Olisiko jollain kokemusta ko. leikkauksesta? Itäkeskuksen Poliklinikka tekee noita paikallispuudutuksessa. Onkohan kovin kivulias toimenpide? Entä paraneminen, kestääkö kauan? Ja onko tulokset olleet toivottuja? Kiitos vastauksista!
Suonikohjuleikkaus paikallispuudutuksessa?
23
5428
Vastaukset
- leikattuna
moi,
minulta leikattu tuollai suonikohjut:)
ei mainittavaa kipua tunne, hieman hikeä nostatti vaikka lekuri meinas että sydän saattaa nopeammin lyödä, minulla suurin ongelma tuo hikoaminen:)
samana päivänä kotiin tietty, jalka puuduksissa, mutta kun puudutus katosi tuli kipuakin jonkin verran, siihen särkylääkkeitä ja ihan jees.
kolme viikkoa meni kun tuntui sitten paremmalta jo, tohti varatakin kunnolla jalan päälle.
kaikenkaikkiaan ihan hyvä juttu.
tulokset olivat hyvät eli kohjut lähtivät ja jalka oli sileä:)
rohkeasti vaan!- ....
Vielä kysyisin että kuinka pahat kohjusi olivat? Mulla on toinen reisi ihan pullollaan, ja toisessa reidessä ja pohkeessa. Suonet siis yksinkertaisesti pullottaa ihon läpi, ja pohje särkee. Kuinkahan monta käsittelyä nämä vaatisivat, tuskin yhdellä kertaa pystyy kaikkia leikkaamaan? Ja oliko jalat pahannäköiset sen jälkeen, kuinka kauan kesti että näyttivät normaaleilta? Kiitos vielä.
- toinen vastaus:)
.... kirjoitti:
Vielä kysyisin että kuinka pahat kohjusi olivat? Mulla on toinen reisi ihan pullollaan, ja toisessa reidessä ja pohkeessa. Suonet siis yksinkertaisesti pullottaa ihon läpi, ja pohje särkee. Kuinkahan monta käsittelyä nämä vaatisivat, tuskin yhdellä kertaa pystyy kaikkia leikkaamaan? Ja oliko jalat pahannäköiset sen jälkeen, kuinka kauan kesti että näyttivät normaaleilta? Kiitos vielä.
moiks taasen,
minulla oli todella kamalat kohjut oikeassa jalassa, säären sisäpinta, polvitaipeen sisäsivu ja reisissä myös muutama.
yhteen jalkaan tehtiin siis 11 viiltoa:)
ja pohjetta särki myös minulla, tulivat nii kipeiksi.
kyllä minä uskon että poistavat toisen jalan kohjut ensin, tai sitten molempien, empä osaa sanoa!
noh..olihan toi jalka kaukana kauniista sen kolme viikkoa, siitä löytyi kaikki sateenkaaren värit:)
noin puoltoistakuukautta ja arvet näkyy enään, muuten normaali jalka:)
jos ns. päävaltimo nivusessa on kunnossa voivat poistaa paikallispuudutuksella jos ei ole niin menee epiduraalipuudutukseen.
lekuri sen tarkistaa yksinkertaisella menetelmällä joten sitten tiedät senkin kuhan sinne menet!
tsemppiä tulevaan:) - ....
toinen vastaus:) kirjoitti:
moiks taasen,
minulla oli todella kamalat kohjut oikeassa jalassa, säären sisäpinta, polvitaipeen sisäsivu ja reisissä myös muutama.
yhteen jalkaan tehtiin siis 11 viiltoa:)
ja pohjetta särki myös minulla, tulivat nii kipeiksi.
kyllä minä uskon että poistavat toisen jalan kohjut ensin, tai sitten molempien, empä osaa sanoa!
noh..olihan toi jalka kaukana kauniista sen kolme viikkoa, siitä löytyi kaikki sateenkaaren värit:)
noin puoltoistakuukautta ja arvet näkyy enään, muuten normaali jalka:)
jos ns. päävaltimo nivusessa on kunnossa voivat poistaa paikallispuudutuksella jos ei ole niin menee epiduraalipuudutukseen.
lekuri sen tarkistaa yksinkertaisella menetelmällä joten sitten tiedät senkin kuhan sinne menet!
tsemppiä tulevaan:)Kylmät väreet menee kun ajattelenkin tota leikkausta, mutta jotain tässä on tehtävä :-( Kiitos kun jaksoit kertoa kokemuksesi. Jospa mäkin ehtisin saada vielä kesäks jalat kuntoon. Ens viikolla menen näytille.
- Nimetön
Varasin tänään ajan juuri tuonne Itäkeskuksen poliklinikalle "arviokäynnille", eli siellä ilmeisesti tehdään leikkaussuunnitelmat yms. Tarkoitus olisi ennen kesää leikkauttaa, kuulemma aikoja kevääksikin on hyvin saatavilla. Kyllä täytyy sanoa että vähän hirvittää! En ole ikinä ollut edes luomenpoistoleikkauksessa... Se, mitä he puhelimessa kertoi leikkauksesta, kuulosti kyllä suht iisiltä, leikkaus kestää noin tunnin ja pääsee julkisilla kulkuvälineillä tai omalla autolla kotiin samana päivänä. Eli jalka toimii heti normaalisti... Olen itse vasta 26-vuotias, mutta kohju vasemman jalan polvitaipeessa on ollut jo monta vuotta ilkeän näköinen ja aika-ajoin myös kipeä (etenkin pitkillä lenkeillä ja pitkään seisoessa/istuessa). Minihameita tai shortseja en ole kehdannut käyttää kohjujen takia... Hinta tuosta leikkauksessa on sen verran pieni, että jo ihan kosmeettisen haitankin takia päätin nyt päästä kohjuista eroon! Mutta toinen syy on istumatyö. Voin sitten seikkaperäisesti kertoa tilanteen kehittymisestä kevään mittaan teille kiinnostuneille :)
- ....
Siis tuolle ensikäynnille. Saa nähdä mitä tohtori sanoo...En kysynyt ollenkaan hintaa tuolle leikkaukselle, olen vain saanut sen käsityksen että paikallispuudutuksessa hinta on paljon alempi kuin nukutuksessa tehty leikkaus. Kyselitkö hintaa tarkemmin, mitä sanoivat? Mulla pitäis kyllä operoida molemmat jalat, ja toisesta sekä reisi että pohje. Ikää mulla on 30 v. ja mitään merkkejä kohjuista ei ollut ennen lapsia. Toisen lapsen jälkeen pääsin julkiselle sellaiseen "vaahtoruiskutushoitoon", joka kyllä tehosi hetkellisesti, mutta kohjut oli kohta taas takaisin. Kolmannen raskauden aikana vielä pahenivat.
Nyt on lapset tehty, ja tuntuu että haluan vielä oikeesti nätit jalat. Oon niin kyllästynyt peittelemään sääriä kesäisin...No, ehkä meitä onnistaa jo ensi kesänä ;-) - Nimetön
.... kirjoitti:
Siis tuolle ensikäynnille. Saa nähdä mitä tohtori sanoo...En kysynyt ollenkaan hintaa tuolle leikkaukselle, olen vain saanut sen käsityksen että paikallispuudutuksessa hinta on paljon alempi kuin nukutuksessa tehty leikkaus. Kyselitkö hintaa tarkemmin, mitä sanoivat? Mulla pitäis kyllä operoida molemmat jalat, ja toisesta sekä reisi että pohje. Ikää mulla on 30 v. ja mitään merkkejä kohjuista ei ollut ennen lapsia. Toisen lapsen jälkeen pääsin julkiselle sellaiseen "vaahtoruiskutushoitoon", joka kyllä tehosi hetkellisesti, mutta kohjut oli kohta taas takaisin. Kolmannen raskauden aikana vielä pahenivat.
Nyt on lapset tehty, ja tuntuu että haluan vielä oikeesti nätit jalat. Oon niin kyllästynyt peittelemään sääriä kesäisin...No, ehkä meitä onnistaa jo ensi kesänä ;-)Ensikäynnin hinta on 40€ ja leikkaus (per jalka?) 440€, josta kela-korvauksen jälkeen jää maksettavaa alle 400. Aika kohtuullista mun mielestä, kun vaahtohoidon hinta on yksityisellä käsitykseni mukaan yli tonnin. Tietysti siinä on puolensa kun ei jää arpia eikä sairaslomaa tarvita, mutta jos kerran noin nopeasti uusiutuvatkin, niin ehkä tämä on kuitenkin parempi... ? Toivotaan niin! Eikä tässäkään kai pitäisi loppuelämäksi arpia jäädä.. Tsemppiä sullekin! :)
- Äippä 35v
Nimetön kirjoitti:
Ensikäynnin hinta on 40€ ja leikkaus (per jalka?) 440€, josta kela-korvauksen jälkeen jää maksettavaa alle 400. Aika kohtuullista mun mielestä, kun vaahtohoidon hinta on yksityisellä käsitykseni mukaan yli tonnin. Tietysti siinä on puolensa kun ei jää arpia eikä sairaslomaa tarvita, mutta jos kerran noin nopeasti uusiutuvatkin, niin ehkä tämä on kuitenkin parempi... ? Toivotaan niin! Eikä tässäkään kai pitäisi loppuelämäksi arpia jäädä.. Tsemppiä sullekin! :)
Kiitos, kun kerroitte kunnon faktaa! Olen tätä asiaa nyt pyöritellyt niin monta kuukautta ja nyt sitten toimeksi, josko ensi kesänä saisi niitä shortseja pitää meikäkin? Kertokaa mielellään kokemuksista, tietääedes vähän mitä odottaa. Tsemppiä teille kaikille;) Olen NIIN tyytväinen, että hyvä etten tanssi täällä.
- Nimetön
.... kirjoitti:
Nyt on lapset tehty, ja tuntuu että haluan vielä oikeesti nätit jalat. Oon niin kyllästynyt peittelemään sääriä kesäisin...No, ehkä meitä onnistaa jo ensi kesänä ;-)Mulla sanottiinkin ensikäynnillä, että kohju lähtee ruiskutuksella kokonaan pois! En edes tiennyt, että Itäkeskuksen poliklinikka tekee suonikohjuruiskutusta ja kuvittelin niiden olevan hinnaltaan jotain tonnin luokkaa, mutta ilokseni kuulin, että maksaa vain 105 euroa!! Toimenpide kestää 10-15 minuuttia ja sidettä pitää pitää viikko, ei sairaslomaa. Aikoja olisi saanut vaikka heti seuraavalle viikolle, mutta kun liikuntaa ei saa harrastaa viikkoon ja minulla on nyt kauhea urheiluputki päällä, niin jätin sen toukokuulle. Uskomatonta, että saan kesäksi suonikohjun pois samalla rahalla kuin mitä menisi kampaajakäyntiin!
- Äippä35
Heippa!
Joko olet suoriutunut leikkauksesta ja miten se meni? Itsellä pitäisi nyt ottaa se askel ja soittaa ja varata aika. Hirvittää...mutta kyllä ottaa päähän kohjutkin, vasemmassa jalassa nousee vain ylöspäin. Tsemppiä sulle!! - Papaya81
Äippä35 kirjoitti:
Heippa!
Joko olet suoriutunut leikkauksesta ja miten se meni? Itsellä pitäisi nyt ottaa se askel ja soittaa ja varata aika. Hirvittää...mutta kyllä ottaa päähän kohjutkin, vasemmassa jalassa nousee vain ylöspäin. Tsemppiä sulle!!Kirjoitin tuon "Ruiskutukseen" -viestin. Eli pääsenkin helpolla, kun se poliklinikka tekee myös suonikohjuruiskutusta! Menen sinne toukokuun alussa...
- ....
Äippä35 kirjoitti:
Heippa!
Joko olet suoriutunut leikkauksesta ja miten se meni? Itsellä pitäisi nyt ottaa se askel ja soittaa ja varata aika. Hirvittää...mutta kyllä ottaa päähän kohjutkin, vasemmassa jalassa nousee vain ylöspäin. Tsemppiä sulle!!Ja jännittää ihan pirusti. Voin tulla raportoimaan miten meni, jos selviän siitä hengissä ;-)
- Nimetön
.... kirjoitti:
Ja jännittää ihan pirusti. Voin tulla raportoimaan miten meni, jos selviän siitä hengissä ;-)
Toivottavasti kaikki hyvin ja upeat sääret odottavat kohta kesää!Äippä73
- Leikkausta harkitseva
.... kirjoitti:
Ja jännittää ihan pirusti. Voin tulla raportoimaan miten meni, jos selviän siitä hengissä ;-)
Harkitsen meneväni sk-leikkaukseen Itäkeskuksen klinikalle. Olisin kiitollinen jos jo leikkauksessa käyneet voisivat kertoa millaiset leikkauksen tulokset olivat. Olen kuullut että eivät aina onnistu...
Kiitos jo etukäteen! Ja aurinkoa kesään =) - äiti72
Leikkausta harkitseva kirjoitti:
Harkitsen meneväni sk-leikkaukseen Itäkeskuksen klinikalle. Olisin kiitollinen jos jo leikkauksessa käyneet voisivat kertoa millaiset leikkauksen tulokset olivat. Olen kuullut että eivät aina onnistu...
Kiitos jo etukäteen! Ja aurinkoa kesään =)aina onnistu tuolla Itiksen poliklinikalla?apua-olen menossa sinne.
- äiti72
Leikkausta harkitseva kirjoitti:
Kiitos jo etukäteen! Ja aurinkoa kesään =)Kertokaa kokemukset ja tulokset!!Olen menossa sinne leikattavaksi,pelottaa..
- Kohjujalka
Kerro kuinka leikkaus meni?miten olet toipunut?loppu tulos?
- kohjuinen
äiti72 kirjoitti:
Kertokaa kokemukset ja tulokset!!Olen menossa sinne leikattavaksi,pelottaa..
tuolla itiksen lekurissa. Itse operaatio ei ollu kummonen,ainoastaan puudutus piikkien laitto sattui,itse leikkaus ei tuntunut miltään-olin niin puudutus aineessa.leikkaus kesti 1h10min ja sitten side päälle.viimosen vrkauden olen maannut jalka koholla.pientä kihelmöintiä tuntuu,muttei toistaiseksi muuta. kun nousen jalan päälle, astuminen tuntuu normaalille,mutta kävellessä kuljen kuin mummo, leikkaus kohta on ihan puu pökkelö...Kipu lääkettä en olisi tarvinnut,mutta yötä vasten otin varuiksi.Yö meni hyvin.Katsotaan jatkuuko näin positiiv isena.toivottavasti.
- kohjuinen
Kohjujalka kirjoitti:
Kerro kuinka leikkaus meni?miten olet toipunut?loppu tulos?
näky oli.....niin kun voi kuvitella pientä mustelmaa hieman,leikkauskohdissa "kivan näköistä".Nyt odottelen että arpeutuu nuo leikkauskohdat-
- miami73
kohjuinen kirjoitti:
näky oli.....niin kun voi kuvitella pientä mustelmaa hieman,leikkauskohdissa "kivan näköistä".Nyt odottelen että arpeutuu nuo leikkauskohdat-
Millaiset kokemukset ja lopputulokset jaloissanne nyt näkyy?
- Kentti
Mua kiinnostaa myös kokemukset tästä klinikasta, jos niitä vuosien saatossa olis kertyny =)
- Aikku
Perinteisen leikkauksen jälkeen suositellaan pitämään tukisukkia vielä kuukausi. Siis, kun tikit on poistettu. Jalat olivat todella kipeät.
- K-JL
Onko leikkaukselle rajoitusta suonikohjujen koolla. Itselläni on kaksi noin5 cm pituista, pullottavaa kohjua, täytyykö olla enemmän tai suurempia ja täytyykö mennä tämän kokoisten kanssa yksityiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3153694Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322038Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451664- 921584
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1011344- 1451205
- 811084
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1001080Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja87814Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61787