joo eli raivaussahan hankinta edessä. Onko kokemuksia mikä on hyvä merkki? En ole isommin kerinnyt miettiä mutta näin äkkiseltään Husqvarna kuulostaisi hyvältä. Niin luotettava pitäs olla ja käytännöllinen. Hinta ei saisi ylittää 700 euroa. Kiitos vastauksista!
Raivaussahaa
22
8333
Vastaukset
- Hankkimassa
Taitaa tuo 700e olla liian vähän sanotaan nyt että 900e ois maksimihinta.
- toinen tyttärestä
Stihl, Jonsered tai Husqvarna
Joku noista, eikä ihan sitä halvinta. Maanantaikappaleita on kaikilla merkeillä, ja jokaisella metsämiehellä ja -naisella on omat mieltymyksensä, joten tämä on vähän kuin kysyisi, että audi vai mersu. Minkälaiseen käyttöön se olisi tulossa? Kannattaa katsastaa esim. Metsälehden keskustelupalsta. Tuolta 700-900 euron väliltä löytyy varmaan ihan sopivia vehkeitä. - raivuuta.
toinen tyttärestä kirjoitti:
Stihl, Jonsered tai Husqvarna
Joku noista, eikä ihan sitä halvinta. Maanantaikappaleita on kaikilla merkeillä, ja jokaisella metsämiehellä ja -naisella on omat mieltymyksensä, joten tämä on vähän kuin kysyisi, että audi vai mersu. Minkälaiseen käyttöön se olisi tulossa? Kannattaa katsastaa esim. Metsälehden keskustelupalsta. Tuolta 700-900 euron väliltä löytyy varmaan ihan sopivia vehkeitä.niin.
- jajw
Moi
Mulla ois Huskin 252 rx myytävänä.
Kone huollettu merkkiliikkeessä ja siihen vaihdettiin mm. uusi akseliputki.
Myyn uusien Stilhien tieltä pois.
ammattisarjan saha.
Kysele.
[email protected] - MahotonMökkiläinen
Mulla on kesä risu, ranka sahana jonsered, en nyt muista mallia, mutta semmonen punanen ja vitun ärhäkkä on. En tiiä saako tuohon hintaan, kun en oo ite hintoja kyselly enkä muistellu. On kovaterää ja siimapäätä ja hyvin puree ja kun osaa kaasarin säätää kerran kohilleen , niin pysyy kyllä ja käyntiin lähtee. Jonseretti on hyvä.
- afk luxor
jajw kirjoitti:
Moi
Mulla ois Huskin 252 rx myytävänä.
Kone huollettu merkkiliikkeessä ja siihen vaihdettiin mm. uusi akseliputki.
Myyn uusien Stilhien tieltä pois.
ammattisarjan saha.
Kysele.
[email protected]hinta ja ikä ?
- niin kyllä
lähti sahan kutka.
http://www.metori.fi/index.jsp?page=tuotteet&kauppias=1009&tuoteryhma=289- Raivaaja
Vaihdoin vanhan Huskun Stihl 480 ja tyytyväinen oon ollu, käy niinkö kello. Stihl mailman eniten metsiin levennyt saha.
- juntti----
Täältä ehdoton ääni siilille. Fs 450:sen saa ainaki lähelle tota 700 euroa. Ite maksoin vähä tehokkaammasta 480:stä 750 euroa viime kesänä... Ei oo mitään vikaa ollu, vaikka ollu kovassa käytössä. Luotettava ja tosi hyvä saha.
Huskustaki on kokemusta. Ammattimalli 252rx on nyt kakkossahana. Ja ongelmia on ollu. Tosin en uudemmista tiedä onko parantunu miten paljo.- hankin.
Joo siili kai se on laitettava sen verran hyvää palautetta tullu sieltä täältä. Itellä on hustin moottorisaha ei oo ollu vikaa ainu vaan että pienikokoinen tankki joutuu tankkaamaan tuon tuosta. Mutta jostain syystä ei tunnu hustin raivaussahat kestävän.
- ryssi
hankin. kirjoitti:
Joo siili kai se on laitettava sen verran hyvää palautetta tullu sieltä täältä. Itellä on hustin moottorisaha ei oo ollu vikaa ainu vaan että pienikokoinen tankki joutuu tankkaamaan tuon tuosta. Mutta jostain syystä ei tunnu hustin raivaussahat kestävän.
maineensa ja laatunsa lähtiessään halpis tuotantoon mukaan!Siinä samalla huononi myös isojen huskujen laatu!
Nykyiset huskut ei ole kuin varjo entisistä oikeista sahoista.
Toiminta varmuutta ei ole enää minkään laista verrattuna vanhoihin malleihin.
Olipa kyseessä mikä tahansa "jubilee" malli samat tyhjäkäynti ja käynnistys ongelnat toistuvat jatkuvalla syötöllä!
Ja niitä 60-140euron huollossa käyttökertoja merki liikkeellä on vuoden aikana kertynyt enemmän kuin riittävästi! - raevoomissaha
hankin. kirjoitti:
kiinnostais kovasti kun tuossa 5v vanhasta raivurosta ei ole vielä mitään mennyt rikki. Sahausmäärä on minulla aika pieni, 20...30 tankkia kesässä.
- juntti----
raevoomissaha kirjoitti:
kiinnostais kovasti kun tuossa 5v vanhasta raivurosta ei ole vielä mitään mennyt rikki. Sahausmäärä on minulla aika pieni, 20...30 tankkia kesässä.
Tollanen 252RX ollu, tai on vieläki varasahana. Hajonnu kulmavaihde, ja on varmasti rasvattu! Kaasari temppuilee lähes aina. Koko ajan saa säätää ja jos päivä menee säätämättä, niin vähintään seuraavana päivänä saa taas hakea säätöjä. Ja käynnistysongelmia ollu paljon. Vaikka on kuinka huollettu ja vaihettu tulppia ym.
No eipä tarvi varasahaa käyttää ku ei oo stiilissä mitään vikaa ollu. - asia-mies
raevoomissaha kirjoitti:
Vai 20-30 tankkia päivässä voi isäkissan vittu paras juttu MUHAA voi voi. Jos 252 tankki kestää oikein säädettynä 1-1.25 tuntia niin jokainen voi ojalan lasku opin avulla laskea riitääkö tunnit edes vuorokaudessa
- juntti----
asia-mies kirjoitti:
Vai 20-30 tankkia päivässä voi isäkissan vittu paras juttu MUHAA voi voi. Jos 252 tankki kestää oikein säädettynä 1-1.25 tuntia niin jokainen voi ojalan lasku opin avulla laskea riitääkö tunnit edes vuorokaudessa
Ei taida olla ihan suomenkieli hallussa, vai? Siinä taitaa kuitenki lukea 20- 30 tankkia kesässä eikä päivässä..
- tapsa...
Itse olen aikoinaan ostanut dolmarin raivaus sahan eikä muuten ole ollenkaan huono paljon on risusavotta tehty ja kesäsisin laitumilla lankojen aluksia putsattu taitaa olla 7 vuosi jo menossa , en väitä että paras on , mutta hyvä saha on ollut eikä pahan hintainenkaan
- supermetsuri
osta 345 fxt,on kokemusta.kestää 100 hehtaaria raivata ja sanon et ei mitää vikaa siihen määrään oo,itellä kestää noin 200 hehtaaria aina toi malli oon oikee ammatilainen meinaan,ja terä pyörii eri nopeemmin kuin tilhissä .
- metsäopiskelija
supermetsuri kirjoitti:
osta 345 fxt,on kokemusta.kestää 100 hehtaaria raivata ja sanon et ei mitää vikaa siihen määrään oo,itellä kestää noin 200 hehtaaria aina toi malli oon oikee ammatilainen meinaan,ja terä pyörii eri nopeemmin kuin tilhissä .
Tämän kuun metsurinharjoittelussa on ollut täsmälleen sama malli meikäläisellä. Sama kokemustuloskin peräti! Osaan kyllä suositella Husqvarnaa kaikille metsä- ja puutarhasektorin työntekijöille, samoin esim. kotipuutarhoille. (Olen jo puutarhuri.)
- Dolmar...
sahasi DOLMAR MS 4510? Voitko kertoa käyttökokemuksia kyseisestä sahasta?
- HUSMOKKI
343fr KANATTAA OSTAA SE ON HYVÄ HINTA 699
- Husqvarna
Stilhissä kestoa?? huskussa kierroksia ja tehoa enemmän??
- mm
ok
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀784301BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1933528- 2012903
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome682756Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main482666- 571186
- 781160
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381022MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t114909- 57909