haluan laulaa, mutta en uskalla laulaa muiden kuullen? apua tarvitsisin..

yks tyttö vaan

Olen jo pitkään lauleskellut kotonani nightwishin kappaleita ja harjoitellut itsekseni kaikenlaista.
Ääneni on hieman oopperainen tai en mä tiiä.. en pysty ite arvostelemaan oonko hyvä vai surkea laulamaan. Siihen tarvis jonkun muun kritiikkiä.
Mutta en uskalla puhua kellekään että haluaisin alkaa laulamaan ja ottamaan laulutunteja, sillä mulle kuitenkin naurettaisiin. Olenhan minä se luokan hiljainen tyttö, josta kukaan ei voisi kuvitella tällaista.
Jos muilla on kokemusta niin nyt ois hyvät neuvot tarpeen.

23

2896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varaa oma nimimerkki

      "Olenhan minä se luokan hiljainen tyttö, josta kukaan ei voisi kuvitella tällaista."

      - Joo, ja tässä yksi samanlainen, joka soittaa tällä hetkellä sellaista musiikkia, että HUI!! Eivät muut olisi voineet kuvitellakaan sellaista vielä muutama vuosi sitten, mutta itsepä uskoin unelmaani. Okei, ehkä tämä vaikutti nyt hieman liian mahtipontiselta. Olen meinaan ihan amatööri, mutta kuitenkin nyt tällä tiellä.

      Onko teillä koulussa mitään valinnaista musiikkia tai "kuorotoimintaa" missään? Tai jotain vapaaehtoistoimintaa, johon voisit lähteä mukaan ilman, että tarvitsee juuri kenellekään mitään mainita? Ja kuka sinulle nauraisi? Tarvitseeko luokkalaistesi tietää harrastuksestasi? Jos vanhemmat naureskelevat, niin se on sitten vähän hankalampi juttu, mutta eivätköhän hekin lopeta kun pääset vauhtiin.

      Nyt vaan silmät auki ja mielikuvitusta kehiin, niin keksit jonkin paikan/tavan, jossa voit hyödyntää ja kehittää laulua.

      • lkfsalkj

        taidatte olla juuri niitä henkilöitä joitten ansioista mm. idolsin karsinnat ovat varsin hauskaa katseltavaa ;)

        "no kyllä yksinään osaan laulaa, nyt ei vaan oikeen onnistu!"


      • Varaa oma nimimerkki
        lkfsalkj kirjoitti:

        taidatte olla juuri niitä henkilöitä joitten ansioista mm. idolsin karsinnat ovat varsin hauskaa katseltavaa ;)

        "no kyllä yksinään osaan laulaa, nyt ei vaan oikeen onnistu!"

        No mutta onneksi en olekaan laulaja.

        Olet kyllä oikeassa noin muutoin, valitettavasti. Mutta eläpäs masenna aloittajaa. :D Ei tuota voi todellakaan yleistää, vaikka onkin yleinen ongelma.


      • yks tyttö vaan

        ei täällä maaseudulla kyllä oo paljoa mitään. pitää kyllä kysästä joltaki jos joku tietäis enemmän kuorojen toiminnasta.


    • Ujopelkuri...

      Itse haaveilen laulajan urasta ja sen aion myös toteuttaa elämässäni, mutta, mutta... hmm... itse olen lahjakkuus laulamisessa siltä osalta, että tiedän osaavani laulaa ja tiedän myös, että minulla on mahdollisuuksia päästä laulajaksi, mutta siinä tämä ongelman ydin onkin - en tiedä miltä tuntuu, kun ei uskalla laulaa. ... Eräs tuttuni on samanlainen - ei uskalla laulaa toisten kuullen. Suosittelisin niiden laulutuntejen aloittamisen - miksi sille naurettaisiin? Olen luokkani hiljaisia ja yksinäisiä tyttöjä itse, mutta ei minulle kukaan ole nauranut. Aina voi yrittää. Jos et niitä laulutunteja uskalla ottaa niin harjoittele yksiksesi, kuten tähänkin asti ja alat pikku hiljaa tulla ulos kuorestasi laulamalla vaikka jollekin tosi tutulle ja sitten taas vähän lisää paineita niskaan :) Kyllä minäkin sentään esiintymiskammoa olen harrastanut niin, että jalat on ollu vähällä pettää. Laulele pois vaan - kyllä se siitä lähtee.

      • SUSNNA

        Olen haaveillut laulajan urasta mutta en uskalla laulaa kenenkän kuullen ....nyt olisi apu tarpeessa. :)


    • random girl

      Lisäisin vielä, että voisithan sinä selvittää sen, että "osaatko laulaa vai et" soittamalla jollekin laulunopettajalle tms, että haluaisiko hän arvostella sun äänesi :D Kenenkään tutun ei tarvitsisi välttämättä tietää, niin silloin ne eivät voisi myöskään nauraa. (Tässä on tietysti se riski, että tyyppi voi sanoa tyyliin; "joo, sulla on aivan loistava ääni, haluatko aloittaa tunnit?!" ihan vaan raha mielessä.)

      Tai sitten pyydät jotain läheistä ihmistä arvioimaan ääntäsi, sellaista kehen luotat. Tai vaikka nauhoitat lauluasi kasetille, puhelinvastaajaan tms. jos parempaa ei ole, ja kuuntelet tämän nauhan ensin itse ja sitten annat sen jollekin toiselle arvioitavaksi. Otat palautteet vastaan :D

      • yks tyttö vaan

        täytyy nyt yrittää rohkaista itseään. tunnen kyllä yhen todella mukavan musiikin opettajan, jolle ehkä uskaltasin vähän laulaa. olis kuitenki hyödyllistä ottaa asioista selvää, sillä jos äänestäni tykättäisiin, voisin viimeinkin tuntea että minussakin on jotain mitä muissa ei ole.
        kiitos neuvoista ;)


      • lalllallaa

        ei kannata puhelinvastaajaan laulaa :D ainakin mun lauluääni kuulostaa ihan kamalalta puhelimessa, vaikka livenä se on ihan hyvä. kun nauhoittaa puhelimella laulua, niin voi jestas miltä se kuulostaa :D

        kasetti-idea on kyllä ihan hyvä, kunhan on tarpeeksi hyvä mikrofoni ja nauhuri :) siitä saa jo vinkkiä siihen, että miltä oma lauleskelu kuulostaa. mutta livenä ja jonkun ammatti-ihmisen korvin arvioituna saa luotettavimman tuloksen. huonot laitteet voi joskus vääristellä.


      • lalllallaa
        lalllallaa kirjoitti:

        ei kannata puhelinvastaajaan laulaa :D ainakin mun lauluääni kuulostaa ihan kamalalta puhelimessa, vaikka livenä se on ihan hyvä. kun nauhoittaa puhelimella laulua, niin voi jestas miltä se kuulostaa :D

        kasetti-idea on kyllä ihan hyvä, kunhan on tarpeeksi hyvä mikrofoni ja nauhuri :) siitä saa jo vinkkiä siihen, että miltä oma lauleskelu kuulostaa. mutta livenä ja jonkun ammatti-ihmisen korvin arvioituna saa luotettavimman tuloksen. huonot laitteet voi joskus vääristellä.

        kokeile tosiaan laulaa sille musiikin opettajalle! :)

        mullon itelläni sellanen ongelma, että vaikka laulan ongelmitta yleisölle esim. juhlissa, ääntäni on sanottu hyväksi ja pidän laulamisesta tosi paljon, en jostain syystä kavereiden kuullen kehtaa juurikaan laulaa. :< varsinkin yhden ystävän seurassa tulee totaalisesti jarrut päälle, en tajua miksi, sillä me ollaan hyviä ystäviä ja hän on ihminen joka ei edes nauraisi ikinä, vaikka laulaisin huonostikin. mutta tiedän siis tunteen, jos ei uskalla. :( ehkä siitä pääsee vähitellen eroon, kun vaan aina silloin tällöin rohkaistuu jotain hoilaamaan.. täytyy ainakin toivoa :)


      • yks tyttä vaan
        lalllallaa kirjoitti:

        ei kannata puhelinvastaajaan laulaa :D ainakin mun lauluääni kuulostaa ihan kamalalta puhelimessa, vaikka livenä se on ihan hyvä. kun nauhoittaa puhelimella laulua, niin voi jestas miltä se kuulostaa :D

        kasetti-idea on kyllä ihan hyvä, kunhan on tarpeeksi hyvä mikrofoni ja nauhuri :) siitä saa jo vinkkiä siihen, että miltä oma lauleskelu kuulostaa. mutta livenä ja jonkun ammatti-ihmisen korvin arvioituna saa luotettavimman tuloksen. huonot laitteet voi joskus vääristellä.

        kännykästä se kyllä kuulostaa aivan karsealta! ;D


      • random girl
        yks tyttä vaan kirjoitti:

        kännykästä se kyllä kuulostaa aivan karsealta! ;D

        Mietinkin vähän tota puhelinvastaajaa :DD En ole itse kokeillut, mutta mua on neuvottu kerran tekemään niin.

        Anyway, asiantuntijat auttakoot paremmin.


      • Anonyymi
        lalllallaa kirjoitti:

        ei kannata puhelinvastaajaan laulaa :D ainakin mun lauluääni kuulostaa ihan kamalalta puhelimessa, vaikka livenä se on ihan hyvä. kun nauhoittaa puhelimella laulua, niin voi jestas miltä se kuulostaa :D

        kasetti-idea on kyllä ihan hyvä, kunhan on tarpeeksi hyvä mikrofoni ja nauhuri :) siitä saa jo vinkkiä siihen, että miltä oma lauleskelu kuulostaa. mutta livenä ja jonkun ammatti-ihmisen korvin arvioituna saa luotettavimman tuloksen. huonot laitteet voi joskus vääristellä.

        Itse, kun äänitänlauluani niin täysin sama, kuin livenä muiden mielestä. Aika jännä kun itser kuulee oman puheen ja laulun eri tavalla kuin muut. testatkaa vaikka laulaa vaan ihan randomisti vaikka ihan hiljaa sillee että muka ne ajatuksissaan hyräilet. Jos reaktio on oleva hyvä laulamaan Oo Ilonen! Jos hän sanoo ootpas surkee (vaikka tuskin kukaan kehtaa) nii sano että lauloit tahallaan huonosti ku tylsää :D tuskin menee läpi mut joo


    • näin....

      ajattele kumpi on pelottavampaa, olla laulamatta vai laulaa.? Eka aattelee tietenkin että se laulaminen on pelottavaa, mutta mietippä pitemmälle ja mitä jos et ikinä uskalla yrittää...

    • NalleKarkki91

      Uskon et sulla on ihan nätti ääni, vaikka en oo sitä ikin kuullu. :D Jos menisit vaik jonnekki tunnille ja kysyisit siellä palautetta. Koska ne tyypit jossain opistos ei voi nauraa sulle, sillä oot sisukas ja sust tulee varmasti hyvä laulaja! Rohkeasti vain mukaan, ties vaikka löytäisit sukulais sieluja. :D

    • Nimetön

      Lauleskelen yksikseni mutta jos joku kuuntelee laulu menee ihan päin p*rsettä. Rakastan lauluja ja laulan niitä aina mutta vaikka minulla on hyvä ääni ei se auta paljon pelkoa

      • Jumalan siunausta :)

        Aika yleine pelko.
        Kunhan vaan laulelet enemmän muiden ihmisten kuullen niin sit alkaa tottua ja laulukin sujuu hienosti :)


    • Mitä väliä.

      On ihan mahdollista, että yksin osaa laulaa huomattavasti paremmin kuin muiden kuullen.
      Muiden kuullen saattaa alkaa keskittymään siihen
      osaako laulaa tarpeeksi hyvin,
      onko ääni tarpeeksi hyvä,
      pitääkö muut huonona laulajana ja nolona kun silti laulaa
      ja yrittää laulaa hieman hiljempaa kuin yksin jolloin äänenkäyttö ei ole samanlaista.

      Laulua oppii, kuten liikuntaa, tanssia ja kuvataidetta harjoittelemalla paljon.
      Todella hyvät taiteilijat ovat todella hyviä, mutta vähemmän hyvät voivat kehittyä ihan hyviksi.

      Ehkä pitäis vaan laulaa, mitä väliä!
      Voi olla kiva tyyppi joka lauleskelee.

    • TehVoiceKidsi:3

      Eli moi no mä oon menossa ensi vuonna TheVoiceKidsiin mutta en uskalla laulaa muitten edessä ääneni on kuulemma loistava sanoo kamut ja vanhemmat koska laulan itsekseni joskus oon hiljainen yksinäinen tyttö mut apuja!

    • Anonyymi

      Mulla vähän erinlainen ongelma. Mulla on ihan nätti kaunis kirkas ääni laulaa ja todella samanlainen kuin siskolla (laulanu jo tosi kauan ja melkein sillee ettei enää jaksais kuunella) vanhenpien mielestä melkein parempi! En osaa kuvitella sitä kun toinen laulanu koko lapsuutensa, mulla vaan ongelma on se etten vaan uskalla enkä kykenen laulamaan silleen ku toine, ehkä sen takii kun on saanu kuulla ennen sitä että "oo jo hiljaa" "ei oo hyvän kuulista" tms kaverit myös sanonu jotain ku jotain lauleskellu hiljaa, ehkä ne sanat on menny johonki syvään aivolohkoon ja jääny sinne. Hauskaahan tässä on se et jos jompikumpi jotain lauleskelee nii vanhemmat ei erota kumpi se on. Aamulla vahingossa lauloin jotain hiljaa ja en tienny et äiti olikin kotona ja kehotti jatkamaan. Aina jos ne jostai saa päähänsä ton jutun nii aina vaa sillee " niin kaunis ääni mutta ei käytä toisinko toi toine joka laulaa koko ajan" jos tarkkoja ollaan niin nyt ku kirjotan nii toi hoilottaa tuol XD auttakaa mua pls

    • Anonyymi

      Rakaastan musiikin tunteja kun pääsen laulamaan!! Ite ala-asteella kun oli päättäjäiset meillä, niin sain rohkeuden laulaa koko koulun edessä mikrofoonin. Olen itsestäni ylpeä. :) En yhtään tiedä mistä se rohkeus tuli.. Mutta nyt yläasteella se hiipui taas. :( Lauloin videopuhelussa mun kaverille niin se sano, että mä oon hyvä laulaan josta sain sitten rohkeutta! Haluaisin laulaa muillekin ja mennä joihinkin laulu tunneille. Ongelma on se.. en uskalla kysyä vanhemmilta lupaa:( Apuja?

    • Anonyymi

      😃Kannattaa ehdottomasti mennä laulu tunneille myös kuorossa laulaminen voi olla helpompaa ☺️

    • Anonyymi

      Kannattaa laulaa ihan pätkä jollekkin sun bff, vanhemmille tai sisaruksille. Itsellä sisarukset on tosi hyviä, koska sanovat rehellisesti,mutta myös kehuvat. Voit myös harkita laulutunnrilla käymistä. Varmasti opettavat ja sanovat mikä menee pieleen ja mikä hyvin. Ja vaikka kukaan laulustasi ei pitäisi ihan sama. Se on sinun ääni ja ei ole sinulta pois jos joku ei tykkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe