin minä siirtäisin Turun taudin alkamisen vuoteen 1912, joka sinetöi Turun loiston päättyneeksi.

Kaikki muu oli enemmän tai vähemmän arvotonta hölynpölyä ja paskanjauhantaa.

• Emerald

Joo on kyllä masentavaa täällä..ja kun päätöksenteko viranomaisilla on joka instanssissa niin nihkeää ja vaikeaa. Se mistä täällä pidän on vanha arkkitehtuuri ja museot. Se vanha Turku olisi varmaan ihan erilainen paikka asua!

• Rönttiss
        oo buu ! ! kirjoitti:

Luulen että ongelmasi lähteet löytyvät helpolla, vilkaisepa peiliin...

• mmjklms

kiva kaupunki < kuuluu mun suosikkeihini

• Anonyymi

Samu laaksovirta lähettelee runkkausvideoita alaikäselle lapselle asuu turussa keskusta

• Anonyymi

Tuoksuuko paskanhajuinen Aurajoki?

• Anonyymi

Turku on harmaan kaupunki, kuten muut suomen kaupungit

Varsinkin talvella todella kylmiä

• Anonyymi

Koittakaa Hankoa, siellä on tarunhohtoinen Levator Skogen jossa riittää jos jonkinlaista tekemistä... Kysykää sijainti paikallisilta. Iloisia ja estottomia ihmisiä piisaa.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe