Miten tapahtuu laivojen kiinnitys alueilla joissa on korkea vuorovesivaihtelu? Eikös esimerkiksi Engl.kanaalissa ole 10 metriä ja monin paikoin Atlantin rannoilla 2-5metriä vaihtelu. Onko laiva nousevissa ja laskevissa pollareissa kiinni vain löysätäänkö ja tiukennetaanko kiinnitystä veden vaihtelun mukaan. Tästä oli pubissa vähän kantapöydässä ihmetystä.Ja rakennetaanko laiturit noin korkeiksi vai onko kelluvia laitureita?
Vuorovesi
13
1644
Vastaukset
- mantteli sakkeli
Jos narut on pitkät, ei ole mitäänhätää hätää.
Lyhkäisten kanssa on tarkempaa,liikaa ei saa antaa löysää. Muuten laiva karkaa kaijasta.Pitää
myös huomioida lastauksesta ja lossauksesta johtuva liike. Monessa satammassa ei naruja saa
pitää vinssin rumulla,vaan neon laitettava pollariin. On myös passattava lankonkia,muuten
käy höperösti. Ensi matkan seiluri saa kyllä olla
tarkkana.Ei kysyvä tieltä eksy.Kyl vanhat skönet
neuvoo vai mitä ? - laskuveden
aikaan laiva makaa savessa eikä vettä ole kun keskellä jokea. Taisipa olla Morden warf niminen paikka. (Kauan kauan sitten).
- Black out
Vai oliko ilmajäähdytettyjä apukoneita?
- black out
Black out kirjoitti:
Olin joskus paatissa jonka kanssa käytiin usein Cardiffissa. Siellä myös jäätiin kuiville laskuveden ajaksi. Apukoneiden jäähdytykseen käytettiin painolastivettä kuivana aikana.
- ne m/s Allinkin
Black out kirjoitti:
Mersut (Mersu) jäähdytettiin jäähdyteettiin Morden Warf:issa. Vuosi taisi olla 1967.
- -altaaseen
slussista sisään ja ulos - kaksi kertaa vuorokaudessa nousuveden ollessa ylimmillään.
- Konstit on monet
Köysillä kiinitetään, niin kuin normaalistikin.Kansivahti huolehtii, että kun vesi laskee, niin höllentää naruja ja kun vesi nousee, niin kiristää niitä. Le Havren tienoilla korkeusero oil 10m luokkaa.Joku aasi ihmetteli, että onko ilmajäähdytteiset koneet, kun laiva on kuivilla, tosiaan, painolastivettä käytetään monessa laivassa jäähdytykseen, esim. jokiajoissa, jos on mutaista vettä,sekä jääajossa.
- aasi...
Itse oon ollu muutamassa laivassa missä yx apukoneista on ollu ilmajäähdytteinen!!!
- ex siiffi
aasi... kirjoitti:
Itse oon ollu muutamassa laivassa missä yx apukoneista on ollu ilmajäähdytteinen!!!
Monessakin laivassa hätäkone on periaatteessa ilmajäähdytteinen, käytetään syylaria kuten autoissa. Jossain oli ns. satamakone myös varustettu samanlaisella syylarilla.
Täällä kai oli puhe apukoneista joita käytetään lastatatessa tai lossatessa? Itelle ei kerinnyt tulemaan noin 30 paatin aikana yhtään ilmajäähdytteistä apukonetta vastaan jos noita valokoneita ei lasketa.
Tarkoitus oli ettei työt pysähdy kuivankaan aikana, siksi oli tarpeen järjestää jäähdytysveden saanti paarlastitankeista. - osaa...
ex siiffi kirjoitti:
Monessakin laivassa hätäkone on periaatteessa ilmajäähdytteinen, käytetään syylaria kuten autoissa. Jossain oli ns. satamakone myös varustettu samanlaisella syylarilla.
Täällä kai oli puhe apukoneista joita käytetään lastatatessa tai lossatessa? Itelle ei kerinnyt tulemaan noin 30 paatin aikana yhtään ilmajäähdytteistä apukonetta vastaan jos noita valokoneita ei lasketa.
Tarkoitus oli ettei työt pysähdy kuivankaan aikana, siksi oli tarpeen järjestää jäähdytysveden saanti paarlastitankeista.En mistään hätäpässeistä puhunut minäkään!!!
- vaan
osaa... kirjoitti:
En mistään hätäpässeistä puhunut minäkään!!!
Ei kylläkään selvinnyt mihin aiot ottaa osaa?
Olis mukava jos kertoisit missä laivassa olet tavannut tuon ilmajäähdytteisen apukoneen.
- lupo-loco
Bay of Fundy;ssa. Muutama video vuorovedestä täällä:
http://www.youtube.com/watch?v=YiHP8EG_Wq4&feature=related - seilori.....
Prima Shippingin M/S Casandrassa oli muistaakseni toinen apukoneista ilmajäähdytteinen, toinenkin oli ollut, mutta se oli vaihdettu Sisun koneeseen muutama vuosi sitten, Se ilmajäähdytteinen apukone oli Deutzin tekemä, kuten pääkonekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 76909