olkaa tarkkana

oma moka

Thaimaan matkaajana olen tottunut jokseenkin turvalliseen ympäristöön ja Kambodzassa sitten en ollut tarpeeksi tarkkana omaisuuteni perään ja niinhän siinä sitten kävi, että rahat, kännyt ja muut vietiin. No potuttaahan se, mut onneks ei itselle käynyt kuinkaan. Ja vakuutukset oli kunnossa. Ja sain luottokortin kuoletettua heti. Olkaa te tarkkaavaisempia ja muistakaa, että joku himoitsee teidän omaisuutta koko ajan(ps. kultakorut piiloon)!

14

5252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päin

      Missä päin olit?

      • oma moka

        sihanoukvillessä,mut sen ei ole väliä, voi tapahtua missä vain.


      • matkaaja22
        oma moka kirjoitti:

        sihanoukvillessä,mut sen ei ole väliä, voi tapahtua missä vain.

        Pitäisköhän tänne suomi24:n perustaa oma palsta niille, jotka on tulleet ryöstetyksi jossakin. Sais purkaa tuntojaan. Tai mistä minä tiedän onko sellainen jo, yleensähän täällä perustetaan jokaiselle keskustelulle oma palsta.


    • reissupari

      missä vain voi näin käydä,jopa
      Thaimaassa.Meitäkin "peloiteltiin" etukäteen
      varkaista ja koruista.Mitään uhkaavaa emme havainneet.Iltaisin suurin uhka oli muhkuraiset
      kadut,joilla olisi voinut jalkansa loukata.
      Liikuimme paljon ja ihan mukavaa oli.Iltaisin emme
      tosin menneet kovin pimeille kujille.Toki joitain
      "varotoimia",esim.rahavyö,känny ei aina mukana tai
      sitten rintataskussa jne.
      Kaulaketjut kyllä ihan normaalisti.

    • sipsi

      Taitaapa tuota varastelua tapahtua ihan joka paikassa, rosvot haistavat rahan siellä missä sitä liikkuu, kuten nyt tämä Kamputsean ja Vietnamin matkailukin on lisääntynyt. Eli älä turhaan pelottele.

      • selväpää

        Niinhän se on tilaisuus tekee varkaan.Nämä köyhät
        maat opettelevat vielä matkailua ja lieveilmiöthän
        siinä tulevat väistämättä esille.
        Mutta olen samaa mieltä,ei turhaa peloittelua.
        Ja paljolti itse voimme vaikuttaa asiaan.
        Olen käynyt molemmissa maissa jotka mainitsit ja
        kieltämättä Vietnamissa oli varautuneempi olo,mutta
        ei sielläkään mitään sattunut.
        Hauskoja matkoja,avoimin mielin ja selvinpäin.
        Ja vielä ihan vinkiksi Kambodza,siellä yrittävät
        päästä Kamputsea nimestä eroon,se oli Pol-Potin kausi.


      • mirris

        molemmissa maissa Vietnam ja Kambodia matkanneina voin kertoa, että normaali varovaisuus on valttia. Se koskee saman lailla ihan suomea. Nostin pankkiautomaatista rahaa. Kanssa matkaajat pelotteli asiasta. Taisi olla suomes pahempia kokemuksia automaattiin laitetuista kopiovehkeistä. Ei oo Visa vingahtanut enempi kuin olen ajatellut. Kyllä turisti pääsee rahoistaan ihan Helsingissä, Roomassa, Saigonissa tai Siem Riepissa. Vapaaehtoisesti tai ei.


      • Nimetön
        mirris kirjoitti:

        molemmissa maissa Vietnam ja Kambodia matkanneina voin kertoa, että normaali varovaisuus on valttia. Se koskee saman lailla ihan suomea. Nostin pankkiautomaatista rahaa. Kanssa matkaajat pelotteli asiasta. Taisi olla suomes pahempia kokemuksia automaattiin laitetuista kopiovehkeistä. Ei oo Visa vingahtanut enempi kuin olen ajatellut. Kyllä turisti pääsee rahoistaan ihan Helsingissä, Roomassa, Saigonissa tai Siem Riepissa. Vapaaehtoisesti tai ei.

        ..normaali varovaisuus riittää. Olin vuosi sitten rinkkamatkalla Sihanoukvillestä Siam Reapiin ja jatkettiin vielä Laosiin. Esimerkiksi Phnom Phenistä varoiteltiin ja aivan turhaa. Kuljettiin illaalla kaupungilla ja kuultu mistään ongelmista, ei edes yksin matkustavilta naisilta. Esim. UM:n varoitukset on varmaan siksi kun suomella ei oo lähetystöä ja joutuisivat hommaamaan Bangkokista apua ja työllistää heitä liikaa???


      • melkein khmer
        selväpää kirjoitti:

        Niinhän se on tilaisuus tekee varkaan.Nämä köyhät
        maat opettelevat vielä matkailua ja lieveilmiöthän
        siinä tulevat väistämättä esille.
        Mutta olen samaa mieltä,ei turhaa peloittelua.
        Ja paljolti itse voimme vaikuttaa asiaan.
        Olen käynyt molemmissa maissa jotka mainitsit ja
        kieltämättä Vietnamissa oli varautuneempi olo,mutta
        ei sielläkään mitään sattunut.
        Hauskoja matkoja,avoimin mielin ja selvinpäin.
        Ja vielä ihan vinkiksi Kambodza,siellä yrittävät
        päästä Kamputsea nimestä eroon,se oli Pol-Potin kausi.

        Kambodzassa käyttävät edelleen khmerin kielistä nimeä, joka on Kampuchea. Lähinnä ulkomaat ovat vaihtaneet muilla kielillä käytössä olevat nimet hieman diplomaattisemmiksi, kuten Kambodza suomeksi.


      • montatapaa
        melkein khmer kirjoitti:

        Kambodzassa käyttävät edelleen khmerin kielistä nimeä, joka on Kampuchea. Lähinnä ulkomaat ovat vaihtaneet muilla kielillä käytössä olevat nimet hieman diplomaattisemmiksi, kuten Kambodza suomeksi.

        Meille paikallisopas kertoi,että Kamputsea
        nimestä yritetään päästä eroon ja suositteli,että
        turistit "levittäisivät" maan englantilaista
        nimeä Kambodia,toivovat että siitä tulisi virallinen
        nimi maalle.Opas toivoi myös,että turistit maksaisivat mahdollisimman paljon ostoksiaan dollareilla,jotta maahan "virtaisi" ulkomaan valuuttaa.


      • kokemuksiamyös
        montatapaa kirjoitti:

        Meille paikallisopas kertoi,että Kamputsea
        nimestä yritetään päästä eroon ja suositteli,että
        turistit "levittäisivät" maan englantilaista
        nimeä Kambodia,toivovat että siitä tulisi virallinen
        nimi maalle.Opas toivoi myös,että turistit maksaisivat mahdollisimman paljon ostoksiaan dollareilla,jotta maahan "virtaisi" ulkomaan valuuttaa.

        Myös meille opas kertoi maan nimi toiveesta.
        Yrittävät sada viralliseksi nimeksi englantilaisen
        version joko Cambodia tai Kambodia.
        Paikallisopas joka oli retkillä mukana keskusteli
        miellellään asiasta ja yleensäkin maan taloudellisesta noususta ja yrityksestä elpyä.
        Matkailulta odotetaan siellä paljon.


      • 45094856
        Nimetön kirjoitti:

        ..normaali varovaisuus riittää. Olin vuosi sitten rinkkamatkalla Sihanoukvillestä Siam Reapiin ja jatkettiin vielä Laosiin. Esimerkiksi Phnom Phenistä varoiteltiin ja aivan turhaa. Kuljettiin illaalla kaupungilla ja kuultu mistään ongelmista, ei edes yksin matkustavilta naisilta. Esim. UM:n varoitukset on varmaan siksi kun suomella ei oo lähetystöä ja joutuisivat hommaamaan Bangkokista apua ja työllistää heitä liikaa???

        Suomalaiselta oli taannoin henki lähtenyt sihanoukvillessä, liekö rikoksen uhrina kuollut vai muuten..


      • krx99
        Nimetön kirjoitti:

        ..normaali varovaisuus riittää. Olin vuosi sitten rinkkamatkalla Sihanoukvillestä Siam Reapiin ja jatkettiin vielä Laosiin. Esimerkiksi Phnom Phenistä varoiteltiin ja aivan turhaa. Kuljettiin illaalla kaupungilla ja kuultu mistään ongelmista, ei edes yksin matkustavilta naisilta. Esim. UM:n varoitukset on varmaan siksi kun suomella ei oo lähetystöä ja joutuisivat hommaamaan Bangkokista apua ja työllistää heitä liikaa???

        Kannattaa ihan tosissaan olla varuillaan MYÖS Aasiassa vaikka esim Thaimaa on yleensä turvallinen verrattuna vaikka Suomeen.
        Yllättävän vähän rikoksista tulee yleiseen tietoisuuteen. Matkustan yleensä yksin ja kyllä henki on monta kertaa ollut hiuskarvan varassa.
        Mihinkään ei voi luottaa lopulta.


      • many times
        kokemuksiamyös kirjoitti:

        Myös meille opas kertoi maan nimi toiveesta.
        Yrittävät sada viralliseksi nimeksi englantilaisen
        version joko Cambodia tai Kambodia.
        Paikallisopas joka oli retkillä mukana keskusteli
        miellellään asiasta ja yleensäkin maan taloudellisesta noususta ja yrityksestä elpyä.
        Matkailulta odotetaan siellä paljon.

        Syy siihen, että toivotaan dollareilla maksamista on kyllä varmastikin osittain se, että näin voivat pitää hintoja korkeammalla.. Samalla tavallahan meidän rahat virtaavat maahan oli valuutta mikä hyvänsä. Ja toivottavasti matkailijat, jotka maahan menevät, ymmärtävät ettei kyseessä ole mikään Thaimaa, asioita opetellaan vielä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe